Uitgerekend November 2017

06-04-2017 14:52 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om hier naar aanleiding van het vorige topic met een kleiner groepje vrouwen te schrijven over de zwangerschap etc .

Wat je aan wilt passen in de tabel, graag dikgedrukt

NaamLeeftijd/leeftijd partnerHoeveelste kindje?GeslachtUitgerekende datumAfsprakenBijzonderhedenelleanna723/301eNog niet bekend19-11-1713 april intake, 2 mei termijn echoHartje klopt! Kjubee30/341eNog niet bekend28-11-1711 april intake, 9 mei echoHartje klopt! R0nnie29/281eNog niet bekend21-11-1720 april intake, 28 april echoHartje klopt! puknijmegen35/382eNog niet bekend26-11-1711 april 1e echoHartje klopt! mommy29november29/341eNog niet bekend29-11-1720 april 1e echoJuni8630/362eNog niet bekend21-11-1718 april eerste echocanofcake39/421eNog niet bekend22-11-1718 april echoingie-ing33/342eNog niet bekend15-11-17Hartje klopt! songforyourheart23/271eNog niet bekend24-11-1711 april 1e echo
@Elleanne Dat is het bij vooral. Alles wat ik van te voren kan weten, wil ik weten. Ik weet van de geboorte mijn dochter wat het is om onvoorbereid te zijn en dat wil ik nooit meer. Ik wil weten waar ik aan toe ben en alles wat in mijn macht ligt om dit te doen zal ik ook doen.

@ kjubee, er zitten geen risico's aan de combinatie test. Dit is een bloedafname en een echo waarbij ze de nekplooi meten. Er zitten geen risico's aan verbonden voor jou en je kindje. Het enige is dat je bij de combinatietest 85% zekerheid hebt en bij de NIPT 96%. Mocht je eerst de Combinatie doen en daarna de NIPT, dan neemt de garantie van de NIPT toe. Tenminste, dat is wat mijn vk mij heeft vertelt en wat ik heb onthouden.
Dankjullie voor de felicitaties.

@elleanna ik ben het eens met ingie. Bij de meeste zwangerschappen is de eerste echo rond de 7 en 9 wkn. Hierdoor staat die tijd waarschijnlijk ook als cruciaal in alle verhalen. Ik was bijvoorbeeld 8 wkn zwanger, maar verder dan een zwangerschapsring hebben we niet gezien. Dus het was al veel eerder misgegaan dan bij die 8 wkn.

@testen wij willen gaan voor de nipt. Bij zoon gekozen voor nekplooi omdat deze optie er toen nog niet was.

Ik ben ook doodsbang voor naalden, maar bij de diagnostic voor u (waar ik dan heen moet) doen ze dit dagelijks. En wat is 5 min pijn lijden (oké en 2 dgn misselijk zijn) als je hierdoor meer info hebt over de gezondheid van je kindje.

Wbt de echo, begreep ik van de vlos dat er max een week tussen een echo en het bloedonderzoek mag zitten. Dus eigenlijk maakt het qua echo's niet uit.

@cursus/sport, wij hebben de vorige keer de cursus samen bevallen gedaan. Dat was erg fijn en informatief. Daarnaast zwem ik al jaren en blijf ik dat doen zolang ik dit trek. Het tempo zal alleen langzaam aan minder worden.

@puk en kjubee veel succes en plezier straks!

@vertellen aan fam, wij gaan dit weekend vertellen aan (schoon)fam dat ik zwanger ben. Zoon mag het hele gezin in de tuin zoeken. (Papahaas, mamahaas, zoonhaas en een surprise-ei)
Mmaas, diagnostiek voor u zit in Eindhoven, daar zou ik dan ook heen moeten idd. Of zitten die er meer behalve in Eindhoven?

Ja, ik twijfel heel erg, bij mij is het niet zomaar een angst, of ff doorbijten helaas, daar komen heftige paniek aanvallen en flauwvallen, slapeloze nachten etc bij kijken. Zou willen dat ik als elk normaal mens kon bloedprikken maar helaas is dat niet zo. Ik ga het iig bespreekbaar maken met de verloskundige, en misschien nog meer info vragen wat betreft de NIPT.

Wat leuk hoe jullie het gaan vertellen! Hopelijk wordt het surprise ei dan al gauw gevonden anders weet de familie niet dat er nog een extra verstopt zit haha.
Pff..flinke stress hier voor zometeen! Ben echt zo zenuwachtig.

Reageer later even uitgebreider op alles.
@eleanna mmm bij jou klinkt het wel wat heftiger dan bij mij!

Als je uiteindelijk (eventueel voor iets anders) bloed moet laten prikken zitten er meerdere Diagnostiek voor U in Brabant. En ik begreep dat je ook naar de prikpost mag in een ziekenhuis (daar kun je gaan liggen en zijn ze ook ervaren)

En even helemaal vooruit lopend op de zaken, ik weet niet of je al gedacht hebt aan pijnbestrijding tijdens de bevalling. Maar ik had bij de bevalling van zoon een mama-tens en dit was super! Ik moest in het ziekenhuis bevallen en de zusters hebben nog aan mijn man gevraagd of ik misschien een ruggenprik wilde. Maar met de mama-tens had ik het heft helemaal in eigen handen en die naald is niet in de buurt van mijn rug gekomen.
@puk, succes!

@Elleanna, ik hoop voor je dat ze zwangerschap soepel en voorspoedig blijft lopen. Ik zou het als ik jou was zeker bespreken met je vk. Je zult namelijk op meerdere momenten tegen een bloedtest aanlopen. Zo willen ze je bloedgroep en rhesus factor weten. Als je een glucosetolerantie test (zwangerschapssuiker) moet doen, moet je ook bloed prikken. Mocht je bloeddruk te hoog worden moet dit ook met een bloedtest gecheckt worden. Ik wil je niet bang maken, maar gewoon attenderen op mogelijke dingen waar je tegen aan kan lopen.

Misschien weet je vk een manier om met jouw angst om te gaan. Je bent waarschijnlijk niet de eerste
Ingie-ing, dankjewel. Ga ik ook zeker doen. Het komt vast goed ik denk dat dit uiteindelijk de enige manier ook is om mijn angst draaglijk te maken, door het te ondergaan.
Ja hopelijk lukt dat! Uiteindelijk is angst een reactie op iets wat nog komen gaat. Ligt niet vast en kan altijd veranderen. Niet elke angst is blijvend. En inderdaad, elke angst zal dragelijker worden en uiteindelijk verdwijnen als je doet waar je zo bang voor bent.
Jaaa, het klopt en alles ziet er goed uit! Zo blij!
Zie nu pas dat het nieuwe topic is aangemaakt Kan ik nog meeschrijven of is de club wel vol inmiddels?

Mijn gegevens:

Leeftijd: 23/27, 11 april eerste echo, 1e kindje, uitgerekende datum 24 november

En nogmaals gefeliciteerd Puk!
@puknijmgen! Gefeliciteerd! Super!
Gefeliciteerd Puk.. Wat goed om te horen

Ik mag hier ook eindelijk mijn blijheid showen . Ook hier is er een kloppend . Alles is goed met de kleine en ik ben nu 7 weken schatten ze, bij de eerste termijn echo wordt het pas echt bepaald.

Helaas moet ik zelf donderdag naar de gynaecoloog omdat mijn bloeddruk veel te hoog was. Maar waarschijnlijk komt dit omdat mijn hartslag afwijkt van het normale ritme. Hij klopt net zo vaak als het gemiddelde maar in een totaal ander ritme. Dus de verloskundige wilde toch dat er op kort termijn gekeken werd wat dit betekend voor mijn zwangerschap.

Maar ik ben zooooo blij!!!!!
Van harte gefeliciteerd dames!!

Wij hebben vanmiddag ook een mooi kloppend hartje gezien en ik ben helemaal in de wolken, volgens de verloskundige zat ik precies met mijn berekening goed en houden we dus 21 november aan

Voor de tabel: volgende echo op 28 april, en intake op 20 april
Ow ja voor de tabel: klopt en de volgende echo is op 9 mei.

Gefeliciteerd Ronnie, wat fijn dat alles goed is.
Gefeliciteerd met alle mooie nieuwe hartjes.

Heerlijk gevoel moet dat zijn.

Nou hier terug van een 2 daags symposium. Ben kapot.

Voelde me net een oud wijf.

Gingen we daar savonds eten. Ik subtiel tegen de serveerster dat ik zwanger was en daarom niet alles mocht eten maar dat het gezelschap nog niet op de hoogte was. 2 collega's zaten aan die tafel. Kom ze een glaasje neerzetten wat aangeeft voor de obers dat je een dieetwens hebt. Zegt ze keihard u krijgt een glaasje als teken dat u zwanger bent. En bedankt. Dus nu weten 2 collega's het.

Hier geen nipt of combinatietest.

Ik heb bij mijn eerste zwanger en fit gedaan en zwangerschapsyoga. Allebei vanaf week 24/25.

Nu wil ik alleen zwangerschapsyoga gaan doen.

En mijn vorige zwangerschap heb ik tot 26 weken gespint.

Hier even afwachten of ik uiteindelijk naar de gynaecoloog word doorverwezen.

Dan krijg je zowiezo extra echo's.

Nog een week en dan is de echo geweest. Pff wat lang nog.

Ik wil niemand ongerust maken hoor maar werk in het ziekenhuis en was laatst aan het werk met een gynaecoloog en we gingen een mevrouw curreteren na een miskraam. Hij legde de mevrouw uit.

Vaak gaat het rond 5/6 weken mis.

Reden hartje is niet gaan kloppen.

Vaak gaat het rond 8,5 week mis.

Dan neemt de placenta de voeding etc over en dat gaat ook wel eens mis. Verhoogd risico bij wat oudere vrouwen.

Nou ik ga even een tukkie doen.
Juni, jeetje wat een super domme fout van de serveerster, neem aan dat het etentje een etentje van de zaak werd? Reageerden je collega's verder wel enthousiast?

Wat betreft miskraam, morgen ben ik 8,5 week. We zullen het zien, ik heb er toch geen invloed op.

Wat fijn van de kloppende hartjes vandaag, geniet van dit gevoel! Ik zat echt ff een paar dagen op een roze (of blauwe) wolk. En Kjubee, een hoge bloeddruk is ff schrikken, hopelijk houden ze je goed in de gaten, alleen maar fijn! Hoop dat het verder ook niets nadeligs betekent in je zwangerschap.

Songforyourheart, ik had al rekening gehouden met een plekje voor je haha. Je staat in de tabel! ben heel benieuwd hoe jouw echo ging vandaag?

Ingie, thanks voor je wijze woorden, het klopt allemaal!

Wij hebben vandaag een echo pakket gekocht, kunnen morgen al terecht voor een vroege echo. Om 21:40, vind het erg spannend en hoop dat ook gerust gesteld ga worden. Mijn ouders gaan ook mee, ook bijzonder! (Mits het positief is natuurlijk)..
Gefeliciteerd meiden! Goed om te lezen dat er zoveel hartjes kloppen!

@elleanna, your welcome!

@juni, wat ontzettend bot van de serveerster. Hopelijk was de reactie van je collega's veel leuker! Ik zit morgen op 9 weken. Bij de eerste had ik een hardnekkige placenta. Ik gok erop dat dat wel goed gaat...

wat betreft een eventuele miskraam, een zwangerschap is zo spannend, kwetsbaar en onzeker. ik ben pas opgelucht als de baby gezond is geboren. Betekent niet dat ik 9 maanden in de stress zit, maar dat ik mij bewust ben van wat er mis kan gaan. In de tussentijd vertrouw ik er op dat mijn lichaam doet wat het moet doen, ook als dat slecht nieuws betekent.
@elleanna, heel veel succes vandaag! Ik hoop op goed nieuws!
@songforyourheart, hoe ging je echo gisteren? Ben heel erg benieuwd.

@juni, wat slecht van de serveerster, zou bijna een klacht gaan indienen pff

@miskramen, zullen we het er even niet meer over hebben? Ja we weten allemaal dat het kan gebeuren, maar ik wordt er liever niet iedere dag mee geconfronteerd, de moed zakt iedere keer in mijn schoenen dat ik het lees.

Je hebt er uiteindelijk toch geen invloed op...
@miskramen, sluit me eerlijk gezegd aan bij ROnnie, die berichten helpen mij ook niet echt.. na 4 miskramen is dit mijn trauma en zoek ook meer positiviteit. Heb daarom besloten ook te stoppen met meeschrijven. Ik krijg er teveel spanning van. Persoonlijke keuze en wens iedereen oprecht alle goeds!!
@samenmoos, ik geef je helemaal gelijk, heb er ook al een paar keer over getwijfeld hoor. Lieve vrouw ik wens je een fantastische en heerlijke zwangerschap toe en alles goeds voor de toekomst.
@ROnny, dank je wel, jij ook alle goeds!
Ik sluit me er ook bij aan. Hoef het er ook echt niet iedere dag over te lezen.

Jammer dat je stopt met meeschrijven Samenmoos maar ik begrijp je keuze!

Ik wens je een hele voorspoedige en fijne zwangerschap toe!
Sorry dames, ik voel me nu toch aangesproken. Het was niet mijn bedoeling om iemand rot te laten voelen. Het spijt me. Ik wil het ook graag positief houden, op een moment van spanning luchtte ik hier mijn hart.

Jammer SamenMoos, dat je hier niet mee wilt schrijven. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap waar je lekker van kunt genieten.

Wij hebben vanavond om 19:15 de pret echo Heb er zin in!
Hoeft je niet aangesproken te voelen hoor elleanna, het was meer een dingetje dat ik graag kwijt wou, en zo te lezen delen meerdere vrouwen dit met mij.

Positiviteit staat voorop

Oh en heel veel plezier vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven