Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:MonicaG schreef op 07 april 2017 @ 09:05:

[...]

Deze snap ik niet? Over welk kaartje gaat dit?Karretje denk ik.
Mijn grootste supermarkt irritatie heb ik jaren geleden meegemaakt. Elke keer als ik eraan denk word ik weer kwaad.

Ik werkte toen in een gezinsvervangend tehuis en ging met een van de clienten boodschappen doen. Hij privé en ik voor de groep.

Bij de kassa aangekomen ging ik eerst afrekenen en toen hij. Ik lette bij het inpakken op de kassiere en client om zeker ervan te zijn dat hij genoeg wisselgeld zou krijgen. Een seconde lette ik niet op, blijkbaar net het moment dat hij wisselgeld zou horen te krijgen.. Beide afgerekend en ik vraag aan hem of hij genoeg wisselgeld had gehad. Hij zei dat hij niks terug had gekregen. Alle zakken van hem doorzocht en hij had inderdaad geen wisselgeld gekregen. Hij had iets van een paar euro en had betaald met een briefje van 50 dus al dat wisselgeld zie je niet zomaar over het hoofd. Kassiere bleef maar stellig volhouden dat ze dit wel had gegeven en was echt niet van plan het te controleren. Ze had al de beveiliging en collega gebeld om ons weg te laten sturen. Pas nadat ik zei dat ik de politie ging bellen hebben ze eindelijk de camara beelden gecheckt, mocht ik in de winkel blijven en zagen ze dat hij inderdaad geen geld terug had gekregen.
Wat erg om op zo'n manier misbruik te maken van iemand en dan nog glashard te liegen ook... Heb je alsnog aangifte gedaan?
Nee, stom, toen niet over nagedacht. Volgens mij kan je ook geen aangifte voor een ander doen?
Zo laag om te stelen van iemand die minder weerbaar is
quote:rianne323 schreef op 07 april 2017 @ 09:33:

[...]

Karretje denk ik.Hahaha ja Oeps ik lees nu m'n typ fout. Ik bedoel natuurlijk karretje
Tralalalala
quote:krullen-bol schreef op 07 april 2017 @ 15:19:

[...]

Hahaha ja Oeps ik lees nu m'n typ fout. Ik bedoel natuurlijk karretje Dan wordt het verhaal ineens een heel stuk duidelijker. Ik dacht dat je het over een prijskaartje of zo had, dat die oude mensen ze steeds uit het schap halen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh leuk topic.

Tvp dus
Ik vind sowieso die hele discussies bij kassa's over geld bloedirritant. Niet naar jou, whitewolves, want wat daar gebeurde is werkelijk schandalig.

Maar recent zag ik iemand ook een briefje van 50 geven en gaf de caissière terug alsof het van 20 was. De caissière had het briefje al in dat apparaat gestoken dat het gelijk via een soort buizensysteem veilig opbergt en tikte (mogelijk per ongeluk) 20 aan ipv 50 (knoppen zitten nu eenmaal dicht bij elkaar). Kan gebeuren, maar dan komen ze je dus afschepen met dat ze eerst de camerabeelden gaan bestuderen en dat je over een paar dagen terug moet komen. We hebben het hier even over 30 euro. Groot gelijk dat die vrouw voor mij het niet pikte en ik gaf ook aan dat ik duidelijk zag dat het een briefje van 50 betrof. Die vrouw gaf ook aan dat ze echt die 30 euro niet kon missen voor een paar dagen. Hoop gedoe, maar de vrouw hield voet bij stuk en ze gingen gelijk op de camera kijken en het klopte ook. Ik heb mij er vervolgens nog even tegenaan bemoeid dat ik in mijn vorige leven als caissière altijd het gegeven briefgeld moest neerleggen onder een clipje/schuifje en pas nadat de hele transactie was voldaan, je het ofwel opborg in je lades of wegsluisde (wat toen niet kon, volgens mij, maar gaat even om het idee). Dat het wel handig is dat die clip/schuif, die er dus wel degelijk op die kassa zat, ook gebruikt wordt.

In de Blokker had een vriend van mij ooit zoiets. Kreeg op 10 ipv 20 terug. Hij kon het wel lijden, maar hij gaf beleefd aan dat hij 20 gaf. Verkoopster gelijk onbeschoft in verweer dat hij een 10tje gaf. Vriend: dan ga je maar de kassa opmaken, kijken of je meer dan/rond de 10 euro meer hebt. Wilde ze in eerste instantie niet, maar aangezien het retedruk was, er fors gemopperd werd en vriend voet bij stuk hield, kwam de manager er bij. Die gaf het 10tje terug. Ook hier wederom niet het gegeven geld eerst in het schuifje gelegd, wat voor de manager de reden was om het 10tje te geven en de verkoopster een standje.

Ik vind dat dus echt zo slordig. Als de caissière het al gelijk wegstopt heb je dus een bewijslastprobleem.
Oh wat walgelijk whitewolves! vraag me af wat ze had gewild, het in haar eigen zak steken? Ik hoop dat ze op staande voet ontslag heeft gehad.
Zijn er eigenlijk hygiëneregels waar vakkenvullers zich aan dienen te houden? Ik zie in mijn supermarkt regelmatig dat de anderhalve vakkenvuller die wel fifo bijvult bij de koelen alle blokken kaas of zakken rauwkost uit de koeling haalt, op de grond legt, soms tegen de schoenzolen aan, om ze na het bijvullen weer terug te leggen. Ik erger mij hier aan, ik vind het vies. Kan me ook niet voorstellen dat dat zo mag eigenlijk.
Alles is verpakt. Lijkt me dus dat het geen kwaad kan.

Heb zelf in studententijd als vakkenvuller gewerkt en kreeg daar toen geen regels voor. Weet niet hoe dat nu is.
quote:soetkees schreef op 06 april 2017 @ 22:30:

Hoezeer ik van het ouderwetsche opvoeden ben, als een kind ofwel (1) een tantrumscene/krijsconcert/drama-theater ect teweeg kan brengen versus het (2) tevreden knabbelen op een kaasstengel dan wist ik het wel.

Maar daar moet je ouder voor zijn.Nou ik weet het niet hoor. Mijn oudste heeft nooit een scene in de supermarkt geschopt. Zal wel een bijzonder kind zijn. Mijn jongste is één keer krijsend op de grond gaan liggen en die heb ik lekker laten liggen. Nadat ik had afgerekend kwam ie weer aanrennen. Uitgekrijst. Maar misschien ben ik een rare moeder, dat kan ook
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 07-04-2017 18:45
Reden: sorry, off topic
% gewijzigd
quote:pokkewijf schreef op 07 april 2017 @ 18:41:

[...]

Nou ik weet het niet hoor. Mijn oudste heeft nooit een scene in de supermarkt geschopt. Zal wel een bijzonder kind zijn. Mijn jongste is één keer krijsend op de grond gaan liggen en die heb ik lekker laten liggen. Nadat ik had afgerekend kwam ie weer aanrennen. Uitgekrijst. Maar misschien ben ik een rare moeder, dat kan ook Nee hoor, niet raar, ik liet die van mij ook gewoon brullen en krijsen. Het hiels vanzelf wel een keertje op. Ik kan me alleen voorstellen dat er wel eens een moment kan zijn dat je echt effe geen energie hebt voor dat gebrul en dat je dan even een kaasstengel geeft.
quote:soetkees schreef op 07 april 2017 @ 16:57:

Ik vind sowieso die hele discussies bij kassa's over geld bloedirritant. Niet naar jou, whitewolves, want wat daar gebeurde is werkelijk schandalig.

Maar recent zag ik iemand ook een briefje van 50 geven en gaf de caissière terug alsof het van 20 was. De caissière had het briefje al in dat apparaat gestoken dat het gelijk via een soort buizensysteem veilig opbergt en tikte (mogelijk per ongeluk) 20 aan ipv 50 (knoppen zitten nu eenmaal dicht bij elkaar). Kan gebeuren, maar dan komen ze je dus afschepen met dat ze eerst de camerabeelden gaan bestuderen en dat je over een paar dagen terug moet komen. We hebben het hier even over 30 euro. Groot gelijk dat die vrouw voor mij het niet pikte en ik gaf ook aan dat ik duidelijk zag dat het een briefje van 50 betrof. Die vrouw gaf ook aan dat ze echt die 30 euro niet kon missen voor een paar dagen. Hoop gedoe, maar de vrouw hield voet bij stuk en ze gingen gelijk op de camera kijken en het klopte ook. Ik heb mij er vervolgens nog even tegenaan bemoeid dat ik in mijn vorige leven als caissière altijd het gegeven briefgeld moest neerleggen onder een clipje/schuifje en pas nadat de hele transactie was voldaan, je het ofwel opborg in je lades of wegsluisde (wat toen niet kon, volgens mij, maar gaat even om het idee). Dat het wel handig is dat die clip/schuif, die er dus wel degelijk op die kassa zat, ook gebruikt wordt.

In de Blokker had een vriend van mij ooit zoiets. Kreeg op 10 ipv 20 terug. Hij kon het wel lijden, maar hij gaf beleefd aan dat hij 20 gaf. Verkoopster gelijk onbeschoft in verweer dat hij een 10tje gaf. Vriend: dan ga je maar de kassa opmaken, kijken of je meer dan/rond de 10 euro meer hebt. Wilde ze in eerste instantie niet, maar aangezien het retedruk was, er fors gemopperd werd en vriend voet bij stuk hield, kwam de manager er bij. Die gaf het 10tje terug. Ook hier wederom niet het gegeven geld eerst in het schuifje gelegd, wat voor de manager de reden was om het 10tje te geven en de verkoopster een standje.

Ik vind dat dus echt zo slordig. Als de caissière het al gelijk wegstopt heb je dus een bewijslastprobleem.Ik werk achter de bar en ik leg briefgeld altijd op de kassa en stop het pas in de geldla nadat ik het wisselgeld heb gegeven. Dit om de andere kant te bewijzen want het is al te vaak gebeurd dat mensen zeggen dat ze 20 euro gaven terwijl het maar een tientje was. Dan ;laat ik ze gelijk zien dat ik de tien euro nog niet in de kassa heb gedaan. Dit gebeurd echt heel vaak soms per ongeluk maar voor mijn gevoel heel vaak expres.
quote:GinnyJones schreef op 07 april 2017 @ 17:26:

Zijn er eigenlijk hygiëneregels waar vakkenvullers zich aan dienen te houden? Ik zie in mijn supermarkt regelmatig dat de anderhalve vakkenvuller die wel fifo bijvult bij de koelen alle blokken kaas of zakken rauwkost uit de koeling haalt, op de grond legt, soms tegen de schoenzolen aan, om ze na het bijvullen weer terug te leggen. Ik erger mij hier aan, ik vind het vies. Kan me ook niet voorstellen dat dat zo mag eigenlijk.Ach. die kaas en die rauwkost zijn toch verpakt. En je legt ze toch ook in een winkelwagentje waar je voorganger overheen heeft lopen niezen of zijn kind met hondenpoepschoenen in heeft vervoerd.
Bij mij in de hoek staat er een super waar ik regelmatig ons avondeten haal. Het is een franchiser, dus eigenaar onafhankelijk.

Er staat daar een bak met allerlei afgeprijsde spullen. Ik keek van de week eens wat ze allemaal hadden. Mijn oog viel daarbij over de datum, 2 maanden over datum! Toen bij alle artikelen de datum bekeken, alles was over de datum Ik snap dat als je zelfstandig ondernemer ben, je zo min mogelijk derving wilt. Maar dit is denk ik niet hoe je je zaak draaiende wilt houden...
quote:pokkewijf schreef op 07 april 2017 @ 18:41:

[...]

Nou ik weet het niet hoor. Mijn oudste heeft nooit een scene in de supermarkt geschopt. Zal wel een bijzonder kind zijn. Mijn jongste is één keer krijsend op de grond gaan liggen en die heb ik lekker laten liggen. Nadat ik had afgerekend kwam ie weer aanrennen. Uitgekrijst. Maar misschien ben ik een rare moeder, dat kan ook Echt? En je hebt er geen idee van dat de mensen in de winkel daar gek van worden? ?
Ik zou mijn kind nooit laten liggen waar ik geen zicht op hem heb. Niet met al die gekken die rondlopen. Altijd 1 oog op mijn zoon.
Ik had aanbiedingskoekjes in mijn mandje gedaan en mijn mandje op een verhoging gezet. Even iets anders pakken. Zie ik een dame de koekjes uit mijn mandje pakken en in haar mandje stoppen.

Ik heb haar een hint gegeven en ze keek me glazig aan.

Ze zal het vast niet expres hebben gedaan. Soms moet je in de onschuld van mensen geloven.

Maar whitewolves, schandalig dat een cassiere misbruik maakte van je cliënt.
Bij Albert Heijn had ik kaartjes voor een attractiepark gekocht.

Na betalen zag ik dat de kaartjes al over 2 weken verliepen.

Gevraagd om kaartjes met een latere datum.

Kreeg ik niet.

Ik heb mijn geld teruggevraagd.

Kreeg ik ook niet.

Manager erbij gehaald.

Die werd verbaal agressief en dreigde me de winkel uit te zetten.

AH-Hoofdkantoor gebeld. Klantenservicedame zei dat ik pech had. "Uw vraag is beantwoord, mevrouw. Had u nog andere vragen aan ons? Zo niet, dan beëindig ik nu het gesprek. Fijne avond, mevrouw."

Klachtenbrief geschreven.

Toen is het min of meer rechtgezet, met de mededeling dat we dat mailtje maar moesten meenemen naar de kassa van het attractiepark om aan te tonen dat de kaartjes langer geldig waren. Het hoofdkantoor benadrukte dat ze niets met de klantenbehandeling bij de filialen te maken hadden.

Terug naar de AH, met manager gesproken. Gevraagd om excuus. Manager zei nogmaals dat ik kon oprotten. Hij zei: "Ons hoofdkantoor deugt niet. Als u klachten heeft, moet u naar het hoofdkantoor. Ik heb niets met u te maken."

Een bloemetje om het goed te maken, zat er ook niet in.
quote:pipootje schreef op 07 april 2017 @ 20:49:

[...]

Echt? En je hebt er geen idee van dat de mensen in de winkel daar gek van worden? ?Hoe lang ben je nou helemaal in zo'n winkel, een kwartier? Als je zo snel gek wordt kun je beter helemaal nergens meer heen gaan.
quote:pipootje schreef op 07 april 2017 @ 20:49:

[...]

Echt? En je hebt er geen idee van dat de mensen in de winkel daar gek van worden? ?Dat was dus een eenmalige actie.
quote:Trevina schreef op 07 april 2017 @ 21:13:

Bij Albert Heijn had ik kaartjes voor een attractiepark gekocht.

Na betalen zag ik dat de kaartjes al over 2 weken verliepen.

Gevraagd om kaartjes met een latere datum.

Kreeg ik niet.

Ik heb mijn geld teruggevraagd.

Kreeg ik ook niet.

Manager erbij gehaald.

Die werd verbaal agressief en dreigde me de winkel uit te zetten.

AH-Hoofdkantoor gebeld. Klantenservicedame zei dat ik pech had. "Uw vraag is beantwoord, mevrouw. Had u nog andere vragen aan ons? Zo niet, dan beëindig ik nu het gesprek. Fijne avond, mevrouw."

Klachtenbrief geschreven.

Toen is het min of meer rechtgezet, met de mededeling dat we dat mailtje maar moesten meenemen naar de kassa van het attractiepark om aan te tonen dat de kaartjes langer geldig waren. Het hoofdkantoor benadrukte dat ze niets met de klantenbehandeling bij de filialen te maken hadden.

Terug naar de AH, met manager gesproken. Gevraagd om excuus. Manager zei nogmaals dat ik kon oprotten. Hij zei: "Ons hoofdkantoor deugt niet. Als u klachten heeft, moet u naar het hoofdkantoor. Ik heb niets met u te maken."

Een bloemetje om het goed te maken, zat er ook niet in.Hoe was jij tijdens die gesprekken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een klantenservicemedewerker de verbinding verbreekt om niets en een manager zomaar zegt dat je op moet rotten.
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 april 2017 @ 19:38:

[...]

Ach. die kaas en die rauwkost zijn toch verpakt. En je legt ze toch ook in een winkelwagentje waar je voorganger overheen heeft lopen niezen of zijn kind met hondenpoepschoenen in heeft vervoerd.

Vind ik ook. Zo kun je overal wel vies van zijn.

Als ik net in mijn neus heb lopen pulken en ik raak dat pak rauwkost aan, dan is dat ook vies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven