Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Ik ben niet geïnteresseerd in verlichting an zich. Ben wel heel benieuwd hoe iemand dat in kan kleden in het normale leven, zoals de meeste mensen dat leven, met werk en boodschappen te doen.

De praktische invulling, zeg maar, hoe doe je dat.

En kennelijk kan ik er niet goed tegen dat ik geen antwoorden krijg. Cursusje loslaten voor mij
Later is nu
Euforie, klopt, verlichting is onverdeelde aandacht in dit moment, voor wat je doet, hond uitlaten, aardappels schillen, boodschappen doen. Er is niets buiten dat. Er is alleen dit.
Een keer goed onder ogen zien dat het leven niet eeuwig duurt heeft me ook geholpen.

Je bent maar tijdelijke.

Daar kom je niet onder uit.

Dus stel jezelf de vraag: Wat is belangrijk?, en vindt het antwoord.

Waarheid erkenning is heel belangrijk voor enlightenment.
Het is. Iets bijzonders . De bliss gaat wel over na een paar weken. Lees eens " Na het feest komt de afwas" van Jack Kornfield. Of met een andere vraag vanuit het Boeddhisme; Wat doe je als je bovenop een paal van 30 meter hoog zit? Uiteindelijk moet je toch weer naar beneden.
quote:vivaeva schreef op 16 april 2017 @ 19:24:

Het is. Iets bijzonders . De bliss gaat wel over na een paar weken. Lees eens " Na het feest komt de afwas" van Jack Kornfield. Of met een andere vraag vanuit het Boeddhisme; Wat doe je als je bovenop een paal van 30 meter hoog zit? Uiteindelijk moet je toch weer naar beneden.

(Koan)

A monk asked Kegon, “How does an enlightened one return to the ordinary world?”

Kegon replied, “A broken mirror never reflects again; fallen flowers never go back to the old branches.”
Edit, ik bedoel: Het is niets bijzonders.
quote:vivaeva schreef op 16 april 2017 @ 19:40:

Edit, ik bedoel: Het is niets bijzonders.Hoe kom je daar bij?
Enlightenment vraag: Wat is nou echt, echt belangrijk?

Het belangrijkste: <invullen>
Als je nu een ding / iets mocht hebben, maakt niet uit wat, dan was het: <invullen>

Ik zou pijnloosheid invullen of enlightenment.
quote:Dreamer schreef op 16 april 2017 @ 17:17:

Ik wil geen links, ik wil jouw ervaring. Om te delen. Want als ik links wil lezen, open ik dit topic niet. Als jouw enige manier van 'anderen helpen' het plaatsen van links is, is dit topic dus voor niets.

Jij: Ik wil het anderen leren en mijn ervaringen delen

Ik: hoe heb je dit dan gedaan?

Jij: lees deze algemene links van die en die

Ik: maar hoe doe JIJ het?

Jij: het is voor iedereen anders, lees de links en kijk wat andere hier schreven.

Dus.. oké.. Wat heb JIJ precies gedaan. Welke vragen heb je jezelf gesteld.. wat doe jij in het dagelijks leven, naast verlicht en vrij zijn. Hoe pas JIJ dat in in je leven. Zit je inderdaad op de bank navel te staren, of werk je achter de kassa in de supermarkt. Wat kan ik hier van jou leren?

Zie je het verschil?Sommige mensen consumeren alleen en kunnen naast reactief zijn, ook nog linkjes plaatsen. Bij gebrek aan beter. Wie zal het zeggen? Geen oordeel hoor, alleen een waarneming.
quote:swifty schreef op 16 april 2017 @ 20:33:

[...]

Sommige mensen consumeren alleen en kunnen naast reactief zijn, ook nog linkjes plaatsen. Bij gebrek aan beter. Wie zal het zeggen? Geen oordeel hoor, alleen een waarneming.

Inderdaad.

Wie?

O

Wie?
Dat het gewoon je natuurlijke staat is, zonder alle concepten en begrippen die je in het leven hebt meegekregen en je eigen hebt gemaakt. Iedereen heeft dat in zich. Het is geen bijzondere staat van zijn.
Betekent enlightenment voor jou pijnloosheid?
Interessante vragen, Euforie, maar dé vraag "wat doe jij op een dag en hoe verhoudt zich dat tot jouw verlichting/enlightment", daar krijg ik geen antwoord op. Nog steeds niet. Waaruit ik opmaak, maarja, dat ben ik maar, dat jij het zelf ook nog niet duidelijk hebt.

Ik heb dit topic trouwens wel een tijdje links laten liggen, maar toen kwam Euforie weer met haar 'vrijheid' en 'blijheid'. Waar anderen dan weer op reageren.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 16 april 2017 @ 23:13:

Interessante vragen, Euforie, maar dé vraag "wat doe jij op een dag en hoe verhoudt zich dat tot jouw verlichting/enlightment", daar krijg ik geen antwoord op. Nog steeds niet. Waaruit ik opmaak, maarja, dat ben ik maar, dat jij het zelf ook nog niet duidelijk hebt.

Ik heb dit topic trouwens wel een tijdje links laten liggen, maar toen kwam Euforie weer met haar 'vrijheid' en 'blijheid'. Waar anderen dan weer op reageren.Ik ben eigenlijk alleen met enlightenment bezig, hoofdzakelijk. Mediteren, zoeken Internet, philosoferen.
quote:vivaeva schreef op 16 april 2017 @ 21:32:

Betekent enlightenment voor jou pijnloosheid?

Enlightenment betekent voor mij geen pijnloosheid.

Pijnloosheid gaat nog een stapje verder dan enlightenment.

Eeuwige pijnloosheid daar zou ik voor tekenen.

Zonder pijn geen enkel lijden, want lijden is, in de betekenis van enlightenment, zelf aangedane pijn in de vorm van emoties, depressies etcetera, naar aanleiding van. De geest heeft pijnigingsmethoden en om daar aan te ontkomen is enlightenment, deels.

Pijn is ook een creatie van de geest en dus eigenlijk delusie. Maar enlightenment bestrijdt geen primaire pijn, al zijn er wel meditaties die jij pijnloos maken. Ook hypnose toont aan dat pijn een creatie is van de geest / het zenuwstelsel.

Enlightenment is onverschilligheid, dus ook ten opzichte van pijn, dus dat is wat mij betreft ook prima.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 09:16:

[...]

Ik ben eigenlijk alleen met enlightenment bezig, hoofdzakelijk. Mediteren, zoeken Internet, philosoferen.

De hele dag?

Is dat een soort van mindful koken, lopen, zitten, enz?

Lees je nog een boek, kijk je tv, whatever?
Later is nu
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 09:30:

[...]

Enlightenment betekent voor mij geen pijnloosheid.

Pijnloosheid gaat nog een stapje verder dan enlightenment.

Eeuwige pijnloosheid daar zou ik voor tekenen.

Zonder pijn geen enkel lijden, want lijden is, in de betekenis van enlightenment, zelf aangedane pijn in de vorm van emoties, depressies etcetera, naar aanleiding van. De geest heeft pijnigingsmethoden en om daar aan te ontkomen is enlightenment, deels.

Pijn is ook een creatie van de geest en dus eigenlijk delusie. Maar enlightenment bestrijdt geen primaire pijn, al zijn er wel meditaties die jij pijnloos maken. Ook hypnose toont aan dat pijn een creatie is van de geest / het zenuwstelsel.

Zoals ik het hier lees, streef je naar een soort verdoving. Zonder lijden geen vreugde, of zoiets. Het leven bestaat uit tegenstellingen. Zonder leed en vreugde, geen gevoel. Afstompen, dof.

Ik weet niet of ik dat zo positief vind, jij kennelijk wel?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 april 2017 @ 09:43:

[...]

De hele dag?

Is dat een soort van mindful koken, lopen, zitten, enz?

Lees je nog een boek, kijk je tv, whatever?Ik ben er gewoon de hele dag mee bezig, ik lees er ook boeken over. Tv mijd ik al jaren. Ik doe inderdaad het meeste mindful maar ik denk ook na en observeer mezelf.
quote:Dreamer schreef op 17 april 2017 @ 09:45:

[...]

Zoals ik het hier lees, streef je naar een soort verdoving. Zonder lijden geen vreugde, of zoiets. Het leven bestaat uit tegenstellingen. Zonder leed en vreugde, geen gevoel. Afstompen, dof.

Ik weet niet of ik dat zo positief vind, jij kennelijk wel?

Ik houd niet zo van de dualiteit waar jij het over hebt eerlijk gezegd. Dat het leven uit tegenstellingen bestaat is een dualistische mening. Voor iemand die enlightened is is alles gelijk. Maar je ervaart de realiteit wel overtekend.

Ik vind dat highs en lows de ervaring verdraaien.

Het is dus niet dof en afgestompt.

En dat je vreugde alleen naar aanleiding van andere gebeurtenissen beleefd vind ik een omweg.
Zonder donker valt (sterren)licht geeneens op, ze gaan hand in hand mi.

Kleuren zijn iig goed te onderscheiden tegen een zwarte ondergrond.

Daar waar je bij wit licht 'n prisma nodig hebt om de diverse kleuren te zien.

Mijns inziens is er zonder dualiteit geen stroming, geen beweging, geen leven.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 17 april 2017 @ 10:17:

Zonder donker valt (sterren)licht geeneens op, ze gaan hand in hand mi.

Kleuren zijn iig goed te onderscheiden tegen een zwarte ondergrond.

Daar waar je bij wit licht 'n prisma nodig hebt om de diverse kleuren te zien.

Mijns inziens is er zonder dualiteit geen stroming, geen beweging, geen leven.

Dat is zo.

Nou en? Wat maakt dat uit... uiteindelijk... niets voor iemand die enlightened is.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 10:08:Ik houd niet zo van de dualiteit

Of jij ervan houd of er een hekel aan hebt is het leven om het even.

Het leven is. Aan jou om daar evenwichtig mee om te (leren) gaan.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 17 april 2017 @ 10:52:

[...]

Het leven is. Aan jou om daar evenwichtig mee om te (leren) gaan.Mooi. En heel erg eens.
quote:highlander schreef op 17 april 2017 @ 10:52:

[...]

Het leven is. Aan jou om daar evenwichtig mee om te (leren) gaan.Je doet wel belangrijk over sterren maar je kijkt er nooit naar wed ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven