Geld & Recht alle pijlers

belasting

11-04-2017 16:41 14 berichten
Gisterochtend kwam ik uit bed, had ik een voicemail bericht waar alleen dit was ingesproken:

Belastingdienst goedemorgen, ik bel u over een paar minuten terug.

Twee minuten later was ik nog een keer gebeld, en toen is er niks ingesproken,

Ik maak me hier toch wel een beetje zorgen om, dit is toch wel erg raar?
Je weet meer als je belastingtelefoon belt, niet heel raar, meestal spreken dergelijke bedrijven geen bericht in.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het inderdaad raar. Laatst kregen we ook een brief: u krijgt nog geld, maar moet het rekeningnummer nog doorgeven. Niet gedaan natuurlijk. Ze weten ons rekeningnummer elke maand, dus nu ook :P.

Je kan terug bellen, maar geeft nooit gegevens door via de telefoon!
Ik heb de belasting telefoon meteen terug gebeld,maar ze zeggen dat als er dan van kantoor word gebeld hun dan niet kunnen zien. Maar er word ook geen naam gezegd wat ik al heel raar vind.
Laat het maar zo. Als het belangrijk is, bellen ze nog eens, en anders krijg je een bericht via je digid. Of gewoon een mooie brief.
quote:japin schreef op 11 april 2017 @ 16:51:

ik vind het inderdaad raar. Laatst kregen we ook een brief: u krijgt nog geld, maar moet het rekeningnummer nog doorgeven. Niet gedaan natuurlijk. Ze weten ons rekeningnummer elke maand, dus nu ook :P.

Dan loop je dus geld mis :')

Want het maakt de belastingdienst niet uit wie jouw aanslag betaalt, of jij dat nou zelf bent, of misschien je partner, je ouders, je buurman, de zus van de tandartsassistente, maar als ze moeten uitbetalen zijn ze verplicht om dat te doen op een rekeningnummer dat op jouw naam staat (mag dus ook een en/of rekening zijn)

Door de bulgarenfraude van een aantal jaar geleden hebben ze het systeem van rekeningnummers omgegooid en hebben ze waarschijnlijk geen rekeningnummer van jou meer om op uit te betalen.

Gewoon even doorgeven via mijnbelastingdienst of mijntoeslagen.
Dat doen ze ivm de privacy. Ze gaan niet je hele hebben en houwen inspreken; straks hoort iemand anders het.

Als het een blauwe belastingenvelop is kun je dat gewoon doen. En anders even bellen met de belastingtelefoon. Daar kunnen ze wel zien of er echt een banknummer doorgegeven moet worden. Je kunt het niet telefonisch doorgeven, moet altijd schriftelijk.

Voor TO, als het echt belangrijk is dat ze je spreken bellen ze nog wel een keer.
Kan je het telefoonnummer traceren?

Zou dit kunnen zijn:

http://www.telegraaf.nl/d ... belastingteruggave__.html

Valse e-mail belastingteruggave

03 APR 2017

De Belastingdienst waarschuwt voor een valse e-mail die in omloop is waarin wordt vermeld dat de ontvanger belastingteruggave krijgt.

"De nieuwste valse mail heeft als onderwerp 'Belastingteruggave € 764,28'. Open deze niet, maar verwijder hem meteen. Deze e-mail komt niet van de Belastingdienst", zo waarschuwt de fiscus op haar website.

Het is niet de eerste keer dat de Belastingdienst waarschuwt voor phishing. Zo is het al regelmatig voorgekomen dat burgers in een mail wordt gevraagd een nog openstaand bedrag over te maken of dat er wordt gezegd dat er nog een betalingsachterstand moet worden voldaan.

Doel van de oplichters is om rekeningnummers te achterhalen en pincodes die daarbij horen, zodat ze hun financiële slag kunnen slaan.
Ineke, wat zou dat met dit telefoongesprek te maken hebben?

Gek genoeg kan dit kloppen hoor. Andere administraties enzo.

Ik kreeg vorig jaar geld van de wegenbelasting terug. Moest ik ook mn rekeningnr doorgeven terwijl ze gewoon maandelijks innen van hetzelfde nummer. Tja.

Je kan terug bellen, maar geeft nooit gegevens door via de telefoon!Toch heb ik dat ook wel eens gehad, jaren geleden. Bleek dat deze teruggave op mijn naam stond en de andere op naam van mijn vriend.
En envelop is niet altijd blauw. Meeste kan je gewoon online met digid doorgeven. TO, ze bellen wel terug als het belangrijk is.
quote:Starshine-2 schreef op 11 april 2017 @ 17:38:

[...]

Gek genoeg kan dit kloppen hoor. Andere administraties enzo.

Ik kreeg vorig jaar geld van de wegenbelasting terug. Moest ik ook mn rekeningnr doorgeven terwijl ze gewoon maandelijks innen van hetzelfde nummer. Tja.Verschillende afdelingen. Wij moeten ook altijd een rekeningnummer doorgeven bij terugbetaling.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven