Uitgerekend begin november 2017 - openbare tabel

10-03-2017 13:55 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin november 2017! Voor de dames uit het oude topic of nieuwe dames die ook graag mee willen schrijven!

Inloggegevens om de tabel te wijzigen:

NaamLeeftijd (v/m)Kindje #UitgerekendGeslachtAfsprakenBijzonderhedenTorina36/342e (1 jr)23 oktoberVerrassing-hiesje35/433e (3 + 1 jr)28 oktoberVerrassing-Saar199026/261e28 oktobernnb18-05 geslachtsbepalingdaisybelle38/413e (12 + 10 jr)31 oktoberVerrassing08-05 controleIJsblauw1 novembernnb-Maaary30/372e (1 jr)3 novembernnb-cosmopolitan220835/381e4 novembermeisje7-06 controle vk

18-05 geslachtsbepalingkat198927/301e6 novembernnb-eagle_eye29/341e6 novembernnb04-05 termijnecho @ SpanjeWanderlust4ever32/?1e6 novembernnb18-05 echo @ ZwedenDookster27/301e7 novembernnb26-04 termijnechoapril882e (1 jr)12 novembernnb-Estela136/362e13 novembernnb-Mliekk27/272e (2 jr)16 novembernnb-Jet199323/271e17 novembernnb02-05 termijnecho

Karien85

Uit de tabel gehaald ivm lang niet meeschrijven: keet30, Loes23 & Koekebakster. Willen jullie er weer in, dan zijn jullie uiteraard van harte welkom
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.43% gewijzigd
@jet: fijn een hartje! Dan valt er toch een last van je schouder af hé.. ook al is t nog pril, doet je goed!

@daisybelle en @april1988: dit is mijn eerste maar gek genoeg ook nog niet veel gekocht. Ik besef het soort niet echt?! Heb al wel ontzettend veel gekregen van familie en vrienden, moet ook zeggen dat als ik weet wat het word, ik denk ik veel makkelijker iets zal gaan kopen. Ik ga de geslachtsbepaling echo met 16 weken doen. Dus nog 6 weken geduld.

Of er al wat zichtbaar is... naar mijn idee plof ik uit elkaar, maar pas nog prima mijn eigen kleding alhoewel aan het einde van de dag mijn broeken toch echt niet meer lekker zitten. Heb al wel wat zwangerschaps broeken besteld, sale bij h&m ;-)! Dus als het echt niet meer lekker gaat zitten, trek ik die lekker aan, niemand die het ziet :-). Wel is mijn buik wat opgezet? Maar een zwangerschaps buikje wil ik het nog niet noemen hihi.
@Jet; proficiat. Weer wat meer rust en zekerheid.

Ik merk ook dat het echt de 3e zwangerschap is, ik weet alweer zoveel en alles is al zo bekend. Maar tegelijk blijft het spannend en afwachten. Toch erg bijzonder elke keer opnieuw. Moet ook zeggen dat ik tussendoor best het zwanger zijn kon missen. Maar dan dacht ik nooit aan de eerste paar weken.

Qua zichtbaarheid; ik heb wat strakke kleding ineens en een heel klein bolletje waar ik normaal plat ben. Maar dat valt niemand op. Het is meer het gevoel van uit elkaar ploffen dan dat werkelijk doen zeg maar.

Qua spullen kopen heb ik natuurlijk bizar veel nog in huis. Mijn oudst is 3,5 en de jongste 1,5. Dus ik wacht even af wat het wordt qua geslacht en ik heb even gekeken of 3 stoeltjes wel in de auto passen. Maar ik heb vorige keren ook pas na de 7 maanden spullen aangeschaft. Net of het dan ineens echt werd.
Vanmiddag afspraak in het ziekenhuis om een echo van mijn nieren te laten maken om te zoeken naar afwijkingen. Ik heb gelukkig geen dingen die er nu op wijzen dat ik weer een ontsteking ga krijgen, maar het kan uiteraard dat er straks iets verschuift in mijn lichaam waardoor mijn urineleiders klem komen en ik alsnog een ontsteking krijg.

Leuk; echoscopiste was erg enthusiast dat ik zwanger was dus een keertje extra naar de mini mogen kijken. Werd alweer vrolijk gezwaaid dus dat zag er leuk uit. Echt een heel verschil met 2 weken geleden en volgende week dan officieel de termijnecho. Mocht ook nog een fotootje hebben voor het thuisfront. Dus eigenlijk best leuk.
Wat leuk dat je nog even mocht spieken, hiesje!
Wat is er veel geschreven, houd het niet meer bij!

@ Karien, ontzettend veel sterkte en wat ontzettend jammer dat het niet zo heeft mogen zijn. Hopelijk ligt er in de toekomst een kindje voor jullie in het verschiet. Geniet van de komst van je moeder.

@ Jet, gefeliciteerd! Fijn he om een hartje te horen, toch een opluchting dat alles goed is.

@ april, wat sneu hoor zoveel misselijkheid. Het afvallen is inderdaad niet fijn tijdens het zwanger zijn. Goed dat je actie onderneemt want dit lijkt me niet vol te houden inderdaad.

@ hiesje, lijkt me heftig om twee keer zo'n ontsteking te hebben gehad. Hoop dat het je deze keer bespaard blijft. leuk dat je nog even mocht kijken naar de baby!

@ knellende broeken; ik krijg ook een bolletje maar vind het meer lijken alsof ik wat ben aangekomen (geen strakke buik meer) dan dat het een zwangerschapsbuikje is.

Broeken zitten sinds vorige week strak (ik draag normaal veel jeans) en heb ze zodra het kan een knoopje los.

Waar wij wonen is het een stukje warmer dan in NL dus we kunnen al gauw in de zomerjurkjes en losse luchtige zomerbroeken. Maar moet binnenkort ook wat broeken bijhalen en een bh want mijn ruimste bh knal ik uit

@ kloppende hartjes, Vandaag hadden wij echo en gelukkig ook hier een mooie kloppend hartjesen een mooie groei te zien.

Een dagje vooruit gezet naar 5-11 maar goed ik laat hem lekker staan in de tabel want die uitgerekende datum zal toch ngo een paar keer veranderen denk ik.

Vond het heel speciaal om te zien maar vond het erg kort duren. Onze baby was lekker aan het bewegen
Super leuk Hiesje, om ineens even een extra echo tussendoor te krijgen, leuke verrassing! En mooie bevestiging weer dat alles goed is :-)!

En handig dat je al twee kleintjes hebt, hoef je idd niet veel extra's aan te schaffen waarschijnlijk. Al vind ik het voor baby's erg handig om via Marktplaats een pakket te kopen. Heb ik nu steeds gedaan als we even in Nederland waren of bezoek hadden uit Nederland, heb je zo weer een hele set in 1 maat, heel fijn! Zeker omdat babykleding zo kort gedragen wordt, dan ziet het er vaak nog prima uit voor een 2e ronde.

Ontzettend lastig, April... om zo misselijk te zijn. Wat vervelend joh, ook om 3 kilo in een week af te vallen. Heb je wel wat reserves zodat je dat afvallen kunt opvangen? Ik ben van mezelf een lichtgewicht. Had eigenlijk gehoopt na het afbouwen van de borstvoeding weer wat meer aan te komen (want bv koste mij ook best wat reserves) maar deze zwangerschap kwam dus sneller dan verwacht. Dus ik zou dat afvallen er echt niet bij kunnen hebben, hoop dat ik voldoende aan kom deze zwangerschap... Maar veel sterkte joh, lijkt me heel pittig met dat je er ook nog een kleintje bij hebt lopen

En kan me voorstellen dat deze zwangerschap echt weer als 'nieuw' is voor je daisybelle! Superbijzonder voor je om dat dan weer mee te maken na al die jaren! En ook bijzonder voor jullie andere kinderen, zal heel bijzonder zijn om hen dat straks te vertellen! Hebben jullie al bedacht hoe je dat gaat doen :-)? Waar kijk je het meest naar uit in deze zwangerschap?

En hoe is dat voor de anderen?

En gefeliciteerd Eagle Eye met het kloppende hartje, wat een feest dan he als het goed is!! Geniet er lekker van!
quote:torina schreef op 05 april 2017 @ 13:51:

Ontzettend lastig, April... om zo misselijk te zijn. Wat vervelend joh, ook om 3 kilo in een week af te vallen. Heb je wel wat reserves zodat je dat afvallen kunt opvangen? Ik ben van mezelf een lichtgewicht. Had eigenlijk gehoopt na het afbouwen van de borstvoeding weer wat meer aan te komen (want bv koste mij ook best wat reserves) maar deze zwangerschap kwam dus sneller dan verwacht. Dus ik zou dat afvallen er echt niet bij kunnen hebben, hoop dat ik voldoende aan kom deze zwangerschap... Maar veel sterkte joh, lijkt me heel pittig met dat je er ook nog een kleintje bij hebt lopen

!

Dankje, erg lief! Nou ben van mezelf ook niet heel zwaar, maar gewoon normaal zegmaar. Normaal kilo of 65 bij een lengte van 176..

Het vervelende is dat ik me echt zo enorm zwak voel. Ik lig alleen maar op bed(of de bank) en slaap heel veel..

Niet echt leuk voor ons zoontje, waar we gelukkig nu wel hulp bij krijgen van de opas en omas , anders zou het echt niet gaan...

Morgen afspraak bij de gyneacoloog. HA heeft me doorgestuurd om te kijken of zij wat voor me kunnen doen nog..

Ik zou gewoon willen dat het eten en drinken niet steeds zon gevecht hoefde te zijn..maar als je na iedere hap of slok het idee krijgt of dat het zelfs echt gebeurd dat je moet overgeven werkt niet echt stimulerend..

Hopelijk kunnen ze me daarbij helpen..
@april88 wat naar zeg dat je zo misselijk bent... heb je je bloed laten prikken op vitaminetekort enzo? Daar kan soms een oorzaak voor misselijkheid liggen. B12 tekort bijvoorbeeld. Ik weet het niet hoor, maar wie weet. Ik hoop dat het niet te lang aanhoudt. Hoe is het nu met je man?

Gefeliciteerd iedereen met de kloppende hartjes! Heel bijzonder!

@torina ik kijk vooral uit naar de beweging in m'n buik. Ik vond dat zo leuk in de laatste termijn hoe druk ze dan kon doen en dat je dan ook voelde dat ze een voet in je zij duwde enzo. Echt gezellig. Sowieso vind ik het tonnetje rond zwanger zijn heel leuk. Meer dan deze stiekeme weken.

Wij hebben trouwens nog niks gekocht. Eerst maar eens een definitieve uitgerekende datum vaststellen. Bij de eerste hebben we pas na week 20 een knuffel gekocht. Dus we zijn sowieso traag met die dingen. We hebben het de familie ook nog niet verteld trouwens.
April, wat vreselijk dat je zo misselijk bent En dan ook nog die toestand met je man... Gelukkig heb je wel hulp!

Torina, nee, nog niet bedacht. Hoewel er gisteren wel een ideetje naar bovenkwam. Ik wil het in ieder geval vertellen nadat we de echo hebben gehad de 18e. Dan hebben ze wat tastbaars. (Liever nog nadat de uitslag van de NIPT er is, maar ik las dat dat wel 4 weken kan duren i.v.m. drukte, dus dan zou ik al bijna 16 weken zijn) Maar gisteren bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als mijn zus erbij is als we het vertellen. Zij is vk en kan dan misschien meteen het hartje laten horen. Leek me wel leuk om het nog iets echter te maken voor ze,

Ik kijk trouwens, net als Maaary, uit naar de bewegingen! En om weer borstvoeding te geven.
Ik heb net 2 uur op bed gelegen Niet echt geslapen, maar ik knapte er wel van op.
Ik slaap ook veel hoor Daisy, ik heb nu een week vakantie en doe iedere dag een extra dutje en voer verder weinig uit, heerlijk!

Sinds deze week weet ik trouwens dat ik van mei tm juli thuis zal zitten, omdat ik bij mijn werkervarinsplek niet langer dan 6 maanden achter elkaar mag zitten. Prima; ik word betaald door m'n eigenlijke werkgever (ben daar 'weg' na een burnout) en heb heerlijk de zomer vrij!
Hoi allemaal!

Ik heb echt super lang niet geschreven. Dit komt omdat ik zo ontzettend misselijk was dat ik het gewoon niet kon. Sorry daarvoor. Nu medicijnen waardoor het gelukkig iets beter gaat.

Iedereen met een goede echo; van harte gefeliciteerd! Geniet ervan. Ik heb vanmiddag zelf de eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien.

Ik hoop weer wat meer te reageren maar dit ligt er even aan hoe ik me voel (beetje wappie door de bijwerkingen).

Liefs
Heerlijk Cosmo, lekkere maanden om vrij te zijn!

Hier doe ik eigenlijk niet vaak een dutje, maar dat zou ik wel willen. Of de kinderen zijn thuis, of ik moet werken, enz. Vandaag was ik gewoon naar boven gegaan voordat de kinderen uit school kwamen en heb mijn man laten zeggen dat ik even op bed lig omdat ik slecht geslapen heb vannacht (kinderen weten dus nog niet dat ik zwanger ben, ik kan dus niet al te veel 'gedragsveranderingen' laten zien, zeg maar)

Mliekk, jij ook al zo misselijk... fijn dat de medicatie wel werken. Misschien een idee voor April88?
Mliek sterkte met de misselijkheid.

Ik ben jaloers op die dutjes. Overdag werk ik, in de avond werkt mijn man aan het huis en de kinderen zijn nog heel erg aandachtbehoevend. Ik werk nu even 2 dagen wat minder om wat rust bij te pakken omdat ik oververmoeid begin te raken. Mijn oudste is ook nog eens ziek dus de nachten zijn ook niet super. Ach ja. Ik ben niet meer misselijk dus ik heb niks te klagen.
En April, nog goede adviezen gekregen van de arts die je kunnen helpen? Ik hoop het voor je!

Leuk Daisybelle, om idd je zus er bij te vragen als je het je kinderen vertelt! Gelijk een harte te horen kloppen, samen met de foto's van de echo... zal een super speciaal moment zijn kan ik me indenken :-)!

Ja, die bewegingen voelen lijkt me weer heel bijzonder! Vooral wat verder in de zwangerschap wordt het zo zichtbaar he, die golven die dan door je buik heen kunnen gaan :-)! Ik vond bv geven ook echt iets moois, maar mijn dochter was er altijd zo mee klaar, was er vaak max 10 minuten mee bezig. Ook wel fijn hoor, maar omdat ze zo snel was, was het meestal niet een momentje van rust wat je soms bij moeders hoort die er 20 min mee bezig zijn.

Ik had het er vanochtend met mijn man over dat onze dochter best veel op mij begint te lijken qua karakter. Heel leuk om te bedenken dat dit kindje in m'n buik weer een heel ander persoontje zal zijn :-)!

Komende week heb ik de termijn echo van +/- 12 weken... ik denk dat als dan alles goed is ik er nog meer naar uit zal gaan kijken... nu is het al weer even geleden dat ik de 1e echo heb gehad en ben toch wel heel benieuwd hoe het vanbinnen is! Sommige vrouwen die 'voelen' heel sterk of iets goed zit of niet... ik heb dat toch wat minder . En jullie?

Sterkte Mliek met de misselijkheid
Oh ja, dutjes..... Zucht. Die zijn verleden tijd. Elke ochtend half zeven gaat ons lieve wekkertje. Zij staat dan meteen 'aan'. En overdag slaapt ze nog max twee uurtjes denk ik. Daarnaast werk ik vier dagen en is er zoveel te doen. Elke avond als ik in bed lig (rond 22 uur) val ik meteen in slaap. Gelukkig is ons meiske in de nacht doorgaans een goede slaper. Dutjes... zucht.
Hopelijk verdwijnt straks de vermoeidheid en voelen jullie je weer op en top energiek Maary en Hiesje! En fijn dat je de ruimte hebt Hiesje om even wat minder te werken! Je werkt normaal gesproken full time toch? Kan je man deze zwangerschap niet voor je doen ?
Hi dames,

Ik ga van het weekend proberen bij te lezen en dan op iedereen te reageren, maar het lukt me nu niet. Ben opgenomen in het ziekenhuis..blijk compleet uitgedroogd te zijn.

Liefs
@April, doe rustig aan, hopelijk kun je snel weer naar huis. Goed dat je aan de bel hebt getrokken.

@Torina, ik heb het hem voorgesteld, maar hij zag dat bevallen niet echt zitten. Hij vond de kant van toeschouwer al spannend genoeg. Gelukkig heb ik een super fijne werkgever die mij alle ruimte geeft als ik die nodig heb.
April, wat heftig zeg! Ik hoop dat je nu snel opknapt. Sterkte!
April heel veel beterschap! Balen zeg! Nou iig wordt er goed voor je gezorgd.. krijg je nu een infuus ofzo?
April, hoe is het nu met je?

Gisteren ben ik met man de stad in geweest voor kleding. Uiteindelijk niks gekocht. Ik schrok ook wel van de prijzen voor de broeken . Bij de C&A viel het nog wel mee, trouwens. Daar 2 broeken gepast, maar toch maar niet genomen. Wel zag je mijn buik veel meer met zo'n broek aan. Ik heb sowieso best een buik van mezelf (heb overgewicht, en die buik is sowieso al wat uit verhouding), dus voor anderen ziet het er ook niet zo snel uit als een zwangerschapsbuik. Ook heb ik altijd de neiging om mijn buik te verstoppen, dus vind het lastig om iets te kopen waar je hem beter in kan zien . Dus lang verhaal kort: ik wacht nog even met broeken kopen
@april88 wat een narigheid, hopelijk knap je snel op!

@daisybelle lastig hè, wat je wel en niet besteedt aan iets dat je maar tijdelijk nodig hebt. Ik heb de vorige keer zoveel mogelijk geëxperimenteerd met m'n eigen kleding. Ik had wel twee spijkerbroeken met zo'n stof maar uiteindelijk zat dat toch niet zo lekker naarmate ik meer ging groeien. Die spijkerstof knelde mij teveel. Ik weet niet of je een jurkjesmens bent maar dat vond ik veel fijner eigenlijk. Of positieleggings met een mooie blouse of trui erover.
Kort berichtje hier: ben weer thuis na 3 nachten opname. De uitdroging is weg, maar de klachten zeker niet volledig. Voor nu zijn ze wel dragelijk, maar de arts zei ook.. het kan gebeuren dat je hier nog eens komt..

Ben dan wel thuis, maar helemaal op. Dus lig op bed en slaap voornamelijk. Probeer later echt meer te reageren ook op jullie verhalen/ervaringen.

Liefs
Fijn April, dat je weer thuis bent. En nu hopen dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft en lekker opknappen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven