Werk & Studie alle pijlers

Onderbetaald?

08-04-2017 14:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb reeds een baan aangenomen als Administratief assistente. Ik ben 24 jaar en studeer nog, wel heb ik twee jaar relevante werk ervaring.



Op basis van een 40 urige werkweek verdien ik €1600 per maand. Ik verdien dus 9.99 per uur.



Het probleem is dat ik 1 vaste werkdag heb ik de week met de mogelijkheid extra ingezet te worden bij drukte en extra te werken in de vakanties.



Op de vacature stond er eerst €11 per uur voor 16 uur in de week. Toen bleek dat ik op gesprek mocht komen veranderde dit opeens naar €9,99 voor 8 uur in de week. Dit vond ik vreemd maar het kan dat ze bij nader inzien toch niet zoveel extra hulp nodig hadden.



Is dit fair? Ik vind €9,99 te weinig voor 8 uur in de week.



Mijn vraag is, is €9,99 een redelijk uurloon voor mijn sector, werkervaring en leeftijd?
Waarom zou je meer moeten verdienen als je minder uren werkt? Je betaalt er wat minder belasting over maar je bruto salaris verandert niet.
Je uurloon heeft niets te maken met hoeveel uur je per week werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom je meer zou moeten krijgen per uur als je weinig werkt
Alle reacties Link kopieren
Als je meer per uur zou verdienen omdat je minder werkt zou niemand nog parttime werken!



Je hebt een mooi uurloon voor een starter in de administratieve sector.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 08 april 2017 @ 14:07:

Waarom zou je meer moeten verdienen als je minder uren werkt? Je betaalt er wat minder belasting over maar je bruto salaris verandert niet.



Voor mijn gevoel had mijn uurloon meer moeten zijn aangezien ze mij maar 8 uur in de week laten werken. Op de vacature stond er eerst dat het 11 euro per uur zou zijn en 16 uur in de week. Toen veranderde het opeens naar 9,99 euro voor 8 uur in de week.



Achteraf gezien had ik meer moeten vragen aangezien ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden, maar ik heb deze baan echt nodig dus ben ik maar akkoord gegaan met 9,99.
Alle reacties Link kopieren
Met jouw redenatie zullen er maar weinig mensen zijn die nog fulltime willen werken.
Alle reacties Link kopieren
Omdat 8 uur werken niet fulltime is. Fulltime is bij jou blijkbaar 40 uur. Je verdient het minimum loon van iemand die fulltime 36 uur werkt. Dit betekent dus dat je boven het minimum zit voor jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uiltje66 schreef op 08 april 2017 @ 14:15:

Als je meer per uur zou verdienen omdat je minder werkt zou niemand nog parttime werken!



Je hebt een mooi uurloon voor een starter in de administratieve sector.Dat was dus mijn vraag. Of mijn uurloon "fair" was. Goed te horen dat €9,99 redelijk is omdat ik mij steeds afvraag of ik een fout heb gemaakt door de baan te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Je verdient meer dan het wettelijke minimum.

Waarom moet iemand die minder werkt meer verdienen? Dat zou wat zijn, ik heb 3 personeelsleden welke alle 3 het zelfde uurloon verdienen, maar ze werken niet het gelijke aantal uren. Als het zo was als je schetst dan zou iedereen dus minder gaan werken en het zelfde ongeveer blijven verdienen.

Raar.
Alle reacties Link kopieren
Het een heeft niets met het ander te maken. Hoe kom je daarbij? Puur alleen 'jouw gevoel'?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik vind €9,99 te weinig voor 8 uur in de week. Omdat ik zo weinig werk zou je denken dat mijn uurloon omhoog ging. Bij 36 uur in de week is het minimunloon 9,99, dus hoe kan ik 9,99 verdienen bij 8 uur in de week?Ik snap echt niets van bovenstaande logica.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het te weinig vindt, dan zoek je verder.

Daarnaast snap ik echt werkelijk niet waarom je voor minder uur, meer geld zou moeten krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je bent in ieder geval niet financieel administratief onderlegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Happy__ schreef op 08 april 2017 @ 14:18:

Omdat 8 uur werken niet fulltime is. Fulltime is bij jou blijkbaar 40 uur. Je verdient het minimum loon van iemand die fulltime 36 uur werkt. Dit betekent dus dat je boven het minimum zit voor jouw situatie.





Het probleem is dat ik nooit 40 uur in de week zal werken. Ik heb maar 1 vaste werkdag in de week en de dagen die ik meer werk is allemaal extra. Ik vraag mij dus af of dit eerlijk is.



Als ze weten dat ik nooit 40 uur of 36 uur in de week zal werken, waarom ik dan het minimale krijg en niet een beetje meer dan het minimunloon bij 36 uur pw.



40 uur in de week minimunloon €8,96

36 uur in de week minimunloon €9,99



Ze hadden ook kunnen zeggen dat ik word ingeschaalt als 36 uur dan was mijn loon waarschijnlijk hoger dan het minimum.



Snap je mijn punt?
Ik snap nog steeds niet waarom je uurloon af zou hangen van het aantal uren dat je werkt.



Iemand die beter betaalt krijgt voor 36u heeft gewoon beter onderhandeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij de handen dicht mag knijpen met een wettelijk minimumloon.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt graag per 4 uur per week minder werken 1 euro meer verdienen?
Alle reacties Link kopieren
quote:raketje schreef op 08 april 2017 @ 14:43:

Je wilt graag per 4 uur per week minder werken 1 euro meer verdienen?Ik had graag 11-12 euro per uur willen verdienen bij 8 uur in de week werken inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madeliefje249238 schreef op 08 april 2017 @ 14:45:

[...]





Ik had graag 11-12 euro per uur willen verdienen bij 8 uur in de week werken inderdaad.Ik werk zelf 20 uur per week en zou per uur ook wel meer willen verdienen dan mijn collega die meer dan 30 uur per week werkt. Maar zie je dan niet in hoe oneerlijk dat zou zijn? Als jij maar 8 uur werkt en je vindt dat je te weinig verdient, moet je gewoon meer werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 08 april 2017 @ 14:40:

Ik snap nog steeds niet waarom je uurloon af zou hangen van het aantal uren dat je werkt.



Iemand die beter betaalt krijgt voor 36u heeft gewoon beter onderhandeld.Ik zeg niet dat het ervan af hangt. Maar ik zeg alleen je zou denken dat ik bij 8 uur in de week tussen de 11-12 euro zou verdienen. Vind jij 9,99 redelijk? Of vind je het veel? Of weinig? Dat was meer mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
quote:Madeliefje249238 schreef op 08 april 2017 @ 14:45:

[...]





Ik had graag 11-12 euro per uur willen verdienen bij 8 uur in de week werken inderdaad.Dan zoek je een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madeliefje249238 schreef op 08 april 2017 @ 14:47:

[...]





Ik zeg niet dat het ervan af hangt. Maar ik zeg alleen je zou denken dat ik bij 8 uur in de week tussen de 11-12 euro zou verdienen. Vind jij 9,99 redelijk? Of vind je het veel? Of weinig? Dat was meer mijn vraagNog steeds is de vraag: wat heeft die 8 uur ermee te maken?
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid ... ulp-minimumloon-berekenen



Je loon IS hoger dan het minimum.
Alle reacties Link kopieren
En wat voor administratief werk is het? Als het op financieel gebied is, kun je er misschien maar beter niet aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven