Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

En een oktober-2009 topic! Afgelopen oktober had ik mijn positieve test en ben dus zelf uitgerekend in juni.

Vlindermama en alle andere dames: fijne zwangerschap!
Vanmorgen maar weer een test gedaan van clearblau kan gewoon niet geloven dat ik zwanger ben.

Ik heb gyn gebeld en heb 1e echo op 24 februari, dus nog 22 dagen in spanning.

We gaan maar gewoon aftellen, en proberen mijn mond te houden en niet te verspreken.

Dit keer willen we het even stil houden, vorige keren is het vroege vertellen niet zo goed bevallen.

Ik heb wel neiging om vriendin te vertellen, maar manlief wil het nog voor zich houden.

Ik ben beetje opgeluchter als ik uitslag heb van vruchtwaterpunctie wie wij gaan doen ivm met mijn leeftijd.

Vlinder, jij zal ook flink in spanning zitten omdat je ook al een kleine meid moet missen. Kunnen ze in vroege testen ontdekken of dit kindje de zelfde ziekte heeft als jou meisje had?

Ik kijk wel tig x per dag mijn test, blijf er maar naar kijken.
Lieve Ana! Wat lees ik nu? Wat super fijn.....een hele voorzichtige felicitatie en dikke kus van mij!!!

En watertje....wat geweldig!!! Lieve meiden ik hoop het zo voor jullie dat het nu wel goed gaat......

x

Hiep hoi voor Ana en Watertje!! Ik duim heeel hard voor jullie en de kleine wurmpjes in jullie buiken!!!
Watertje en Ana wat geweldig voor jullie allebei. Ik duim voor jullie dat alles goed gaat deze keer!
Oh, en alle andere oktobermamas-to-be ook van harte natuurlijk!!
Watertje! Ik kwam hier om Ana te feliciteren, maar zie dat zij niet de enige oude bekende is hier...

Dus Ana en Watertje van harte allebei! Het is nu nog spannend voor jullie, maar deze keer gaat het vast helemaal goedkomen.

En ook de andere oktobermama's gefeliciteerd natuurlijk.
ana EN watertje, meiden ik duim voor jullie, wat een fantastisch nieuws zeg!!!!!! en natuurlijk ook gefeliciteerd voor de andere oktobermama's!!!!
Lieve okobermama`s in spe, hier nog een oktobermama van 2008 die jullie heel veel geluk en plezier wenst met de zwangerschap! Ons ukje is van 1 oktober en dus gister alweer 4 maanden, het gaat zo hard! Nog 6 daagjes en dan is het een jaar geleden dat ik wist dat ze in aantocht was!!! Meiden heel veel plezier op jullie oktober-topic.........
Bedankt meiden, ben wel blij maar probeer wel met beide benen op de grond te blijven wat zwangerschap betreft.

En ik heb alle onderzoeksuitslagen van de vorige zwangerschap ook binnen, en daar is niets afwijkends gevonden. De chromosomenonderzoeken waren ook goed, die had ik afgelopen week gekregen. Dus dat kwam perfect uit, en van de gyn hadden we groen licht gekregen om wel al eerder zwanger te worden.

Ik spiek af en toe nog wel bij jullie meimoeders. Ik had de zelfde datum als Mariska Bauer, zag ik op tv.
Ik zie dat het halve mei 2009 groepje al gebuurt heeft, mag ik ook nog even inbreken dan?

Ana en Watertje, wat een GEWELDIG nieuws!!!

Hoeraaaaaaa

Geldt natuurlijk ook voor de andere dames

ben weer weg....
Ik breek ook nog ff in voor Watertje en Anastacia,

GEFELICITEERD MEIDEN!!!!!!

Ook de andere oktober meiden gefeliciteerd.
Ik ben wel erg benieuwd hoe het met je is Watertje??

Sorry het nieuws hebben alle meidames al ontdekt, ik had niets gezegd. Ik vond dat je dat zelf moest doen maar gaat natuurlijk moeilijk. En Vlinder zit in de zelfde situati ook met veel spanning Watertje.
Haha, iedereen komt even spieken. Gezellig hoor.

Anastacia, watertje en Loeske join the club.

Leuk zeg steeds meer meiden melden zich aan.

Anastacia, wat fijn dat er geen vreemde dingen gevonden zijn in de chromosomen en dat je al eerder groen licht kreeg van de Gyn.

Ik heb begin januari groen licht gekregen van de diabetesarts en zou 4 februari bij de gyn komen om ook van haar groen licht te krijgen, maar ik hoop dat ze nu 4 februari een echo kan doen, vind ik ook goed hoor .

Bij mijn vorige zwangerschap kwam met de twintig weken echo naar voren dat ons kindje een aantal behoorlijke lich afwijkingen had. Maar organen ed zagen er goed uit. Helaas heeft ons dochtertje na 10 maanden knokken de strijd op moeten geven om dat haar longen na haar geboorte niet gegroeid waren. Uit alle onderzoeken kwamen geen erfelijke dingen naar voren en de klinisch geneticus denkt dat het door een sterk schommelende bloedsuiker komt, vandaar strenge controle bij de arts.

Hoop dat het bij ons allemaal goed mag gaan en we in oktober lekker kunnen genieten!

Liefs Vlindermama
Vlinder zoals ze het noemen is het dan een waarschijnlijk eenmalige afwijken. Of heb je weer kans om dit mee temaken.

Heeft je kleine meid al die 10 maanden in het ziekenhuis gelegen of is ze ook nog thuis geweest?? En met hoeveel weken is ze geboren dan omdat de longetjes vaak een probleem is bij vroeggeboortes. En diabetes heb je dat nog of alleen gehad tijdens zwangerschap?

sorry veel vragen maar goed bedoeld.
Aangezien we hier toch met z'n allen langskomen ook even van mij Anna en Watertje gefeliciteerd wat fantastisch!!

Uiteraard ook voor de andere oktober meiden. Gefeliciteerd en geniet er van.

Liefs Julia
Anastacia, geeft niet hoor al die vragen, ik geef er graag antwoord op.

Mijn dochtertje is geboren met 37 weken en 6 dagen, dus een goede termijn. Maar omdat tijdens de zwangerschap al was gezien dat haar borstkastje kleiner was als dat hoorde werd ons al verteld dat dat misschien problemen op kon gaan leveren. Na haar geboorte heeft ze 8 dagen in het zh gelegen. daarna "gezond" mee naar huis totdat ze verkouden werd en bijna dood ging aan iets simpels als een snotneus. In totaal heeft ze 8 en een halve maand in het ziekenhuis op de IC gelegen, daarna overleed ze.

Ik heb sinds september 2008 diabetes, daarvoor alleen tijdens miijn zwangerschappen.

De kans op herhaling bij ons is 5%. Er is wel een chromosoomafwijking gevonden, maar omdat ik dezelfde afwijking heb verwachten ze niet dat dat de oorzaak van haar afwijkingen is geweest. Pas met de 20 weken echo kunnen ze zien of ons kindje gezond is.

Best spannend hoor!
Ana en Watertje.....echt super nieuws !! Gefeliciteerd....

De andere oktobermeiden ook natuurlijk !!

Waren we op het mei forum ook wel ff aan toe....een beetje goed nieuws.....snap dat jullie beide nog voorzichtig zijn maar we blijven hier af en toe spieken hoe het met jullie gaat hoor...

Veel liefs xx
Vlinder wat erg voor jullie zeg, zo happy naar huis heen met je kindje. En dan beland je in de h** wat sneu voor jullie meisje.

Heeft ze ook veel pijn gehad dan?

Hoe lang is het geleden voor je, dat ze is overleden?

Watertje heeft haar meisje heel vroeg in dezwangerschap moeten missen.

Bij mij was de 1e miskraam met 10 weken, en vruchtje is met 6 weken gestopt. De 2e miskraam had ik 1 met 7 weken een hartje gehoord alles goed, nog 2% procent kans op dat het nog mis zou gaan. En met 10 weken was er geen hartje meer te horen, was paar dagen na de vorige echo gestopt.

Het vruchtje had een celdelingsfout, is uit het onderzoek gekomen.
Vlindermama, Anastacia en watertje: wat vreselijk zeg. Ik hoop/wens/duim voor jullie dat het nu goed zal gaan. Hele spannende tijd inderdaad. Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en heb 19 februari een afspraak. Ik ben dan 7 weken en 1 of 2 dagen zwanger dus het hartje is dan al te zien, zei ze. Ze vroeg me ook een usb-stick mee te nemen zodat ze de echo erop kan zetten, helemaal geweldig! Kunnen we thuis nog een paar keer (lees: continu, ) kijken

Hoe voelen jullie je? Last van kwaaltjes? Ik ben wat meer moe en mijn borsten zijn wat gevoeliger. Heb het ook vaker koud de laatste tijd, kan dat ook een verschijnsel zijn? Valt dus nog reuze mee, ben benieuwd of dat zo blijft.

Kan niet wachten om het te vertellen aan iedereen, maar dat doen we nog maar even niet. In ieder geval de echo afwachten en dan maar eens kijken wanneer we het gaan zeggen. Mijn vriendin is ook zwanger (16 weken) en ik moet me elke keer inhouden als ik haar zie. Ze weet het volgens mij al hoor, aangezien ik afgelopen weekend wel een heel raar verhaal had om niet te drinken. Tja, bij mij valt dat gelijk op Dit weekend heb ik een feestje met andere vriendinnen en daar zou ik blijven slapen, hmmm. Hoe los ik dat nou weer op? Had al bedacht om een of andere blaasontsteking te faken, incl. een antibiotica-kuur Of hebben jullie nog goede tips?

Fijne avond allemaal!
Anastacia, ze heeft niet heel veel pijn gehad, wel af en toe benauwd. Het is vorig jaar juni gebeurd, dus bijna 8 maanden terug. Aan de ene kant lijkt het allemaal veel langer, maar aan de andere kant voelt het nog steeds als gisteren, wat een verdriet. Deze zwangerschap voelen we ook echt als een cadeautje van haar. We hebben ook een website bijgehouden, als ik het nieuws verteld heb in de familie dan zal ik even een link neerzetten hier, dan kunnen jullie het hele verhaal met foto's en al lezen!

Loeske ik heb eigenlijk weinig klachten behalve dat ik eigenlijk de hele dag honger heb. En door mijn diabetes mag ik niet te veel snoepen en eten, dus moet me soms echt in houden.

Ook hier zou het heel erg opvallen als ik niet meer drink, maar gelukkig moest ik vorige week naar de diabetesverpleegkundige en nu heb ik iedereen verteld dat zij gezegd heb dat ik even moet proberen zonder borrel om te kijken of mijn waardes dan beter worden . Toch nog toe werkt het. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik het al heel vroeg verteld, omdat ik dat toch niet te lang voor me kan houden. Nu wachten we eerst even de gyn af en dan zien we wel of we het al vertellen.

Die antibiotica is wel een goede, maar zo'n kuur duurt altijd maar max 10 dagen, daarna moet je weer wat anders verzinnen!

Liefs Vlindermama
Vlinder je smoes van niet drinken ivm diabetes is heel aannemelijk. Ik denk als je je meisje zo hebt gezien dat je er op het laatst wel vrede mee hebt dat ze is ingeslapen of heb ik het fout. Want als je benauwd bent is dat erg naar om te zien en te horen. Dikke knuf aan je, vind je het niet vervelende als ik er over heb??

Anders probeer ik mijn best te doen en het te vermijden?

Loeske jij krijgt het moeilijker, met de auto gaan omdat heel koud is. Tja voor de rest ben ik heel slecht in liegen, ze kunnen het meestal aan mijn neus al zien.

Als ik niet drink vald het niet op, ik ben altijd het haasje wat rijden betreft. En ik heb totaal geen moeite met niet drinken, ik heb er nooit zo'n behoefte aan.

Loeske koud hebben is heel normaal, altans voor mij. Ik ken ook veel vrouwen die het juist weer warmer hebben.

Wij willen het ook proberen stil te houden tot de 2e echo denk ik dan zou ik 9 weken en nog paar dagen zijn.

Wat leuk loeske dat je vlos een echo apparaat heeft, en dan de stickje thuis bekijken is wel helemaal gaaf.

Moet mijn gyn maar eens bellen of dat bij ons ook kan, omdat de 1e echo erg erg kort is. Om de boel niet te verstoren denk ik, gaan ze er niet zo in froeten.

Waarom krijg jij vroege echo Loeske? Misschien verteld maar niet gelezen.

Watertje hoe is het met je, durf je het aan om hier te schrijven?

Ik zou het wel fijn vinden.

Ik was vanacht hele tijd wakker kon niet slapen, en ik had honger. Ik had er beter even uit kunnen gaan want slapen ging ook niet.

Ik heb wel buikkrampen maar dat is de darmen denk ik.

Ik ben altijd gelijk onwijs opgeblazen, met 6 of 7 weken kan ik de boel al niet meer verdoezelen. Ik heb behoorlijke spekbuik, maar dan is het nog goed te zien.

Ik ga met Veertje zoals ik altijd mijn dochter hier noem, naar binnenpret met 2 vriendinnetjes.

tot laters lieve groetjes Ana
Anastacia, vind het niet rot hoor dat je er naar vraagt. ben altijd heel blij als ik over mijn kanjer kan praten, want knokken kon ze. Het is idd verschrikkelijk om je kind benauwd te zien, maar gelukkig was ze niet altijd (lees bijna nooit) benauwd omdat ze beademd werd. Alleen het begin met de verkoudheid en het allerlaatste was ze heel benauwd en daarom heen heel erg blij en vrolijk. De artsen zeiden altijd dat ze echt gelukkig was en zo zag ik dat ook, ondanks de ziekenhuis periode en operaties.

Ook ik heb het alsmaar koud, had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Ik heb ook d hele dag honger, word er niet goed van. ZEker omdat ik me aan een streng dieet moet houden ivm mijn suiker. Kan dus niet alles eten en dat is best lastig, maar het is voor het goede doel.

Ik ben ook al flink opgeblazen. Vorig week zat mijn werkbroek echt verschrikkelijk, was dan wel een beetje laag model dus die drukte alsmaar precies onder in mijn buik.

Zo ik ga even op de koffie bij mijn zwangere vriendin, lastig om mijn mond te houden, maar moet nog wel even volhouden, hahaha!

Liefs Marjon
Lieve allemaal,

wow, goed nieuws verspreidt zich snel :-). Wat lief van alle mei-dames, dankjulliewel! Voor degenen die nog niets van mij weten even kort:

vorig jaar augustus heb ik na 5 weken een miskraam gehad. Direct daarna werd ik opnieuw zwanger en alles leek goed te gaan. Tot de 16e week. Toen bleek mijn kleintje niet genoeg gegroeid te zijn en waren er zorgen bij de echodame. Ik heb vervolgens een vlokkentest gekregen en daaruit bleek dat ze de afwijking triploidie had, een teveel aan chromosomen, iets wat niet te verenigen is met het leven, zoals dat dan heet. Omdat ik al zo ver in de zwangerschap was, moes ik gewoon van haar bevallen en op 24 november is onze piepkleine Liv geboren. We hebben het daarna erg voor onze kiezen gekregen. Het verlies viel vreselijk zwaar. Het voelde echt alsof we ouders waren geworden, maar ons kind meteen daarna moesten begraven. Ze ligt nu op Zorgvlied en we zijn bezig zelf een grafsteentje voor haar te maken. Ook hebben we een voetafdrukje van haar in zilver aan een kettinkje hangen.

Eind december werd ik voor het eerst na de bevalling weer ongesteld en twee weken daarna hebben we weer geprobeerd zwanger te worden. Dat is dus gelukt! Ik vind het zelf nog steeds ongelofelijk. Wel ben ik erg bezorgd. Vooral omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb. Bij Liv had ik echt zere borsten enzo, nu heb ik nergens last van. Je zou denken: da's fijn, maar ik voel me er niet zo lekker bij...

Vlindermama, wat een verdrietig verhaal maar wat mooi dat je zo over je kanjertje kunt praten. Ooooh, laten we hopen dat het geluk ons allemaal deze periode toelacht :-)
Watertje vruchtbaar ben je wel zeg, dat het zo snel elke keer raak is. Maar ja als het gevoel zo sterkt is, dan ga je er voor.

Ik had na de misrkaam van januari vorig jaar even paar maanden er geen puf aan, moest echt even verwerken en herstellen.

Was onwijs ziek na de misrkaam, heb ik na de 2e misrkaam ook gehad. Ik had heel erg benauwd en bronchitus.

Maar we gaan ervoor, al is de ene uur een goed gevoel en het andere keer weer erge anst.

Maar dat zal ik nog wel even houden.

Wat mooi watertje om een zilverenvoetafdrukje aan je ketting te hebben. Waar ligt zorgvliet? Komt me bekend voor maar weet zo niet waar het is.

Vandaag met Veertje naar binnenpret geweest, naar de balletjesbak zoals ze dat zelf noemt.

Ze is totaal kapot na 5,5 uur spelen samen met de vriendinnetjes.

Ik hoop dat ik vannacht goed kan slapen, ik ben veel wakker geweest afgelopen nacht. Vooral druk druk in mijn hoofd.

En op een gegeven moment honger gevoel.

Nou morgen hele dag werken dus tot morgenavond.

Lieve groetjes Ana

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven