Gezondheid alle pijlers

Overgeven van quinoa

07-04-2017 16:46 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zitten mijn zus en ik net een gezonde maaltijd te maken, zoete aardappel, gele courgette, met quinoa, beetje ketjap en pindakaas. Super lekker!

We zitten lekker te eten en mijn zus zegt ineens, goh het zit even vast in mn slokdarm. Waarop ik na twee happen ineens hetzelfde gevoel krijg. Wij allebei naar het aanrecht toe om wat water te drinken, en ineens staan we samen te overgeven in de gootsteen

Echt super vreemd!! Het was net alsof die quinoa gewoon vast bleef zitten

Iemand dit ook ooit meegemaakt?? En wat kan het zijn??
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 18:48:

Gele courgette + ketjap = giftig.

Natuurlijk afweerstysteem werkt dus goed bij beiden.

Gemeen om de pindakaas en/of quinioa de schuld te geven.Meen je dit?
Klinkt wel gezellig, samen met je zus kotsen boven de gootsteen!
Of de bio-courgette heeft seks gehad met een sierpompoen waardoor hij giftig is geworden. Smaakte de courgette bitter? https://dekennisvannu.nl/ ... e-iemand-vergiftigen/7346
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 07 april 2017 @ 19:00:

Of de bio-courgette heeft seks gehad met een sierpompoen waardoor hij giftig is geworden. Smaakte de courgette bitter? https://dekennisvannu.nl/ ... e-iemand-vergiftigen/7346Interessant artikel, nooit geweten dat dit kon
quote:viva-amber schreef op 07 april 2017 @ 19:00:

Of de bio-courgette heeft seks gehad met een sierpompoen waardoor hij giftig is geworden. Smaakte de courgette bitter? https://dekennisvannu.nl/ ... e-iemand-vergiftigen/7346

Ik dacht dat je een grapje maakte...
quote:Zinerva schreef op 07 april 2017 @ 18:57:

[...]

Meen je dit?

Sorry.. grapje

Heb last van vrijdagmiddagmeligheid
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 19:03:

[...]

Sorry.. grapje

Heb last van vrijdagmiddagmeligheid Vond het al apart maar soms kunnen 2 dingen bij elkaar wel echt giftig worden, vandaar dat ik het even navroeg
quote:Zinerva schreef op 07 april 2017 @ 19:02:

[...]

Interessant artikel, nooit geweten dat dit kon

Krijg nou wat... wist ik ook niet, echt niet!

Zie je wel, nepheks van nix, dát ben ik (avatar spreekt boekdelen)
Maak het volgende week nog eens, dan weet je of het aan een van de ingrediënten van deze maaltijd lag of aan iets anders. Op zich klinkt pindakaas en ketjap niet zo vreemd trouwens, als je er nog wat water, knoflook en sambal door doet heb je een snelle satésaus.
quote:Zinerva schreef op 07 april 2017 @ 19:06:

[...]

Vond het al apart maar soms kunnen 2 dingen bij elkaar wel echt giftig worden, vandaar dat ik het even navroeg

Ja is ook zo, maar vond het een ehmm eigenaardig topic dus dacht ik geef zomaar een eigenaardig antwoord blijken er écht giftige courgettes, pompoenen enzo te bestaan.

Had ik moeten weten toen ik nog die vriend met die vreselijke schoonmoeder had en.. ach lamaar, te laat.. zo gaat het nou altijd in mijn miserabele leventje, bah!
quote:proudmama33 schreef op 07 april 2017 @ 19:03:

[...]

Ik dacht dat je een grapje maakte...Ha ha ha
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 19:10:

[...]

Ja is ook zo, maar vond het een ehmm eigenaardig topic dus dacht ik geef zomaar een eigenaardig antwoord blijken er écht giftige courgettes, pompoenen enzo te bestaan.

Had ik moeten weten toen ik nog die vriend met die vreselijke schoonmoeder had en.. ach lamaar, te laat.. zo gaat het nou altijd in mijn miserabele leventje, bah!

Diep van binnen wist je gewoon het goede antwoord
quote:floddertjezoveel schreef op 07 april 2017 @ 19:08:

Maak het volgende week nog eens, dan weet je of het aan een van de ingrediënten van deze maaltijd lag of aan iets anders. Op zich klinkt pindakaas en ketjap niet zo vreemd trouwens, als je er nog wat water, knoflook en sambal door doet heb je een snelle satésaus.Wat is een niet snelle saté saus?
Killer quinoa
quote:Zinerva schreef op 07 april 2017 @ 19:12:

[...]

Diep van binnen wist je gewoon het goede antwoord

Intuïtie is er, of begint te komen: ik had destijds plannen met een giftige paddestoel door het jaarlijkse pasteitje met champignonragout -vriend vertelde dat ze dat al haar levenlang maakte met kerst- had de giftige rakker in mijn zak zitten, stelde me behulpzaam op (laat mij maar even moeders, gaat u ff lekker zitten en zo) bleek dat ze eindelijk die pasteitjes zat was en had garnalencocktails gemaakt.

Ze wist donders goed dat ik een vis, schaal- en schelpdierenallergie heb: ik was dan ook verontwaardigd.

Het leek wel of ze me wilde vergiftigen, weer plan mislukt en baas boven baas of zoiets, verdomme!

Er zat niets anders op: de relatie moest beëindigd worden voor er doden gingen vallen.

Dat goldt ook voor ex dus eigenlijk liep het prima af: we leven allemaal weer gelukkig, en wie weet nog lang ook
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 19:21:

[...]

Intuïtie is er, of begint te komen: ik had destijds plannen met een giftige paddestoel door het jaarlijkse pasteitje met champignonragout -vriend vertelde dat ze dat al haar levenlang maakte met kerst- had de giftige rakker in mijn zak zitten, stelde me behulpzaam op (laat mij maar even moeders, gaat u ff lekker zitten en zo) bleek dat ze eindelijk die pasteitjes zat was en had garnalencocktails gemaakt.

Ze wist donders goed dat ik een vis, schaal- en schelpdierenallergie heb: ik was dan ook verontwaardigd.

Het leek wel of ze me wilde vergiftigen, weer plan mislukt en baas boven baas of zoiets, verdomme!

Er zat niets anders op: de relatie moest beëindigd worden voor er doden gingen vallen.

Dat goldt ook voor ex dus eigenlijk liep het prima af: we leven allemaal weer gelukkig, en wie weet nog lang ook Jullie haalde echt het beste in elkaar naar boven
Jazeker!

Nou ja achteraf echt leuk, zo'n schoonma from hell; heb er nog steeds levendige herinneringen aan en denk bij alles wat er mis gaat in mijn leven: ok, niet leuk MAAR ik hoef niet meer met dat mens te dealen.

Ze heeft me geleerd te relativeren, dat dan weer wel
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 19:28:

Jazeker!

Nou ja achteraf echt leuk, zo'n schoonma from hell; heb er nog steeds levendige herinneringen aan en denk bij alles wat er mis gaat in mijn leven: ok, niet leuk MAAR ik hoef niet meer met dat mens te dealen.

Ze heeft me geleerd te relativeren, dat dan weer wel Toch nog iets positiefs aan haar overgehouden
quote:Zinerva schreef op 07 april 2017 @ 19:35:

[...]

Toch nog iets positiefs aan haar overgehouden

Sterker nog: nadat het eenmaal over was heb ik gewoon elke dag plezier van haar bestaan al zie ik haar nooit meer! Hoe is dát?

Een betere schoonmoeder vind ik nooit meer
Nou ja giftige paddenstoel is wel erg drastisch, gewoon een paar boterbloemen door de sla is meer niveau vervelende schoonmoeder.
quote:viva-amber schreef op 07 april 2017 @ 19:39:

Nou ja giftige paddenstoel is wel erg drastisch, gewoon een paar boterbloemen door de sla is meer niveau vervelende schoonmoeder.

Drastische maatregelen waren nodig: het was eten of gegeten worden zo langzamerhand..

En een garnaal is voor mij het ergste van het ergste: kan ik echt in no-time dood aan gaan. Ze woonden achteraf, het sneeuwde echt heel erg dus de kans dat een ambulance op tijd was geweest als ik een garnaal -of zij een giftige paddestoel- binnen had gekregen was nihil.

Dat bedoelen ze nou met een toxic-relationship zoals de onvolprezen Dr. Phill het zou noemen. Denk ik. Keek er niet zo vaak naar eerlijk gezegd, daar heb je als beginnend heks niks aan al die redelijke goede raad.

Ik moet alles worden wat hij verafschuwt, sneaky, sluw, achterbaks en weer van kikkers leren houden zonder ze te kussen; op een prins zit ik niet te wachten, hell no!

Tijd voor een stuk vers Turks brood met feta, tomaat, olijven, tahin en nog wat peterselie. En knoflookolie, zelfgemaakt om de vampieren op afstand te houden. Nog lekker ook toevallig. En ik hoef nergens bang voor te zijn: de enige vis die ik in huis heb zit gevangen in een groot aquarium, daar ga ik niet dood van.

O ja, dat doet me denken aan 90 days to wed, komt straks op TLC.

Leuk hoor, zeker als je zelf helemaal blij bent met je vrijgezellenbestaan en dat ben ik. Echt waar!
Leuk verhaal bestaardigopzich
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 20:24:

[...]

Drastische maatregelen waren nodig: het was eten of gegeten worden zo langzamerhand..

En een garnaal is voor mij het ergste van het ergste: kan ik echt in no-time dood aan gaan. Ze woonden achteraf, het sneeuwde echt heel erg dus de kans dat een ambulance op tijd was geweest als ik een garnaal -of zij een giftige paddestoel- binnen had gekregen was nihil.

Dat bedoelen ze nou met een toxic-relationship zoals de onvolprezen Dr. Phill het zou noemen. Denk ik. Keek er niet zo vaak naar eerlijk gezegd, daar heb je als beginnend heks niks aan al die redelijke goede raad.

Ik moet alles worden wat hij verafschuwt, sneaky, sluw, achterbaks en weer van kikkers leren houden zonder ze te kussen; op een prins zit ik niet te wachten, hell no!

Tijd voor een stuk vers Turks brood met feta, tomaat, olijven, tahin en nog wat peterselie. En knoflookolie, zelfgemaakt om de vampieren op afstand te houden. Nog lekker ook toevallig. En ik hoef nergens bang voor te zijn: de enige vis die ik in huis heb zit gevangen in een groot aquarium, daar ga ik niet dood van.

O ja, dat doet me denken aan 90 days to wed, komt straks op TLC.

Leuk hoor, zeker als je zelf helemaal blij bent met je vrijgezellenbestaan en dat ben ik. Echt waar! Ik ben ook echt een happy single
Hihi wat een gezellig topic eigenlijk en het begon met 2 brakende zusjes gek genoeg!?!

Leerzaam ook en dankjewel voor je vriendelijke opmerking Saz

En Zinerva wat fijn dat jij ook echt happy single bent, soms denk ik dat ik de enige ben en daarom een beetje gek.. maar ik vind het echt, écht fijn in mijn eentje.

Nou ja de hond dan, maar die is echt zo lief; de ideale partner welbeschouwd, eet brokjes en kan niet praten bedoel ik daarmee dus van ruzie is niet snel sprake. Nooit eigenlijk.. de lieverd!

Ik heb mijn brood af, net een BigMac maar dan gezond en lekker, is nog komkommer bijgekomen en wat zongedroogde tomaatjes. Daar heb ik wel 2 handen voor nodig om dat te kunnen eten dus als ik even niks meer zeg is het niet omdat mijn ex-schoonmoeder binnengesneakt is met een garnaal en ik out ben maar omdat ik serieus ga eten. Eerst de tv aan op TLC, dat wel, water: check nou dan ga ik NU van start.

Fijne avond!
quote:Bestaardigopzich schreef op 07 april 2017 @ 20:50:

Hihi wat een gezellig topic eigenlijk en het begon met 2 brakende zusjes gek genoeg!?!

Leerzaam ook en dankjewel voor je vriendelijke opmerking Saz

En Zinerva wat fijn dat jij ook echt happy single bent, soms denk ik dat ik de enige ben en daarom een beetje gek.. maar ik vind het echt, écht fijn in mijn eentje.

Nou ja de hond dan, maar die is echt zo lief; de ideale partner welbeschouwd, eet brokjes en kan niet praten bedoel ik daarmee dus van ruzie is niet snel sprake. Nooit eigenlijk.. de lieverd!

Ik heb mijn brood af, net een BigMac maar dan gezond en lekker, is nog komkommer bijgekomen en wat zongedroogde tomaatjes. Daar heb ik wel 2 handen voor nodig om dat te kunnen eten dus als ik even niks meer zeg is het niet omdat mijn ex-schoonmoeder binnengesneakt is met een garnaal en ik out ben maar omdat ik serieus ga eten. Eerst de tv aan op TLC, dat wel, water: check nou dan ga ik NU van start.

Fijne avond!

Ik voel me af en toe ook een beetje een vreemde eend in de bijt maar echt ikmzou niet anders willen. Wel heb ik 2 kinderen die mij gezelschap houden

Fijne avond en veel kijkplezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven