zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

gefeliciteerd KK!!!

maak dr n leuke dag van!
ik ben vanmiddag rond 14.00 de slijmprop verloren en kreeg daardoor (denk ik ) kmallende koppijn, Heb m'n moeder maar voor de zekerheid gebeld (dan weet Mayte ook dat ze er is mochten wij onverhoopt toch vannacht in het ziekenhuis terecht komen) die is er nu en zit nu eigenlijk te wachten tot er wat meer actie in de tent komt. Hoofdpijn is nu wel afgezakt (eigenlijk zo goed als weg) na 2 paracetamol, maar we zien wel wat er gaat gebeuren......t blijft spannend ja......
Succes Ringel! Bij mij beide keren teken van beginnen!!!
oehhh, ringel, het word steeds spannender. Ik duim voor je, hoop dat je je in ieder geval snel wat beter voelt.

Hier alles ok. Lig al 3 dagen voor pampus.

Als ik lig gaat het prima, beetje in het huis rommellen gaat ook goed (zolang ik niet til) maar als ik naar buiten ga, wandelen of fietsen ben ik daarna helemaal op. Zeer bekken. Bah. Hoop dat het na het weekend wat beter is.

Met mn kleine vriendje gaat het goed. Volgens mij is hij ingedaald. Voel zn hoofdje bij mn schaambeen zitten en zn kontje bovenin. Hij is wel heel druk en draaiierig, lekker mn zn armpjes en beentjes aan het duwen en trekken. Hahaha. Hij kan echt hard schoppen af en toe. zn voeten zitten nog steeds in de buurt van zn hoofd, dus hij schopt nu telkens op mn bekken (het stuk dat je voelt aan de voorkant van je heup) heb het gevoel dat je het ook kan horen als hij me raakt, pof. Hahahaha

Lieve KK heb je een fijne dag gehad??? Zag dat je vriendinnetjes versierd hadden, wat lief zeg!

Spannend he Aapje. Ik vond het zo leuk toen ik eindelijk naar de VK kon gaan. Leuk dat je met een nieuw vak gaat beginnen, klinkt heel interessant.

Koe, volgens mij geniet je enorm van je mooie meid! Wat ontzettend fijn. Ik ben benieuwd naar meer fotos

ok ik ga weer chillen. Morgen beginnen we met de sloop op zolder. Ik ga lekker koken voor de mannen. Smiddags verse tomaten soep en broodjes en s'avonds indisch. Tsja, je moet wat als je niet kan sjouwen....

Dag meiden, fijn weekend alvast
@Koe: wat een schatje zeg! Echt, ze is heel mooi!

@Xaartje: leuk die custom made bugaboo! Jij bent wel een beetje van het creatieve he?

@KK: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG (en die van je zus)

pco of pcos is: wat bij mij in Jip en Janneke taal inhoudt: ik heb veel eitjes/follikels die al flink aan het rijpen zijn en wel willen springen, maar het niet altijd doen ivm wellicht een hormonenkwestie. Vandaar de onregelmatigheid.

(zie mijn bericht van vorige week donderdag)

Ja, het is voor Cooperman (mijn vriend) en ik fijn dat er schot in de zaak lijkt te gaan komen. Maar geduld is een schone zaak, half maart moet ik pas weer terug naar de gyn en gaan we verder kijken. Nu dus temperaturen en bloedprikken bij een verhoogde temp. ( de ws. eisprong). Dus Uk: de definitieve diagnose zal half maart komen. Maar als het het allemaal zo lees, en gezien de foto's van mijn eitjes (jaja ook ik heb een echo, maar dan nog van de beeb in de maak haha), dan had ik op mijn 5e cyclusdag in beide eierstokken al meerdere follikels zitten die al vrij groot zijn. En dat is pco. Welke vorm, want na veel gelezen te hebben dan zijn er vele verschillende vormen en op het forum hier lees ik ook dat er verschillende behandelingen zijn. Slikken, spuiten met verschillende hormonen. Op een amerikaanse site lees ik dat het ook te maken kan hebben met insuline (is ook een hormoon), dus tja, ik ben er zelf wel zeker van dat dat het is.

Maar no worries; dat wil niet zeggen dat ik niet zwanger kan worden. Zeker met hulpmiddelen, en nu ik aan het temperaturen ben, op het juiste moment vrijen, is het absoluut niet uitgesloten. Het gaat er gewoon om dat het eitje goed moet springen, ze zijn een beetje bang, zeg maar. En ze willen allemaal tegelijk wel springen, maar ja, dat gaat niet he?

Ukkie: tjonge, ben je verpleegster geworden, met al die zieken in huis? Zelf nog niet de griep? Wat is bioresonantie?

@Aapje: Cooperman moet dat binnenkort even doen. Potje en formulieren liggen hier, dus hij moet van de week, als hij tijd even, even gaan. Ik bedoel, naar het ziekenhuis. Thuis ff het potje vullen (pff, lekker zo 's ochtends vroeg trouwens, je moet maar zin hebben) Of zoals hij zei: joh, jij kan het toch ook even brengen, net als de minnares van Boris Becker, HAHA.

Uitslag wordt besproken tijdens onze afspraak in maart, dus het heeft geen haast.

Even niet ego: hoop dat de vk je wat antwoorden kan geven, zodat je wat minder onzeker wordt. Vraag haar gewoon het hemd van het lijf, daar is ze toch voor?

Oei ringel spannend zeg! Het gaat wel stap voor stap he? Zet hem op!

@Xaartje: wat balen van je bekken zeg! Je moet nog ff, dus als je daar nu al zo'n last van hebt, kijk je uit meid? Enne ingedaald? Nu al? of snap ik het niet?

Fijn weekend allemaal!
HI Coop,

Je kan het goed uitleggen. Ik ben heeeel benieuwd wat er in maart bekend is en gaat gebeuren.

De kleine begint al in te dalen. Dat zegt nog niks hoor. HIj kan 'er' nog uit. Het is vooral dat mn baarmoeder wat meer is gezakt, die een aantal weken geleden nog veel te hoog zat. Hij lag ook telkens met zn hoofdje naar boven. Dus het is positief dat hij nu ook graag naar beneden ligt. Hij kan nog een week of 6 lekker rond draaien. Daarna moet ie zn plekje kiezen.

Ik heb een rode bugaboo, die heeft mn man toen met zn ex gekocht voor hun zoontje. Ik vind het een hele fijne wagen, alleen vond ik de kleur niet mooi, rood. Mn man wilde wel een nieuwe kopen maar dat ging me te ver, de wagen is nl perfect.

Dus ik heb het internet afgestruind naar iemand die andere bekleding kan maken. Af en toe iemand gezien op ebay maar uiteindelijk een dame in Engeland gevonden. www.chunkle-munkle.co.uk Ze heeft een andere kap en een voetenzak gemaakt. Het is zooo schattig geworden. Ik ben er echt heel blij mee. De wagen ziet er gelijk helemaal anders uit. Het is echt mijn wagen
nou pffffft volgens mij komt er eindelijk wat actie in de tent. De eerste voorzichtige weetjes hebben hun intrede gedaan en zit ik beneden om te checken of het rechtop beter gaat.......liggen in bed is niet fijn met een snurkende partner en neus die steeds "dichtklapt" als ik door neus wil uitademen zit het opeens dicht...heel irritant.
Ringel , spannend zeg!! zet hem op he!!.. You go girl!!!

Xaartje, wat leuk zeg je eigen kinderwagen ontwerp.. geniet ervan! Vervelend dat je je ff niet zo happy voelt!! toch lekker genieten van dat getrappel.. heb ik tot op laatste moment ook erg van genoten hoe pijnlijk het soms ook was.. maar het is gewoon zo bijzonder!

Cooper, nu maar hopen dat op het juiste moment het eitje springt....Wat goed dat je zo positief bent zeg! Knap van je..

Hiero een heerlijke nacht gehad, onze meid doet het goed! We lagen gister avond om 21.00uur gezellig met zijn drie-tjes boven op bed.... om half tien al in slaap gevallen heerlijk!! vannacht ook om de 3 uur werd ze wakker dusse lekker nachie gehad, nu ligt ze tevreden te slapen!!... Ben zooooooooo gelukkig he, zo bijzonder wat zo'n klein wezentje met je doet.. Wat een wonder!!!!!! Nog een foto:

OH Ringel wat ontzettend spannend!! Is het verder doorgezet?

Ik blijf aan je denken en duim voor een goede en spoedige bevalling!

Zet hem op!
Koe: leuke foto's, ook die op de hyves!

Tja positief blijven, dat is niet zo moeilijk hoor. Nog niet althans. Er komt duidelijkheid en dat is belangrijk. Misschien ben ik ook wel heel nuchter (nog) maar het gaat echt wel lukken. pco wil absoluut niet zeggen dat het allemaal niet gaat lukken, dus no worries. Het is alleen een bevestiging nu, waarom het zo lang duurt.

@Ringel: zet hem op!
kwam effe kijken om te zien of ringel al bevallen is op mijn verjaardag hihi.

ringel het zit er nu echt aan te komen he, succes,

verder kom ik morgen nog effe terug om te vertellen over mijn verjaardag.
Go Ringel Go!!!!
iemand tips voor mij....... als ik mijn linker borst kolf komt er bijna geen melk uit..snap er niets van!!
go ringel go!

Koe, niet te veel druk maken. Gewoon blijven stimuleren en de vraag even op borstvoedingstoppic neerleggen. Kunnen ze je heel goed tips geven. Heb ik ook aantal keren goed wat aan gehad.

Groetjes Ukkie
Lees net in het feb-topic dat het toch niet heeft doorgezet bij Ringel.

We wachten dus rustig verder af!
He jammer, maar heel lang zal het niet meer duren, toch.

Ik heb zowaar een verkoudheid te pakken. Voor het eerst in mn zwangerschap dat ik een virusje heb. Ach, laat het me niet te veel van de rel brengen. Ik slaap alleen rottig.

Vandaag is de verbouwing begonnen. De jongens hebben flink gesloopt op zolder. Is wel moeilijk als je niks kan doen. Dus ik heb voor een lekkere lunch gezorgd en had uitgebreid Indisch gekookt, dus mijn aandeel werd ook gewaardeerd.

Nu ga ik lekker chillen op de bank en vroeg mn mandje in.

Fijne avond meiden.
Oh wat spannend Xaar dat de verbouwing eindelijk begonnen is! Ik zou er ook helemaal gek van worden als ik zelf niets zou kunnen doen! Wel fijn dat je voor een goede lunch en avondeten hebt kunnen zorgen! Daar zullen de mannen vast heel blij mee geweest zijn.

En je kinderwagen ziet er super uit! Heel leuk! Heb je de stof zelf uit mogen zoeken? Ik zal straks eens gaan neuzen op de site! Verder natuurijk heel veel beterschap!

Helpt Fysio een beetje bij je bekken trouwens?

@ Koe: nee geen tips natuurlijk... ik kan alleen maar voor je duimen dat je ergens een goede tip krijgt, waar je echt iets aan hebt.

@ Uk: hoe is het met ziekenboeg? Gaat het met je man al iets beter?

@ Lola: hoe is het met jou? Hoe sta je erin?

@ Coop: goed dat je er zo nuchter onder bent! Knap, maar volgens mij ook het beste om te doen. En je hebt gelijk, er zit nu wat schot in.

@ KK: hoe was jullie verjaardag?

HIer gaat alles zijn gangetje. Dinsdag naar de VK. Spannend. Vanavond gaan we een lijstje maken met alle vragen die we willen stellen. Leuk om mee bezig te zijn.

Fijne avond allemaal!
pfffffff, ze blijft maar drinken vanaaf!! net meer dan een uur aan de borst gehad!! vraag me af of er wel genoeg voedingsstoffen etc in mijn borstvoeding zit eigenlijk! ga me een beetje zorgen maken!..... Ga zo lekker met haar naar boven, ben erg moe! Lekker op bed.... tot morgen meiden!!
Hey Koe, Succes met je mooie meid. Niet te veel zorgen maken. Komt wel goed. Zijn het geen 'regeldagen' ? Ik ben er ook nog niet zo bekend mee, moet me nog inlezen ;)

Aapje, de mannen waren errug blij met hun blauwe hap. Ik ben echt dol op koken dus kosten noch moeite gespaard voor een tafel vol voor de heren.

Ik ben ook zooo blij met de kinderwagen. Hij staat in onze slaapkamer (je kan een bugaboor heel goed opklappen, maar ik wil er graag naar kijken) De dame die de bekleding maakt heeft echt enorm veel keuze stoffen. Katoen, fleece, 'bontjes' van alles. Effen en prints. Dus je kan alle kanten op. Je kan haar alles vragen per mail en alles is mogelijk. Zo wilde ik de kap van binnen bekleed met cremekleurig katoen (zoals het origineel-frog) en de voetenzak lekker met grijs fleece, lekker warm voor het najaar. Als je bijv een tweedehands wagen koopt kan je er zo toch een nieuwe wagen van maken.

Ik zit nu te kijken wat ik nog meer wil bestellen. Ik vind trouwens dat haar fotos de producten geen recht aan doen, het is allemaal veeeeeeeeeeeel mooier.

Met mn bekken gaat het redelijk. Ik moet me erbij neerleggen dat het niet beter gaat worden. Moet dmv de therapie proberen het niet erger te laten worden. Ik heb wel een hoop geleerd mbt houding en hoe ik moet opstaan, lopen, staan etc. Het is trouwens mensedieck, dat is erg gericht op houding. Dus dat is wel heel geschikt voor deze klachten.

Spannend 1e x naar de VK. Ze zullen ook vragen naar ziektes in je familie. Ik wist het niet allemaal zeker dus misschien kan je wat informeren bij je familie. Bijv. hoge bloeddruk, suikerziekte, nierziektes, miskramen of andere geboorteafwijkingen. Daar zullen ze naar vragen en of je een combinatietest wil. Verder krijg je veel mee, boekjes, folders, tijdschriften, heel leuk allemaal!!!
Ik vind jouw wagen idd ook echt veel mooier dan de plaatjes op haar site. Jammer dat die foto's niet beter zijn! Ik zal tegen de tijd dat we daadwerkelijk dingen gaan aanschaffen nog eens kijken bij haar. Wel leuk dat al die verschillende dingen kunnen!

Mensedieck doe je dus. Helemaal goed. Tenminste daar heb ik altijd een goed gevoel bij. Ik heb een tijdje cesar-therapie gevolgd, toen ik RSI had. Dat heeft toen ook echt heel goed geholpen. Dus goed op je houding blijven letten, zodat het niet erger wordt!!

En over de VK. Ik weet volgens mij wel alle dingen over mijn familie. Dus daar heb ik wel vertrouwen in. Alleen de combinatietest... daar heb ik eigenlijk nog niet echt informatie over. Daar moet ik dus nog even achteraan. En natuurlijk bespreken met mijn man. Tot nu toe vinden we beide dat we, als er geen risico aan vast zit, de test kunnen laten doen. We willen voorbereid zijn op hetgene ons evt. te wachten staat. Als er hoge kans op Down uitkomt, zouden we evt. de vlokkentest nog kunnen doen. Maar dat zien we dan wel weer!

Hebben jullie die test gedaan?

Ik heb er echt heel veel zin in!!
Koe, relaxe. Ze is alert. komt niet te vaak en het is heel normaal dat ze s avonds na een drukke dag troost en geborgenheid zoekt bij haar moeder. Mijn kinderen lagen s avonds ook veel vaker en langer aan de borst. Geen nood en geen zorgen. Anders even keertje naar inloopsspreekuur en laten wegen!

Groetjes morgen meer, ga slapen ben moe

Jayden wel weer aardig opgeknapt, Man nog wel echt ziek
Aapje,

Wij zijn allebei jong (26 en 34) en geen down in de familie.

Wij wilde het dus niet doen.

De combinatietest geeft een kansberekening. Dit betekent dus nog niets. Het geeft geen duidelijkheid. Vrienden van ons hadden een kans van 1 op 5 volgens de test. Dikke paniek natuurlijk. Punctie laten doen, met alle risico's. En het kindje blijft gewoon hartstikke gezond. Dat waren nare weken.

Ik weet dat ik zelf geen punctie/vlokkentest wil laten doen, dus ik wil ook de combinatietest niet. Ik vind (nu) Down geen reden om een zwangerschap af te breken. Wellicht dat dit in de toekomst anders is, maar zo denk ik er nu over.

Ik wilde wel de 20wkn echo omdat ze dan alle organen nakijken. Mocht er bijv een probleem met het hart zijn dan kunnen ze daar op anticiperen, dan is een thuisbevalling niet zon goed plan bijvoorbeeld.

Er zijn zo ontzettend veel dingen die er mis kunnen zijn. Wat je te weten kan komen dmv een combinatietest is maar een heel klein stukje.

Dat is hoe ik er over denk. Toen de VK erover begon klonk het als iets dat ik eigenlijk gewoon maar even moest doen, maar we hebben het erover gehad, over de mogelijke uitkomsten en wat we zouden doen. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat we het niet willen.

Laat je goed voorlichten.

Mijn echoscopiste keek alsnog naar de nekplooi tijdens de termijnecho bij 11 wkn. Ze vertelde mij achteraf dat als ze twijfels had gehad dat ze dan had aangegeven dat verder onderzoek misschien een idee was... Dat gaf me toen wel een goed gevoel, al vond ik het wel een beetje vreemd dat ze ondanks je keuze toch een opmerking zou maken. Maar dat terzijde.

Goed, ik zit weer op de praatstoel. Ik ga afsluiten en mn bedje in.

Dag meiden
kwam ff snel kijken of er al een klein ringelingetje numero 2 is, maar niks dus nog.

Goh wat wordt je geduld op de proef gesteld gesteld zeg!

Sterkte:dat heb ik al 100x gezegd, maar ik duim voor een snelle en goeie bevalling.

ZET 'M OP RINGELDING! je kan het meid!

lees morgen weer verder, en zal reageren, Nu mijn bedje in, heb een beetje teveel gedronken, hik.

x
hahaha Coop, gaat ie? of heb je nu pijn in je hoofd?

Ik ben snipverkouden, lig lekker in bed met laptopje op schoot.

Manlief kwam pas om half 4 thuis... avondje met de jongens... gister ook al.... grrrrr. Baal er een beetje van. Moet maar even een back up plan maken, mocht er onverhoopt iets gebeuren of dat de kleine zich te vroeg aandient.

Anyway, nu zit ik weer een dag met een man die heeeeel erg zn best doet om niet te laten merken dat ie brak is...pfffff

Al nieuws Ringelding???
Nee, ben niet brak. Zoveel had ik nu ook weer niet gedronken. Wel lekker uitgeslapen en nu voor de buis hangen, beetje tennis kijken.

Tja die testen waar Xaar en Aapje het over hebben: de vraag is, wat ga je doen met de informatie die je krijgt, als je besluit de test te doen. Ik zit eerlijk gezegd ook meer in de gedachtegang van Xaar.

@Xaar; balen hoor van je bekken, maar fijn dat je goede therapie hebt. Heb je trouwens al een besluit genomen of je de laptop gaat kopen?

@KK: leuke verjaardag gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven