Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.

De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).

Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.

Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.

Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.

Dus daarom.

Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.

Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.

Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.

Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Het zou voor mij makkelijker zijn om verlichting te bereiken, als ik geen kinderen had gehad. (begrijp me niet verkeerd alsjeblieft). Als ik enkel en alleen voor mezelf had moeten leven, had ik ik geen zoon gehad, die me duizenden euro's bestolen had aan zijn cocaine verslaving, en geen zoon waar ik duizenden euro's terug moet betalen aan belasting, omdat bleek dat hij te weinig kostgeld betaalde na zijn 21ste. Dochter 3 is psychisch ziek, waardoor ik ook haar zorgpremie moet betalen. En dochter 4, begint bij leven en welzijn een opleiding als kok, wat mij ook heel veel geld zou moeten kosten. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, die ik moet behappen, en krijg een uitkering. Zelf kan ik momenteel alleen vrijwilligerswerk doen, vanwege depressies, en psychoses die ik heb gehad. Ik kan eigenlijk m'n familie niet redden, maar ik moet wel, en ik struggle dagelijks. Ik zou best verlicht willen zijn, maar de banden van het aardse leven binden mij, en ik kan niet de andere kant op kijken. Ik MOET leven. Oh ik wou dat het anders was, maar het is nu eenmaal niet anders.
Enlightenment visualisatie:

Je bent als een paar oude sloffen. Klaar om bij het oud vuil gezet te worden. Compleet overbodig ben je. Je hebt geen enkele waarde meer maar je loopt er toch nog even op door totdat je weggegooid wordt. Je bent afgewerkte olie. Klaar om opgeruimd te worden. Afgedankt. Tot de tijd dat je weggegooid wordt loop je nog wat rond, jezelf geen enkele pretentie maken. Je bent gewoon geheel waardeloos en klaar om uitgeworpen te worden. Oud vuil.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 15:15:

Je bent als een paar oude sloffen. Klaar om bij het oud vuil gezet te worden. Compleet overbodig ben je. Je hebt geen enkele waarde meer maar je loopt er toch nog even op door totdat je weggegooid wordt. Je bent afgewerkte olie. Klaar om opgeruimd te worden. Afgedankt. Tot de tijd dat je weggegooid wordt loop je nog wat rond, jezelf geen enkele pretentie maken. Je bent gewoon geheel waardeloos en klaar om uitgeworpen te worden. Oud vuil.

Ahah, dus je ziet jezelf als oud vuil.

Bedankt dat je ons daarover inlicht.
volg je verstand, gebruik je gevoel

Je bent als een paar oude sloffen. Klaar om bij het oud vuil gezet te worden. Compleet overbodig ben je. Je hebt geen enkele waarde meer maar je loopt er toch nog even op door totdat je weggegooid wordt. Je bent afgewerkte olie. Klaar om opgeruimd te worden. Afgedankt. Tot de tijd dat je weggegooid wordt loop je nog wat rond, jezelf geen enkele pretentie maken. Je bent gewoon geheel waardeloos en klaar om uitgeworpen te worden. Oud vuil.Ja zo voelt het wel, ik ga ermee door tot ik eventueel dakloos wordt en dan sterf. Want daar kies ik voor. Ik heb mijn maatregelen genomen, voor het geval, dat het mij genoeg is. En dan hebben mijn kinderen mij opgegeten. Zodat ik niet een eervol leven leiden kan. Dan ga ik. Ik ga niet nogmaals op de straat leven. Dat weet ik.
quote:noisekick schreef op 17 april 2017 @ 15:22:

[...]

Ja zo voelt het wel, ik ga ermee door tot ik eventueel dakloos wordt en dan sterf. Want daar kies ik voor. Ik heb mijn maatregelen genomen, voor het geval, dat het mij genoeg is. En dan hebben mijn kinderen mij opgegeten. Zodat ik niet een eervol leven leiden kan. Dan ga ik. Ik ga niet nogmaals op de straat leven. Dat weet ik.

Wie weet.

In een eerdere post zeg je "ik moet leven" maar dat is maar afwachten.

Laat je niet gek maken.
Er valt niets meer te bereiken.

Dat geloof ik.
quote:highlander schreef op 17 april 2017 @ 15:21:

[...]

Ahah, dus je ziet jezelf als oud vuil.

Bedankt dat je ons daarover inlicht.

Ik ben een dor blaadje die al weggerot is. Op. Klaar.

Ik ben op retour. Ik wordt gerycled. Ik zie wel.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 15:50:

[...]Ik ben een dor blaadje die al weggerot is. Op. Klaar.Ga praten met jouw arts over jouw klaar met leven gevoel.
quote:highlander schreef op 17 april 2017 @ 15:52:

[...]

Ga praten met jouw arts over jouw klaar met leven gevoel.Ik ben er.

Begrijp ik het goed dat je hiermee eigenlijk zegt dat enlightened betekent dat je jezelf niets meer waard vindt? Dat je het leven niets meer waard vindt? Dat je jezelf moet beschouwen als gebruiksatribuut? Jouw manier van aanpak leest voor mij als zijnde "ik ben slachtoffer van het leven".

Wow, ben ik blij dat mijn definitie van enlightened toch heel anders is.

Ik lees in jouw post niet iemand die werkt aan enlightenment, ik lees in jouw post iets heel zorgelijks.
quote:doemijdiemaardan schreef op 14 april 2017 @ 13:57:Probeer het ook eens!

Ja, net een rondje TO geprobeerd dus.

En nee, ik word er alleen misselijk van.

Dus nogmaals; blij dat ik af kan slaan!
Het bestaan gaat nergens over.

Ik ben klaar.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 13:31:

[...]

Nou, omdat ik een ander ook enlightenment toewens voor zoverre die ander dat wil.

Ik krijg een beetje de indruk dat jij denkt dat de het leven koud en kil is. Zit je in een isolement?

De manier waarop jij denkt enlightenment te bereiken/ervaren wens ik niemand toe.

De enige die de indruk wekt in een (al dan niet zelfverkozen) isolement te zitten ben jij zelf overigens.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 16:14:

Het bestaan gaat nergens over.

Zolang jij geen invulling aan jouw bestaan geeft ben jij idd nergens.

Jij legt je er nu zo bij neer dat jij geeneens 'n reden om in actie te komen ziet.

Wil jij uit jouw ik-ben-waardeloos-modus komen heb jij niks aan 'n forum.

Ik heb medelijden met je. Dat je denkt dat dit enlightenment is.

Volgens mij is enlightenment dat je eigenlijk heel erg bewust met je beide benen op de grond en in het leven staat, mensen van advies kunt dienen, met raad en daad bijstaan en een rolmodel bent voor anderen. Zoals bijvoorbeeld een Ghandi of Dalai Lama.

Jij wil eigenlijk een persoon worden die de samenleving uitgekotst heeft, nutteloos is, niet waard om te leven.

Dat is het volkomen andere uiterste van wat ik denk.

Of je gooit het topic nu over een andere boeg om je negatieve aandacht maar te krijgen, omdat het eerder dood bloedde, dat kan ook.
Het zal allemaal wel.

Maak je zo druk als je zelf wilt.
Ik ben vandaag echt helemaal Zen.
quote:Doreia schreef op 17 april 2017 @ 16:28:Of je gooit het topic nu over een andere boeg om je negatieve aandacht maar te krijgen, omdat het eerder dood bloedde, dat kan ook.Dit topic is iig 'n voorbeeld van zwelgen in slachtofferschap.
Ik ben er klaar mee.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 16:51:

Ik ben er klaar mee.

Als je denkt dat dit nu mensen triggert om je te gaan redden, dan heb je het mis.

Zoek hulp.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 16:51:

Ik ben er klaar mee.Wij ook!
Wat houdt enlightenment nou echt voor jou in, TO?

Dat heb je dus ergens losjes opgeschreven, begrijp ik.
Later is nu
quote:SpringDing schreef op 17 april 2017 @ 16:56:

[...]

Wij ook!

Mooi toch!

Doei!
quote:noisekick schreef op 17 april 2017 @ 14:44:

Het zou voor mij makkelijker zijn om verlichting te bereiken, als ik geen kinderen had gehad. (begrijp me niet verkeerd alsjeblieft). Als ik enkel en alleen voor mezelf had moeten leven, had ik ik geen zoon gehad, die me duizenden euro's bestolen had aan zijn cocaine verslaving, en geen zoon waar ik duizenden euro's terug moet betalen aan belasting, omdat bleek dat hij te weinig kostgeld betaalde na zijn 21ste. Dochter 3 is psychisch ziek, waardoor ik ook haar zorgpremie moet betalen. En dochter 4, begint bij leven en welzijn een opleiding als kok, wat mij ook heel veel geld zou moeten kosten. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, die ik moet behappen, en krijg een uitkering. Zelf kan ik momenteel alleen vrijwilligerswerk doen, vanwege depressies, en psychoses die ik heb gehad. Ik kan eigenlijk m'n familie niet redden, maar ik moet wel, en ik struggle dagelijks. Ik zou best verlicht willen zijn, maar de banden van het aardse leven binden mij, en ik kan niet de andere kant op kijken. Ik MOET leven. Oh ik wou dat het anders was, maar het is nu eenmaal niet anders.

Daarom vraag ik ook steeds hoe TO haar leven invult. Ik zie haar dus op een bank zitten naar een punt op de muur starend. Dat is nogal makkelijk, als je verder niets te doen hebt. Ook ik heb een gezin, met gelukkig een stuk minder zorgen dan jij. Maar wel een baan. Daar wordt naar een punt op de muur staren al behoorlijk wat lastiger, al probeer ik het wel
Later is nu
Wow.. je bent een uit stel uitgelopen sloffen?

Je wilt mensen helpen, zeg je.. geloof me, zo wil niemand in het leven staan. Zoals ik jou nu lees ga je zitten wachten op de dood, uitgekotst als je je voelt. Wat erg! Ik dacht dat je zo blij was? Hoe verenig je dat met elkaar?

Lijkt me verschrikkelijk om als een stel versleten sloffen te gaan zitten wachten op het einde der tijden. Jammer dat je denkt dat dát leven is. En dat dát verlichting is.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven