Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Klopt geef ik je groot gelijk in, zo zou ik ook denken.

Kwa symptomen kan indd nog alle kanten op. Natuurlijk hoop ik voor je dat je niet ongesteld word en dat je nu eindelijk kan genieten van een hopelijk zorgeloze zwangerschap.

De nuvaring is plaatselijke anticonceptie, dus het is niet zo dat ik net als bij de pil eerst een ontpillingsfase kan hebben.

Ik weet dus niet of mijn cyclus nu gelijk weer normaal zou moeten zijn, je zou denken van wel, na meer dan 10 jaar anticonceptie hebben geslikt.
ik heb even lopen googelen over de cyclus na nuvaring, en staat dat het gemiddeld 3 maanden duurt, voordat de normale cyclus weer terug is. Dat is hetzelfde als bij de pil (volgens internet). Hopelijk is het bij jou gewoon direct weer goed, dat komt natuurlijk ook gewoon voor.

http://www.verloskundigen ... pen-met-de-anticonceptie/

Spiraaltje staat dat je gelijk weer vruchtbaar bent, omdat de cyclus op gang blijft. ik was na verwijderen na 2 dagen al ongesteld, dat vond ik ook heel bijzonder.
Haha heb het ook even opgezocht.

En als ik de eisprong berekenen is dit van 24-27 april.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat mijn lichaam zich aan het resetten is.
Maar van spiraaltje kwam ik achteraf erachter dat ik toch wel last ervan had. Ik ben veel minder snel moe sinds het eruit is, veel hoger libido, minder stemmingswisselingen, gewoon in zijn algemeenheid een leuker persoon. Ik mag van mijn vriend ook niet weer een spiraaltje nemen, tenzij het één zonder hormonen is.

De pil ben ik toendertijd mee gestopt, omdat ik hele heftige stemmingswisselingen kreeg en ook totaal geen libido had.

Dus ik denk dat als wij ooit kinderen hebben, ik ga voor een koper spiraaltje zonder hormonen. Al is daar het nadeel van dat je er heftiger ongesteld van kunt worden. ik vond het bij het spiraaltje heel prettig dat je niet meer standaard ongesteld werd. Ik werd misschien eens 1x in het jaar een klein beetje ongesteld. heerlijk vond ik dat.
Ik heb vanaf mijn jeugd tot aan afgelopen jaar altijd de pil geslikt.. mijn stemmingswisselingen waren geen pijl op te trekken, maar achteraf gezien was ik nooit te genieten, ik vloeide altijd een volle week, en mijn libido was minder dan 0, en af en toe kwam er een licht puntje, maar je kon het op de kalender schrijven. Een zeldzaam moment.

Ik heb dus jaren lang gedacht dat er iets anders met me aan de hand was waardoor ik nooit zin had. Dit gaf ook veel spanningen in mijn vorige relatie. Ik ben in November overgestapt naar de nuvaring om te proberen of hierdoor mijn zin weer meer zou worden en de stemmingswisselingen minder zouden zijn.

Natuurlijk eerst weken lang onderzoek gedaan, omdat ik ook wist dat het niet lang meer zou duren eer dat we aan kinderen wilde beginnen.

Maar na een maand bleek toch dat ook hierdoor mijn libido niet meer werd.. stemmingswisselingen waren minder, maar tijdens de stopweek werd ik een duivel.

Ik heb 2 jaar geleden al eens kort geen pil geslikt om te kijken of mijn libido beter werd, en het leek wel zo. Maar we zaten toen niet in de zelfde positie als nu, en ben daarom ook snel weer met de pil begonnen

Ik ben blij dat ik 2 weken geleden de knoop heb doorgehakt en eerder ben gestopt met anticonceptie. Ik voel me ook een stuk prettiger nu.
@zoma17 super! Nu kunnen jullie er ook voor gaan.

@melon je weet maar nooit.. je kan er inderdaad maar beter van uit gaan dat het niet gelukt was deze maand dan kan het niet tegen vallen in ieder geval.

Mijn eisprong gaat deze week ergens zijn als het goed is. We gaan er wel gewoon voor alhoewel ik het dit keer niet erg zal vinden als het deze maand niet gelukt is want we gaan in mei op vakantie naar Spanje ! Met m'n schoonouders want m'n schoonvader wordt dan 50. Dus als ik dan ineens geen cocktails enzo kan drinken dan zou het hun ook opvallen natuurlijk.
Devenie, ik heb met de pil echt precies hetzelfde gehad. Vooral met de stemmingswisselingen. ik zat soms gewoon te huilen terwijl ik geen idee had waardoor. Dit heb ik met het spiraaltje niet weer gehad. Maar toch kwam ik er na het eruit halen erachter dat ik me anders voelde dan toen ik het spiraaltje er nog in zat. Hoe zou jij het doen als je ooit kinderen hebt dan?

Elenax, wat spannend! ik ben het even kwijt. heb ik jou en Devenie door elkaar gehaald en gebruik jij wel ovulatietesten? En heerlijk, in mei op vakantie. Waar in Spanje gaan jullie heen? Zit je dan in Spanje precies voor de ovulatie nog, waardoor je gewoon alcohol kunt drinken? dat is wel een hele fijne timing. Wij gaan ook in mei op vakantie, maar met zijn 2en, dus geen gedoe met mensen die het nog niet mogen weten gelukkig. Nu ben ik sowieso niet zo heel erg van de alcohol, dus dat zal niet zo opvallen, maar wel heel erg van de zalm en de sushi en ook dat mag niet meer dan. Dat vind ik erger dan die hele alcohol
Haha ja ik heb vorige week ovulatietesten gekocht. Dus je hebt het inderdaad omgedraaid. Kan gebeuren zoveel mensen hier dus je onthoud ook niet alles precies.

We gaan naar Tenerife. En ja we zijn er dan wel net voor de ovulatie als het goed is. Drink normaal ook niet veel hoor maar op vakantie zijn die cocktails s avonds wel lekker

Jij bent nog steeds aan het afwachten?
In mijn hoofd lijken jullie namen erg veel op elkaar, hihi.. ik ben gewoon erg slecht in namen, daar komt dat van.

maar heerlijk, naar Tenerife, dat is ook geen straf.

En ik wacht nog steeds geduldig af ja. als ik donderdag niet ongesteld ben, dan ga ik testen. Dan is mijn cyclus alweer 29 dagen, dus we zullen het wel zien. Misschien stel ik het met mijn gestress ook wel gewoon uit. Alhoewel ik er momenteel alweer een stuk rustiger in sta. het komt wanneer het komt, en anders duurt het maar wat langer. Daar kan je toch niks aan veranderen.
@Mihoen; Ah spannend! Ik hoop dat je een positieve test hebt donderdag.

Als ik volgens mijn normale cyclus ongesteld wordt, moet ik a.s. zaterdag ongesteld worden. De laatste keer was mijn cyclus 50 dagen dus dan zou ik anders nog even moeten wachten.. Dus ik deel jouw gevoelens haha!

@Elena: Gebruik je nu iedere dag een ovulatietest?

Ik word trouwens gek van mijn emotionele momenten haha! Ik heb iedere dag wel iets waarvoor ik moet huilen..
Dat hoop ik ook orchidee, maar we wachten rustig af. Misschien wacht ik ook wel met testen totda't ik me er prettig bij voel ofzo.. we zien het wel.

Ben jij inmiddels al bij het ziekenhuis geweest? Of ga je het gewoon afwachten? Wel echt vervelend hoor, zulke lange cycli en overslaan. Ik geloof dat ik wel zou willen weten of dar een oorzaak voor was.

Wat bijzonder dat je zo emotioneel bent. Juist sinds mijn spiraaltje eruit is, gaat dat een stuk beter. En in verhouding met de pil helemaal.
Ja, het moment dat je je er fijn bij voelt is natuurlijk het beste! Ook goed van je dat je het al iets loslaat. Ik heb nu ook zoiets van; Ik kan er wel 100 x per dag aan denken, maar verder kan ik er niet veel aan doen. Ben je er buiten dat om wel veel mee bezig?

Nee ik ben nog niet bij het ziekenhuis geweest. Ik ga het voor nu even afwachten, omdat ik nog steeds gok en hoop dat het door het stoppen met de pil komt. Ik wacht deze menstruatie cyclus even af denk ik, dan ga ik aan de slag met ovulatietesten en als daar iets geks uit komt, ga ik denk ik naar het ziekenhuis.

Ja het is niet 'negatief' emotioneel in de zin van, ik ben niet slecht gehumeurd. Ik huil gewoon best veel om onnodige dingen (film, iets dat vervelend is voor een ander, of als ik aan iets ergs denk).

Fijn dat jij er geen last van hebt haha! Wat de pil en je hormoonhuishouding allemaal met je kan doen he..
@Mihoen, volgends mij blijft het elke keer spannend of het wel of niet komt. Het komt wanneer het komt.

@Melon, spannend! Ik duim natuurlijk mee.

@ Devenie, Welke app heb je? Ik gebruik er ook 1 had er twee gedownload maar 1 daarvan is perfect incl toevoegen van alle kwaaltjes etc.

Cyclus Kalender gebruik ik.

@ Orchidee, wat vervelend dat je je zo emotioneel voelt!

Hier heb ik in het weekend maar zwangerschapstesten in huis gehaald, vriendlief vond het nogal voorbarig (niks gewend, in eerdere relatie nergens van op de hoogte gehouden.)

Ik zeg elke vrouw is toch voorbereid op alles, normaal gesproken hoort het gewoon in de kast te liggen

Ook ik ben nog steeds niet ongesteld geworden na het stoppen met de pil, volgens de app en een 28 dagen cyclus zou het ergens deze week moeten gebeuren.. Ik neem de tijd ruim aangezien ik het ook niet weet maar dit is in ieder geval een indicatie wanneer het ongeveer zou moeten zijn i.p.v. agenda terug bladeren en dagen tellen.

Qua ontwenning heb ik geen idee wat er allemaal bij hoort. Misselijkheid wat ik eerder had is ook weer weg, wel heb ik al vanaf het moment dat ik stopte dat ik een beetje een opgeblazen buik heb, knoopjes zitten niet lekker. Ene dag moet ik heel de dag door plassen en andere dag weer heel weinig terwijl ik hetzelfde drink. Kortom ik gok dat mijn lichaam toch een beetje in de war is.

Voorlopig is het hier nog even afwachten of ik überhaupt ongesteld word...
Ik heb de maya app en de Mijn kalender( roze picto met een vrouw erop)

Heb vandaag gewoon een beetje mijn ding gedaan maar merk dat ik sinds gister snel boos word, vandaag opvallen meer heb geplast, vanmiddag flink gerommel in mijn darmen en steekjes rondom de schaamstreek en geen eetlust. Normaal gesproken hou ik van spinazie maar vond er echt een raar smaakje aan heb het beetje wat ik heb gepakt ook weer laten staan.

ohw ja en dat kleine beetje (licht) bloed vanochtend toen ik opstond.

Misschien ben ik er te veel mee bezig en lijkt het maar zo. Geen idee!

Ik wacht de komende dagen/ week af.

Dadelijk me maar even uitleven op de sportschool
quote:Mihoen62 schreef op 18 april 2017 @ 10:30:

Spannend Melon, wanneer zou je ongesteld moeten worden?Ik denk dat m`n eisprong 9 of 10 april was, dus ik hou in eerste instantie 24 april aan als DE dag haha.
Spannend Devenie haha!
@orchidee nee ik doe het nu niet elke dag ik heb hem nu 2x gedaan en ga het deze week ergens nog 1x doen. Maar als die nog niet positief is dan laat ik het er voor deze maand bij, aangezien we volgende maand dus op vakantie gaan. Maar volgende maand wil ik het wel net zolang doen tot dat ik weet wanneer het is.
Ik ben net ook maar eens even gaan inkopen bij de action.

Alleen, omdat we nu komende 6mnd bij mijn ouders in wonen en hun van niks weten moest ik alles verstoppen.

De dozen maar bij de action weg gegooid en de testen achter in mijn broek gestopt en jas eroverheen

Mijn moeder is vandaag ook thuis dus het zou verdacht zijn als ik mijn tas mee naar boven neem, dat doe ik nooit.

Dus het was echt, ohhh ik moet nodig plassen!! En toen snel naar boven gegaan hahah
Hahahaha ja je moet toch wat dan.

Maar het is je gelukt ze stiekem binnen te krijgen!

Wanneer ga je er mee beginnen?
Wat kosten de ovulatietesten dan? Ik vind het eigenlijk in eerste instantie niet echt nodig, maar ben toch erg nieuwsgierig Haha! Dus als ze cheap zijn wil ik ze best een proberen. En doe je dat dan elke dag?
Aut viam inveniam aut faciam.
Bij de action iets van 1,80 of 2,80 en zitten er 2 in.

Ik moest net voor 4 testen en een 2 ovulatie testen 7€ en centen betaald.

Ik wacht even af tot aan mijn volgende menstruatie.
Melon, dat is al snel. nog minder dan een week! Ik duim voor je.

Devenie, hahaha stiekem mee naar boven smokkelen. net alsof je weer een puber bent en stiekem drank of wat dan ook hebt gekocht wat je moeder niet mocht zien.

ZoMa, ik heb in eerste instantie gewoon de ovulatietesten van de action. die kosten geen drol, 5 voor 2,50. ik had ze eerst van de kruidvat, maar die vind ik niet prettig en testen naar mijn gevoel vals positief (is misschien gewoon gevoel hoor, maar die ga ik dus nooit weer gebruiken)

Overigens dacht ik net dat ik ongesteld was geworden, wat op zich wel heel mooi zou zijn aangezien ik dan een cyclus van 28 dagen heb, maar tot nog toe toch nog niet ongesteld. dus we wachten maar weer vrolijk verder.
Haha ja zo voelt het inderdaad Mihoen!

En maar hopen dat de verpakkingen niet kraken

Ik had gisteravond weer van die rare krampjes/ steken, vraag me af of ik toch een soort van ontpillingsfase. Heb het al op internet proberen op te zoeken maar vind niet echt duidelijke informatie.

Bij de apotheek zeiden ze dat ik meteen zwanger kon raken en snel een normale cyclus zal hebben..

Wordt zelfs ook een beetje ongeduldig, wil gewoon dat het snel Juni is zodat we echt van start kunnen gaan.
Devenie, kan het niet zo zijn dat je gewoon zwanger bent? Heb je enig idee wanneer je kunt testen?

Ik was er echt van overtuigd dat mijn menstruatie begon vandaag, maar tot nog toe echt nog niks.. Ik heb besloten dat ik morgen nog niet ga testen, ga het nog even afwachten.
Ik heb echt geen flauw idee Mihoen, ik heb altijd gedacht dat je tijdens en na je menstruatie de eerste week sws niet vruchtbaar bent.

Daarom lijkt het me zo onwaarschijnlijk.

Ik zou morgenochtend meteen een test kunnen doen maar of dat nou dan al te vroeg is ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven