Amerika
zaterdag 25 augustus 2007 om 16:56
Hallo
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
zondag 25 januari 2009 om 14:11
Fijn om te vernemen dat het goed met je gaat Kodak!
En tja, Kodak, zelfs op mijn werk ben ik ondeugend!
Ben gewoon mezelf en ja, dan krijg je wel eens van die situaties dat iemand er gezellig op inhaakt met de nodige hilariteit, tot groot vermaak van andere gasten. Met name in de betonnen arena kan het flink loos gaan.
Maar geniet met volle teugen, net zoals SFO dat doet! Jij hebt het weer eens lekker naar je zin gehad, en dat is je gegund hoor!
Kodak, succes de komende tijd!
En tja, Kodak, zelfs op mijn werk ben ik ondeugend!
Ben gewoon mezelf en ja, dan krijg je wel eens van die situaties dat iemand er gezellig op inhaakt met de nodige hilariteit, tot groot vermaak van andere gasten. Met name in de betonnen arena kan het flink loos gaan.
Maar geniet met volle teugen, net zoals SFO dat doet! Jij hebt het weer eens lekker naar je zin gehad, en dat is je gegund hoor!
Kodak, succes de komende tijd!
maandag 26 januari 2009 om 03:44
Nou Dutchie, ik hoop dat het trainen je goed vergaat want wij (sfo en sfo-vrouw) komen er aan. We hebben net de vlucht en huurauto geboekt. (Ik zal je van de week even contacten)
En dit alles toch nog geregeld naar een middagje Ikea pfffff.
We zijn in iedergeval het weekend goed doorgekomen dus we kunnen morgen weer fris van start.
En dit alles toch nog geregeld naar een middagje Ikea pfffff.
We zijn in iedergeval het weekend goed doorgekomen dus we kunnen morgen weer fris van start.
dinsdag 27 januari 2009 om 17:05
meld.... mini dutchie heeft 6 " sneeuw voor zijn verjaardag gekregen van moeder natuur.... deed 2.5 uur erover om op mijn werk te komen...ga om 3 uur weg ben ik niet zo idioot laat thuis...
dus ik vraag aan mini dutchie wat ie wil eten op zijn verjaardag...wat denken jullie?
brocollie met tomaat en mac and cheese (maak ik zelf met oude kaas en melk! veeel lekkerder hahaha)
dus tja dat word het jammer voor de pizza boer dus
ik ga dit weekend aanhet bakken SFO en hij gaat dus maandag op de post...
dus ik vraag aan mini dutchie wat ie wil eten op zijn verjaardag...wat denken jullie?
brocollie met tomaat en mac and cheese (maak ik zelf met oude kaas en melk! veeel lekkerder hahaha)
dus tja dat word het jammer voor de pizza boer dus
ik ga dit weekend aanhet bakken SFO en hij gaat dus maandag op de post...
woensdag 28 januari 2009 om 04:01
woensdag 28 januari 2009 om 11:48
Goedemorgen,
Ik las hier eerst altijd mee maar toen niet meer zo vaak.. Maar nu weer wel hihi.. Ga van het voorjaar naar New York en vroeg me af of jullie nog wat tipjes enzo hebben voor mij... Heb er zoooooveel zin in kan echt niet wachten. We gaan een weekje, eind april-begin mei.
Ben zo benieuwd!
Ik las hier eerst altijd mee maar toen niet meer zo vaak.. Maar nu weer wel hihi.. Ga van het voorjaar naar New York en vroeg me af of jullie nog wat tipjes enzo hebben voor mij... Heb er zoooooveel zin in kan echt niet wachten. We gaan een weekje, eind april-begin mei.
Ben zo benieuwd!
woensdag 28 januari 2009 om 14:55
Luister naar Radio Disney (doet me denken aan vakantie hihi) en hoor ook al die kindjes bellen en zeggen dat ze in een blizzard zitten... allemaal ijsvrij. Hier vriest het vandaag ook weer. Paar weken geleden zelfs geschaatst... denk dat het er nu wel weer van komt, zoals het er nu uitziet voor de komende dagen... wel leuk hoor maar wel tergend koud.. brr!
woensdag 28 januari 2009 om 17:56
Ik heb op het moment niet zoveel schrijf inspiratie..ben een beetje moe van alle drukte..
Bahh..daar zat ik nu ook net niet op te wachen, maar je bent nu wel lekker een dagje thuis..en je krijgt hoog bezoek heb ik gelezen..leuk hoor..
Danilouise, ik ken je geen tips geven ben nog nooit in NY geweest..
tot later, ga toch maar eens ruimen..
Bahh..daar zat ik nu ook net niet op te wachen, maar je bent nu wel lekker een dagje thuis..en je krijgt hoog bezoek heb ik gelezen..leuk hoor..
Danilouise, ik ken je geen tips geven ben nog nooit in NY geweest..
tot later, ga toch maar eens ruimen..
donderdag 29 januari 2009 om 01:41
Disney Radio, het moet toch niet gekker worden Dani. Hoor ik dan de hele dag de tunes voorbij komen.
Ik hoop dat de lollipop auto van Dutchie inmiddels ontdooit is want anders krijgt ze de Pie nooit optijd weg.
Wat ik net wel heb gezien is 24 minutes bij The Simpsons. Een parodie op 24 Hours. Heerlijk
Ik hoop dat de lollipop auto van Dutchie inmiddels ontdooit is want anders krijgt ze de Pie nooit optijd weg.
Wat ik net wel heb gezien is 24 minutes bij The Simpsons. Een parodie op 24 Hours. Heerlijk
donderdag 29 januari 2009 om 12:44
Simpsons, jajaja! Toevallig ook gekeken gister... ze gingen naar een of andere sekte om de leader te verafgoden het was wel droog. Maar vind Family guy eigenlijk nog leuker. Geniaal die Stewie. Hoe is het bij jullie gesteld met de sneeuw en alles? (Wederom Radio Disney op de achtergrond, ik weet het.. schaam!) Toch jammer dat wij geen Disney Channel hebben in Hollandia
donderdag 29 januari 2009 om 15:45
Dani, Family Guy is inderdaad ook goed maar had er gisteren even geen zin in en ben achter de pc blijven hangen. Valt niet om het elke dag te volgen.
Ben zelf niet zo'n TV gek sinds dat ik in de States woon, teveel reclames. Echter de TiVo pikt 24 en Fringe voor mij op en speel het iets later af zodat ik de reclames sneller kan overslaan.
Hier in de Bay Area geen last van sneeuw, absurde temperaturen voor Januari met veel zonneschijn.
Ben zelf niet zo'n TV gek sinds dat ik in de States woon, teveel reclames. Echter de TiVo pikt 24 en Fringe voor mij op en speel het iets later af zodat ik de reclames sneller kan overslaan.
Hier in de Bay Area geen last van sneeuw, absurde temperaturen voor Januari met veel zonneschijn.
vrijdag 30 januari 2009 om 09:58
zaterdag 31 januari 2009 om 01:02
zaterdag 31 januari 2009 om 06:04
Nou SFO dat had ik een twee weken geleden..ik was op weg om mijn dochter naar de preschool te brengen....zit wat te foeteren op de wagens voor me die niet doorrijden..zegt mijn dochter van achteren...mam..allemaal rendieren..kijk opzij, zie ik een groep elken van zeker 40 stuks..echt geweldig..
Het weer is hier redelijk, maar veels te koud voor mijn gevoel..
Bloessie, hoe gaat het verder met je..ook druk, druk, druk?
Mooi plaatje Dutch..er zullen al heel wat bomen gesneuveld zijn of niet..
Van mij mag het zomer of voorjaar worden, ik heb het helemaal gehad.
Het weer is hier redelijk, maar veels te koud voor mijn gevoel..
Bloessie, hoe gaat het verder met je..ook druk, druk, druk?
Mooi plaatje Dutch..er zullen al heel wat bomen gesneuveld zijn of niet..
Van mij mag het zomer of voorjaar worden, ik heb het helemaal gehad.
zaterdag 31 januari 2009 om 08:40
Ja, Bloemetje, ik ben eigenlijk te druk. Naast werken weinig tijd voor achterstallig onderhoud in de huishouding. Op mijn ramen kun je van binnen en buiten GROTE VIEZERIK schrijven, met de was ben ik gelukkig redelijk bij. Nog 1 weekje achterlijk buffelen en dan doe ik ff tandje terug, hoop ik. Heb ook nog andere dingen en mensen die mijn voorkeur genieten en die schieten er vreselijk bij in, tot mijn grote spijt.
Verder gaat het heel erg goed hoor,voel me best wel happy eigenlijk!
SFO, wild turkeys over een zebrapad! Ha, zie het al helemaal voor me! Nou, heb je iig een hele leuke smoes voor als je te laat bent! Zullen ze hier in Nederland niet geloven als je zegt: Sorry dat ik te laat ben, maar een kudde wilde kalkoenen moesten zonodig het zebrapad op z'n elfendertigst oversteken!
Briljant!
Verder gaat het heel erg goed hoor,voel me best wel happy eigenlijk!
SFO, wild turkeys over een zebrapad! Ha, zie het al helemaal voor me! Nou, heb je iig een hele leuke smoes voor als je te laat bent! Zullen ze hier in Nederland niet geloven als je zegt: Sorry dat ik te laat ben, maar een kudde wilde kalkoenen moesten zonodig het zebrapad op z'n elfendertigst oversteken!
Briljant!
maandag 2 februari 2009 om 01:43
Het is Super Bowl time dus ik zit ik met mijn reet voor de TV met een zak chips en laptop.
Gisteren had ik weer eens een fantastisch verjaardags feestje van een 60 jarige, iemand die hier op is gegroeit. Dus wat doe je als je niet weet wat je moet geven, juist je maakt een foto colage van de stads herkening punten plus een grammetje wiet. Want we wisten dat de man er wel van hield.
Vanmorgen was het de auto met materiaal uitpakken en hups richting Fairfax om een ton Wood Pellets te kopen, ons huisje heeft namelijk (nog) geen centrale verwarming.
Gisteren had ik weer eens een fantastisch verjaardags feestje van een 60 jarige, iemand die hier op is gegroeit. Dus wat doe je als je niet weet wat je moet geven, juist je maakt een foto colage van de stads herkening punten plus een grammetje wiet. Want we wisten dat de man er wel van hield.
Vanmorgen was het de auto met materiaal uitpakken en hups richting Fairfax om een ton Wood Pellets te kopen, ons huisje heeft namelijk (nog) geen centrale verwarming.
maandag 2 februari 2009 om 15:59
Ja Dutchie, als je inderdaad zo'n grote onderneming moet doen dan kan ik voorstellen dat je achter de oren gaat krabben.
Echter vergeet niet hoe groot de stap voor jouw was toen je uit Nederland vertrok.
Ik gooi mijn paspoort niet weg aangezien ik anders al die jaren van de AOW opbouw weggooi. En dat laatste is mooi meegenomen mocht er nog wat overblijven naast deze crissis.
Echter vergeet niet hoe groot de stap voor jouw was toen je uit Nederland vertrok.
Ik gooi mijn paspoort niet weg aangezien ik anders al die jaren van de AOW opbouw weggooi. En dat laatste is mooi meegenomen mocht er nog wat overblijven naast deze crissis.