Uitgerekend November 2017

06-04-2017 14:52 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om hier naar aanleiding van het vorige topic met een kleiner groepje vrouwen te schrijven over de zwangerschap etc .

Wat je aan wilt passen in de tabel, graag dikgedrukt

NaamLeeftijd/leeftijd partnerHoeveelste kindje?GeslachtUitgerekende datumAfsprakenBijzonderhedenelleanna723/301eNog niet bekend19-11-1713 april intake, 2 mei termijn echoHartje klopt! Kjubee30/341eNog niet bekend28-11-1711 april intake, 9 mei echoHartje klopt! R0nnie29/281eNog niet bekend21-11-1720 april intake, 28 april echoHartje klopt! puknijmegen35/382eNog niet bekend26-11-1711 april 1e echoHartje klopt! mommy29november29/341eNog niet bekend29-11-1720 april 1e echoJuni8630/362eNog niet bekend21-11-1718 april eerste echocanofcake39/421eNog niet bekend22-11-1718 april echoingie-ing33/342eNog niet bekend15-11-17Hartje klopt! songforyourheart23/271eNog niet bekend24-11-1711 april 1e echo
quote:elleanna7 schreef op 07 april 2017 @ 09:55:

Oh jeetje. Mijn excuses! Ik wist dit niet, heb het gelijk aangepast.

Ik zie het namelijk bij zoveel topics staan, dat ik niet wist dat het niet mocht.

De tabel mag wel vol zijn, mensen kunnen alleen wel aanschuiven ;). Dus we kunnen wel neerzetten dat de tabel vol is op dit moment .

Ik wil anders ook wel een privé Facebook groep maken?
@echo: helemaal goed, loop zelfs 2 dagen voor. Vandaag 10.2 weken. Bloedingen onverklaarbaar. Ben blij. Armpjes en beentjes bewogen, bizar. Tevens direct NIP test afgenomen. Volgende week laatste echo in België en dan 21-4 eerste afspraak/intake in ziekenhuis. @afnemende klachten, ook hier het geval. Minder misselijk, iets beter slapen, en minder eetbuien. Alleen pijnlijke borsten nemen niet af. Hoort er dus bij, zei mijn Belgische arts ook vanmorgen. Je lichaam went eraan.
Wens iedereen sterkte met de zenuwen de komende dagen en dat alle komende echo's jullie allemaal goed nieuws mogen brengen!
Wat heerlijk samenmoos!! Heerlijk genieten nu!
Dank je wel!
Ooit wat fijn om te lezen samenmoos!!

Ik probeer heel kalm te blijven tot en met dinsdag. Het komt ineens zo dicht bij :O
Dank je Kjubee! Lief. Ik snap je spanning! Het komt vast goed! Hoe verliep je sollicitatie?
Heel fijn Samenmoos. Wat een spanning iedere keer weer voor jullie.

Hier aanstaande dinsdag de echo. De spanning begint nu ook wel te komen. Maar voel me echt nog vaak misselijk en moe dus de symptomen zijn aanwezig.

En mijn buik is ook al aanwezig haha. Er zit echt al een bolletje op en moet echt nadenken wat ik aantrek om het niet op te laten vallen.

Ben inmiddels 5 kilo afgevallen, mijn figuur verandert ook echt (meer taille). Was de vorige keer ook, heel apart.

Heb nu weer zin in frituur en kan de verleiding vandaag echt niet weerstaan....
Ik ben ook echt heel erg aan het uitkijken naar dinsdag, heb er heel veel zin in en ook wel vertrouwen in, nee ik heb niet veel kwaaltjes maar toch voelt het goed...

Frituur heb ik niet meer zoveel zin in, maar wel olijven met knoflook en het liefst een bak met serranoham... helaas is dat laatste verboden terrein voor de komende maanden
Wat een goed nieuws Samenmoos.

Altijd fijn even die bevestiging.

Leuk die echo's in het vooruitzicht. Ik die week erna pas. Spannend!
Hier ook aan de lu crackers.

Emesafene nog van de vorige in huis dus als het te heftig word met de misselijkheid dan daar maar mee beginnen.
@Juni & ROnnie, dank jullie wel. Ik wens jullie ook hele mooie komende echo's! Het zijn stressvolle dagen maar langzaam aan durven we aan het idee te wennen. Ik ben van eetbuien naar minder eetlust gegaan. Vooral avondeten een opgave. Heb besloten hier maar aan over te geven en gedurende de dag kleinere gezonde porties te eten. Gaat stukken beter.
@Pucknijmegen, wat spannend je echo dinsdag! Ik wacht op een vrolijk bericht!
Wat vervelend voor jullie dat jullie zo last hebben met eten. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Veel die dinsdag op gesprek mogen zeg, leuk leuk.

Ik heb sinds gisteravond af en toe zoveel buikpijn boven mijn navel. Het begon hoger, net onder mijn borsten en sinds gisteravond is het recht boven mijn navel. Zij geen steken maar bij sommige houdingen of als ik diep adem komt er ineens een golf van pijn naar boven. Ik heb geen idee wat het kan zijn.
Had ik gisteren ook Kjubee.

Maar mijn darmen liggen nogal stil. Soms wel een paar dagen geen activiteit.

Dus ik zat helemaal vol. Maar sinds vandaag weer oke.
Dinsdag een spannende dag voor velen! Fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben.

Kjubee, dat zijn waarschijnlijk je darmen, die maken nu plaats voor de rest. Kan vervelend zijn die pijn.

Hier zijn alle kwaaltjes weg, en ik voel echt helemaal niets meer. Ben toch bang. De termijnecho duurt ook nog 3,5 week. Dus denk dat ik donderdag ga vragen of een extra echo mogelijk is, betalen we hem zelf. Maar ik heb de geruststelling nodig.
@kjubee, die pijnen heb ik ook gehad, heel naar en vervelend. Denk ook echt dat het je darmen zijn. Sterkte! @Elleanna, vervelend dat je je zo ongerust maakt. Ook hier nemen de vervelende kwaaltjes af, dit kan echt. Ik hoop dat je terecht kan om je wat gerust te stellen.
@ buikpijn; komt mij van de vorige zwangerschap bekend voor kjubee. Is denk ik echt het oprekken van alles. Nu heb ik er nog geen last van. Ik denk misschien dat het komt omdat alles al een keer opgerekt geweest is.

@ elleanna; vervelend. Lukt het wel om beetje afleiding te zoeken.

Hier weer beetje stress ( pff hormonen) omdat ik bang ben iets verkeerd gegeten te hebben. Ik was op een kinderverjaardag waar slagroomtaart was. Er zat een laagje tussen waarvan iedereen, nadat ik het mini-stukje op had, dacht dat het bavarois was. En toen ik ging googlen, las ik dat het bij de bakker vaak met rauwe eieren gemaakt wordt. Weet iemand hoe dit precies zit?
@puknijmegen, ik breek even in mbt het eten : ik heb, toen ik een miskraam dacht te hebben gehad (heel heftige bloedingen met veel stolsels), een paar dagen later twee glazen champagne gehad en toastjes met filet americain (vrienden hadden wat te vieren en ik dacht, nou, nu mag het (helaas) weer). Toen ik de dag erna weer een heftige bloeding kreeg,zijn we naar het ziekenhuis gegaan (met de intentie om de miskraam echt vast te laten stellen), zagen we op de echo een kloppend hartje.... Ik ook in paniek, want oh, de champagne, de filet... én ik was met foliumzuur gestopt. De gynaecoloog heeft me gerust gesteld dat het voor een keer/ die paar dagen echt niet uitmaakt. Ik vertrouw daar dan op en ga mezelf niet gekmaken of schuldig voelen. Gebeurd is gebeurd.

@samenmoos, even een knuffel voor jou, ik weet hoe je je voelt. Ik was er heilig van overtuigd door de bloedingen dat het goed mis was. Maar ook hier gaat het met de baby goed (tot zover, afkloppen), tegen alle verwachtingen in. Hopelijk blijft dat (voor ons beiden) zo.
*breekt weer uit*
@puknijmegen. Ik heb het toch eens goed bekeken hoe dat met eten zit. Een klei beetje van voedsel wat je beter kan katennstaan heeft echt niet effect. Maar wanneer je dagelijks een beetje verkeerde voeding krijgt, of van 1 ding constant blijft eten, en kan jouw kindje problemen krijgen.

@elleanna, wat vervelend dat je je zo o gerust maakt. Probeer ook een beetje te genieten, stress is sowieso niet goed voor jouw kindje.

Ik denk overigens dat mijn buik echt een combinatie is van darm probleempjes en groeiende buik. Ik was niet van plan de VK te bellen, maar echt heel erg gerust was ik er ook niet op. Maar goed, we wachten even af tot dinsdag.
Goedemorgen allemaal, even een vraagje, ik krijg steeds wat meer lage rugpijn. Herkenbaar?
Bedankt voor de geruststellende berichten over het eten. Wat fijn zo'n forum!

Lage rugpijn; heb ik ook sinds een paar dagen. Aan een kant van m'n rug. Tijdens de vorige zwangerschap had ik dit met ruim 30 weken....nu dus met 7 . Heb jij het ook aan 1 kant Samenmoos?
Hallo allemaal

Ik was even afwezig, 2 dgn op nascholing geweest.

En zo ontzettend misselijk ineens.... Vreselijk, de tweede dag van de nascholing stond ik op met draaiduizelingen en misselijkheid.

Vanmorgen weer... Maar goed, daarmee ga ik er vanuit dat de zwangerschap goed gaat en nog intact is.

Fijne zondag allemaal !
@puknijmegen, ik heb het in het midden, laag onderin, een soort brede band van lage rugpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven