Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Later is nu
Ha, je bent er weer
Ashtavakra gita

https://www.google.nl/url ... VdS4JPsCcdicdTjLk7JZrV7Cw
Dus je volgende stap in je ontwikkeling is weer een internet link?
quote:swifty schreef op 05 april 2017 @ 10:28:

Dus je volgende stap in je ontwikkeling is weer een internet link?Heb je geen vrienden ofzo?
Madman's Guide to enlightenment

https://www.google.nl/url ... p3CTUjDidPoIF-L2UIvCeUxdg
quote:Euforie777 schreef op 05 april 2017 @ 10:49:

[...]

Heb je geen vrienden ofzo?En dit geeft welke stadium in je verlichtingsproces weer? Of stuur je dan alleen een linkje als zijnde jouw reporting...
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 12:03:

[afbeelding]

Mooi! En de flower fairy doet mee

Aaah.. die is ook mooi, Swifty

Wat ik nog steeds zoek, Euforie, en waar ik toch al verschillende keren naar gevraagd heb is:

Hoe pas jij dit in in je leven. Wat doe je overdag en hoe kun je dat combineren met verlicht worden.

Zo werk ik en heb een gezin. Hoe zou ik dan praktisch die verlichting toe kunnen passen.

En alleen 'mooi' of 'wees blij' roepen, brengt dan niet echt het gesprek op gang. Hoe wil je dan in boeddha's naam over dit onderwerp van gedachten wisselen?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 12:31:

Aaah.. die is ook mooi, Swifty

Wat ik nog steeds zoek, Euforie, en waar ik toch al verschillende keren naar gevraagd heb is:

Hoe pas jij dit in in je leven. Wat doe je overdag en hoe kun je dat combineren met verlicht worden.

Zo werk ik en heb een gezin. Hoe zou ik dan praktisch die verlichting toe kunnen passen.

En alleen 'mooi' of 'wees blij' roepen, brengt dan niet echt het gesprek op gang. Hoe wil je dan in boeddha's naam over dit onderwerp van gedachten wisselen?

Ik ben veel met het onderwerp enlightenment bezig.

Conclusie: ik ben vrij.
quote:Euforie777 schreef op 06 april 2017 @ 13:47:

[...]

Ik ben veel met het onderwerp enlightenment bezig.

Conclusie: ik ben vrij.

Dat is nog stééds geen antwoord op de vraag.

Ik denk dat Euforie politica is.
Later is nu
quote:SpringDing schreef op 06 april 2017 @ 13:51:

[...]

Dat is nog stééds geen antwoord op de vraag.

Dat is het wel. Misschien verwacht je wat anders. Dat kan.
Je bent vrij als in:Verlicht, los van de aardeVakantieWerklooseventueel nog wat anders..
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 13:57:

Ik denk dat Euforie politica is. Grote kans ja.
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 14:02:

Je bent vrij als in:

Verlicht, los van de aardeVakantieWerklooseventueel nog wat anders..Enlightened.
En hoe kom je aan onderdak, eten en... ach laat maar.

Met jou vált hier dus niet over te praten. Houd alsjeblieft op de reacties daar de schuld van te geven. Je wílt er niet over praten, je wilt hier alleen maar interessant zitten doen, met een lampje op je hoofd
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 14:19:

En hoe kom je aan onderdak, eten en... ach laat maar.

Met jou vált hier dus niet over te praten. Houd alsjeblieft op de reacties daar de schuld van te geven. Je wílt er niet over praten, je wilt hier alleen maar interessant zitten doen, met een lampje op je hoofdIk zag in een testimonial iemand die 16 uur per dag taxichauffeur was met de "Who am I" methode en die dat probleemloos deed. Zolang de wil er maar is...
Maar ik vraag jou hoe je het doet, wat je doet, enz.

Jij blijft met links en testonials komen. Hoe heb JIJ dit bereikt Wat betekent het voor je dat je 'vrij' bent.

Kún je überhaupt nog communiceren met ons aardse volk
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 14:42:

Maar ik vraag jou hoe je het doet, wat je doet, enz.

Jij blijft met links en testonials komen. Hoe heb JIJ dit bereikt Wat betekent het voor je dat je 'vrij' bent.

Kún je überhaupt nog communiceren met ons aardse volk

De weg naar enlightenment schijnt toch voor iedereen anders te zijn. Ik heb het bereikt door er naar te zoeken en lezen en naar de waarheid te zoeken. Die kun je het beste zelf vinden want anders neem je maar wat dingen van een ander aan. Ermee bezig zijn en goed nadenken op een manier waarop ik de boel nog nooit gezien heb heeft mij geholpen. Zo denk ik dat we goede overlevers zijn in een causaal systeem, maar overleven brengt pijn en zorgen met zich mee als drive en overlevings middel. Doorlopend op je hoede zijn helpt bij overleven maar niet bij enlightenment als je het mij vraagt.

Vrij zijn betekent voor mij onder andere dat ik me nergens meer zorgen over maak.
Mahasi style noting

http://www.tathagata.org/ ... s/Mahasi_Instruction.html

Erg lange uitleg, maar wel duidelijk.
quote:Euforie777 schreef op 06 april 2017 @ 17:59:

[...]

De weg naar enlightenment schijnt toch voor iedereen anders te zijn. Ik heb het bereikt door er naar te zoeken en lezen en naar de waarheid te zoeken. Die kun je het beste zelf vinden want anders neem je maar wat dingen van een ander aan. Ermee bezig zijn en goed nadenken op een manier waarop ik de boel nog nooit gezien heb heeft mij geholpen. Zo denk ik dat we goede overlevers zijn in een causaal systeem, maar overleven brengt pijn en zorgen met zich mee als drive en overlevings middel. Doorlopend op je hoede zijn helpt bij overleven maar niet bij enlightenment als je het mij vraagt.

Vrij zijn betekent voor mij onder andere dat ik me nergens meer zorgen over maak.

Oké.. bedankt. Het is een antwoord, maar nog wel erg zweverig en ik kan er nog niet zoveel mee

En nog steeds geen antwoord op wat je doet in het dagelijks leven, want hee.. je bent vrij. Ik hoop dat je je inderdaad geen zorgen hoeft te maken over werk en inkomen, zoals de niet verlichte mens toch moet, zeg maar.
Later is nu
Klinkt een beetje als de "cursus in wonderen" die in mijn boekenkast staat. Het leek me destijds (16 jaar geleden) wel wat, maar na een paar bladzijden had ik al in de gaten dat het een enkeltje psychose risico was. Dichtgeslagen en nooit meer geopend.
quote:Dreamer schreef op 07 april 2017 @ 09:38:

[...]

Oké.. bedankt. Het is een antwoord, maar nog wel erg zweverig en ik kan er nog niet zoveel mee

En nog steeds geen antwoord op wat je doet in het dagelijks leven, want hee.. je bent vrij. Ik hoop dat je je inderdaad geen zorgen hoeft te maken over werk en inkomen, zoals de niet verlichte mens toch moet, zeg maar.

Je kunt dan bijvoorbeeld de Mahasi noting style gebruiken als je je zorgen.

Voorbeeld van je gevoelens benoemen:

Bang zijn, bang zijn,

Zorgen maken,

Geïrriteerd zijn,

Boos zijn,

Bang zijn,

Me opvreten,

Kwaad zijn,

Bang zijn,

Bang zijn,

Bang zijn,

Blij zijn,

Boos zijn,

Boos zijn,

Opgelucht zijn,

Boos zijn,

Rustiger worden,

Onrustig zijn,

Blij zijn,

Bedaren,

Boos zijn,

Boos zijn,

Geïrriteerd zijn,

Geërgerd zijn,

Boos zijn,

Blijer zijn,

Ongeduldig zijn,

Nerveus zijn,

Blij,

Opgelucht,

Bang,

Attent zijn,

Blij,

Opgelucht,

Blij,

Ongeduldig,

Blij zijn,

Tevreden zijn,

Tevreden zijn,

Blij,

Blij,

Blij,

Relaxed,

Blij,

Blij,

Blij,

Blij,

Blij,

Ongeduldig,

Blij,

Kalm,

Zoekende,

Het niet weten,

Tot rust komen,

Blij,

Geïrriteerd,

Opgelucht,

Blij,

Kalm,

Blij,

Deels opgelucht,

Blij,

Tevreden opgelucht,

Blij

Tevreden,

Tevreden,

Nadenken,

Blij,

Blij,

Me afvragen of het zo genoeg is,

Verder gaan,

Blij,

Leeg zijn,

Denken,

Denken,

Blij,

Onrustig,

Kalm,

Blij,

Gespannen,

Blij,

Blij,

Blijer,

Wachten,

Relaxed worden,

Blij zijn,

Enzovoort.

Het kost wat inspanning maar het lucht op / bevrijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven