De ouderensoos
maandag 17 april 2017 om 20:28
quote:Bobby-Pin schreef op 17 april 2017 @ 20:09:
Oh Sandokan
Is de zitkuil al voorbij gekomen in dit topic, ik heb dit topic nog niet helemaal gelezen.
Omdat het meeste wat ooit in de mode is geweest op kleding - en interieur gebied en wel weer een comeback heeft gehad jaren later vraag ik me af of de zitkuilen ook weer eens hun rentree zullen doen. In de jaren 70 had mijn eerste echtgenootje ( getrouwd op vijf jarige leeftijd ) thuis een zitkuil en thuis hadden wij er later eentje in de tuin.
Ik vraag me nog steeds af hoe ze zo'n zitkuil in de woonkamer hebben kunnen maken en mogelijk later weer hebben gedicht toen het uit de mode ging.
De zitkuil!
Fantastisch!
Ook wel 'leefkuil' genoemd.
Ik kom uit een milieu van hippies en rijke alternatievelingen en die laatste groep had meer dan eens een zit of leefkuil.
Bekleed met donkerbruine vloerbedekking en de allerhipsten hadden een open haard in het midden.
Mijn vader (niet rijk, wel hip) maakte er een in de tuin van ons nieuwbouwhuis in Almere, in 1977, hij haalde er de krant mee.
Onze buurjongetjes maakten we wijs dat we er leeuwen in hielden.
De waarheid was dat alleen de cavia's en landschildpadden er in rondliepen.
Oh Sandokan
Is de zitkuil al voorbij gekomen in dit topic, ik heb dit topic nog niet helemaal gelezen.
Omdat het meeste wat ooit in de mode is geweest op kleding - en interieur gebied en wel weer een comeback heeft gehad jaren later vraag ik me af of de zitkuilen ook weer eens hun rentree zullen doen. In de jaren 70 had mijn eerste echtgenootje ( getrouwd op vijf jarige leeftijd ) thuis een zitkuil en thuis hadden wij er later eentje in de tuin.
Ik vraag me nog steeds af hoe ze zo'n zitkuil in de woonkamer hebben kunnen maken en mogelijk later weer hebben gedicht toen het uit de mode ging.
De zitkuil!
Fantastisch!
Ook wel 'leefkuil' genoemd.
Ik kom uit een milieu van hippies en rijke alternatievelingen en die laatste groep had meer dan eens een zit of leefkuil.
Bekleed met donkerbruine vloerbedekking en de allerhipsten hadden een open haard in het midden.
Mijn vader (niet rijk, wel hip) maakte er een in de tuin van ons nieuwbouwhuis in Almere, in 1977, hij haalde er de krant mee.
Onze buurjongetjes maakten we wijs dat we er leeuwen in hielden.
De waarheid was dat alleen de cavia's en landschildpadden er in rondliepen.
maandag 17 april 2017 om 21:14
maandag 17 april 2017 om 21:27
maandag 17 april 2017 om 22:23
dinsdag 18 april 2017 om 08:44
Keken jullie ook naar Floris en Sindala? Elke week zaten wij er klaar voor, zó spannend...
Veel later nog eens herhalingen gezien en wat was alles traag.
Wij konden geen Duitse zenders ontvangen, maar wel de Belgische en daar werd Kapitein Zeppos op uitgezonden in de jaren '60, volgens mij op zondagavond. Ook al zo'n leuke serie.
Veel later nog eens herhalingen gezien en wat was alles traag.
Wij konden geen Duitse zenders ontvangen, maar wel de Belgische en daar werd Kapitein Zeppos op uitgezonden in de jaren '60, volgens mij op zondagavond. Ook al zo'n leuke serie.
dinsdag 18 april 2017 om 08:55
dinsdag 18 april 2017 om 08:57
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 08:51:
Voor Floris was ik denk ik te jong?
Kan dat?
Ik kan me er niks van herinneren in ieder geval.
Wel keek ik Ivanhoe met dinges, hoe heetie, eh.....die ook James Bond heeft gespeeld.
Roger Moore!
Mijn moeder vond dat zo'n stuk altijd en daarom mochten we dat kijken.Ik vond Sindala knapper
Voor Floris was ik denk ik te jong?
Kan dat?
Ik kan me er niks van herinneren in ieder geval.
Wel keek ik Ivanhoe met dinges, hoe heetie, eh.....die ook James Bond heeft gespeeld.
Roger Moore!
Mijn moeder vond dat zo'n stuk altijd en daarom mochten we dat kijken.Ik vond Sindala knapper
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 18 april 2017 om 09:01
Alle andere tv dingen die genoemd zijn ken ik inderdaad.
Catweazle vond ik doodeng.
Ik mocht van alles niet zien van mijn kunstzinnige, linkse, VPRO ouders.
Dus ik zal een hoop gemist hebben.
EO programma's mocht ik niet kijken.
Balen want de EO Kinderkrant vond ik fascinerend!
Liever ook geen AVRO of TROS programma's en als het ook maar neeg naar iets christelijks/katholieks dan ook geen NCRV en KRO dingen.
De KRO was in mijn vaders ogen van de omroepen met den bijbel het minst erg.
De TROS en AVRO was voor domme mensen volgens hem. Het was in die tijd fijn overzichtelijk met al die zuilen hahaha!
De VARA en de IKON konden naast de VPRO zijn goedkeuring wegdragen.
Dat was het.
Nee, lekker ruimdenkend allemaal hoor bij mij thuis.
Catweazle vond ik doodeng.
Ik mocht van alles niet zien van mijn kunstzinnige, linkse, VPRO ouders.
Dus ik zal een hoop gemist hebben.
EO programma's mocht ik niet kijken.
Balen want de EO Kinderkrant vond ik fascinerend!
Liever ook geen AVRO of TROS programma's en als het ook maar neeg naar iets christelijks/katholieks dan ook geen NCRV en KRO dingen.
De KRO was in mijn vaders ogen van de omroepen met den bijbel het minst erg.
De TROS en AVRO was voor domme mensen volgens hem. Het was in die tijd fijn overzichtelijk met al die zuilen hahaha!
De VARA en de IKON konden naast de VPRO zijn goedkeuring wegdragen.
Dat was het.
Nee, lekker ruimdenkend allemaal hoor bij mij thuis.