De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Bobby-Pin schreef op 13 april 2017 @ 13:08:

Wij hadden Doppeldouche of zoiets thuis aan de douchestang hangen, dat was iets nieuws, zeep en shampoo in 1 en ontieglijk handig voor op de camping. Sindsdien hing het ook thuis in de douche en voor het in bad gaan hadden we een plastic "jerrycan" dennengeur badschuim.

Hahahahahaaa!

Ja, die jerrycans met sop en dan dennengeur Hahahaha!

Doppeldouche weet ik ook nog, met zo'n handvat en daar kon je zowel je haar als je flamoes en je oksels mee wassen.

Het rook hysterisch fris.

Zoals veel, toen.

In de tram viel ik vaak bijna flauw van de walmen sunlight zeep, aftershave en overheersende parfum.
Alle reacties Link kopieren

Nog steeds te koop.
quote:amarna schreef op 13 april 2017 @ 13:24:

[afbeelding]

Nog steeds te koop.Na verloop van tijd, als je 'm niet vrij vlot gebruikte, dan werd Charlie drabbig weet ik nog.....
Lippenstift en gezichtscrème rook toen nog zo lekker.

Lancôme had allemaal producten die naar rozen roken.

Ook de mascara en lippenstift dus.

Mijn tantes en moeder hadden spullen van dat merk en het rook zalig.

Als mijn moeder wel eens weg moest 's avonds dan deed ze crème en lippenstift op (en groene oogschaduw van de HEMA want blauw was voor overdag) en dan kwam ze een kus brengen en rook ze naar Allure van eh......Chanel geloof ik en naar crème en lippenstift van Lancôme.

En dan rook ik daarna naar haar.

Zo heerlijk.
quote:Eleonora-1 schreef op 13 april 2017 @ 12:33:

[...]

Oooo jaaaaaa die jaaaaaa!

Die wilde ik wel opslobberen, zo lekker vond ik die ruiken.

Jaaaa, ik heb eens met een vriendin parfum geproefd, want het rook zooooooo lekker, zo lekker dat je er wel kon proeven...

Helaas de hele middag een vieze chemische snaak in ons mond gehad, haha
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 20:09:

[...]

Ja! Met mijn moeder mee naar het postkantoor, die dan geld opham voor de hele week. 'Mag ik er twee klein?'

En dan ging er een portie in elk vakje:

[afbeelding]Die heb ik in het bruin, maar er zitten alleen restantjes vreemde valuta in.
quote:Perzina schreef op 13 april 2017 @ 13:35:

[...]

Jaaaa, ik heb eens met een vriendin parfum geproefd, want het rook zooooooo lekker, zo lekker dat je er wel kon proeven...

Helaas de hele middag een vieze chemische snaak in ons mond gehad, haha

Herkenning!

Ik heb eens een hap van een stuk Zwitsal zeep genomen en vrat mijn Lip Lickers zowat op.

Rook ook zo goddelijk.

quote:Eleonora-1 schreef op 13 april 2017 @ 13:19:

[...]

Hahahahahaaa!

Ja, die jerrycans met sop en dan dennengeur Hahahaha!

Doppeldouche weet ik ook nog, met zo'n handvat en daar kon je zowel je haar als je flamoes en je oksels mee wassen.

Het rook hysterisch fris.

Zoals veel, toen.

In de tram viel ik vaak bijna flauw van de walmen sunlight zeep, aftershave en overheersende parfum.

mmm, ja Old Spice voornamelijk en anders iets met de frisheid van wilde limoenen.

En ik herinner me nog iets: "maak een vuist, weg puist" van Clearasil dacht ik. Wit spul á la typex wat je dan op een puistje moest aanbrengen en dat zou het puistje dan als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Als puber nog nooit zoveel desillusies meegemaakt als die hele Clearasil leugenachtige antipuistjes-lijn. Daar kreeg je een kurkdroge huid van met nog altijd die rotpuistjes
quote:Bobby-Pin schreef op 13 april 2017 @ 13:08:

Wij hadden Doppeldouche of zoiets thuis aan de douchestang hangen, dat was iets nieuws, zeep en shampoo in 1 en ontieglijk handig voor op de camping. Sindsdien hing het ook thuis in de douche en voor het in bad gaan hadden we een plastic "jerrycan" dennengeur badschuim.Zat dat niet in die flacons die je ergens aan kon hangen? Zat zo'n ingebouwde haak aan...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:amarna schreef op 13 april 2017 @ 13:12:

Lichting 1958 hier.

Ik had in de jaren '70 zo'n jas.

Helemaal te biek, destijds. Helaas zat er een luchtje aan als ie nat was.

[img]http://oi63.tinypic.com/soxvg3.jpg[/img]

Nou, zeg dat wel, dan rook je naar natte hond!

En dan booties en een zelf ingenomen spijkerbroek erbij aan, want er waren alleen nog maar spijkerbroeken voor mannen en die waren natuurlijk veel te wijd.
quote:Eleonora-1 schreef op 13 april 2017 @ 14:27:

[...]

Herkenning!

Ik heb eens een hap van een stuk Zwitsal zeep genomen en vrat mijn Lip Lickers zowat op.

Rook ook zo goddelijk.

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 780a5e.jpg[/img]

O ja, die ken ik ook nog

en in sommige kledingwinkels (spijkerbroeken?) kon je schattige flesjes met parfumolie kopen zoals Patchouli, French Grass en Frangipani, zo ontzettend lekker!
quote:Bobby-Pin schreef op 13 april 2017 @ 14:29:

[...]

mmm, ja Old Spice voornamelijk en anders iets met de frisheid van wilde limoenen.

En ik herinner me nog iets: "maak een vuist, weg puist" van Clearasil dacht ik. Wit spul á la typex wat je dan op een puistje moest aanbrengen en dat zou het puistje dan als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Als puber nog nooit zoveel desillusies meegemaakt als die hele Clearasil leugenachtige antipuistjes-lijn. Daar kreeg je een kurkdroge huid van met nog altijd die rotpuistjes

Och gut Clearasil....

Ik was als puber helaas ook gezegend met een kraterlandschap op kin en voorhoofd. En was te schijterig om dat spul te kopen.

Ik weet nog dat we op school toen het gratis tijdschrift 'pauze' kregen. En daarin zat een proefsample van clearasilpads.

De voorzienigheid wilde dat de bundels van dat tijdschrift afgeleverd waren naast mijn vaste lunchplekje. Op de gang, tussen lokaal 12 en 13.

Ik heb toen, samen met mijn vriendin (een nog grotere krentenbol dan ik) heel sneaky al die proefmonstertjes uit die boekjes zitten frotten.

Die zooi hielp natuurlijk niks.

Karma, het blijft een bitch...
quote:Vera8 schreef op 13 april 2017 @ 14:40:

[...]

Och gut Clearasil....

Ik was als puber helaas ook gezegend met een kraterlandschap op kin en voorhoofd. En was te schijterig om dat spul te kopen.

Ik weet nog dat we op school toen het gratis tijdschrift 'pauze' kregen. En daarin zat een proefsample van clearasilpads.

De voorzienigheid wilde dat de bundels van dat tijdschrift afgeleverd waren naast mijn vaste lunchplekje. Op de gang, tussen lokaal 12 en 13.

Ik heb toen, samen met mijn vriendin (een nog grotere krentenbol dan ik) heel sneaky al die proefmonstertjes uit die boekjes zitten frotten.

Karma, het blijft een bitch...Hahahaha, geweldig
quote:Bobby-Pin schreef op 13 april 2017 @ 14:29:

[...]

Awwwww gosssss......

Ja, Fa, met die blote borsten reclame, uniek in de wereld!

Mijn broer zei altijd 'met de wilde viesheid van baloenen' toen hij klein was.
Als puber voelde ik me ook vreselijk ongemakkelijk door de posters van de Rutger Stichting ter preventie van ongewenst moederschap ed. die vooral in bushokjes werden opgehangen
quote:Vera8 schreef op 13 april 2017 @ 14:31:

[...]

Zat dat niet in die flacons die je ergens aan kon hangen? Zat zo'n ingebouwde haak aan...Die ja!
quote:Eleonora-1 schreef op 13 april 2017 @ 14:27:

[...]

Herkenning!

Rook ook zo goddelijk.

[afbeelding]Ohja! Jeetje dat was ooit mijn eerste lippenstift.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Bobby-Pin schreef op 13 april 2017 @ 14:46:

Als puber voelde ik me ook vreselijk ongemakkelijk door de posters van de Rutger Stichting ter preventie van ongewenst moederschap ed. die vooral in bushokjes werden opgehangen

Zat me net te bedenken wat voor enorme schijtluis ik toen was...

Van zo'n poster kon ik destijds ook gerust het schaamrood op de kaken krijgen wanneer er toevallig een groepje jongens voorbij kwam en er een opmerking over maakte.
quote:mary57 schreef op 13 april 2017 @ 14:33:

[...]

En dan booties en een zelf ingenomen spijkerbroek erbij aan, want er waren alleen nog maar spijkerbroeken voor mannen en die waren natuurlijk veel te wijd.

In mijn omgeving veel mensen die naar natte hond roken inderdaad.

En spijkerbroeken die keer op keer, op keer gerepareerd werden met een zigzagsteek, op de naaimachine, zodat ze helemaal zacht en poreus waren geworden.

Was 'ie dan echt stuk dan maakte je er een tas van.

Met een beschrijving van hoe dat moet uit de Tina of de Club.
quote:Vera8 schreef op 13 april 2017 @ 14:40:

[...]

Och gut Clearasil....

Karma, het blijft een bitch...
Oooh leuk topic! Er komen meteen allemaal mooie herinneringen terug...plaatjes draaien op mijn kamer...Love hurts van Nazareth en Stairway to Heaven van Led Zeppelin...

En van die spuitkauwgom...kreeg ik altijd van mijn tante..zat smurrie in, ik weet niet meer hoe het heet.

Lavalampen op de kamer en smyrnatapijtjes
En vooral niet te vergeten: Greaseposter van John Travolta aan de muur...vol met lippenstickkusjes..
Oeh, Grease en John Travolta, en al die buttons, linnen tasjes en andere meuk die je gewoon moest hebben. Eigenlijk was ik te jong voor Grease maar heb 'm toch mooi kunnen kijken in de bios, net zoals Blue Lagoon trouwens met Brooke Shields en Christopher Atkins.
quote:mary57 schreef op 13 april 2017 @ 14:33:

[...]

Met booties inderdaad!

Mijn spijkerbroeken (van het merk Lois) zaten zo strak, daarmee kon ik niet overeindkomen als ik op de grond gezeten had.

Gecombineerd met een dunne bloes van indiakatoen.

Of een flanellen houthakkersoverhemd.

Die dracht noemden we "blues".

In "blueskleding" mocht ik van mn vader niet mee op familiebezoek in het weekend.

Dus in het weekend was ik "soul". Tot in de puntjes, Style is my middle name

Broek met heel wijde pijpen (die bleven soms tussen de spaken of ketting van mn fiets zitten). Zwarte schoenen met bolle neuzen en ijzeren "flikkerklikkertjes" eronder. Strakke blouse met puntkraag of strak coltruitje. Lange zwarte getailleerde corduroy jas.

Bij de "soul"dracht hoorde muziek van The Temptations. "My daddy was a rolling stone". Op de vrijdagavondsoos van school allemaal hetzelfde dansje in een rijtje.
Je ziet nu best veel 70's kleding terug in de winkels, prachtig toch! En we gaan ook weer aan de lp...is helemaal hot momenteel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven