Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
dinsdag 11 april 2017 om 10:37
Het volle maan verhaal is trouwens niet helemaal een fabeltje, de meeste vrouwen (wereldwijd dus) die geen anticonceptie gebruiken menstrueren in de eerste of derde week van de maancyclus. Met andere woorden, bijna de helft van de vrouwen wereldwijd ovuleert de dag voor of de dag na volle maan.
Op zich niet heel vreemd, want hoewel wij in de westerse wereld de zon kalender aanhouden is de maankalender wat betreft natuur verschijnselen eigenlijk betrouwbaarder, als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe eb en vloed werken is dat gebaseerd op de maancyclus, de maan veroorzaakt dit feitelijk. ook worden dag en nacht natuurlijk door de maan bepaald. De meest gebruikelijke vrouwelijke cyclus (van 28 dagen dus) is ook precies even lang als een maancyclus. Overigens is er geen wetenschappelijk bewijs dat wij onder invloed zijn (wat betreft onze cyclus) van de maan, het is alleen statistisch kloppend.
ik hoop inderdaad dat mijn cyclus zich weer snel herpakt, ik heb nog heel veel ovulatie testjes liggen dus ik ga wel testen, dan weet ik tenminste iets.
Op zich niet heel vreemd, want hoewel wij in de westerse wereld de zon kalender aanhouden is de maankalender wat betreft natuur verschijnselen eigenlijk betrouwbaarder, als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe eb en vloed werken is dat gebaseerd op de maancyclus, de maan veroorzaakt dit feitelijk. ook worden dag en nacht natuurlijk door de maan bepaald. De meest gebruikelijke vrouwelijke cyclus (van 28 dagen dus) is ook precies even lang als een maancyclus. Overigens is er geen wetenschappelijk bewijs dat wij onder invloed zijn (wat betreft onze cyclus) van de maan, het is alleen statistisch kloppend.
ik hoop inderdaad dat mijn cyclus zich weer snel herpakt, ik heb nog heel veel ovulatie testjes liggen dus ik ga wel testen, dan weet ik tenminste iets.
dinsdag 11 april 2017 om 10:57
*komt even uit slaapstand*
Florence - wat een rollercoaster aan emoties! Fijn dat de hcg al verdwenen is. Bij zo'n vroege miskraam was er ook nog niet veel hcg aangemaakt, maar net wat je zegt: geen mola of bbz en dat is super fijn! Ik hoop voor je dat het bakerpraatje waar is - dat je extra vruchtbaar bent - maar wees niet teleurgesteld als dat niet zo is. Bij mij zat er altijd flink lang (>6 maanden) tussen miskraam-zwangerschap. Dat extra vruchtbaar zijn volgens mij de mensen die toch al zwanger worden door alleen naar elkaar te kijken.
Hier, 5,5 week na curretage nog geen menstruatie - gisteravond ongeduldig toch een zw.test gedaan en die was wit. Moet dus nog even geduld hebben tot m'n cyclus terug is. Sowieso nog 1,5 maand wachten op vervolgafspraak bij gynaecoloog.
*terug in mee-lees stand* - succes dames!
Florence - wat een rollercoaster aan emoties! Fijn dat de hcg al verdwenen is. Bij zo'n vroege miskraam was er ook nog niet veel hcg aangemaakt, maar net wat je zegt: geen mola of bbz en dat is super fijn! Ik hoop voor je dat het bakerpraatje waar is - dat je extra vruchtbaar bent - maar wees niet teleurgesteld als dat niet zo is. Bij mij zat er altijd flink lang (>6 maanden) tussen miskraam-zwangerschap. Dat extra vruchtbaar zijn volgens mij de mensen die toch al zwanger worden door alleen naar elkaar te kijken.
Hier, 5,5 week na curretage nog geen menstruatie - gisteravond ongeduldig toch een zw.test gedaan en die was wit. Moet dus nog even geduld hebben tot m'n cyclus terug is. Sowieso nog 1,5 maand wachten op vervolgafspraak bij gynaecoloog.
*terug in mee-lees stand* - succes dames!
dinsdag 11 april 2017 om 11:02
Nou hopen op veel positieve testen komende maand dan.
Dat glibberige heb ik een tijdje heel erg gehad rond de eisprong. Nu minder. Hebben jullie ook weleens een periode een heel andere cyclus? Ik begon met vijf dagen bloedverlies zonder pijn. Na een heel vroege miskraam (nog geen positieve test maar wel een duidelijke vruchtzak met een roze vruchtje pijn en veel stolsels) was ik een paar maanden vier dagen ongesteld met veel pijn en nu sinds een paar maanden ben ik maar drie dagen ongesteld zonder pijn en echt heel weinig bloedverlies. Volgens de gynaecoloog kan het geen kwaad als je maar minimaal 1 dag bloedverlies hebt maar ben benieuwd of iemand het herkent dat het ineens zo anders kan zijn.
Dat glibberige heb ik een tijdje heel erg gehad rond de eisprong. Nu minder. Hebben jullie ook weleens een periode een heel andere cyclus? Ik begon met vijf dagen bloedverlies zonder pijn. Na een heel vroege miskraam (nog geen positieve test maar wel een duidelijke vruchtzak met een roze vruchtje pijn en veel stolsels) was ik een paar maanden vier dagen ongesteld met veel pijn en nu sinds een paar maanden ben ik maar drie dagen ongesteld zonder pijn en echt heel weinig bloedverlies. Volgens de gynaecoloog kan het geen kwaad als je maar minimaal 1 dag bloedverlies hebt maar ben benieuwd of iemand het herkent dat het ineens zo anders kan zijn.
dinsdag 11 april 2017 om 11:10
dinsdag 11 april 2017 om 11:26
hier ook bjorg: hoop dat je lichaam snel haar draai weer vind, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Rosalie: ik heb dat dus nooit gehad, ben altijd 5 dagen ongesteld, en altijd min of meer hetzelfde. Het is alleen anders op het moment dat ik daar een verklaarbare oorzaak voor heb (na mijn ongeluk was ik compleet ontregeld, maar dat is logisch, want dan zit je na 5 operaties en coma, dus dan werkt je lijf niet echt meer mee, dus toen ben ik 3 maanden niet ongesteld geweest maar daarna kwam het weer)
Wat betreft dat glibberen: ik heb het niet heel erg maar ik merk wel dat mijn slijm anders is, ik heb dat meestal 2 dagen
lief dat iedereen hoopt dat het bakerpraatje waar is, ik vermoed eigenlijk van niet, maar beetje hoop kan geen kwaad
Rosalie: ik heb dat dus nooit gehad, ben altijd 5 dagen ongesteld, en altijd min of meer hetzelfde. Het is alleen anders op het moment dat ik daar een verklaarbare oorzaak voor heb (na mijn ongeluk was ik compleet ontregeld, maar dat is logisch, want dan zit je na 5 operaties en coma, dus dan werkt je lijf niet echt meer mee, dus toen ben ik 3 maanden niet ongesteld geweest maar daarna kwam het weer)
Wat betreft dat glibberen: ik heb het niet heel erg maar ik merk wel dat mijn slijm anders is, ik heb dat meestal 2 dagen
lief dat iedereen hoopt dat het bakerpraatje waar is, ik vermoed eigenlijk van niet, maar beetje hoop kan geen kwaad

dinsdag 11 april 2017 om 12:12
Bjorg; sterke met wachten, vast heel vermoeiend.. maar ook niets aan te doen helaas. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en kunnen ze iets voor jullie betekenen uiteindelijk.
Mijn menstruatie is ook vaak veranderd. Na curettage, na mijn miskraam, maar ook dus afgelopen menstruatie was anders als de 5 maanden hiervoor. Dinsdag t/m vrijdag minimaal bijna over & zaterdag brak het ineens los met buikpijn, wat ik normaal ook nooit zo hevig heb.
Dat vrouwenlichaam is iets aparts hoor. Geen pijl op te trekken bij sommige.
Mijn menstruatie is ook vaak veranderd. Na curettage, na mijn miskraam, maar ook dus afgelopen menstruatie was anders als de 5 maanden hiervoor. Dinsdag t/m vrijdag minimaal bijna over & zaterdag brak het ineens los met buikpijn, wat ik normaal ook nooit zo hevig heb.
Dat vrouwenlichaam is iets aparts hoor. Geen pijl op te trekken bij sommige.

dinsdag 11 april 2017 om 14:01
Fijn om te lezen dat elke cyclus weer anders is bij jullie, dat herken ik heel erg en dacht dat het lag aan onregelmatig zijn. Maar dat is dus gewoon zo.
Ik heb trouwens ook de laatste cyclus ineens de hele periode lang af en aan krampen gehad. Soms best hevig, dan het naar mijn bovenbenen trok. Voor de ovulatie, erna, tijdens menstruatie... gelukkig is dat deze cyclus weer minder. Maar ik voel eigenlijk wel vaker op "ongewone" momenten ook wel wat krampjes.
Wat is een mola of bbz??
Ik heb trouwens ook de laatste cyclus ineens de hele periode lang af en aan krampen gehad. Soms best hevig, dan het naar mijn bovenbenen trok. Voor de ovulatie, erna, tijdens menstruatie... gelukkig is dat deze cyclus weer minder. Maar ik voel eigenlijk wel vaker op "ongewone" momenten ook wel wat krampjes.
Wat is een mola of bbz??
dinsdag 11 april 2017 om 14:08
bbz = buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus het ei nestelt zich dan niet in je baarmoeder maar ergens anders, het is dan niet levensvatbaar maar het kan wel gevaarlijk zijn voor de vrouw
mola: er is geen levensvatbaar ei, maar wel een klomp cellen die zich blijft delen, dit is ook gevaarlijk voor de vrouw
bij allebei heb je dus wel een positieve zwangerschapstest
mola: er is geen levensvatbaar ei, maar wel een klomp cellen die zich blijft delen, dit is ook gevaarlijk voor de vrouw
bij allebei heb je dus wel een positieve zwangerschapstest
dinsdag 11 april 2017 om 17:22
@cyclus: voordat ik zwanger werd van de eerst voelde ik mijn eisprong echt heel goed. Ik wist daardoor ook exact wanneer bevruchting had plaatsgevonden. Sinds de bevalling voel ik echt helemaal niks meer. Bovendien heb ik sinds de bevalling ook pijnlijke borsten in de tweede helft van de cyclus en dat had ik daarvoor ook nooit. Dus zelfs als je je lijf na een tijdje wel door hebt kan het zo maar weer veranderen.
@florence: blij dat je niet te zwaar tilt aan de miskraam. Ik heb het in november ook gehad en ik had een beetje hetzelfde als jij. Gewoon positief verder gaan. Het lukt vast!
@hier: al sinds donderdag af en aan krampjes. Vandaag dag 31. Ik wacht nog tot na de pasen en dan ga ik me maar eens aanmelden bij de verloskundige praktijk. Dan is het al zowat richting zes weken. En met acht weken krijg ik denk ik/hoop ik een eerste termijn echo.
Ik weet echt niet waarom maar ik blijf alsmaar denken aan een tweeling. Bij de eerste had ik meteen het gevoel dat het een jongetje was en dat klopte dus ik houd een beetje mijn hart vast dat het straks een tweeling blijkt te zijn.
@florence: blij dat je niet te zwaar tilt aan de miskraam. Ik heb het in november ook gehad en ik had een beetje hetzelfde als jij. Gewoon positief verder gaan. Het lukt vast!
@hier: al sinds donderdag af en aan krampjes. Vandaag dag 31. Ik wacht nog tot na de pasen en dan ga ik me maar eens aanmelden bij de verloskundige praktijk. Dan is het al zowat richting zes weken. En met acht weken krijg ik denk ik/hoop ik een eerste termijn echo.
Ik weet echt niet waarom maar ik blijf alsmaar denken aan een tweeling. Bij de eerste had ik meteen het gevoel dat het een jongetje was en dat klopte dus ik houd een beetje mijn hart vast dat het straks een tweeling blijkt te zijn.
dinsdag 11 april 2017 om 17:27
Hier is mijn menstruatie altijd 3 dagen en dan heel licht. Nog lichter dan voorheen toen ik aan de pil was.
Het heeft lang geduurd maar nu heb ik ook altijd een cyclus rond de 30/33 dagen.
Dat glibberige heb ik volgens mij ook altijd wel 2 dagen.
Hier nog een weekje geduld tot eisprong, maar we zijn al weer druk aan het oefenen
Bjorg
Het heeft lang geduurd maar nu heb ik ook altijd een cyclus rond de 30/33 dagen.
Dat glibberige heb ik volgens mij ook altijd wel 2 dagen.
Hier nog een weekje geduld tot eisprong, maar we zijn al weer druk aan het oefenen
Bjorg
dinsdag 11 april 2017 om 17:41
Oef vriendschap en kinderwens vind ik ook een verhaal apart hoor. Trek nu erg toe naar wat jongere vriendinnen en vriendinnen die er nog niet mee bezig zijn. Terwijl ik vorig jaar juist veel contact had met twee vriendinnen die meteen zwanger werden. Kan het gewoon niet opbrengen om langs te gaan of te appen want dan gaat het steeds over hun baby's. Heb eigenlijk wel genoeg aan m'n eigen wens en aan de kindjes op m'n werk/ van familie. Groeien jullie ook uit elkaar met vriendinnen met kinderen? Of stel ik me aan. Denk dat we misschien wel weer naar elkaar toetrekken als ik ook kids heb maar anders zie ik nog weinig aansluiting/ overeenkomsten. Komt denk ik ook doordat er verder geen raakvlakken zijn, beide vriendinnen zijn werkloos en leven alleen met en voor hun kind(eren). En ook omdat ze beide alweer aan de volgende willen beginnen. Ben nu al bang voor de volgende babygolf
dinsdag 11 april 2017 om 18:05
Ik herken het wel een beetje Rosalie. In een van mijn vriendinnengroepen hebben ook alle vriendinnen een kind. Die appgroep barst af en toe ook uit elkaar van de kinderfoto's en -filmpjes. Op zich wel prima, ware het niet dat sommige van die meiden het in real life ook bijna altijd over hun kind hebben. Ik merk ook dat ik daardoor minder te bespreken heb. Misschien onaardig, maar wel waar: de interesse in een kind wat niet heel dicht bij mij staat is bij mij niet oneindig (itt bijvoorbeeld neefjes/nichtjes, daar kan ik het heel lang over hebben ). Ik wil het ook nog hebben over wat jou bezighoudt (naast je kind), hoe het met je gaat etc. deze meiden weten dat we er meer bezig zijn, dus dan voelt het soms ook nog wat.. onaardig dat het alleen over kinderen kan gaan.
Ik denk dat het er aan ligt dat het contact daardoor niet zo in evenwicht is. Als jij het altijd over (jouw) kinderen hebt en bijna niet over wat anders, dan draait het dus in het contact vooral om jou, want ik heb geen kinderen. Het kan gelukkig ook anders, ik heb een vriendin-met-kind die ook heel geïnteresseerd in mij/anderen is. Natuurlijk heeft ze het regelmatig over haar kind (en dat is ook prima en leuk), maar ze vraagt ook dingen aan mij en we bespreken andere onderwerpen. En gelukkig ook nog genoeg kinderloze vriendinnen en daar trek ik op dit moment wat meer naar toe. Al is het maar dat zij wel gemakkelijk af kunnen spreken en na negen uur `s avonds wat kunnen doen.
de volgende babygolf vrees ik ook een beetje, maar dat is meer omdat ik dan geconfronteerd word met het verdriet dat het bij hun wel 'lukt' en bij ons niet
Ik denk dat het er aan ligt dat het contact daardoor niet zo in evenwicht is. Als jij het altijd over (jouw) kinderen hebt en bijna niet over wat anders, dan draait het dus in het contact vooral om jou, want ik heb geen kinderen. Het kan gelukkig ook anders, ik heb een vriendin-met-kind die ook heel geïnteresseerd in mij/anderen is. Natuurlijk heeft ze het regelmatig over haar kind (en dat is ook prima en leuk), maar ze vraagt ook dingen aan mij en we bespreken andere onderwerpen. En gelukkig ook nog genoeg kinderloze vriendinnen en daar trek ik op dit moment wat meer naar toe. Al is het maar dat zij wel gemakkelijk af kunnen spreken en na negen uur `s avonds wat kunnen doen.
de volgende babygolf vrees ik ook een beetje, maar dat is meer omdat ik dan geconfronteerd word met het verdriet dat het bij hun wel 'lukt' en bij ons niet
dinsdag 11 april 2017 om 19:10
Ik heb dat nog niet. Bij mijn vriendengroep wel al aantal ook getrouwd en nu is een vriend en vriendin wel zwanger, ongepland.. was wel moeilijk.
Ik heb het meer met familie. Aan beide kanten heeft iedereen kinderen. Voelt nu wel echt niet meer fijn.
Net getest, ben nu 6 dagen aan testen en geen ei. Zit op dag 19. Ik had vorige week veel afscheiding en nu helemaal niks meer.
Ik denk dat ik stop met testen. Heb helemaal geen klachten of niks, normaal heb ik wel zere borsten ofzo. Voor zekerheid nog even deze week gezellig maken en dan moeten we hem iig gepakt hebben. Wat zouden jullie doen?
Ik heb het meer met familie. Aan beide kanten heeft iedereen kinderen. Voelt nu wel echt niet meer fijn.
Net getest, ben nu 6 dagen aan testen en geen ei. Zit op dag 19. Ik had vorige week veel afscheiding en nu helemaal niks meer.
Ik denk dat ik stop met testen. Heb helemaal geen klachten of niks, normaal heb ik wel zere borsten ofzo. Voor zekerheid nog even deze week gezellig maken en dan moeten we hem iig gepakt hebben. Wat zouden jullie doen?
dinsdag 11 april 2017 om 19:46
Dat kan hoor! Ik heb bij ovulatie testen ook de hele maand een licht streepje. Ik heb drie maanden lang getest en maar 1 of 2 testen gehad met een donkerder streepje. Daarom ook maar opgegeven en afgelopen maand vanaf dag 10 om de andere dag gedaan. Dus dag 10, 12, 14, 16 en 18..dan heb je alles tussen dag 9 en dag 20 veilig. Dat moest voor mijn gevoel voldoende zijn. Maar goed zelfs als alles klopt heb ik met mijn ruim 35 jaar (volgens de statiatieken) maar 15% elke maand dat het raak is.
dinsdag 11 april 2017 om 19:51
Oh en rosalie: ook als het er twee zijn wil ik ze graag allebei zelf houden ik heb er namelijk altijd drie gewild dus dan ben ik meteen klaar
Of die derde er ooit komt weet ik niet. Het ligt er aan hoe ik me voel als de tweede er is...en of het tegen die tijd nog wil lukken. Ik verwacht dat ik dan inmiddels 37/38 ben. Mijn man is dan 47..hij maakt zich nu al zorgen over het feit dat hij een oude papa is.
Of die derde er ooit komt weet ik niet. Het ligt er aan hoe ik me voel als de tweede er is...en of het tegen die tijd nog wil lukken. Ik verwacht dat ik dan inmiddels 37/38 ben. Mijn man is dan 47..hij maakt zich nu al zorgen over het feit dat hij een oude papa is.