Googlewonders: gordijnen
vrijdag 7 april 2017 om 11:32
Ik heb deze gordijnen gezien: klik (de terracotta kleur) en ik vind ze super, ze passen helemaal bij ons nieuwe huis. Ze hebben alleen een rimpelband en ringen, terwijl ik gordijnen zoek met een plooiband en haakjes voor aan een gordijnrails. Kan iemand me helpen iets te vinden dat hier goed op lijkt maar dan met plooiband en haakjes? We hebben een totale lengte nodig van 2.45 en een breedte van 4.77 (voor twee gordijnen samen).
Dankjulliewel alvast!
Dankjulliewel alvast!
vrijdag 7 april 2017 om 11:48
Ik vermoed dat die stof te dik is voor een plooiband, op internet vind ik ze ook niet in die stof met plooiband. Is er een speciale reden dat je een plooiband wil? Wat vind je zo mooi aan deze gordijnen, de kleur, de stof? Dat helpt misschien met zoeken naar een alternatief.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 7 april 2017 om 14:28
vrijdag 7 april 2017 om 14:30
vrijdag 7 april 2017 om 14:43
Een rimpelband is een band met ingeweven trekdraden, die ook wel gordijnband wordt genoemd. De band zit boven aan een gordijn. Hiermee kan een gordijn worden aangerimpeld of in plooien worden opgehangen. Tevens kunnen er railringen of runners worden ingehaakt voor verschillende
https://www.bonprix.nl/pr ... feld-1-stuk-bruin-966236/
https://www.bonprix.nl/pr ... feld-1-stuk-bruin-966236/
vrijdag 7 april 2017 om 14:44
quote:7102 schreef op 07 april 2017 @ 14:41:
Wat ik begrijp is dat je kan kiezen met bestellen of ringen of rimpelband.
Het staat er inderdaad gewoon bij:
Een rimpelband is een band met ingeweven trekdraden, die ook wel gordijnband wordt genoemd. De band zit boven aan een gordijn. Hiermee kan een gordijn worden aangerimpeld of in plooien worden opgehangen. Tevens kunnen er railringen of runners worden ingehaakt voor verschillende systemen.
Wat ik begrijp is dat je kan kiezen met bestellen of ringen of rimpelband.
Het staat er inderdaad gewoon bij:
Een rimpelband is een band met ingeweven trekdraden, die ook wel gordijnband wordt genoemd. De band zit boven aan een gordijn. Hiermee kan een gordijn worden aangerimpeld of in plooien worden opgehangen. Tevens kunnen er railringen of runners worden ingehaakt voor verschillende systemen.
vrijdag 7 april 2017 om 15:55
Zoals ik het begrijp zit er rimpelband aan de achterkant en kan je dan zelf kiezen wat je daarin steekt. Gewone gordijnhaken of haken met van die plastic ringen zoals op de foto.
Dit is rimpelband.
Dat zit aan het gordijn (als je voor die optie kiest) en daar steek je dan zelf ouderwetse haken of haken met ringen doorheen.
Dit is rimpelband.
Dat zit aan het gordijn (als je voor die optie kiest) en daar steek je dan zelf ouderwetse haken of haken met ringen doorheen.
vrijdag 7 april 2017 om 16:57
Oké, thanks. Het is een klein beetje jammer dat ik nu door dit topic alweer mooiere gordijnen heb gezien (5x zo duur) want deze zijn qua prijs ook zo leuk. Maakt het eigenlijk uit of gordijnen te breed zijn? Ik heb namelijk qua breedte 477 cm nodig en deze zijn per gordijn 272 cm, dus in totaal 544 cm. Of is dat wel erg veel teveel?