Ontpillen gewrichten

08-04-2017 09:19 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds oktober gestopt met de anticonceptie.

- dezelfde maand morning After pil en antibiotica

- de eerste menstruatie die kwam was heel heftig qua krampen in benen en liezen en heupen niet in buik.

- op advies gynaecoloog omdat alles van binnen goed is drie maanden anticonceptie doorgeslikt

- in die drie maanden kreeg ik iedere keer bij inspanning; verhoging duizelig zweten . Ik las op het internet dat dit kon komen door de pil, na drie maanden gestopt.

- direct aan een nieuwe pil, toen werd ik wakker dr eerste dagen met vage klachten aan me handen. Toen ben ik gewoon gestopt ik was er helemaal klaar mee. Na 10 dagen daalde me lichaamstemperatuur het zweten en alles is weer goed.

- ik zit nu drie en halve week zonder pil maar mijn kleine gewrichten ( handen en voeten) zijn nog steeds gevoelig ? Ik heb geen ziektes ben overal op getest , ook de fysio ziet niks raars er aan.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben bij het ontpillen, volgens de gyneacoloog kan je spierkrampen en gewrichten pijn doen, maar toch vraag ik mij af of mensen dit herkennen en mij enigszins gerust kunnen stellen. Voor mij in jedergeval geen pil meer.
Ontpillen is een fabel.

Anders zou niemand door de pil heen zwanger kunnen worden
Ontpillen bestaat niet.
Hypochondrie?
Waarvoor heb je destijds antibiotica gekregen? Was dat een zware kuur?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee oorontsteking en keelontsteking. Ontpillen weet niet of het misschien het juiste woord is, maar in iedergeval de reactie op je lichaam na jaren pilgebruik en je lichaam nu zelf de hormoonhuishouding moet regelen ik kreeg bijv ook door ee pil verhoging.
Hypochondrie ?
. Ik stel hier een serieuze vraag en ben op zoek naar ervaringen. Hypochonder wat een aparte vergelijking, ben niet bang voor een ziekte, ben op zoek naar ervaringen. Ga aub ergens anders wijsneus uithangen.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 08 april 2017 @ 09:27:

Ontpillen is een fabel.

Anders zou niemand door de pil heen zwanger kunnen wordenDat is meer een viva-kwaal.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Op basis van wat jij schrijft kunnen wij toch onmogelijk met een medische onderlegde verklaring komen? Misschien dronk je eerst 3 flessen wijn per dag en ben je daar nu cold turkey mee gestopt. Of heb je een ontzettend stressvolle tijd gehad. Of is je antibiotica niet goed aangeslagen en zit er nog ergens een ontsteking. We weten het niet, want we zien je niet, kennen je niet, hebben geen medische achtergrond.

De persoon die dat wel heeft, je gynaecoloog, heeft je een verklaring gegeven. De fysio ziet niks raars. Waarom toch op zoek gaan naar andere antwoorden op een anoniem forum waar niemand je kent?

Je voelt je beroerd. Dat vind ik heel rot voor je. Soms ben je gewoon een periode beroerd, zonder aantoonbare reden.
quote:Marian1989 schreef op 08 april 2017 @ 10:18:

. Ik stel hier een serieuze vraag en ben op zoek naar ervaringen. Hypochonder wat een aparte vergelijking, ben niet bang voor een ziekte, ben op zoek naar ervaringen. Ga aub ergens anders wijsneus uithangen.Ah hypochondrie én zwanger!
Begrijp ik het goed dat je na één heftige menstruatie meteen naar de gynaecoloog bent gegaan?
Volgens mij ben je veel te gefocust op je lijf. En zoek je verbanden die er niet zijn. Daar zou ik me drukker over maken dan je gewrichten als zowel de artsen als de fysio niks bijzonders constateren.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Waarom ben je in eerste instantie gestopt met anticonceptie??

. Ik stel hier een serieuze vraag en ben op zoek naar ervaringen. Hypochonder wat een aparte vergelijking, ben niet bang voor een ziekte, ben op zoek naar ervaringen. Ga aub ergens anders wijsneus uithangen.Je bent er gewoon te veel mee bezig. Maak je niet zo druk. Ga zwanger worden. Nog meer kwaaltjes
De pil heeft bij sommige mensen erg veel invloed. Vooral als je hem al tientallen jaren slikt en plots stopt. Ook wel logisch, na jaren constante hormonen vallen die ineens weg. Dat kan rare dingen doen met je lijf. Sommige mensen hebben er geen last van, maar ik ken genoeg verhalen van vrouwen die allemaal rare klachten kregen. Zelf ben ik na 27 jaar gestopt met de pil, en ik heb genoeg ellende gehad. Erg veel last van mijn spieren, en ik viel binnen een paar maand vele kilo's af.
Ik had wel de eerste maanden na het stoppen met de pil wat vage klachten. Ook pijn in liezen soort trekkerig/ steken gevoel. En had ook een tijdje rare trillingen in mijn hand. Dit ging vanzelf over ben er niet voor bij een dokter geweest. Het is een medicijn dus die heeft bijwerkingen en ik geloof wel dat je lichaam daarvan van slag gaat als je begint of stopt met de pil. Mijn temperatuur was ook in de war heb het een paar dagen ijskoud gehad in de zomer en was echt niet ziek. Nouja ik zou gewoon aan de pil blijven of ander anticonceptiemiddel zoeken als je niet zwanger wilt worden en je de eventuele bijwerkingen vervelend vind. Denk dat het vanzelf minder wordt of over gaat als je het een tijdje gebruikt. Na een paar maanden stoppen waren mijn klachten ook verdwenen.

. Ik stel hier een serieuze vraag en ben op zoek naar ervaringen. Hypochonder wat een aparte vergelijking, ben niet bang voor een ziekte, ben op zoek naar ervaringen. Ga aub ergens anders wijsneus uithangen.Ga je lekker?
Hier nog iemand die wel wat last had van 'ontpillen'.

Ik heb n paar maanden enorme buikpijn gehad in baarmoederregio en aan liezen, soms moest ik pijnstillers nemen dat ik het niet uithield.

Ook obstipatie, gewichtsverlies (at zelfs meer) en maandenlang spotting.

Gewrichtspijnen heb ik wel nooit gehad...

Na vier maand is m'n menstruatie dan eindelijk doorgebroken en is alles van klachten ook gestopt.

N lichaam heeft dus gewoon soms tijd nodig.
De vage klachten aan je hand begonnen tijdens het slikken van de pil en zijn er weken na het stoppen van de pil nog steeds? Dan lijkt het mij sowieso los staan van het slikken van de pil.
quote:_Appelflappie_ schreef op 08 april 2017 @ 11:35:

Hier nog iemand die wel wat last had van 'ontpillen'.

Ik heb n paar maanden enorme buikpijn gehad in baarmoederregio en aan liezen, soms moest ik pijnstillers nemen dat ik het niet uithield.

Ook obstipatie, gewichtsverlies (at zelfs meer) en maandenlang spotting.

Gewrichtspijnen heb ik wel nooit gehad...

Na vier maand is m'n menstruatie dan eindelijk doorgebroken en is alles van klachten ook gestopt.

N lichaam heeft dus gewoon soms tijd nodig.Wat is je leeftijd?
Volgens mij ben je vooral heel erg gefocust op al je gevoeltjes en pijntjes.
Ik vind het ook zo typisch dat je weet dat je lichaamstemperatuur een beetje stijgt en daalt. Zit je jezelf serieus elke dag te tempen?
quote:SpringDing schreef op 08 april 2017 @ 11:15:

Waarom ben je in eerste instantie gestopt met anticonceptie??En dan vooral: waarom stoppen met de pil en daarna een MAP gaan slikken?
Dan wel pil, dan niet pil, MAP ertussendoor. Logisch dat je lichaam van slag is. Waarom loopt je ze te klooien met de pil? Wil je nu wel of niet zwanger worden?
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven