KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Thnx hope, hier alles nog rustig

Polonium en hope succes!
Succes vandaag polonium.

Spannend Hope, hopelijk niet meer dan 4 eitjes zodat deze ronde gewoon door kan gaan!

Vind je het niet eng om jezelf te moeten prikken?

Succes voor degene op het wachtbankje!

Hier een baalmomentje.. heb vorige week donderdag (8 april) bloed laten prikken om mijn progesteron te bepalen. Dit moest 5 dagen na mijn eisprong. Ik nagevraagd of dit ook gewoon in mijn woonplaats kon, was geen probleem. Op het prikformulier stond duidelijk waar de uitslag naar toe moest. Ik had al een voorgevoel en heb vorige week woensdag naar Geertgen gebeld of ze de uitslag al binnen hadden, ze hadden niets ontvangen. De volgende dag naar de dokter geweest om te vragen of ze het daar misschien binnen hadden gekregen, ook niets. Bel dalijk nog eens naar Geertgen, maar ben bang dat ze mijn bloed/uitslag gewoon kwijtgeraakt zijn.

Gelukkig is er nog geen match want anders had ik een maand moeten wachten voor ik kan starten. Mocht de uitslag echt kwijt zijn, ga ik de volgende keer gewoon bij Geertgen prikken, dan maar lang rijden voor een beetje bloed!
@polonium 12 donors, valt me nog reuze mee eigenlijk (mits de helft niet compleet afwijkt van je eigen uiterlijk). Hoe lang moest je wachten voor je kon beginnen?

Succes vandaag!

@roosje ze kunnen toch niet zomaar je bloed kwijt zijn? Ik heb vorige week buiten de Isala bloed geprikt en weet dat mijn ziekenhuis het elders naartoe moet sturen om te testen alvorens de uitslag naar Isala gaat, daarom duurt het ook langer voor ik de uitslag krijg (een week later dan anders). Wellicht kan je bellen naar de bloedafname waar ze bloed hebt laten prikken. Zij moeten kunnen zien waar je bloed naartoe is gegaan en je meer kunnen vertellen.
Ze zijn daar al eens vaker mijn bloed kwijtgeraakt. Heel slecht.. vandaar dat ik dacht dat het nu misschien weer kwijt zou zijn.

Heb net nog eens gebeld en gelukkig is de uitslag nu wel binnen! Heb me dus voor niet druk gemaakt.

Vanmiddag gelijk een telefonische afspraak met de dokter. Ben benieuwd!
@roosje oef, gelukkig maar. Toi toi toi voor vanmiddag
Progesteronwaarde was goed! Dus er heeft een goede eisprong plaats gevonden. Wel was m'n tweede fase weer maar 7 dagen. Wanneer er een match is word besproken wat precies de behandeling gaat zijn. Maar waarschijnlijk krijg ik aan het begin van m'n cyclus hormonen. Ben benieuwd welke.. nog even geduld hebben *wachten duurt lang...*
Hoi allemaal,

ik ben een tijdje stil geweest, maar lees wel altijd mee.

Na 3 maanden was bij mij mn menstruatie nog niet terug, na stoppen met de pil. Dus ik moest begin april terug voor onderzoek; bloed prikken en echo. Uiteindelijk is er PCOS vastgesteld. (al heb ik verder helemaal geen symptomen zoals overgewicht, overbeharing. Alleen veel te veel follikels) Ik heb vorige week medicatie kregen om alles te resetten en afgelopen 5 dagen moest ik Clomifeencitraat slikken zodat ik komende donderdag mijn eisprong zou moeten hebben.

Iemand hier ervaring met PCOS en deze medicatie?

Ik wil nog niet beginnen met insemineren (er is sowieso nog geen match gevonden qua donor) maar we testen alvast uit welke (dosis) medicatie goed werkt bij mij zodat ik dat niet meer hoef te doen als ik echt wil starten.
@plien

Ook bij mij is pcos vastgesteld, ik ga in juni starten met clomid. En ga dan ook de rietjes bestellen, hoop dus dat het snel aanslaat

Lees dus graag mee naar ervaringen van andere
Plien, jij zit ook bij geertgen toch? Bij mij denken ze ook aan pcos, maar ik heb wel een eisprong en menstrueer gewoon. Bij mij willen ze pas met medicatie beginnen als er een match is. Ik kan je dus niet vertellen hoe of wat. Ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Wel fijn dat ze het nu al, voor je start, op de rit proberen te krijgen.
Hoi dames,

Ik kreeg deze avond van het ziekenhuis een telefoontje dat ze bericht hebben gekregen van cryos dat bij een kindje afkomstig van mijn donor een ernstige hartafwijking hebben gevonden bij 16 weken waardoor de zwangerschap afgebroken is bij die persoon... gezien t feit dat bij mijn vorige zwangerschap t hartje was gestopt met kloppen bij 20 wkn is juist nieuws omtrent t hartje zo gevoelig voor me... kortom nu echt even onderste boven van... ze gaan nu met 20 wkn een uitgebreide hartscan doen in het Erasmus ziekenhuis dit kon ook niet in Mn eigen ziekenhuis... verder nu elke week controle.... ik weet met Mn verstand dat t niet iets erfelijks hoeft te zijn maar stress m er nu wel om... zo wordt het genieten van je roze wolk toch wel heel moeilijk... fingers crossed dat t pech was voor die persoon maar t niet erfelijk is
quote:Jessy010 schreef op 18 april 2017 @ 23:51:

Hoi dames,

Ik kreeg deze avond van het ziekenhuis een telefoontje dat ze bericht hebben gekregen van cryos dat bij een kindje afkomstig van mijn donor een ernstige hartafwijking hebben gevonden bij 16 weken waardoor de zwangerschap afgebroken is bij die persoon... gezien t feit dat bij mijn vorige zwangerschap t hartje was gestopt met kloppen bij 20 wkn is juist nieuws omtrent t hartje zo gevoelig voor me... kortom nu echt even onderste boven van... ze gaan nu met 20 wkn een uitgebreide hartscan doen in het Erasmus ziekenhuis dit kon ook niet in Mn eigen ziekenhuis... verder nu elke week controle.... ik weet met Mn verstand dat t niet iets erfelijks hoeft te zijn maar stress m er nu wel om... zo wordt het genieten van je roze wolk toch wel heel moeilijk... fingers crossed dat t pech was voor die persoon maar t niet erfelijk is

Oh wat naar! Voor die andere vrouw, maar ook zeker voor jou! Was je eerste zwangerschap van dezelfde donor? En hebben ze toen het kindje nagekeken (ik dacht dat ze dat bij zon termijn wel doen toch?). Als er dan zo'n duidelijke hartafwijking geweest was, hadden ze dat vast wel gezien.

En hoe ver ben jij nu? Als ze met 16 en 20 weken echt niks geks zien, is de kans op een dergelijke erfelijke afwijking al wel echt nihil hoor! Meestal is het gewoon domme, vreselijke pech. Maar ik snap heel goed dat jij hier nu echt niet op zat ge wachten (niemand natuurlijk, maar met jouw geschiedenis kan ik me voorstellen dat er op vertrouwen dat het wel goed zit toch al lastig is).

Sterkte met wachten, ik duim voor een prachtig mooi mini-Jessy-tje met een even mooi gezond hartje .
@jessy dat lijkt me vreselijk te horen, maar inderdaad wat Nausicaa zegt het de kans dat het bij jou ook zo is zal klein zijn. Maar ook ik zou gestrest zijn in jou situatie met voorgeschiedenis, komt zo dichtbij dan. Hoever ben je nu? Ik wens je veel sterkte en ik duim ook voor een super mooi en heel erg gezond kindje.
@ lee

de donoren hadden veel overeenkomsten met mijn uiterlijk maar daar was ik juist niet "naar op zoek"

Bedankt allemaal.

Onderzoek is goed gegaan maar het was erg pijnlijk.

over 5-8 dagen mag ik waarschijnlijk voor een inseminatie
@polonium juist niet? Wilde je juist andere overeenkomsten? Kon je dat niet aangeven dan?
Oh Jessy! Wat balen en wat spannend!!

En dan wilde ik vandaag klagen omdat ik nog een maand moet overslaan bij het umc. Voor jou is het veel spannender! Hou je taai!!
Jesse wat balen zeg. Wel een heftig bericht. Gelukkig genoeg controles en mag alles goed gaan. Ik leef echt met je mee. Is wel even schrikken zin bericht. Hopelijk kun je snel terug op je roze wolk gaan zitten.

Ik heb zelf besloten om te wachten met het 2e kindje omdat ik een nieuwe vriend inmiddels heb. En hij staat ook open voor een kindje samen. Dus dan wacht ik daar liever op. En kijken we wel wat de toekomst brengt.

Maar blijf wel met jullie mee lezen en schrijven.
Ah Jessy nee, wat vervelend. Had je zo graag een onbezorgde zwangerschap gegund!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:47
0.00% gewijzigd
Nou vandaag goede echo gehad waarbij ze echt hun best hebben gedaan om in te zoomen op t hartje... was nog wel erg klein maar volgens haar zag t er wel normaal uit met gewoon tussenschotjes waar t hoort... dik opgelucht dus... die echo van Erasmus sluit t pas echt uit maar voortekenen zagen er goed uit... 9 mei intake in Erasmus en dan plannen ze ook die andere echo in... nu even iedere week naar t ziekhuis voor controle maar dat is wel heel fijn...

@nausica, nee had juist bewust een andere donor gekozen dat maakt t ook zo bizar... ze hebben bij mij vorige x wel allerlei onderzoeken gedaan op mij en op t kindje maar is nooit wat uitgekomen... ik ben nu 14 wkn... echo van de 20e week in t Erasmus ziekenhuis moet t definitief bevestigen
Jeetje Jessy, wat een heftig bericht weer zeg! Ik ben wel blij om te horen dat de echo er goed uit zag. Hoop dat je weer een beetje kan genieten van je zwangerschap!! Dikke knuffel..

Roosje, fijn dat ze de uitslagen nog hebben gevonden! Het prikken is echt niet eng hoor, vooral als ik het vergelijk met pregnyl is de gonalf een appeltje, eitje..

Polonium, naar onderzoek is het hè. Blij dat het achter de rug is? Succes met de inseminatie..
Linnie zit je nog rustig?

Ik voel weer van alles in mijn lijf! Maar ik zal het me vast allemaal weer verbeelden
Jessy wat fijn dat de echo goed was, hopelijk voelt het snel weer fijn voor je!

Manawa, ik voel helemaal niks deze keer en denk dan ook dat het weer niet gelukt is en ik volgende week weer ongesteld word. Hopelijk kan ik dan volgende maand weer met de volgende ronde door en hoef ik er niet weer een over te slaan.

Balen pat! Hopelijk komt er snel verandering bij het UMC! Dat steeds overslaan maakt het traject er niet makkelijker op!
@ lee

ik kan dat wel aangeven maar ze hebben geen andere donoren.

@hope ja het was geen pretje maar hopelijk voor een goed doel.
@jessy010. fijn om te horen dat alles goed is op de echo! Nu wel elke week naar het ziekenhuis maar dan weet je iig dat alles goed in de gaten wordt gehouden, dat is wel fijn.

@Manawa en linnie1983: hoe gaat het met jullie?
Hier helaas een negatieve test. Nu wachten tot ik ongesteld word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven