De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Hier zijn ze!
Kijk nou wat schattig.

Ik moet trouwens altijd zo lachen als ik tegenwoordig in VT Wonen of Eigen Huis en Tuin die macrame plantenhangers zie.

Wij (de meisjes) moesten die op de Mavo ook maken bij handenarbeid, dan met sisaltouw, en de jongens mochten timmeren. Dat had ik ook veel liever gedaan, maar ja, er was niets te kiezen.
Inderdaad.

Macramé met sisal.

De pest voor je vingers.

Op de middelbare school kreeg ik trouwens wél les in handenarbeid.

Dat vak heette 'algemene technieken' en ik leerde er oa puntlassen, bankwerken en koperkloppen.
Bij ons heette het textiele werkvormen, heerlijk vak terwijl ik geen knutselaar was maar zo tussen de lessen door vond ik het een verademing. Tafels in groepjes en onder het aanknoeien met aangeleverd materiaal kletsen over jongens en kleedgeld. Macramëen deden wij dan weer op de lagere school voor hangplantjes indd, die van mij hingen scheef, dúidelijk geen timmermansoog

Koperkloppen klinkt wel erg interessant, gaf zeker een hoop kabaal.
quote:mary57 schreef op 03 april 2017 @ 15:18:

Ik moet trouwens altijd zo lachen als ik tegenwoordig in VT Wonen of Eigen Huis en Tuin die macrame plantenhangers zie.

Wij (de meisjes) moesten die op de Mavo ook maken bij handenarbeid, dan met sisaltouw, en de jongens mochten timmeren. Dat had ik ook veel liever gedaan, maar ja, er was niets te kiezen.JA, JA, JA! Ik heb die dus twee weken geleden ook vol overgave zitten knutselen omdat ik ze in de VT wonen zag. Stuur ik vol trots een whats app fotootje naar een (oudere) vriendin, zegt ze: "ja die had ik in de jaren '70 ook hangen".....
Ja, Loekie, Riekie en Wiekie.

Ik heb als kind nog met draad allerlei figuren zitten maken op een plankje met spijkers. Een gestileerde uil en zo. Geen idee hoe dat dan weer heette?

En er was ook iets met van die plastic ringen. Die moest je eerst omwikkelen met wol, en daarna aan elkaar knopen of zo.
quote:Eleonora-1 schreef op 03 april 2017 @ 15:21:

Inderdaad.

Macramé met sisal.

De pest voor je vingers.

Op de middelbare school kreeg ik trouwens wél les in handenarbeid.

Dat vak heette 'algemene technieken' en ik leerde er oa puntlassen, bankwerken en koperkloppen.Waarom heb jij dat gehad op school? Je bent maar een jaar ouder dan ik! Ik moest nog stomme patchwork-tasjes maken en zo
Hadden jullie ook een Gatenplant thuis in een paarse, oranje of bruine bloempot?
Pffffff tulek!
quote:Dymphnatam schreef op 03 april 2017 @ 17:49:

[...]

Waarom heb jij dat gehad op school? Je bent maar een jaar ouder dan ik! Ik moest nog stomme patchwork-tasjes maken en zo Moest ik ook, op de lagere school, gescheiden van de jongens maar mijn middelbare school was gloednieuw en hypermodern toen ik er op kwam en ik heb wat afgetimmerd!
quote:Bobby-Pin schreef op 03 april 2017 @ 17:50:

Hadden jullie ook een Gatenplant thuis in een paarse, oranje of bruine bloempot?Ja, oranje en bruin voor bloempotten, gordijnen, lampekap
quote:mary57 schreef op 03 april 2017 @ 18:09:

[...]

Ja, oranje en bruin voor bloempotten, gordijnen, lampekap Ja, en kurk tegen de wand
Mijn ouders hadden thuis een bruine ribfluwelen bank, een oranje kuipstoel op een draaipoot, en een televisie op een soort tafeltje dat kon rijden. Hypermodern allemaal
Bums dwarsgebakken.
quote:Dymphnatam schreef op 03 april 2017 @ 18:14:

Mijn ouders hadden thuis een bruine ribfluwelen bank, een oranje kuipstoel op een draaipoot, en een televisie op een soort tafeltje dat kon rijden. Hypermodern allemaalEn een lundia wandmeubel?
Alle reacties Link kopieren
Je zou net zo goed mijn voorkamer beschrijven. Het lijkt precies zo wanneer ik naar oude foto's ervan kijk.
It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules.
Ja, mijn ouders zitten er gewoon weer bijna hip bij!

En mijn vriend heeft op de bovenverdieping gewoon nog jute op de muren zitten Ik wist niet wat ik zag de eerste keer dat ik met hem naar boven ging... nooit meer iets aan gedaan sinds begin jaren '80.... Van de makelaar moet het er toch echt af nu, want anders verkoopt het niet.

Wat heerlijk om te lezen allemaal dit!
Alle reacties Link kopieren
Oude tijden herleven.Heb al enkele keren 'Old Spice 'reclame langs zien komen op de buis.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Shampoo van groene appeltjes. Wat ruften maar we vonden het heerlijk.

Kan niet meer op de merknaam komen.
quote:Bobby-Pin schreef op 03 april 2017 @ 17:50:

Hadden jullie ook een Gatenplant thuis in een paarse, oranje of bruine bloempot?Tuurlijk. En een citroenplant .
quote:Bobby-Pin schreef op 03 april 2017 @ 18:26:

[...]

En een lundia wandmeubel?Met een barkleop. Daar stonden de sherry drankflessen.
quote:yasmijn schreef op 06 april 2017 @ 14:10:

[...]

Met een barkleop. Daar stonden de sherry drankflessen.

O jee, die hadden wij echt thuis en daar zat een slotje op en de sleutel lag dan weer een paar planken hoger voor de Winkler Prinsen,

daar hoefde ik alleen de eettafelstoel met biezen zitting voor te pakken en erop te staan om bij de sleutel te kunnen
quote:Bobby-Pin schreef op 06 april 2017 @ 14:15:

[...]

O jee, die hadden wij echt thuis en daar zat een slotje op en de sleutel lag dan weer een paar planken hoger voor de Winkler Prinsen,

daar hoefde ik alleen de eettafelstoel met biezen zitting voor te pakken en erop te staan om bij de sleutel te kunnen Hoe makkelijk was het toen
quote:yasmijn schreef op 06 april 2017 @ 14:26:

[...]

Hoe makkelijk was het toen

Hahaha, ja!

Het was een beetje dom van mijn moeder dat ze daar ook de bonbonniere met ijscups en Quality Streets ( doel van mijn rooftocht ) verstopte, ik had zowaar aan de drank kunnen geraken op zeer jonge leeftijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven