Uitgerekend November 2017

06-04-2017 14:52 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om hier naar aanleiding van het vorige topic met een kleiner groepje vrouwen te schrijven over de zwangerschap etc .

Wat je aan wilt passen in de tabel, graag dikgedrukt

NaamLeeftijd/leeftijd partnerHoeveelste kindje?GeslachtUitgerekende datumAfsprakenBijzonderhedenelleanna723/301eNog niet bekend19-11-1713 april intake, 2 mei termijn echoHartje klopt! Kjubee30/341eNog niet bekend28-11-1711 april intake, 9 mei echoHartje klopt! R0nnie29/281eNog niet bekend21-11-1720 april intake, 28 april echoHartje klopt! puknijmegen35/382eNog niet bekend26-11-1711 april 1e echoHartje klopt! mommy29november29/341eNog niet bekend29-11-1720 april 1e echoJuni8630/362eNog niet bekend21-11-1718 april eerste echocanofcake39/421eNog niet bekend22-11-1718 april echoingie-ing33/342eNog niet bekend15-11-17Hartje klopt! songforyourheart23/271eNog niet bekend24-11-1711 april 1e echo
@canofcoke, vervelend dat je zo misselijk bent! Sterkte!
Vervelend canofcake.

Hier ook heel misselijk vandaag. Heb met een vriendin afgesproken om te lunchen en moet echt niet aan eten denken.

En de rugpijn is ook vervelend Samenmoos. Hopelijk is het tijdelijk.

Hier ook echt heel moe. Dochter slaapt ook zo slecht, iedere nacht een paar uur wakker. Dit is begonnen sinds ik zwanger ben.

Ze krijgt nog borstvoeding en nu bedacht ik me dat de voeding teruggelopen kan zijn door de zwangerschap en ze 's avonds dus te weinig binnenkrijgt waardoor ze 's nachts wakker wordt. We gaan vanavond een fles geven in de hoop dat het beter gaat en we eeeeindelijk weer eens door kunnen slapen.
Hallo Dames,

ik las mee in dit topic en in het andere topic en zou me graag bij jullie aan willen sluiten (in het andere topic vind ik de groep wel erg groot)

Ik ben eind nov uitgerekend en heb afgelopen woensdag een echo gehad waarbij we een kloppend hartje zagen. Ik was toen waarschijnlijk nét 6 wkn zwanger. De 19e april mag ik terug voor de intake.

Dit word ons tweede kindje en mijn derde zwangerschap (ik heb in dec een miskraam gehad)

Mijn zoontje is nu 20 mnd hij krijgt nog een keer per dag borstvoeding en ik ben benieuwd hoe lang dit ons nog is gegund.
Hoi Maas, leuk dat je mee schrijft. Onze tabel is volgens mij vol, maar meeschrijven kan altijd.

Ik hoop dat alles goed gaat en je voorlopig nog borstvoeding kan blijven geven.

Hier was het een onrustig weekend. Mijn buik bleef onwijs zeuren, misselijk, maagzuur en hele erg moe. Maar nu lijkt mijn lijf weer in rustig zee water te zijn gekomen.
Welkom MMaas! Gefeliciteerd!
@Kjubee, bizar hoe de symptomen kunnen wisselen per dag he? Fijn dat het weer iets rustiger is!
Welkom mmaas !

Hier een trage dag. Vanmorgen misselijk en echt enorm moe. Zou vanavond naar yoga gaan maar dat heb ik afgezegd Moet de hele dag werken en verlang naar mijn bed.

Ik wil uiteindelijk zwangerschapsyoga gaan doen maar niet voordat ik zeker weet dat alles goed is en het bericht bij iedereen bekend is.

Gaan jullie iets van zwangerschapsgym/yoga doen?
@eleanna mag ik ook hier in de tabel? Is een negende teveel? Toch wel fijn om wat meer overzicht te houden in alle verhalen.

Overigens is het wel zo dat je kunt zeggen dat de tabel vol is maar dat wel iedereen mag reageren. Deden we met ons groepje van mijn eerste kindje ook zo.

Voor de tabel

Ingie-ing 33/34 2e kindje 18 november echo/intake 10 april

@SamenMoos, hoe is het vrijdag gegaan? Hopelijk gaat het nu beter met je!

@Elleanna, kans dat het nu nog mis gaat is zo klein. Ik weet het, het gebeurt dat het hartje stopt maar die kans is echt klein. Probeer te genieten van het feit dat je even verlost bent van de kwaaltjes.
Oh wat stom, Heb alleen de laatste pagina gelezen... Zie nu pas dat alles oke is. Fijn @Samenmoos! Gek hoe een zwangerschap kan lopen.

Leuk om te zien dat er ook andere meiden dan het vorige topic bij zijn. Ik blijf ze beiden volgen maar vind dit wel fijn. Ook leuk om elkaar zo beter te leren kennen inderdaad!

@Canofcoke, ik ga niet aan zwangerschapsgym doen. Ik blijf gewoon sporten zolang ik kan. Heb het bij de vorige ook niet gedaan en ben onvoorbereid mijn bevalling in gegaan. Zou het nu niet anders willen want de bevalling liep heel soepel. Ze raden het trouwens aan vanaf 20-25 weken.

@Samenmoos, die lage rugpijn herken ik wel. Erg vervelend. Ik sliep in mijn vorige zwangerschap al snel met voedingskussen om m'n rug te ontlasten. Die is bij mij helaas niet weggegaan. Maar zoals ik net zei, het kan gek lopen.

@mmaas, welkom en gefeliciteerd!

Ik had bij mijn vorige zwangerschap vanaf 27 weken dat er een spiertje in mijn voet niet meewerkte. Nu heb ik het nu al... Nog iemand last van of ervaring mee?

Iemand verder tips om de dag door te komen? Ben aan het werk en moet wachten tot einde van de middag voor ik de echo heb
Welkom Maas!

Ingie-ing, ik las juist dat de kans het grootst is tussen de 7-9 weken. Maar ik moet idd gewoon erop vertrouwen dat het goed zit.

Ahhhh vandaag je echo! Zenuwslopend dat je nog een dag door moet komen, ik zou niet weten hoe die sneller gaat, sorry haha. Je maar 100% op je werk richten denk ik.
Wat betreft cursussen wil ik ook graag wat doen, wij hebben as donderdag de intake, misschien dat we dan al wat info krijgen. Ik heb geen idee wat er allemaal wordt aangeboden in onze regio.

Succes straks ingie! Hoe laat mag je?
Ik wil sowieso gaan zwangerschapszwemmen, vriendin van me deed dat en die was echt heel erg enthousiast, lijkt me ook heerlijk!!!

Yoga weet ik nog niet, zoveel wisselende verhalen, misschien een proeflesje doen en dan zie ik wel weer

@elleanna, je kunt zoveel lezen op internet, ik neem alles maar met een korrel zout.

Overigens denk ik ook dat vaak juist de "vervelende" verhalen op internet vaak de overhand hebben, want bij vrouwen waar alles voorspoedig mee loopt die gaan niet snel hun levensverhaal vertellen omdat er weinig tot niks te klagen is geweest.
@ elleanna, klopt ook. De kans op een miskraam is het inderdaad het grootst tussen die weken. Maar de kans dat je een miskraam krijgt neemt enorm af als het hartje eenmaal klopt. Neemt niet weg dat dat ook gebeurt maar moet toch een positieve opsteker zijn.

En thanks! Nog een uurtje werken en dan kan ik naar huis om man en kind op te halen... Kwart voor 5 pas :(

@Ronnie, dat is waar wat je zegt! Je leest alleen de nare verhalen. Simpelweg omdat er niets te klagen valt als alles goed gaat... En wij zwangere vrouwen (hormonsters) houden van een klaagzang op z'n tijd
Nou, dat stelt me gelijk gerust, dankjewel! Pfoe dat duurt lang, succes! Straks lekker genieten

En wat je zegt Ronnie, alleen de negatieve dingen staan er en zo niet dan zoek je ze wel haha. Het zullen de hormonen wel zijn, geen idee. Haha
Poeh wat duurt een dag dan lang zeg Inge, ik denk dat ik morgen hetzelfde ga ervaren.

Ik probeer overigens niks op internet meer te zoeken, want ik word er niet geruster op. Als ik advies nodig heb vraag ik het aan jullie, een vriendin die het al weet of ik zou mijn VK bellen. Al heb ik nog niet zo de neiging gehad om mijn VK te bellen.

Ik was trouwens net toch weer moe dus ik dacht ik ga even een kwartiertje slapen en ik had mijn wekker gezet. Maar blijkbaar sliep ik zo diep dat ik daar doorheen geslapen ben en pas anderhalf uur later wakker ben geworden. :')
Ingie ennn???

Kjubee. Jij ook succes en geniet ze morgen, hoelaat mag jij?
Duim voor je ingie!

@ yoga; heb ik gedaan. Niet heel veel lessen, denk 6 ofzo. Het is nu nog wel vroeg om mee te beginnen denk ik. Bij mij was het advies om rond de 24 weken te beginnen.

@ zwemmen; heb ik ook gedaan en dat is echt heerlijk. Zeker aan het einde van de zwangerschap is het heerlijk met die dikke buik gewichtloos in het water. En m'n conditie bleef een beetje op pijl.

Ik heb ook morgen de echo, om 13.30 u. Begin nu toch wel zenuwachtig te worden.
Toch bijzonder zo'n mensje dat rond zwemt in je buik. Grappig gezicht zo'n kloppend hartje!

Ik sta nu op 15 november!
Super Ingie, echt bijzonder hè

Puk en Ronnie, jullie ook genieten morgen!
quote:elleanna7 schreef op 10 april 2017 @ 18:48:

Ingie ennn???

Kjubee. Jij ook succes en geniet ze morgen, hoelaat mag jij?

Pas om 15:00, want mijn vriend heeft die week nachtdienst.

Wat fijn Inge, gefeliciteerd met het goede nieuws!
@Elleanna Ja heel gek, was een beetje vergeten hoe bijzonder het is. Wel grappig want m'n kleine meid liep daar rond met een pop. Zodra de baby in beeld kwam zei ze "baby, baby, baby". Bedoelde de pop maar was wel heel goed getimed.

@kjubee, succes vanmiddag! Soms lijkt wachten een eeuwigheid te duren maar voor je het weet zit je op de bank naar de echo foto te staren.
Kjubee, nog 5 uurtjes. Gaat helemaal goedkomen, geniet ervan! Wij krijgen alle foto's en filmpjes op usb mee, super fijn! Kun je lekker vaak kjjken.

Ahh ingie wat een timing haha! Leuk zeg, beseft ze het al een beetje dat er een broertje of zusje in mama's buik groeit? Weet even niet meer hoe oud ze is.

Ik ben me zojuist wat aan het verdiepen gegaan in echo praktijken die pakketten aanbieden met extra echo's. Denk dat wij wel zo'n pakket afsluiten. Kunnen we wat extra spieken, een vroege echo voor 12 weken (die zou ik graag nog willen), geslachts bepaling bij 14 weken! (Bij onze praktijk is dat bij 20), en dan nog een 4d echo incl dvd. Kost 150,- Lijkt me wel fijn en leuk om dat allemaal te doen. Gaan jullie ook voor extra echo's of niet nodig?
@Elleanna, ze wordt volgende maand 2. Ze heeft er geen idee van. Als ik vraag "waar zit de baby" dan slaat ze schattig haar beide handjes op haar eigen buik. Wil er nu ook nog niet te veel nadruk op leggen. Ze praat nu zoveel, straks zegt ze opeens "mama baby" dat willen we nog niet hahaha

@Misschien een echo later in de zwangerschap. Ik wil tot nu toe nog geen geslachtsbepaling. Anders dan bij mijn dochter heb ik nu echt drang om te weten of het een jongen of meisje is. Ik heb ook geen voorkeur, mijn grootste wens was een dochter en die heb ik nu. Mijn vriend heeft een sterk voorgevoel dat het een jongen is.

@NIPT/ combinatie test. Even in dit topic, is iets rustiger en makkelijker te volgen. Wat doen jullie? Wel of niet. En zo ja, welke kiezen jullie. NIPT heeft meer zekerheid. Maar als je ene verhoogd risico krijgt, is er evengoed nog 25% kans op een kindje met een chromosoom afwijking. Combinatie test kun je je kindje nog extra zien en bij een verhoogde kans kun je NIPT alsnog doen (die dan wel vergoed wordt). Bij NIPT kun je niet meer dan een vruchtwaterpunctie en/of vlokkentest. Iets wat veel meer risico met zich mee brengt. Ik twijfel enorm...
Ik heb mij helemaal nog niet verdiept in extra echo pakketten. Vervroegd het geslacht weten hoef ik niet, want de kans is groot dat het dan nog niet goed te zien is en dat vind ik zo de van mijn geld.

Over de NIPT test. Ik wil zeker deze test doen want de oom van mijn neef is zo wel lichamelijk als geestelijk gehandicapt. Ik wil dus een beetje meer zekerheid en ik hoef er alleen bloed voor af te nemen. De combi test vind ik zelf erg risicovol en daar twijfel ik nog over.
Kjubee, bij veel praktijken krijg je gratis een nieuwe afspraak als ze het niet zien of twijfelen

@testen, ik heb een hele erge naaldenfobie. Daar ben ik een hele tijd voor in therapie geweest, niet geholpen, dat houdt mij tegen om het te doen, al weet ik dat ik toch vaker zal moeten bloedprikken, maar hoe minder hoe beter. Eigenlijk is dat niet de hoofd reden, want ik ben erg jong, hebben niets in de familie, en zou niet sterk genoeg zijn om een zwangerschap af te breken. Dat zijn voor ons redenen om het niet te doen, al twijfel ik nog wel want als het niet gezond is zou ik het toch willen weten denk ik. Maar die naalden, ja dat houdt me echt tegen... scheelt iig ook weer 175,-. Maar ik snap heel goed dat velen het wel doen, als het dmv een echo kon had ik het denk ik ook gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven