Bril, maar welke en waarom?
zaterdag 8 april 2017 om 22:07
Vanmiddag eens een oogtest laten doen, het werd tijd want overal komt de klad in met de jaren.
Conclusie, 1,5 voor veraf zien en 1,5 voor dichtbij zien, en er werd me uiteraard een multifocale bril aangeraden. Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met brillen en welke jullie dragen en de voorkeur aan geven.
Conclusie, 1,5 voor veraf zien en 1,5 voor dichtbij zien, en er werd me uiteraard een multifocale bril aangeraden. Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met brillen en welke jullie dragen en de voorkeur aan geven.
zaterdag 8 april 2017 om 22:15
zaterdag 8 april 2017 om 22:16
Ik ging trouwens al 27 jaar naar de plaatselijke opticien in het geboortedorp van mijn ouders. Goede service en kwaliteit, maar nu voor Eyewish gekozen vanwege de prijs. Wilde geen bril van 1000 euro omdat ik binnen een jaar mijn ogen wil laten laseren.
Ben nu bij een aantal ketens binnen geweest en heb het beste gevoel bij Eyewish.
Ben nu bij een aantal ketens binnen geweest en heb het beste gevoel bij Eyewish.

zaterdag 8 april 2017 om 22:22
Dat is heel persoonlijk inderdaad. Ik draag nu 20 jaar zowel lenzen als brillen en heb dus al wat verschillende monturen gehad. Tot nu ben ik het meest tevreden met de kunststof monturen, maar deze moet wel goed op je neus zitten. Doet 'ie dat, dan zit het, naar mijn mening, véél beter dan die plastic neussteuntjes. Daarnaast zijn de meeste monturen groot genoeg van vorm dat je niet steeds het frame 'ziet' (bij sommige modellen stoort dat nu eenmaal).
Ik heb ook eens een fijn montuur gehad met geen frame aan de onderkant van de glazen. Denk dat dat met multifocaal ook wel eens prettig zou kunnen zijn.
Daarnaast moet je ook kijken naar wat je staat. Mij staan de rechthoekige monturen het beste, dus zou niet snel voor rond gaan bijvoorbeeld.
Ik heb ook eens een fijn montuur gehad met geen frame aan de onderkant van de glazen. Denk dat dat met multifocaal ook wel eens prettig zou kunnen zijn.
Daarnaast moet je ook kijken naar wat je staat. Mij staan de rechthoekige monturen het beste, dus zou niet snel voor rond gaan bijvoorbeeld.
zaterdag 8 april 2017 om 22:25
zaterdag 8 april 2017 om 22:29
zaterdag 8 april 2017 om 22:31

zaterdag 8 april 2017 om 22:41
Daar is weinig zinnigs over te zeggen. Ken mensen die zweren bij varifocus en mensen die zweren bij mee kleurende glazen. Maar ken er ook genoeg die varifocus helemaal niks vinden en klagen over hoofdpijn en weer anderen klagen dat die mee kleurende glazen soms te donker zijn en zich niet snel genoeg aanpassen.
Ik heb zelf gewoon standaard glazen met ontspiegeling en anti kras en een kunststof montuur want die staan mij toch het beste (probeer wel eens wat anders maar dat staat voor geen meter). In de zomer is het wel eens een gedoe met een aparte zonnebril maar ach. Ben inmiddels zo ver dat ik mijn zonnebril ook in winkels gewoon op houd mits het niet te donker wordt dan.
Ik heb zelf gewoon standaard glazen met ontspiegeling en anti kras en een kunststof montuur want die staan mij toch het beste (probeer wel eens wat anders maar dat staat voor geen meter). In de zomer is het wel eens een gedoe met een aparte zonnebril maar ach. Ben inmiddels zo ver dat ik mijn zonnebril ook in winkels gewoon op houd mits het niet te donker wordt dan.

zaterdag 8 april 2017 om 23:24
zaterdag 8 april 2017 om 23:59
Dank voor alle info en tips. Contactlenzen is niks voor mij, die ga ik verliezen, vergeten en dan nog dat gedoe met vloeistof in bakjes. Inkrijgen lijkt me ook een heel ding, ooit wel eens van die gekleurde lenzen geprobeerd maar dat lukte echt niet. Ik denk dat ik nog eens bij een zelfstandige opticien langs ga, ken een goede in de buurt. Zonder leesbril kan ik ook niet goed meer lezen Ink.

zondag 9 april 2017 om 00:03