Werk & Studie alle pijlers

Deelcertificaten

10-04-2017 18:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met het behalen van VWO deelcertificaten via de LOI, NHA of NTI?

NHA is erg goedkoop vergeleken bij de LOI en NTI..waarschijnlijk is dat te merken in de kwaliteit?

NTI en LOI is volgens mij redelijk vergelijkbaar, maar ik hoor graag ervaringen.

Zelfstudie heb ik deels gedaan, maar ik merk dat ik toch graag een stukje begeleiding heb. VAVO had mijn voorkeur, maar daar ben ik door onder andere de vele aanmeldingen afgewezen omdat ik gemiddeld 0,1 te kort kom voor toelating . De VAVO kwam zelf met de LOI..

Iemand ervaring? Ik hoor het graag..

Bedankt alvast!!
Heb er wel een keer voor gebeld, weet niet meer welke. Degene die ik gebeld had was wel heel erg raar. De verschillende vakken hadden een verschillende tijdsduur. Het zou dan kunnen zijn dat je niet alle examens in hetzelfde jaar zou kunnen doen had ik er van begrepen. Maar opzich, je zit nou in april. Aankomende mei ga je niet meer halen;) Dan zou het als je nou ongeveer begint denk ik wel te doen moeten zijn om in mei 2018 alle examens te doen als je dat wilt.

De informatie die ik kreeg over het profielwerkstuk vond ik eigenlijk wel een beetje vaag. Dit zou je dan naar een instantie ofzo op moeten sturen die dat beoordeelt? Voor de rest hadden ze er geen begeleiding bij als "vak" zeg maar waar een docent je kan begeleiden. In principe moest je het vooral zelf uitzoeken en zorgen dat je aan de voorwaardes voldeed. Als ik jou was zou ik daar ook even over doorvragen bij verschillende aanbieders. Het profielwerkstuk is als ik het goed begreep namelijk wel een vereiste om je vwo te kunnen halen.
Ik ben bezig mijn vwo deelcertificaten te halen.

Ben in begin februari begonnen met geschiedenis via het LOI en heb volgende maand mijn mondeling examen in in Juli schriftelijk.

Moet ook nog Engels en Nederlands doen (volgend jaar examen) en vanaf Juli ga ik daar mee aan de slag. Ik heb Engels bij het NTI besteld want goedkoper en hoef geen super kwaliteit omdat ik weet dat dit mijn makkelijkste vak is.

Geschiedenis en Nederlands heb ik juist bij het LOI besteld omdat ik vond dat ze qua inhoud begeleiding en dergelijke net iets beter uit de verf komen.

Tot nu toe redelijk tevreden over hoe ik geschiedenis volg met LOI al vind ik wel dat ze wat slordige foutjes hebben soms, maar dat heb ik wel vaker over zowel LOI als NTI gehoord...
Ik heb mijn beroepsopleiding gedaan bij het nti en volg nu een basisopleiding bij het nha,waarvan ik volgend jaar het vervolg ga doen met stage waarna ik een officieel diploma heb.

Wat wil je weten?
Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil inderdaad in mei 2018 de examens gaan doen, dus met hard werken moet dat hopelijk wel lukken.

Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit en begeleiding. Zoals de slordige foutjes..is dat in de lesstof of gewoon algemeen? En hoe zit het met de begeleiding? Kan dat vaak of niet of.. die dingen worden wel beschreven op de site, maar toch..

Daarnaast las ik bij NTI dat het lesmateriaal vooral bestaat uit Samengevat en Examenbundel? Als dat zo is kan ik het net zo goed zelf aanschaffen..

Over NHA; de prijs is heel aantrekkelijk..maar ook daar; hoe is de begeleiding etc.?

Sorry voor de vele vragen

Alvast bedankt.
Ik heb weinig gebruik gemaakt van begeleiding maar bij het nti had ik een persoonlijk begeleider die ik kon contacteren en per vak was er een docent die mn huiswerk nakeek. Ik kreeg altijd netjes en snel een passende reactie en advies voor verbeterpunten.

De examens waren ook altijd goed geregeld. Alleen maar goede ervaring dus.

Bij de nha heb ik nog geen huiswerk ingestuurd of vragen gesteld, dus daar kan ik nog niet over oordelen.

Bij de loi (volgens mij ) kan je ook klassikaal studeren. Misschien is dat iets voor je?
Als ik het goed begrijp wil jij voor losse vakken diploma's halen? Volgens mij is dat wel goed te doen via een van deze instituten. Als het mij lukt om een hele beroepsopleiding te doen moet dat zeker lukken. Zo'n goeie studiebol ben ik niet
Ik heb weinig begeleiding nodig. Ik vind het wel fijn om de huiswerk opdrachten te maken en dan de uitslag met opmerkingen en dergelijke te lezen, toch een beetje feedback. Ik heb meestal binnen 1 a 2 dagen wel al de uitslag. Ook heb ik een aantal keren online een vraag gesteld over de stof en daar krijg ik ook vrij snel antwoord op.

Slordig qua foutjes in de stof of dat er met nakijken 1 antwoord word 'vergeten' om na te kijken. Verder met de module geschiedenis waar ik nu mee bezig ben bv slordig qua online staat een module examentraining en toen ik daar aan wou beginnen ging het over een onderwerp wat helemaal niet behandelt word in alle stof...eerst schrok ik dus maar nadat ik het gegoogled had kwam ik erachter dat dit een onderwerp was wat een aantal jaren geleden wel vwo geschiedenis stof was.

Dat vind ik dan slordig dat ze dat nu nog als examentraining in de module hebben. Ik moet er nog een boze e-mail over sturen
Ohja, nu ik hier nog dingen lees over examens en stof. Heb dus zelf uiteindelijk besloten om het niet te doen allemaal, maar toen ik over die deelcertificaten informeerde, was het ook bij dat instituut (weet niet welke) een beetje verwarrend.

Weet niet meer precies wat er gezegd werd, maar steekwoorden waar het een beetje op neer kwam: Op een bepaald moment worden de examenonderwerpen aangepast, en daarop wordt de lesstof gebasseerd. Het lag ook een beetje aan het moment waarop je begon met een cursus of het dan al wel of niet aangepast zou zijn? Vond het allemaal verwarrend, wellicht goed om daar bij verschillende aanbieders ook even over door te vragen;)
Het klopt inderdaad dat ik losse vakken wil halen. Wel voor mij moeilijke vakken dus vandaar de begeleiding . Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Ik zal er over denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven