Uitgerekend November 2017

06-04-2017 14:52 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om hier naar aanleiding van het vorige topic met een kleiner groepje vrouwen te schrijven over de zwangerschap etc .

Wat je aan wilt passen in de tabel, graag dikgedrukt

NaamLeeftijd/leeftijd partnerHoeveelste kindje?GeslachtUitgerekende datumAfsprakenBijzonderhedenelleanna723/301eNog niet bekend19-11-1713 april intake, 2 mei termijn echoHartje klopt! Kjubee30/341eNog niet bekend28-11-1711 april intake, 9 mei echoHartje klopt! R0nnie29/281eNog niet bekend21-11-1720 april intake, 28 april echoHartje klopt! puknijmegen35/382eNog niet bekend26-11-1711 april 1e echoHartje klopt! mommy29november29/341eNog niet bekend29-11-1720 april 1e echoJuni8630/362eNog niet bekend21-11-1718 april eerste echocanofcake39/421eNog niet bekend22-11-1718 april echoingie-ing33/342eNog niet bekend15-11-17Hartje klopt! songforyourheart23/271eNog niet bekend24-11-1711 april 1e echo
Ingie, jeetje wat rot zeg! Het is niet fijn als je bloedeigen ouders de blijdschap niet met je delen. Ik zou als het kan, zeker daar eens over praten, dat dit niet fijn was. Misschien moet het even bezinken en komt de warmte bij een volgend bezoek?

Ik ga de tabel niet meer aanpassen dames, dit zullen jullie vast begrijpen. Ik zal dan ook niet meer meeschrijven, dit is te confronterend voor me. Ik wens jullie het allerbeste!
Sterkte Elleanna!!

Logisch dat je de tabel niet meer doet.

Ik wens je veel geluk in de toekomst.

Het is een rouwproces en neem hier de tijd voor.

Je hebt ook forums hierover. Misschien helpt dit je. Ik vond het erg fijn om mijn verhaal met andere vrouwen te delen.

Ingieing wat jammer zeg die reactie.

Zeker niet een reactie die je hoopt zeg!

Gelukkig reageerde de vriendin van je schoonvader wel leuk.

Je bent zelf zo trots en blij en dan krijg je dat.

Je zus en broer zijn vast blij. Wanneer ga je het hun vertellen?
@elleanna, dat snappen we! Sterkte en bedankt voor je lieve woorden!

@juni nog geen idee. M'n zus reageerde bij mijn dochter ook heel bijzonder. Ze begon te vloeken dat iedereen om haar heen zwanger raakte. Heel fijn als je zus zo reageert wanneer je 10 rondes bent bezig geweest om zwanger te worden... dat heb ik wel gezegd dat ik dat niet tof vond. Hopelijk gaat de herkansing beter... mijn familie is niet echt standaard
Sterkte Elleanna ! Ik snap het helemaal.

@ Ingie-ing Wat vervelend zeg Je komt zelf helemaal zenuwachtig en opgetogen met zulk nieuws en dan zo'n tamme reactie Jammer zeg.

Gelukkig wel een warme reactie van de schoonfamilie kant.

Ik heb vandaag de echo, helaas pas om 16:30 Zo spannend ! Vanmorgen ineens wat donkerdere afscheiding Geen bloed oid maar gewoon wat bruin/geel Zal hopelijk niks zijn maar vanmiddag weten we meer
@eleanna dat snap ik helemaal! Sterkte komende tijd.

@ingie-ing wat jammer dat je familie zo lauw reageerde! Fijn dat je schoonfamilie enthousiaster was.

@canofcake altijd spannend he zo'n echo. Jammer dat ie zo laat is. Die bruine afscheiding hoeft overigens nog niets te betekenen. Kan een beetje oud bloed zijn of iets dergelijks.

Ik heb morgen om 8 uur het intake gesprek en dan gaan we ook heel even naar het hartje kijken.

Zodra ik thuis ben komen ze van moeders voor moeders langs. Kan ik weer gaan hannesen met die (stinkende!) kannen
Spannend Canofcoke.

Wat duurt het wachten lang he! Spannend.

Hopelijk vanmiddag voor ons allebei een hartje.

Leuk weer naar het badje kijken. Maas. Je kan niet vaak genoeg kijken. Hihi.

O dus dat word ook nog spannend Ingieing. Jammer hoor.
Ja zo spannend ! Hoe laat mag jij ookal weer?
10 over 3. Daarna als alles goed is direct intake.

Als het goed is vandaag 9 weken.
Spannend Ik 8+6

Volgende week de intake
Helaas een niet kloppend hartje Vruchtje was 6wkn en ik was vandaag 9 wkn zwanger

Echt een schok Voelde me zo zwanger Nu afwachten tot de miskraam komt

Hopelijk lukt het om snel weer zwanger te worden, ben 39....
Canofcake wat een verdrietig nieuws :(
Zo verdrietig als je realiseerd hoe vaak het fout gaat. Laat je toch inzien wat een wonder het is.

Nogmaals sterkte canofcoke.

Snap je angst betref je leeftijd. Hoop heel hard voor je dat je het geluk snel weer mag ervaren.

Hier goed nieuws. Een mooi kindje van 9 weken met trappelende beentjes.

Zo bijzonder. Het zit in me compleet met een hartje.
Sorry meiden, had hier al weer een tijdje niet gekeken i.v.m. een drukke week. Wat een rotnieuws voor sommigen, heel veel sterkte

Juni86, van harte gefeliciteerd. Lekker ervan genieten!

Wat ligt verdriet en blijdschap dan toch ver uit elkaar in een topic als deze... merk dat ik het bij mezelf nu ook wel spannender vind, 'blijft het wel goed gaan?'. Gelukkig had ik een mooi kloppend hartje bij 6+3 (hoewel ik nog steeds denk dat ik een paar dagen verder was), maar gezien het verhaal van Elleanna hoeft dat ook niet wat te zeggen. 8 mei heb ik de volgende echo weer, dat zou dan bij 10,5 week zijn (of 11 volgens mijn berekening). De kwaaltjes nemen enorm toe, ik ben iedere dag wel misselijk en niet alleen 's ochtends meer. Incl. overgeven. Ik merk ook dat mijn buik begint te groeien, ik vraag me af of dat nou alleen tussen mijn oren zit of echt zo is. Hoe zit dat bij de rest van de vrouwen, lukt het jullie om hoop te putten uit een kloppend hartje en kwaaltjes?
@canofcoke wat een verdrietig nieuws! Sterkte met het verwerken.

@Juni wat fijn dat het kindje al lekker lag te trappelen.

@hier vanmorgen bij de vk geweest. Het kindje is niet zo veel gegroeid als verwacht was en het hartje (wat er gelukkig nog wel was) ging heel traag. De vk gaf aan dat het er niet goed uitzag maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Volgende week moet ik terug om te kijken welke kant het op gaat.

Ik heb er geen goed gevoel bij en heb net de ogen uit mijn kop gejankt. Ik hoop op goed nieuws volgende week, maar ik ben er bang voor.

Zoon voelt dat er iets is en komt telkens knuffels brengen.
canofcake, ik heb in het andere topic ff gereageerd

Songforyourheart , snap dat je door mijn verhaal niet genoeg bevestiging haalt uit een kloppend hartje. Volgens de gynaecoloog is de kans echt minder dan 5% dat het dan nog mis gaat, dit komt echt ZELDEN voor. Wij hebben dus echt dikke dikke dikke vette pech gehad.

Bij jou komt het goed!
<3 lief van je Elleanna. Ik vond het zo lief en bemoedigend van jou ook toen je de dag van het slechte nieuws ons moed zat in te praten dat jouw verhaal geen voorbeeld hoeft te zijn. Echt dapper. Hoe gaat het nu met je? Is de mk al op gang gekomen?
@mmaas he wat een rotnieuws, kan me goed voorstellen dat je in de stress zit. Hoeveel weken ben je nu? En was dit je tweede echo? Ik hoop het allerbeste voor jou!
@mmaas sorry ik heb helemaal over jou bericht heen gelezen. Wat moet dat slopend zijn die onzekerheid. Ik hoop voor je dat het niets is, maar dat je je wel mentaal voor kunt bereiden op het ergste. En dat het dan (ALSJEBLIEFT) mee mag vallen!!!! Die onduidelijkheid lijkt me slopend. Ik denk aan je!

@songforyouheart, dankjewel dat zijn lieve woorden! Doet me goed. Ik snap jullie onzekerheid als geen ander, en vond het zelf ook altijd fijn als iemand me gerust stelde.

Hier is het ergste achter de rug, nu 8 dagen al erg aan het bloeden, maar gewoon zoals een heftige menstruatie. Het is vandaag al een week geleden, en het voelt als gisteren. Bizar! Overmorgen terug voor de (hopelijk) laatste echo, en dan kunnen we het afsluiten.

Maandag gaan we een midweek weg, even op adem komen. En dan zullen we weer door moeten. Ik hoop gewoon heel erg dat ik gauw weer zwanger mag zijn. Al had ik het allerliefste dit kindje gehouden.
Elleanna, wat fijn en goed dat jullie er even een midweek tussenuit gaan. Heel belangrijk lijkt me om even rustig de tijd te nemen en samen stil te staan bij het verlies en de toekomst. Het is niet niks en zo'n klap kan misschien later nog harder terugkomen als je snel weer doorgaat en je gevoelens daarbij negeert. Ik snap je onzekerheid over de toekomst, in mijn doemscenario's zit ik ook al te bedenken of het wel weer 'snel raak' mag zijn en of het dan wel voldragen mag worden. Maar je bent jong en hoewel veel vrouwen een miskraam meemaken, is de kans op meervoudige miskramen statistisch gezien zoveel kleiner. Houd hoop!
Sterkte @Canofcoke! Wat naar. Ik hoop dat je snel een gezonde zwangerschap mag hebben! Knuf!

@Elleanna, wat vind ik jou een bikkel. Ik wil je knuffelen, gewoon omdat je zo sterk bent. Hoop dat je alleen niet jezelf vergeet in dit proces. Ik snap heel goed dat je het liefst dit kindje had gehouden. Maar wat als het vruchtje wel was gebleven, hoe levensvatbaar was het dan? Ik hoop dat je snel weer in verwachting mag raken en dat dat kindje bij je blijft!

@mmaas, wat een vreselijke onzekerheid. Ik hoop dat je een beetje de week door komt. Ook een knuf voor jou!

@Juni, gefeliciteerd! gelukkig ook een beetje goed nieuws...
Songforyourheart

Wat lief van je ingie, dankjewel!

Uiteindelijk komt het ook zeker goed. Dat weet ik zeker! Een volgende zwangerschap zal 100 keer enger zijn, maar ooit krijgen wij gewoon een gezond kindje, daar twijfel ik niet zo erg over.

En juni, ik ben erg bij voor je met een goede echo en een trappelend kindje! Lijkt me erg bijzonder om te zien!
En of het goed komt Elleanna.

Ik weet nog dat mensen dit tegen mij zeiden.

En dat vond ik zo stom.

Maar echt het is wel zo.

En nee je staat er nooit meer zo onbezorgd in als de eerste keer.

Je lichaam heeft laten zien dat het kan.

Maar ergens had ik deze zwangerschap ook zo. Van 1 miskraam is oneerlijk. Maar een 2de er direct achteraan is toch wel heel onmenselijk.

Ik heb veel troost kunnen halen op een forum hier. Zwanger worden na miskraam/curretage.

Mmaas wat een spannende tijd. Heel veel sterkte in deze onmenselijke week.
Dankje voor jullie bemoedigende woorden meiden. Ik word heen en weer geslingerd tussen volgende week zie ik een mooi sterk hartje en gegroeid kindje én het gaat wederom helemaal mis. Mijn man is wat minder positief en is zich er al bij neer aan het leggen dat we wederom slecht nieuws krijgen volgende week. In dec waren de rollen omgekeerd en was ik down en voelde aan dat het misging ( wat toen ook gebeurde)

@eleanna wat lief dat je ons een hart onder de riem wil steken. Ik weet hoe je je voelt en wat je nu meemaakt. De vk zei tegen mij dat de kans op een 2e miskraam net zo klein/groot is als bij de eerste keer. Ik gun het je zo dat je straks weer een test in handen hebt, maar geef jezelf de tijd het te verwerken. Je wil niet dat je straks weer zwanger bent en dat je het verlies van dit kindje nog niet verwerkt hebt. Want geloof me dan komt het nog veel harder aan.

@songforyoureheart ik ben twee weken geleden voor het eerst bij de vk geweest. Ik was toen waarschijnlijk nét 6 wkn zwanger en er was een mooi en duidelijk hartje te zien. Vandaag ging het hartje langzamer dan zou moeten. Zeker gezien het feit dat ik nu 8 wkn zwanger zou moeten zijn.

@juni een tweede miskraam meteen na een eerste is helaas toch iets waar ik nu rekening mee moet houden.
Wat vreselijk Mmaas Ik dus gisteren slecht bericht Ik begrijp dat jij dat al een keer hebt meegemaakt

Een tweede keer lijkt me ook vreselijk

Mijn MK moet nog op gang komen maar ben nu al angstig over de volgende zwangerschap

Ik hoop echt voor je dat de zwangerschap doorzet Twee keer is idd echt onmenselijk en oneerlijk !

Ze zeggen wel dat na 2 of meer miskramen de kans op een goede zwangerschap 9 uit 10 is

Sterkte !
Goed nieuws! Net terug van de echo en er was een flink kloppend hartje te zien. Daarnaast echt een beweeglijk kleintje van bijna 2 cm. Zo tof om te zien! Ben erg gelucht en mag 2 mei voor de volgende echo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven