Uitgerekend begin november 2017 - openbare tabel

10-03-2017 13:55 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin november 2017! Voor de dames uit het oude topic of nieuwe dames die ook graag mee willen schrijven!

Inloggegevens om de tabel te wijzigen:

NaamLeeftijd (v/m)Kindje #UitgerekendGeslachtAfsprakenBijzonderhedenTorina36/342e (1 jr)23 oktoberVerrassing-hiesje35/433e (3 + 1 jr)28 oktoberVerrassing-Saar199026/261e28 oktobernnb18-05 geslachtsbepalingdaisybelle38/413e (12 + 10 jr)31 oktoberVerrassing08-05 controleIJsblauw1 novembernnb-Maaary30/372e (1 jr)3 novembernnb-cosmopolitan220835/381e4 novembermeisje7-06 controle vk

18-05 geslachtsbepalingkat198927/301e6 novembernnb-eagle_eye29/341e6 novembernnb04-05 termijnecho @ SpanjeWanderlust4ever32/?1e6 novembernnb18-05 echo @ ZwedenDookster27/301e7 novembernnb26-04 termijnechoapril882e (1 jr)12 novembernnb-Estela136/362e13 novembernnb-Mliekk27/272e (2 jr)16 novembernnb-Jet199323/271e17 novembernnb02-05 termijnecho

Karien85

Uit de tabel gehaald ivm lang niet meeschrijven: keet30, Loes23 & Koekebakster. Willen jullie er weer in, dan zijn jullie uiteraard van harte welkom
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.43% gewijzigd
En torina en april, bedankt voor jullie input. Ik denk dat het dan inderdaad na de echo wordt. Donderdag zijn alle kinderen er, dus dat is een goed moment lijkt me... spannend..
Jaaaa alles was helemaal goed! . We hebben guppies' handjes en beentjes zien bewegen en alles was mooi aangelegd!

Due date is weer naar voren gehaald naar 4 november.

Nu op naar de vlos voor de intake....
Wat fijn Cosmo, gefeliciteerd! Mooi om dat te zien he!

@ daisybelle, ik zou het denk ik ook lekker na de echo vertellen. Precies wat Torina zegt, mocht er toch iets niet goed zijn, dan kun je dat ook met ze delen.

@ april, zet em op. Het lijkt me loodzwaar op deze manier een zwangerschap te doen maar ik hoop dat er verbetering aankomt.

@ Maaary, inderdaad die nevenverbindingen, ben er ook nog niet overuit in hoeverre wij dingen willen weten.

Ik heb gezien in mijn omgeving dat er toch vaak dingen worden gezegd n.a.v. (foutieve) metingen waardoor ouders maandenlang in de stress zitten en denken dat ze een zwaar gehandicapt kind krijgen of een kindje met syndroom van down terwijl er uiteindelijk helemaal niets mis was en het kind kerngezond was.

Ik geloof zeker in kansberekening maar heb merk ik toch niet zo heel veel vertrouwen in de wetenschap.

Ik heb in ieder geval hier mijn verloskundige gemaild om te kijken of een NIPT kan en ik ben volgende week in Nederland en heb dus ook gevraagd bij een verloskundige of ik daar een NIPT zou kunnen laten doen.

Ik wacht op een antwoord..

@ Torina, ja wij wonen ook in het buitenland. Ben benieuwd welk land jullie wonen en hoelang maar misschien wil je dat wel helemaal niet delen.

Vandaag heb jij je termijn echo toch? Spannend!
Super gaaf cosmo, gefeliciteerd! Veel foto's en filmpjes gemaakt of wat meegekregen? Ben ook erg benieuwd, wij mogen straks, nog even geduld! Hoop dat het kleine kuikentje goed ligt zodat we straks goed zicht op hem /haar hebben!
Cosmoooo! Wat ontzettend fijn! Zeker een last van je schouders gevallen? Ben heel blij voor jullie!
De echo hebben we gehad, wat weer een wonder dat alles er goed uitzag ! Kindje lag rustig en meting was zo gepiept, het ging me wat dat betreft veel te snel allemaal... Maar wel een 4D foto meegekregen De datum is wel ff fors naar voren geschoven, staat nu rond 23 oktober... Maar vind het wel erg leuk om hier mee te kunnen blijven schrijven!
Oooooh, dat is 6 dagen verder! Wat lekker . Gewoon hier blijven meeschrijven hoor
Dank je daisy en torina. ben erg opgelucht!!

Pff het duizelt me nog van alle info die ik vandaag heb gekregen. En tot nu toe had ik alle toeters en bellen lekker ondergebracht bij 1 of 2 ziekenhuizen, blijkt dat ik wel in 4 ziekenhuizen moet zijn de komende maanden!

ZK in mn woonplaats voor bevalling en standaard bloedtest, VU voor bloed prikken nipt test (ze doen maar op 3 plekken bloed prikken in NL, wist ik niet!), OLVG voor pop poli en AMC voor 20 weken echo (ik had een aangeboren afwijking waaraan ik met 5 jaar oud geholpen ben en die zou erfelijk kunnen zijn. Blijkbaar is dat reden genoeg voor een uitgebreide 20wekenecho).

Ik ga wel proberen of t niet een beetje op 2 of 3 adressen kan, ik blijf t hele land doorreizen zo!

Verder ben ik nogal van de regelen en aanpakken. en nu mag het van mezelf, dus ik heb me al ingeschreven voor zwangerschapsgym (start 12 juni) en aan de verzekering doorgegeven welke kraamzorgorganisatie ik wil. Is t maar gebeurd.

Ook een dingetje was dat ik een enigszins hoge bloeddruk schijn te hebben. Dit kan een bijwerking zijn van de antidepressiva die ik neem maar ik schrok toch wel even. Heb even gegoogled en schrok me gelijk rot van de info over eclampsie en HELLPsyndroom. Maar goed ze houden me goed in de gaten en de kans is veel groter dat t prima gaat.

Zo en vanavond eens lekker slapen in tegenstelling tot gister!
Je kan op veel meer locaties prikken, hoor! Ik ben nu even voor je aan het zoeken, maar het zijn er zeker geen 3!
Gevonden!

http://www.meerovernipt.n ... nt/bloedafname-locaties-0
Als de echo dinsdag helemaal goed is, moet ik ook al die dingen regelen Ik ga in ieder geval op zwangerschapsgym of -zwemmen ofzo Wil graag nieuwe mensen leren kennen, maar vind dat altijd eng, maar met zoiets durf ik dat wel . Kraamzorg moet je ook echt rond die tijd aanvragen geloof ik, maar dan vraag ik wel aan mijn zusje welke zij het beste vindt, daar zal zij als verloskundige vast een goede kijk op hebben .

Ennnn, dan mag ik van mezelf eindelijk een eerste pakje kopen

Nog 5 nachtjes.

Slaap lekker vanavond, Cosmo!
Wij hadden ook een goede echo. 1 dagje naar voren geschoven qua uitgerekende datum (28 oktober) , maar ik heb nogal olifantendracht dus ze verwachten de kleine pas in november. Mijn kinderen zijn ook allebei in oktober geboren dus ik hoop het een beetje.

Kraamzorg is al geregeld. 20 weken is in het ziekenhuis vanwege aandoening van de oudste. En ik krijg extra suikercontrole vanwege suikerziekte van mijn pa. Nipt ga ik morgen of maandag regelen.
Wat is iedereen toch al druk van alles aan het regelen. Haha als ik dit allemaal zo hoor.. Ik regel nog niets haha.

Wil ook wachten daarmee tot de termijn echo 2 mei. Ben nu 9 weken.

Wij gaan helemaal niets geen extra test doen. Voel daar niets bij en levert alleen maar extra stress op als het wel fout zit. Als het dan fout zit heb ik in elk geval een fijne zwangerschap gehad ! ;)

Hier gaat verder alles goed. Ik schrijf niet zo veel maar lees allemaal wel.

Gefeliciteerd een ieder met een fijne potiesieve uitslag!
ja ik was in de war idd. Maar waarmee dan?? ... Nou ja het is nogal een info-overload geweest gister, haha.

Ondertussen staat de geslachtsbepaling ook ingepland voor 18 mei!

@Jet ik heb ook niks geregeld tot nu hoor (morgen 11 weken). Zelfs helemaal geen sokjes oid gekocht. Toch een beetje zelfbescherming..

@Hiesje, heb je voor die kraamzorg zelf de organisatie gebeld? Ik weet nl nog van mijn vorige zwangerschap dat mijn verzekering op een geg moment belde om het met mij door te spreken. Toen ik zei dat ik het al met de organisatie had geregeld vonden ze dat vreemd...
@cosmo, ik heb het zelf geregeld door te bellen inderdaad. Alle keren eigenlijk.

Ik moet nog gaan bellen voor de echo en geslachtsbepaling. Die krijg ik in het ziekenhuis.
Dames, ik heb morgen de termijnecho. Ik begin het geloof ik steeds enger te vinden... Ik heb allerlei doemscenario's in mijn hoofd, stom hè. Komt misschien gewoon omdat dit dus (zoals ik eerder zei) zo'n niemandsland is. De vorige echo is alweer 4 weken geleden en voor de rest merk ik zo weinig. Kwaaltjes zijn er nog wel, hoor. Merk wel dat ze wat afnemen, maar dat hoort ook een beetje bij de termijn, denk ik (11+4 vandaag).

Ik heb alweer zitten googlen op percentages miskramen na een kloppend hartje .

Hebben jullie dat ook een beetje, dat niemandslandgevoel?

Hoe is het met de anderen? April, gaat het al wat beter? Hiesje? Cosmo, hoe is het met jou? Ben je er nu geruster op, na die goede echo?
Doemscenario 's, ik ken het. Maar je gaat het redden Daisy, kom op!! Morgen ben je blij en opgelucht.

Ik heb 't zelf moeilijk met de minderende symptomen. Minder pijnlijke borsten, minder zin in zoet en zuivel, minder moe. Minder die gore smaak in mn mond .

Iedereen zegt: logisch, je nadert de 12 weken. Dat is ook zo maar voor mij is het voelen van minder symptomen verbonden met een dood kindje hebben maar dat nog niet hebben kunnen zien. Dus hoe kan het dan nog goed zitten?

Tegelijkertijd wel dingetjes aan het regelen zoals het aan mn stiefzoontje gaan vertellen en aan vriendinnen en een klein gender reveal-dingetje.

't blijft gek.
Ik herken het gevoel ook wel daisybelle, vier weken tussen elke controle is ook best lang! Zeker in het begin als de groei nog best kwetsbaar is, dan wil je graag wekelijks of zelfs dagelijks de bevestiging dat het goed zit he :-) . Maar geweldig dat je vandaag meer zult weten! En spannend ook! Hoop van harte op goed nieuws voor jullie! En dan delen met de kinderen..! Hopelijk is alles goed en geen reden om verder te googelen op miskramen, nooit handig .

Voor jou dus ook spannend cosmo... Hoe ver was je toen je vorige zwangerschap uit liep op een miskraam? Hoe is je verwerking daarvan toen geweest? Ik snap dat zo'n ervaring het nu extra spannend maakt, deze eerste periode.. Fijn dat je al wel wat leuke dingen er om heen doet en het toch deelt met je vriendinnen, het zit vast goed allemaal :-)!

Hier helaas weer terug bij af met m'n dochtertje. Ze was net over alle verkoudheid heen en sliep weer door, en nu is ze weer helemaal verkouden, 1,5 uur wakker 's nachts van het hoesten en slecht kunnen ademhalen, en vervolgens van pure uitputting op mijn schouder in slaap vallen. Toen bleef ze gelukkig slapen toen ik haar terug legde in bed. Pfffff...
Dank jullie wel dames. Nog 2 uur en dan ben ik aan de beurt...

Voor jou ook dus dubbel, Cosmo.. Die minderende symptomen baren mij ook wat zorgen inderdaad, hoewel ik ook wel weet dat het normaal is rond deze termijn. Ben duidelijk minder moe, borsten zijn nog wel gevoelig, alleen een stuk minder. Tegels zijn nog wel gevoelig. De vlagen lichte misselijkheid zijn al tijden weg. En de hoofdpijn die de afgelopen e maanden weg was, is ook weer regelmatig terug.

Mijn verstand zegt: hoort bij de termijn, niks aan de hand en mijn gevoel zegt: zie je wel, allemaal tekenen dat het niet goed zit.

Torina, zo'n nachtelijke onderbreking kan je overdag echt nekken. Ik slaap de laatste week ook slecht. Lig dan ook zo'n anderhalf uur wakker en een uur voordat de wekker gaat, val ik dan weer in slaap

We zouden het donderdag aan de kinderen vertellen, maar dat blijkt toch geen goed moment, ivm clubjes enzo. Ze zijn nauwelijks een uur samen binnen, zeg maar. En in dat uur is er waarschijnlijk ook een vriendinnetje. Dus nu hebben we dinsdag of woensdag gepland.

Logistiek is dat altijd een uitdaging, zo'n samengesteld gezin.
@daisybelle nu snel aan de beurt. Hopelijk een mooi beeld en opluchting. Komt vast goed! Bij de eerste was de misselijkheid na 10 weken weg. Nu ook weer. Dus hoort erbij!

@cosmo hopelijk voor jou ook snel wat meer zekerheid.

Wij wachten de komende dagen (weken?) op de uitslag van de nipt. Word je ook niet vrolijk van. Wij hebben er wel voor gekozen de neveneffecten achterwege te laten. Hoe meer mogelijkheden, hoe meer spanning merkte ik. Dus dat wilde ik beperken. Die keuze voelt goed. We wachten het af..
Hou Dames,

Spannend hoor die 2e echo. Ik moet helaas nog precies twee weken wachten voor de 2e echo. Ben nu 9+4 weken.

Nog steeds elke ochtend misselijk. Merk dat de moeiheid iets minder is als paar weken terug. Borsten zijn wel wat groter. Wat voller zeg maar. Maar heb er weinig last van. Deze week en volgende week gaan we het een vertellen aan familie.

We gaan over drie weken op vakantie naar Egypte dus dan willen we het aan iedereen verteld hebben.

Succes dames met de echo!

Ben benieuwd hoe het ging!
Even snel: alles was goed!!

12 weken precies vandaag, dus datum gaat naar 31 oktober. Straks reageer ik uitgebreider
Veel vocht en bloedverlies dus nu bij de verloskundige in de wachtkamer.
Oh Hiesje! Wat spannend en eng! Ik ga voor je duimen.
Ik typ later wel meer.

Het enige wat ik nu belangrijk vind: sterkte lieve Hiesje! Ik denk aan je en hoop dat de uitkomst toch goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven