Entertainment alle pijlers

Break free BNN

08-04-2016 15:00 170 berichten
Je gaat op reis, besluit alles achter je te laten en een tijdje uit de sleur van het dagelijkse leven te breken. Maar wat als dat het laatste is wat je ooit zult doen?

In Break Free, een documentaireserie gepresenteerd door Chris Zegers, worden de levens gevierd van jonge mensen die in het buitenland op tragische wijze verongelukt zijn. In vijf afleveringen zie je een indrukwekkend eerbetoon door familie en vrienden in een poging de herinnering levend te houden.

Iemand die de laatste aflevering(en) gekeken heeft? Ik vind het hele mooie documentaires. Jonge mensen, in de bloei van hun leven, die hun droom achterna gaan. En dat vervolgens die droom dan eindigt in een nachtmerrie. Heftig, puur en mooi tegelijk! De documentaires zetten mij aan het nadenken over dromen, reizen, leven en de dood.

Wat vinden jullie van deze afleveringen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend droevige aflevering, en wat een lieve vrienden

Ik begrijp zo goed dat hij zich in Hinterglemm lekker (thuis) voelde. Pfiew. Prachtige aflevering !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Die snorren. Wat een fantastische vrienden... En wederom wat erg voor de ouders dat er zoveel onduidelijkheden zijn.. Dat is bijna in elke afl wel dat t niet duidelijk is wat er gebeurd is.
Erg ontroerend

En wat fijn voor zijn ouders dat hij zo geliefd was en is bij zijn vrienden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ontroerend mooie aflevering inderdaad.
Hatsjikideee...
Iemand de aflevering over Stijn gezien?

Tragisch weer zo'n jonge knul
Ik heb gisteren gekeken. Wat een triest verhaal, stom ook dat je bij een dronken vriend in de auto stapt. Wat een lieve en leuke meid is Loes vond het zo mooi hoe zij de bijzondere band tussen haar en Stijn beschreef. Blijf het altijd een programma vinden waar ik het niet droog bij kan houden.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Mooie bijzondere vriendschap. Wat zal ze hem missen.

Elke aflevering is een pareltje.
quote:irbaboon schreef op 23 april 2017 @ 17:31:

Ik heb gisteren gekeken. Wat een triest verhaal, stom ook dat je bij een dronken vriend in de auto stapt. Wat een lieve en leuke meid is Loes vond het zo mooi hoe zij de bijzondere band tussen haar en Stijn beschreef. Blijf het altijd een programma vinden waar ik het niet droog bij kan houden.

Heel bijzonder, die band tussen hen

Vond het wel pijnlijk om te zien dat zijn vriend Sherman en Loes elkaar niet konden troosten daar boven op die berg. Zo'n verdriet beiden
Interview met de maker van het programma,

http://www.lindanieuws.nl ... -tranen-knippen-we-eruit/
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Wie kijkt? Vandaag is het nieuwe seizoen begonnen. Vind het een prachtig programma.
Heel mooi, ontroerend programma inderdaad. Ik moet het nog even terugkijken.
Fijn dat ik dat nu hier zie dat er een nieuw seizoen is begonnen.
Ik ga zeker kijken
Mooie uitzending. Alleen hoor ik die mensen alleen maar over geld en rijkdom praten. Vind ik persoonlijk nogal irritant.
rascalles schreef:
09-03-2018 05:47
Mooie uitzending. Alleen hoor ik die mensen alleen maar over geld en rijkdom praten. Vind ik persoonlijk nogal irritant.
Dat had ik ook ja, het lag er allemaal nogal dik bovenop. Die jachten, wie ze allemaal kenden en hoe bijzonder dat was. Het werd allemaal nogal benadrukt,
Jammer.
Ik kon me daardoor wat moeilijker inleven al was het wel echt een tragisch verhaal.
Wat een ellende. Je kunt nog zo rijk zijn en zoveel geld hebben, ze krijgen er hun zoon niet mee terug.
Gek, ik hoorde ze eigenlijk voornamelijk over hun zoon, niet over geld.
MarindaH schreef:
09-03-2018 16:02
Ja ik ook
Vind ze juist helemaal niet op scheppen en namen noemen

Wat een verdriet, die arme broers ook
Hartverscheurend arme vader uren gezeten met zijn dode zoon
MarindaH schreef:
Ik ook!
MarindaH schreef:
Ik ook!
Ik ga het terugkijken. Wist helemaal niet dat er een nieuw seizoen was.
Vind persoonlijk dit 1 van de beste programma's die er op tv gemaakt zijn.
Zo he, net het verhaal van Niels gezien, heftig..., die ouders en broertjes....

Ben het totaal niet eens met iemand die zei dat het alleen maar over geld ging.

Hij kwam nou eenmaal uit een welgesteld gezin en werkte voor de rich and famous. Dat verklaart alle “rijkdom” in het verhaal. Nou en, zijn gewoon de feiten. Vader geboren handelaar en ik weet zeker dat Niels ook zo’n type met eigen bedrijf had geworden.

Vind het gewoon Niels en zn ouders tekort doen om zo lelijk over geld te doen. Lijkt me klip en klaar dat deze mensen alles direct in zouden leveren om hun zoon terug te krijgen. Het lijkt me een heerlijk en liefdevol gezin.

Ben er echt beetje aangedaan van.
Inderdaad pluisvrouw, het ging er juist over hoe die jongen dat zelf allemaal voor elkaar kreeg. En dat ie juist zo discreet was.
Die vader was er inderdaad bij toen zijn zoon werd gevonden in het water.
Wat ontzettend hartverscheurend

Die broers ook. Wat een verdriet
Mij raakte het heel erg toen zijn moeder vertelde dat ze het verdriet van haar kinderen het zwaarst vond

En die ouders dealden ook zo verschillend met hun verdriet
calvijn1 schreef:
10-03-2018 20:16
Die vader was er inderdaad bij toen zijn zoon werd gevonden in het water.
Wat ontzettend hartverscheurend

Die broers ook. Wat een verdriet
Mij raakte het heel erg toen zijn moeder vertelde dat ze het verdriet van haar kinderen het zwaarst vond

En die ouders dealden ook zo verschillend met hun verdriet
Echt zo heftig allemaal.
Dat die ouders zo anders dealden met hun verdriet zou nog wel is voor problemen kunnen zorgen in hun relatie ben ik bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven