Partner heeft burn out

14-04-2017 15:06 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend zijn pas half jaar samen en alles liep perfect tot dat hij een burnout kreeg door zijn werk... Hij is echt een lieve, ook een beetje gevoelige man maar

als wij ruzie krijgen om iets kleins, wordt het 100 x zo erger gemaakt dan dat het eigenlijk hoeft te zijn. Als wij ruzie hebben, schiet hij in in de verdediging en praat mij dingen aan waardoor ik me schuldig voel. Het voelt alsof ik echt niet met hem kan communiceren en discussiëren zonder dat er ruzie ontstaan. Ik heb enorme schuldgevoelens van binnen doordat hij vindt dat ik echt geen rekening kan houden met zijn burnout.

Ene keer gaat het helemaal prima, is hij blij en gaat met zijn vrienden drankje doen maar het ander moment als ik ergens niet van gediend ben, gaat het helemaal mis en dan is hij opeens uren niet bereikbaar. Na een paar uur krijg ik te horen dat hij helemaal gek werd en dat het niet goed met hem ging.

Heeft hier iemand ervaringen en tips voor mij? Is dit meer dan burnout gedrag?
quote:valerievaldera schreef op 15 april 2017 @ 16:06:

[...]

Wie weet hebben haar ouders het wel aangeboden omdat ze graag tijd doorbrengen met hun kleinkind. Je weet niet hoe zoiets gaat.

Kinderopvang is tegenwoordig goed op te brengen voor iedereen, dus kan me niet voorstellen dat er een financiële reden achter zit, laat staan dat zus afhankelijk is van haar ouders.

Je ziet het veel vaker dit soort problemen ontstaan o het moment dat de generaties opschuiven, terwijl nog niet iedereen daaraan toe is. 'Het kind' eist dan haar plek op, terwijl de rest van de familie verder is gegaan en verbaast is over de felheid van de reactie.

Dat ze de hulp van haar ouders aan haar, vergelijkt met de hulp die haar ouders geven aan de kinderen van haar zus, zegt wat mijn betreft heel veel.Meestal schrikken mensen van de felheid van een reactie omdat ze dat van een bepaald persoon niet gewend zijn. Dat heeft helemaal niks te maken met of de een al verder in haar ontwikkeling is dan de ander. Of misschien wel, juist de ouders en zus zitten nog in een bepaald patroon en zijn niet verder ontwikkeld.
quote:valerievaldera schreef op 15 april 2017 @ 15:55:

Ik denk dat ze het niet zo zien. Een verhuizing van 1 persoon stelt meestal niet veel voor. Een paar dozen, een bed, een kast, wat boeken en pannen.

Toen ik nog alleen woonde had ik zo'n verhuizing in een paar uur wel rond (al het voorwerk had ik zelf dan al gedaan). Busje huren, alles inladen en weer uitladen, neerzetten. Dat kostte een uur of drie. Daarna kon ik alles zelf op mijn gemakje rustig uitpakken.

Omdat je alleen bent heeft het ook geen haast. En de oplevering is pas over drie weken. Ik denk dat je ouders/zus de urgentie niet zo zien, omdat het in hun hoofd een klein werkje is, waar het in jouw hoofd een enorm ding is.

voor iemand met een burn out is een verhuizing denk ik ook een enorm ding.

en als dat door je familie ontkent wordt voelt dat ws heel erg kut.
Nogmaals zij hebben die hulp aangeboden. Ik heb het niet gevraagd. Ik had de offertes van verhuisbedrijven al in huis liggen. In hoeverre mijn zusje voor haar kind zorgt laat ik in het midden. Mijn nichtje slaapt daar namelijk ook de helft van de week en gaat ook nog naar een opvang. Het is wel een heel lief meisje.

Her kan best 1 dag per jaar niet om haar, mijn zus of mijn moeder draaien. Anders hadden zij het niet moeten aanbieden en afspreken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die oplevering moet zo snel mogelijk. Elke dag in dit huis kost mij geld en betekent dat mijn volgende financiering niet rond is.

Je doet een hoop verkeerde aannames. Je denkt zelfs de samensteling van huishouden te weten en het aantal spullen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kinderopvang is tegenwoordig voor iedereen betaalbaar Je familie is verder gegaan en opgeschoven zonder jou

Mijn hemel uit welk koekkoeksei ben jij gekropen, Valerie. Klap van de molen gehad. Daar kan geen jaar cursus empathie tegen op. Dat dat soort mensen bestaan.
quote:viva-amber schreef op 15 april 2017 @ 17:39:

Kinderopvang is tegenwoordig voor iedereen betaalbaar Je familie is verder gegaan en opgeschoven zonder jou

Mijn hemel uit welk koekkoeksei ben jij gekropen, Valerie. Klap van de molen gehad. Daar kan geen jaar cursus empathie tegen op. Dat dat soort mensen bestaan.
Na Valeries laatste reactie over kinderopvang en in kindrollen zijn blijven hangen, kan ik je met geen mogelijkheid meer serieus nemen. Wat een hoop flauwekul bij elkaar en wat een onzin om dan niet van je ouders te mogen verwachten dat ze zich aan de gemaakte afspraken houden
Ik ontken heus niet dat er mensen met serieuze problemen zijn. Maar ik hoor tegenwoordig té vaak het woord "burn-out", terwijl ik af en toe denk dat het daar niet aan ligt, maar gewoon aan andere dingen.

Ik heb behoorlijke shit-periodes gehad in mijn leven, maar nooit thuis gaan zitten. Vond het te makkelijk om mijn werkgever te laten betalen voor mijn privé-problemen.

En vind soms ook dat mensen het té makkelijk op een "burn-out" gooien, terwijl er niks anders aan de hand is dat dat ze even wat tegenwind in het leven hebben en een zeiltje bij moeten zetten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat je betaalt aan kinderopvang hangt af van je inkomen, verdien je het minimuminkomen dan is het vrijwel gratis, dus ja het is betaalbaar. Je moet wel een baan hebben, maar zonder baan kun je dan weer zelf voor je kind zorgen.
Stond laatst nog een mooi artikel in de Volkskrant over babyboomers die maar blijven zorgen en 'kinderen', die allang volwassen zijn en maar in de kindrol blijven hangen en zich het mooi aan laten leunen. Niet eens dankbaar zijn, maar het gevoel hebben recht te hebben en houden op deze onvoorwaardelijke steun.

Ik verzin het allemaal niet zelf. Dit topic doet me hieraan denken.
quote:valerievaldera schreef op 15 april 2017 @ 18:26:

Stond laatst nog een mooi artikel in de Volkskrant over babyboomers die maar blijven zorgen en 'kinderen', die allang volwassen zijn en maar in de kindrol blijven hangen en zich het mooi aan laten leunen. Niet eens dankbaar zijn, maar het gevoel hebben recht te hebben en houden op deze onvoorwaardelijke steun.

Ik verzin het allemaal niet zelf. Dit topic doet me hieraan denken.Heel knap dat je deze draai hebt weten te geven aan een baalmoment na een afspraak die genegeerd wordt.
Jemig, je draaft nu wel heel erg door ValerieValdera

Als je een afspraak hebt gemaakt voor iets belangrijks en mensen zeggen af om een kulreden dan mag je daar boos om zijn. Burn-out of heen burn-out, familie of niet.
quote:pejeka schreef op 15 april 2017 @ 18:17:

Ik ontken heus niet dat er mensen met serieuze problemen zijn. Maar ik hoor tegenwoordig té vaak het woord "burn-out", terwijl ik af en toe denk dat het daar niet aan ligt, maar gewoon aan andere dingen.

Ik heb behoorlijke shit-periodes gehad in mijn leven, maar nooit thuis gaan zitten. Vond het te makkelijk om mijn werkgever te laten betalen voor mijn privé-problemen.

En vind soms ook dat mensen het té makkelijk op een "burn-out" gooien, terwijl er niks anders aan de hand is dat dat ze even wat tegenwind in het leven hebben en een zeiltje bij moeten zetten.Wat ik van jou alleen maar lees zijn steeds anekdotisch bewijzen: omdat jíj het zo zwaar hebt gehad en geen burn-out hebt gehad, moet iedereen zich maar even herpakken? Dat er meer burn-outs zijn is een feit, dat komt door de steeds hogere druk en verwacht dat men presteert. Millennials zijn erg individualistisch opgevoed: je bent uniek, je moet jezelf zo veel mogelijk ontplooien. De lat wordt nu gewoon erg hoog gelegd, samen met bijhorende maatschappelijke problemen (zoals afgestudeerde die geen baan kunnen vinden en met een stagesalaris blijven zitten). Een logisch, bewezen, gevolg zijn de burn-outs tegenwoordig. Vraag gerust naar bronnen, mijn hooggeschoolde docenten (sociologen, antropologen) onderzoeken dit tenslotte.
quote:pejeka schreef op 15 april 2017 @ 18:17:

En vind soms ook dat mensen het té makkelijk op een "burn-out" gooien, terwijl er niks anders aan de hand is dat dat ze even wat tegenwind in het leven hebben en een zeiltje bij moeten zetten.Ik ken mensen die behoorlijke shitproblemen aankunnen, echte shitproblemen, maar door een oa een verstoorde werkrelatie toch thuis komen te zitten voor iets dat voor de buitenwereld een schijnprobleempje van échte shit is.
quote:lille_girl schreef op 15 april 2017 @ 18:45:

[...]

Wat ik van jou alleen maar lees zijn steeds anekdotisch bewijzen: omdat jíj het zo zwaar hebt gehad en geen burn-out hebt gehad, moet iedereen zich maar even herpakken? Dat er meer burn-outs zijn is een feit, dat komt door de steeds hogere druk en verwacht dat men presteert. Millennials zijn erg individualistisch opgevoed: je bent uniek, je moet jezelf zo veel mogelijk ontplooien. De lat wordt nu gewoon erg hoog gelegd, samen met bijhorende maatschappelijke problemen (zoals afgestudeerde die geen baan kunnen vinden en met een stagesalaris blijven zitten). Een logisch, bewezen, gevolg zijn de burn-outs tegenwoordig. Vraag gerust naar bronnen, mijn hooggeschoolde docenten (sociologen, antropologen) onderzoeken dit tenslotte.Idd en daarnaast krijgt de mens nu meer prikkels per dag dan Napoleon in zijn hele leven
quote:Mevrouw75 schreef op 15 april 2017 @ 18:47:

[...]

Ik ken mensen die behoorlijke shitproblemen aankunnen, echte shitproblemen, maar door een oa een verstoorde werkrelatie toch thuis komen te zitten voor iets dat voor de buitenwereld een schijnprobleempje van échte shit is.Een serieus verstoorde werkrelatie vind ik dan nog iets anders, maar de meeste mensen die claimen een burn-out te hebben zeggen dat het in de privé-sfeer ligt, die problemen. En soms denk ik dan echt wel eens, je kan niet bij elke zucht tegenwind in je leven maar thuis gaan zitten met een "burn-out". Iedereen krijgt te maken met ups en downs in het leven, dat hoort erbij in het leven, maar dat is niet de schuld van je werkgever, dat die ups en downs er zijn, dus waarom moet hij er wel voor betalen?
quote:lille_girl schreef op 15 april 2017 @ 18:45:

[...]

Wat ik van jou alleen maar lees zijn steeds anekdotisch bewijzen: omdat jíj het zo zwaar hebt gehad en geen burn-out hebt gehad, moet iedereen zich maar even herpakken? Dat er meer burn-outs zijn is een feit, dat komt door de steeds hogere druk en verwacht dat men presteert. Millennials zijn erg individualistisch opgevoed: je bent uniek, je moet jezelf zo veel mogelijk ontplooien. De lat wordt nu gewoon erg hoog gelegd, samen met bijhorende maatschappelijke problemen (zoals afgestudeerde die geen baan kunnen vinden en met een stagesalaris blijven zitten). Een logisch, bewezen, gevolg zijn de burn-outs tegenwoordig. Vraag gerust naar bronnen, mijn hooggeschoolde docenten (sociologen, antropologen) onderzoeken dit tenslotte.Nou prima, dat die millennials zich helemaal uniek en geweldig vinden en bij de minste scheet tegenwind al in de burn-out schieten. Is dat mijn probleem? Die mensen moeten gewoon een schop onder hun kont hebben en beseffen dat niet alles in het leven cadeau gegeven wordt en dat als het eens even een beetje niet gaat zoals ze graag zouden willen, het nog steeds geen reden is om het bijltje erbij neer te gooien en apathisch thuis te gaan zitten, maar dat ze dan gewoon de schouders eronder moeten gooien. Echt geen medelijden mee hoor, met mensen die uit een verwende positie niet met tegenwind kunnen omgaan. Dat leren ze dan maar.
quote:pejeka schreef op 15 april 2017 @ 18:51:

[...]

Een serieus verstoorde werkrelatie vind ik dan nog iets anders, maar de meeste mensen die claimen een burn-out te hebben zeggen dat het in de privé-sfeer ligt, die problemen. En soms denk ik dan echt wel eens, je kan niet bij elke zucht tegenwind in je leven maar thuis gaan zitten met een "burn-out". Iedereen krijgt te maken met ups en downs in het leven, dat hoort erbij in het leven, maar dat is niet de schuld van je werkgever, dat die ups en downs er zijn, dus waarom moet hij er wel voor betalen?Jij meldt je niet ziek bij een zware griep die je bij een kennis hebt opgelopen?
quote:pejeka schreef op 15 april 2017 @ 18:51:

[...]

Een serieus verstoorde werkrelatie vind ik dan nog iets anders, maar de meeste mensen die claimen een burn-out te hebben zeggen dat het in de privé-sfeer ligt, die problemen. En soms denk ik dan echt wel eens, je kan niet bij elke zucht tegenwind in je leven maar thuis gaan zitten met een "burn-out". Iedereen krijgt te maken met ups en downs in het leven, dat hoort erbij in het leven, maar dat is niet de schuld van je werkgever, dat die ups en downs er zijn, dus waarom moet hij er wel voor betalen?Ik ken slechts 1 iemand met burn out wegens privé omstandigheden en ik geloof dat zelf ik daar ook overspannen van zou raken.
quote:pejeka schreef op 15 april 2017 @ 18:55:

[...]

Nou prima, dat die millennials zich helemaal uniek en geweldig vinden en bij de minste scheet tegenwind al in de burn-out schieten. Is dat mijn probleem? Die mensen moeten gewoon een schop onder hun kont hebben en beseffen dat niet alles in het leven cadeau gegeven wordt en dat als het eens even een beetje niet gaat zoals ze graag zouden willen, het nog steeds geen reden is om het bijltje erbij neer te gooien en apathisch thuis te gaan zitten, maar dat ze dan gewoon de schouders eronder moeten gooien. Echt geen medelijden mee hoor, met mensen die uit een verwende positie niet met tegenwind kunnen omgaan. Dat leren ze dan maar.'

Burn-outs zijn altijd in relatie met arbeid, zie cultureel plan bureau en zijn onderzoeken hierover. Dat Millenials zich uniek en geweldig vinden klopt helemaal: lees bijvoorbeeld 'You're A Legend and Everyone Else Sucks'. Door de grote mate van individualisering zijn ze ook zo gemáákt, en wordt dat ook vereist. Het komt inderdaad van twee kanten: de hoge lat, en 'verwende' Millenials. Tóch zit het met een burn-out veel complexer dan jij denkt, het is namelijk gewoon een erkend probleem. Zo zwart-wit als jij stelt, is het nu eenmaal niet.
Burn-outs komen trouwens evenveel voor bij mensen van 15-24 jaar en 35 - 54 jaar. Het is niet een probleem voor 'alleen' jongeren
quote:Lady_Vintage schreef op 14 april 2017 @ 19:53:

[...]

Op werkgebied inderdaad absoluut!! Ik zou een moord doen voor een vast contract bijvoorbeeld in plaats van elke keer maar hopen dat je contract weer verlengd wordt. En dan ben ik ook nog de kostwinner Ik ben (ruim) 40+, en heb ook pas sinds drie jaar een vast contract. Daarnaast ben ik al heel lang alleenstaande moeder, dus die druk had ik er ook nog steeds bij.
quote:Niceday76 schreef op 15 april 2017 @ 18:55:

[...]

Jij meldt je niet ziek bij een zware griep die je bij een kennis hebt opgelopen?Ik heb me al drie jaar niet ziekgemeld... mijn laatste ziektedag was de laatste dag van mijn chemo in 2014...
Dat was de vraag niet
quote:valerievaldera schreef op 15 april 2017 @ 18:21:

Wat je betaalt aan kinderopvang hangt af van je inkomen, verdien je het minimuminkomen dan is het vrijwel gratis, dus ja het is betaalbaar. Je moet wel een baan hebben, maar zonder baan kun je dan weer zelf voor je kind zorgen.

Die vlieger gaat niet altijd op en in dit geval ook niet. Niet iedereen zonder baan is niet aan het werk. Er zijn ook mensen zonder baan aan het werk.

Niet elke persoon die burn out is verwend of verwacht hulp van zijn ouders. Ik ook niet, alleen ik verwacht wel dat mensen gemaakte afspraken nakomen en dat heeft niets met kindrol of verwend zijn te maken.

Niet alles wat in de krant staat is 100% op iedereen toepasbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven