Wat een nacht!

01-02-2009 15:05 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt inderdaad behoorlijk in de war, en ik heb hier niet veel tips voor. Waar je niet over in de war lijkt te zijn is dat je huidige "relatie" je niet geeft wat je eruit wilt halen. Het lijkt je meer energie te kosten dan je krijgt.

Beëindig die dan, want waarom zou je het toelaten ongelukkig te worden van iets wat je eigenlijk al helemaal niet in je leven wilt en wel kunt stoppen?
quote:Frahim schreef op 02 februari 2009 @ 10:37:

[...]

Even offtopic: foezelen? Wat een briljant werkwoord!

Ja, daar moest ik dan ook wel weer om lachen

Ik ben net thuis. Nog steeds moe. Heb 'vriend' gebeld, maar kan ik niet bereiken. Heb de hele dag aan niks anders kunnen denken dan over het afgelopen weekend. Toch ook het gevoel dat ik er een potje van heb gemaakt, maar aan de andere kant mezelf dus ook in de hoek gedrukt waardoor ik nu die knoop moet gaan hakken. Ik zie er als een berg tegenop. Wil het niet telefonisch doen, maar vind het ook lullig hem blij te maken met een dode mus door hem uit te nodigen om te praten. Als ik dat zo zou zeggen, dan denk ik dat hij de bui al voelt hangen. En ik ben bang voor zijn reactie. Ook weet ik niet hoe ik het moet verwoorden (want natuurlijk betekende het weekendincident in feite niets. Tenminste, tov mijn gevoel naar die vreemde jongen. Wel zei het heel veel over hoe ik me voel in mijn 'relatie'.)

Erg moeilijk allemaal..

Nu eerst nog maar eens de enorme afwas doen. Staat nog steeds!
Ik zou het wel face to face doen. Al is het nog zo moeilijk en zwaar etc, schrijf desnoods van te voren op wat je wilt zeggen en zorg er voor dat je zoveel mogelijk vanuit je zelf schrijft/vertelt. Gewoon eerlijk zijn tov je gevoel jegens hem en jezelf. Dat het er dan allemaal niet zo soepel uitkomt geeft niks, dat is geen mens vreemd. Probeeer het wel netjes af te sluiten, helder en duidelijk, maar respectvol zonder hem iets te verwijten. Zorg dat het geen slepende kwestie wordt. Daarbij vraag ik me af of je het weekendincident zou moeten noemen, misschien kun je het beter achterwege laten zelfs. Het zal voor hem enkel pijnlijker zijn en voor jou heeft het geen waarde. Je kunt miss beter zeggen dat je dit weekend tot een bepaald inzicht en bijbehorend besluit bent gekomen.

sterkte
Sorry, maar ik ben er alweer.

Hij belde me net terug en het gesprek liep toch zo dat ik niet anders kon dan meer te vertellen over het weekend..

Ik nodigde hem namelijk uit om te komen en hij stond erop direct te vertellen als er wat was. Ik zei hem dat ik het telefonisch niet erg handig vond, maar dat maakte hem niets uit.

En zo geschiedde. Ik heb gewoon alles verteld, met een brok in mijn keel. En jezus, tot mijn grote verbazing reageerde hij totaal anders dan verwacht. Hij zei me dat hij het geen probleem vond. Ik ben niet van hem en ik ben oud en wijs genoeg. Als ik behoefte heb aan het zoeken van grenzen, dan moet ik dat doen. Hij ziet me graag en blijft dat graag doen. Daar wilde hij het bij laten, hij vond het te onbelangrijk om het er nog verder over te hebben.

GOD!

Nu zit ik echt als versteend op de bank. Wist er amper wat op te zeggen.
Jeetje, dat vind ik wel een knappe reactie van hem. Maargoed blijkbaar was/is het voor hem tussen jullie dus echt vrijblijvend zonder jaloerse gevoelens van zijn kant. Nou zeggen mensen dat wel vaker , maar als puntje bij paaltje komt blijft deze jongen dus iig achter zijn opvatting staan, hulde.

Maar goed, wat wil jij nu? Wil jij ook deze vrijblijvende relatie of wil je stiekem toch liever een echte leuke relatie die ook nog es monogaam is? Zou even bekomen van de schrik van het gesprek en dan voor jezelf bedenken waar jij mee kan leven.

O en heel dapper dat je het wel verteld hebt, voelt wel als een opluchting denk ik? Zie het als een goede leerschool/ervaring voor in de toekomst iig.
Om eerlijk te zijn voel ik opluchting, maar ook nsog teeds die wereld die nog net zo hard op z'n kop staat.

Want hoe ga ik verder nu inderdaad? Hij wilt me morgen zien en komt dus ook langs. Lijkt me sowieso goed om elkaar te spreken/zien. Maar verder dan? Geen idee!

Nog steeds heb ik geen relatie met hem. Niet officieel en mag er dus blijkbaar ook contact met anderen worden gemaakt. Ik kan breken met hem, elkaar dus niet meer gaan zien, of mijn eigen weg vinden door me ondertussen meer op mijn eigen dingen te gaan richten (waar ik dus al zo'n beetje mee bezig was..) en wie weet ooit eens verliefd te worden op een ander. Dan is het een heldere zaak.

Ik weet echt even niet waar ik goed aan doe, ook omdat het verhaal nu wat anders is geworden door zijn onverwachte reactie.

Ik waardeer jouw feedback in elk geval enorm, Pluk. Ik heb er wat aan. Dank je wel daarvoor.
Geef het even de tijd , om alles te laten bezinken. Kijk/wacht af wat morgen brengt en overhaast niets. Zorg daarbij ook dat je je eigen grenzen in de gaten houdt en ik zou zelfs zeggen als je twijfelt...... niet doen. Maak de puinhoop niet erger nu je net bezig bent die op te ruimen, dat is zonde van de energie.

Als laatste wil ik nog 1 ding opmerken: Je zegt dat het verhaal anders is geworden door zijn reactie. Is dat echt zo? Nog steeds moet jij kiezen voor hetgeen je gelukkig maakt, wat bij jjou past en moet jij je eigen grenzen aangeven. De situatie in het weekend maakte het je miss 'makkelijk' zodat je een excuus had om het uit te maken, maar zijn reactie was niet zoals je verwachtte (hoopte?). En nu heb je dus nog steeds een soort van scharrelrelatie met deze jongen. Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je het uit moet maken met hem, als jij er mee kan leven prima. Maar ergens heb ik het idee dat je nu weer niet voor jezelf kiest en deze relatie je min of meer overkomt. En dat hoeft dus niet, want als die niet is wat je zoekt of als jij er geen zin meer in hebt of een monogame relatie zoekt of wat dan ook, dan mag je er gewoon mee stoppen, dat is je recht.

Ik wens je wijsheid en sterkte toe
quote:Kym schreef op 02 februari 2009 @ 17:27:

Ik waardeer jouw feedback in elk geval enorm, Pluk. Ik heb er wat aan. Dank je wel daarvoor.

Dank je Wat dat betreft snijdt het mes aan 2 kanten. Ik deel mn ervaringen en wijsheden hier graag op het forum en kom ook steeds meer aan de weet. Bovendien helpt het opschrijven van adviezen mij ook weer bepaalde dingen helder te zien of zaken uit het verleden beter te plaatsen/accepteren.

Daarom vertoef ik hier ook zoveel, tis goed voor je geestelijke gezondheid
quote:plukvandepetteflat schreef op 02 februari 2009 @ 17:21:

Jeetje, dat vind ik wel een knappe reactie van hem. Maargoed blijkbaar was/is het voor hem tussen jullie dus echt vrijblijvend zonder jaloerse gevoelens van zijn kant. Nou zeggen mensen dat wel vaker , maar als puntje bij paaltje komt blijft deze jongen dus iig achter zijn opvatting staan, hulde.

Mischien omdat het hem en vrijbrief geeft om ook dit soort dingen te doen? En hoe staat TO daar tegenover? wat zou je doen als je "vriendje" er ook vrolijk op los blijkt te scharrelen, omdat dat mag?

Maar goed, wat wil jij nu? Wil jij ook deze vrijblijvende relatie of wil je stiekem toch liever een echte leuke relatie die ook nog es monogaam is? Zou even bekomen van de schrik van het gesprek en dan voor jezelf bedenken waar jij mee kan leven.

O en heel dapper dat je het wel verteld hebt, voelt wel als een opluchting denk ik? Zie het als een goede leerschool/ervaring voor in de toekomst iig.

idd dapper dat je het hebt vertelt, maar nog geen oplossing van je vraagstuk. je had mss gehoopt dat hij dit niet zou accepteren, waaroddr wederom de beslissing voor je werd genomen. Dat jouw "vriendje"zo makkelijk acepteert geft aan de andere kant ook aan dat ie idd niet echt voor je gaat en wil gaan, want anders was ie wel gekwetst en boos geweest (of hij weet t te verbergen). ben je niet stiekem ook teleurgesteld omdat t m blijkbaar niks kan schelen dat jij met anderen foezelt en dat ie je mss wel kwijt raakt aan een ander? Of zijn jullie allebei bijelkaar in afwachting van iets beters?

Vraag blijft: Wat wil JIJ en wt ga je doen om dat ook te krijgen?
Hm Pluk, je laatste punt is een goed punt weer. Want ja, om eerlijk te zijn betrap ik mezelf ook lichtelijk op een gedachte die dan misschien weer minder eerlijk is naar mezelf toe (of het werkt juist wel, dat weet ik niet): hij vindt het niet erg als ik verder 'rondkijk' op liefdesgebied en dat verbaaste me, maar ontneemt me ook een groot stuk schuldgevoel. Het ergste vond ik het, als ik merkte dat ik hem zou kwetsen. Dat verdient hij gewoon niet, klaar. Maar hij ligt er niet wakker van, zei hij letterlijk. Stiekem hoop ik heel hard dat ik het nog gezellig met hem kan hebben, maar ondertussen dus ook verder kan kijken. Hij voelt namelijk niet de Liefde van mijn leven en dus wil ik mijn ogen wel open kunnen houden voor diegene die dat gevoel wellicht wel teweeg kan brengen.. Snap je?

Maar de volgende vraag is natuurlijk of ik dat wel trek, op die manier leven.
quote:return_of_kreng schreef op 02 februari 2009 @ 17:53:

[...]

idd dapper dat je het hebt vertelt, maar nog geen oplossing van je vraagstuk. je had mss gehoopt dat hij dit niet zou accepteren, waaroddr wederom de beslissing voor je werd genomen. Dat jouw "vriendje"zo makkelijk acepteert geft aan de andere kant ook aan dat ie idd niet echt voor je gaat en wil gaan, want anders was ie wel gekwetst en boos geweest (of hij weet t te verbergen). ben je niet stiekem ook teleurgesteld omdat t m blijkbaar niks kan schelen dat jij met anderen foezelt en dat ie je mss wel kwijt raakt aan een ander? Of zijn jullie allebei bijelkaar in afwachting van iets beters?

Vraag blijft: Wat wil JIJ en wt ga je doen om dat ook te krijgen?

Ik weet niet of ik hoopte op zijn boosheid. Nee, eigenlijk niet, ik was er juist bang voor. Bang om hem echt pijn te doen. Hij is wel gek op me (ik ook op hem), maar noemt wat wij hebben ook geen relatie en kan het daardoor relativeren denk ik. Waar ik echt blij om ben trouwens. Ik weet wel dat hij heel openminded is, misschien heeft het daar ook mee te maken. Hij zegt zelf geen behoefte te hebben aan iemand anders momenteel, aangezien hij een druk leven heeft die in het teken staat van zijn topsport en hij daar zijn handen aan vol heeft. Wel heeft ook hij vrij spel en dat is hem goed recht natuurlijk! Dat heb ik zo gezegd. We zien elkaar denk ik niet door gebrek aan beter, maar wel omdat het altijd wel goed voelt. Niet goed genoeg voor een leven lang relatie, zoals dat nu voor me voelt, maar wel op de momentel zelf.

Ach, ik weet het ook allemaal niet. Het is wazig allemaal. Ik zou wel kunnen janken, maar gek genoeg kan ik er geen traan om laten momenteel.
Oeps, viva deed al wat vreemd en nu kwam mijn post in het verkeerde topic (had meerdere vensters open en had ergens getypt maar toen kwam dit topic tevoorschijn en waarschijnlijk dus hier gepost)

sorry!!!
Karin 24, zit jij niet in een verkeerd topic te posten?

Zie niet dat je al eerder gereageerd hebt namelijk en lijkt nu net of jij TO bent.
quote:curlygurly schreef op 02 februari 2009 @ 19:05:

Karin 24, zit jij niet in een verkeerd topic te posten?

Zie niet dat je al eerder gereageerd hebt namelijk en lijkt nu net of jij TO bent.Ja ging perongeluk zie uitleg, excuus!
quote:Kym schreef op 02 februari 2009 @ 17:55:

Hm Pluk, je laatste punt is een goed punt weer. Want ja, om eerlijk te zijn betrap ik mezelf ook lichtelijk op een gedachte die dan misschien weer minder eerlijk is naar mezelf toe (of het werkt juist wel, dat weet ik niet): hij vindt het niet erg als ik verder 'rondkijk' op liefdesgebied en dat verbaaste me, maar ontneemt me ook een groot stuk schuldgevoel. Het ergste vond ik het, als ik merkte dat ik hem zou kwetsen. Dat verdient hij gewoon niet, klaar. Maar hij ligt er niet wakker van, zei hij letterlijk. Stiekem hoop ik heel hard dat ik het nog gezellig met hem kan hebben, maar ondertussen dus ook verder kan kijken. Hij voelt namelijk niet de Liefde van mijn leven en dus wil ik mijn ogen wel open kunnen houden voor diegene die dat gevoel wellicht wel teweeg kan brengen.. Snap je?

Maar de volgende vraag is natuurlijk of ik dat wel trek, op die manier leven.

Ik snap je zeker, maar ik vraag me af in hoeverre je je ogen openhoudt en kan gaan voor iemand anders zolang je deze relatie nog 'aan ' houdt. Want kun en ga je nu echt ongeremd daten met jongens die je wel leuk vindt bijv? Maw beperkt deze relatie je eigenlijk niet? Snap dat het moeilijk is om het te verbreken hoor, maar je zult er vroeg of laat toch doorheen moeten, dus denk niet teveel op korte termijn.

Daarnaast hoe ga jij reageren als hij eens wat met een ander meisje doet ondertusssen? Trek jij dat?

Maw bewaak je grenzen en blijf niet in iets hangen omdat het veilig lijkt. Het is even moeilijk, maar ook liefdesverdriet kom je weer te boven.
quote:plukvandepetteflat schreef op 02 februari 2009 @ 20:13:

[...]

Ik snap je zeker, maar ik vraag me af in hoeverre je je ogen openhoudt en kan gaan voor iemand anders zolang je deze relatie nog 'aan ' houdt. Want kun en ga je nu echt ongeremd daten met jongens die je wel leuk vindt bijv? Maw beperkt deze relatie je eigenlijk niet? Snap dat het moeilijk is om het te verbreken hoor, maar je zult er vroeg of laat toch doorheen moeten, dus denk niet teveel op korte termijn.

Daarnaast hoe ga jij reageren als hij eens wat met een ander meisje doet ondertusssen? Trek jij dat?

Maw bewaak je grenzen en blijf niet in iets hangen omdat het veilig lijkt. Het is even moeilijk, maar ook liefdesverdriet kom je weer te boven.

Ik denkt dat het me zeker wel remt. Maar dat doet het al tijden. En om die reden denk ik dat het niet echt zal werken. Nee, dat werkt niet. Ik weet het zeker.

Ik wil weer helemaal mezelf kunnen zijn.
Ach, je weet het wel, je kunt het zeker, je moet het alleen nog ff doen!

Verder niks zinnigs te melden

Slaap lekker alvast

ps kym, ben net bij haptonoom geweest en ik weet het weer helemaal niet meer... en 'mag' deze week geen beslissing nemen. Ik moet het beslissen loslaten... Om uit m'n hoofd te komen en het te kunnen voelen. Klopt helemaal by the way. Maar oh oh oh... ach, je weet wel
quote:anoukske schreef op 02 februari 2009 @ 22:47:

Ach, je weet het wel, je kunt het zeker, je moet het alleen nog ff doen!

Verder niks zinnigs te melden

Slaap lekker alvast

ps kym, ben net bij haptonoom geweest en ik weet het weer helemaal niet meer... en 'mag' deze week geen beslissing nemen. Ik moet het beslissen loslaten... Om uit m'n hoofd te komen en het te kunnen voelen. Klopt helemaal by the way. Maar oh oh oh... ach, je weet wel

Ach, inmiddels alweer een nieuwe reactie van "vriendje", namelijk dat ie er nog eens over nagedacht heeft en het eigenlijk totáál niet tof vindt wat er is gebeurd.

Ik vond het al zo verdacht koeltjes, zijn eerste reactie. Kut dus. Hij is niet blij, en terecht. Maar dit maakt het ook weer duidelijker hoe ongelijkwaardig het is. Ik kan hem niet geven wat ie wilt en hij mij evenmin.

En hii Anouk! Interessante wending ook bij jouw haptonoom.. alhoewel ik me háást niet voor kan stellen om die gedachte uit je hoofd te zetten. Lastig zeg! Maar wie weet ook wel heel goed. Ben benieuwd!

Lekker slapen!
Ahh het puntje was nog niet helemaal bij het gevoelsmatige paaltje aangekomen (bij je vriend dus..).

Maar dat verandert als het goed is jouw standpunt niet, toch?

Zoals je zelf al zei, je wilt jezelf weer zijn.
quote:plukvandepetteflat schreef op 02 februari 2009 @ 23:50:

Ahh het puntje was nog niet helemaal bij het gevoelsmatige paaltje aangekomen (bij je vriend dus..).

Maar dat verandert als het goed is jouw standpunt niet, toch?

Zoals je zelf al zei, je wilt jezelf weer zijn.

Yes. En zo is het

Ik lig weer hyper in bed. Of naja, mijn kop vol denkstof natuurlijk. Van alles gaat er doorheen, ook die jongen van zaterdag nog wel. Dat het wel grappig gelopen is en dat hij ook wel erg door me heen prikte (herinner ik me nu ). In veel opzichten zo'n volwassen vent met wie niet te sollen viel. Dat wil ik, maar dan wel een hele erge monogame natuurlijk.

Het zien van "vriendje" gaat gewoon door morgen. Dat moet ook gewoon, want er moet persoonlijk gesproken worden. Maar wat zal het lastig worden. Ik zie alle scenario's al voor me.

Maar ja.

Pluk, dikke kans dat je vannacht nog reageert, dus zal ook even het forum doorspitten, maar wat is jouw verhaal dan? Jouw verhaal waardoor je zo werd aangetrokken door mijn topic?

Jahoor hier ben ik al :P

Mijn verhaal, of mijn topic bedoel je?

Het heet iets van: eerlijkheid of een trap na? Is al wel van ruim een half jaar terug hoor trouwens.

succes morgen iigen probeer toch wat te slapen
Pluk, ik las 'm ja. Kan 'm trouwens ook nog wel herinneren van die periode. Uhm, maar vergelijk je mijn actie nu met je ex trouwens?

Ik herken me weer in jouw verhaal en niet gerelateerd aan wat ik in deze topic schreef, maar wel over een eerdere relatie. Ik woonde samen met diegene en toen het uit ging had hij vrij vlot een ander. Een gezamenlijke vriendin nog wel! Dat voelde ook erg beroerd, maar ja..
Nee nee vergelijk jouw actie niet met mijn geschiedenis

Ik trek het meer in zn algemeenheid. Ik herken de dingen die je zegt, ik zou ze toentertijd ook gezegd kunnen hebben. Was ook zelf niet mans genoeg om toen definitief de knoop door te hakken en wilde liever dat iets buiten mij om de beslissing zou nemen. Herken het patroon waar je in zit en de vertrouwdheid niet op willen geven.

Maar het gaat steeds meer pijn doen. Mijn ex had toen 'ineens' een ander en jij ligt ook naast een vreemde man. Je verliest jezelf in de relatie omdat je niet het gevoel hebt jezelf te kunnen zijn, maar je wilt het ook niet kwijt en uiteindelijk wordt het alleen maar erger en gaan jullie miss met knallende ruzie uit elkaar. DAarom wil ik zeggen: bespaar jezelf die ellende en zet er een punt achter als dit niet is wat je wilt.
Nou, "vriendje" kwam gisteren langs, zoals afgesproken. Ik heb kunnnen zeggen wat ik wilde zeggen, maar hij snapt me niet. Dat ergert en frustreert me tegelijk. Hij vindt dat ik teveel nadenk en vindt het allemaal wel prima zo (zegt hij): ee gaan onze eigen wegen. En daar lagen we dan (want slapen bij me zou hij sowieso komen doen). Zeer vreemd. Ik wilde niet meer zo intiem zijn, want ik wist dat ik dan alleen maar ontzettend hard zou moeten huilen. Na een zoen gebeurde dat dus ook. Afscheid nemen is altijd moeilijk, tenminste zo ervaar ik dat.

Hij snapte mijn verdriet niet. Ik werd er boos om. En zo duurde dat even voort: praten, erover uit zijn, uitleg, onbegrip. Uiteindelijk in slaap gevallen en vanochtend vertrok hij. We namen wel oké afscheid, maar hij weigerde mijn sleutels achter te laten. Daar baal ik van! Want dat hoort ook bij afsluiten! Bovendien wil ik in dit stadium helemaal niet willen beseffen dat hij mijn sleutels nog heeft! Dat is nogal raar. Maar ja. Ik wilde er vanochtend ook geen stennis om maken.

Nou. Dit was het dan dus toch. Ik ga weer keihard singlen, dat weet ik wel.
Jeetje, heftige nacht. Maar je hebt wel de beslissing genomen en bent erachter blijven staan. Dat vind ik ontzettend sterk van je!

Hij beseft het miss nog niet helemaal en (wil) het nog niet begrijpen, maar als jij je poot stijf houdt komen die sleutels vanzelf wel. Als jij niet meer verder wil met hem, dan houdt het nl op voor hem, ook al snapt ie het niet en wil hij nog wel verder. It takes two to tango, en als er 1 uitstapt houdt het gewoon op.

Maargoed laat het maar even bezinken, zowel bij hem als bij jou. Even rust en geen contact zal jullie goed doen denk ik. Komt goed Kym, tis nu even moeilijk, maar het zwaarste heb je al gehad. Nu kan je de boel tenminste verwerken en afsluiten en jezelf weer een beetje terugvinden.

Sterkte daarmee!
Sloten vervangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven