Samenwonen!!!!

30-01-2009 16:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar bij elkaar. We hebben allebei ons eigen huis en we zien elkaar zo'n 3 keer per week. Op dit moment hebben we beide nog niet echt de behoefte om te gaan samenwonen maar ik denk er zeker wel over na als zijne het toekomst idee van ons samen.

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe snel anderen gingen samenwonen met hun partner. Hoe lang duurde het voordat jullie die keuze maakten? Van wie kwam het af? Trok jij bij hem/haar in of hij/zij bij jou of kochten jullie samen een huis? En hoe bevalt het?

Ik zie mezelf zeker wel samenwonen met mijn vriend alleen op dit moment vind ik het ook nog heerlijk om lekker mijn eigen leventje en huisje te hebben..
Bij ons duurde het twee jaar. Mijn vriend heeft eerst werk gezocht in mijn omgeving (woonde 180 km verderop) en is daarna bij mij ingetrokken in mijn huurhuis. Nu, na nog eens drie jaar, krijgen we op 16 februari de sleutel van ons eigen huis!

Het bevalt super, zo samen. Het leek me moeilijk om mijn vrijheid op te geven (en mijn lekkere ligbank te moeten delen, hahaha), maar het is me 100% meegevallen. We genieten volop van elkaar.

We hebben trouwens een nieuw bankstel besteld voor het nieuwe huis. Hopelijk wordt het daar net zo knus en gezellig als het hier altijd is geweest
wij gingen na 1,5 jaar samen zoeken naar een huisje voor ons twee, we hebben ipv twee studentenkamers toen 1 huurding gezocht, na 2 jaar en drie maanden iets gevonden en verhuisd( tja studentenstad dus moeilijk iets te vinden)

het idee kwam een beetje van allebei, een vriendin van ons ging samenwonen en toen hadden we zoiets van he wel handig, we zijn toch altijd op jouw kamer of de mijne.....(romantisch he :P)

we zijn nu 4 jaar verder en het bevalt prima! en ik heb nog steeds mijn eigen leven en dingen die ik doe en afspreek zonder hem. maar na zo'n afspraak kom ik dan gezellig thuis bij hem.
Wij zijn na twee jaar gaan samenwonen in zijn toenmalige (huur)huis. Het leek ons destijds allebei leuk om samen te gaan wonen dus vandaar. Inmiddels wonen we alweer bijna zeven jaar samen, waarvan 5 jaar in ons samengekochte huis en nog steeds geen spijt ! En wij doen ook gewoon dingen voor onszelf en andere dingen weer gezellig samen... gelukkig is dat voor ons allbei geen probleem .

Groetjes Loes

@ Naski: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis... leuk hoor!
Ik kreeg vriendlief na 3 maanden niet meer de deur uit. Ik was degene met een 2 pers bed en hij had 2 1pers bedden naast elkaar staan. Ik heb heel duidelijk gezegd dat hij echt niet elke nacht bij mij hoefde te slapen maar hij vond het wel gezellig zo. En ik ook wel.

Na meer als een jaar hebben we de boel maar bij elkaar gegooid en zijn gaan samenwonen.

Nu zijn we 10 jaar en 2 kids verder in ons koophuis wat we ook nog dat jaar hebben aangeschaft.

Bij ons ging het heel natuurlijk en kwam het gewoon van beide kanten
Loesssie, dank je wel! We hebben enorm veel zin om te verhuizen: samen kleuren, meubels etc. uitzoeken, joepie!!
Hoi Naski, kan me voorstellen dat je je er op verheugd! Toen wij ons eerste huis hadden gekocht heb ik vooraf alvast de 3D-Roomplanner op de site van VT wonen gebruikt. Dan kun je zelf een plattegrond maken van bijvoorbeeld je woonkamer en kun je alvast een indeling maken met meubels... misschien leuk om eens te doen !
wij woonden na 2 mnd praktisch samen en na 5 maanden officieel.. ik mijn huurhuisje opgezegd en in zn appartement getrokken.. nu getrouwd en op zoek naar een lekker groot huis.
Hier nog een die heel snel ging samenwonen. Na 6 weken vroeg ik of hij het niet vervelend vondt als ik er zo vaak was (hij mooi koopappartement, ik oud huurappartement) en zijn antwoord was dat ik er wat hem betreft elke dag zou zijn. Met 3 maanden woonden we officiëel samen en dat gaat nu bijna twee jaar later nog steeds erg goed. We zijn nu de laatste dingetjes in zijn appartement aan het afmaken en dan gaan we op zoek naar een koophuis.

Veel plezier met fantaseren over het (in de toekomst) gaan samenwonen!
Na 3 maanden al officieel samenwonen??!! Ik vind het knap :-). Mijn vriend en ik leren elkaar nu pas echt goed kennen en maken nu ook echt dingen met elkaar mee. In onze relatie was dat echt te vroeg geweest maar iedere relatie is natuurlijk anders..
Ik had een lange-afstands-relatie met m'n vriend. Na een jaar had ik m'n diploma en ben ik naar z'n land geëmigreerd en trok ik bij hem in. (Een studentenstudio) Na een jaar verhuisd naar een 2-kamer huurflat en nu wonen we al weer 4,5 jaar samen. In september gaan we waarschijnlijk een wat grotere woning kopen!

Bij ons was hadden we eigenlijk geen keuze : we wilden samen zijn, dus moest ik wel bij hem intrekken, ik had namelijk nog geen baan en dus geen geld om zelf wat te huren. (In NL woonde ik toen nog bij m'n ouders )
Ik denk dat als het van beide kanten goed voelt, dat je het gewoon moet doen. Maar als 1 persoon nog een beetje twijfeld of het aan wil kijken ja dan moet je even wachten. Niet iedereen is even snel (of langzaam) als de ander!

Mijn lief en ik zijn 1,5 jaar samen, en wonen ook nog niet samen. Maar dat komt omdat zijn broer tijdelijk bij hem inwoont (die gaat hopelijk dit jaar het huis weer uit haha) anders had ik nu ook al bij hem ingetrokken in zijn huurhuis.

Wel ben ik het eens met dat je elkaar pas na een langere tijd echt leert kennen. Het eerste jaar (misschien nog wel langer of juist korter ligt aan de persoon in kwestie) ben je nog helemaal hotel de botel verliefd en roze wolk etc etc. Maar daarna zwakt dat af. Ik vind het alleen helemaal niet gek dat mensen zo snel gaan samenwonen. Het kan na 3 mnd foutgaan als je elkaar net een half jaartje kent, maar het kan ook fout gaan na 3 mnd als je al 3 jaar samen bent en dan gaat samenwonen.

Het heerlijkste lijkt mij wel het niet meer hoeven plannen wanneer je elkaar ziet en samen slaapt. Dat vind ik wel zo vervelend! Wel afspraken maken natuurlijk wat je gaat doen in je weekend, samen leuke dingen plannen. Maar niet meer dat ge-etter met wanneer elkaar zien, agenda erbij, wanneer samen slapen etc etc etc.

Iedereen die is gaan samenwonen pas, of nu bezig is met samenwonen; heeeeeel veel plezier en geluk!
quote:CassieViva schreef op 30 januari 2009 @ 17:56:

Na 3 maanden al officieel samenwonen??!! Ik vind het knap :-). Mijn vriend en ik leren elkaar nu pas echt goed kennen en maken nu ook echt dingen met elkaar mee. In onze relatie was dat echt te vroeg geweest maar iedere relatie is natuurlijk anders..Ja het is ook wel extreem snel hoor. Onze omgeving hielden hun hart vast. Tja wat kan ik zeggen, we waren en zijn allebei nogal kieskeurig dus het feit dat we eindelijk iemand hadden gevonden die we leuk vonden en waar we ons aan open durfden te stellen zei ons genoeg. Waarmee ik niet wil zeggen dat het altijd makkelijk is geweest.
quote:CassieViva schreef op 30 januari 2009 @ 17:56

Na 3 maanden al officieel samenwonen??!! Ik vind het knap :-). Mijn vriend en ik leren elkaar nu pas echt goed kennen en maken nu ook echt dingen met elkaar mee. In onze relatie was dat echt te vroeg geweest maar iedere relatie is natuurlijk anders..

Aiii, wij woonden al na 2 maanden samen

En 3 maanden daarná was het officieel, qua inschrijving op adres ed. Het ging eigenlijk vanzelf. Ik had (heb) een koophuisje, hij zat in een huur-appartementje. Onze relatie was toen nog geheim voor 't werk, aangezien ik zijn leidinggevende was . (Als jullie daarover nog opmerkingen hebben, I would be happy to reply )

Ik gaf hem toen mijn sleutel tijdens een werk-feestje (hij was een week gedetacheerd geweest en zou die avond bij mij slapen) en hij heeft die sleutel gewoon nooit meer teruggegeven (daar maakt hij nu nog grapjes over: hoezo overleggen of je wilt samenwonen, je moet gewoon om de sleutel vragen en die niet meer teruggeven). Sindsdien woont hij dus praktisch bij mij, 3 maanden later (nadat we het ook op ons werk hebben verteld) is het officieel geworden.

Het bevalt nog steeds prima, dik een jaar later. Ik heb nog nooit ergens zo géén spijt van gehad. We kennen elkaar door en door, zijn volop toekomstplannen aan het maken, geven elkaar alle vrijheid die we nodig hebben maar ook heel vaak met z'n 2-tjes, zijn allebei blij dat we elkaar als partner hebben. Dit is het!
3 jaar duurde het voordat we gingen samenwonen.

Maar ik was pas 20 toen ik hem leerde kennen.

We hebben na 3 jaar een huisje gekocht en we wonen momenteel al 10 maanden in onze derde woning.
Ik heb zijn sleutel ook . Maar gebruik hem nooit haha en hij heeft de mijne ook in zijn bezit en weet geloof ik niet eens waar die is!

Ik vind 2 maanden of 3 maanden veel te snel. Je kent elkaar amper en gaat gelijk al op elkaars lip zitten. Ik zou er persoonlijk knettergek van worden omdat ik nogal hecht aan mijn avondjes heerlijk niksen en geen rekening te hoeven houden met mijn vriend.
quote:Ik vind 2 maanden of 3 maanden veel te snel. Je kent elkaar amper en gaat gelijk al op elkaars lip zitten. Ik zou er persoonlijk knettergek van worden omdat ik nogal hecht aan mijn avondjes heerlijk niksen en geen rekening te hoeven houden met mijn vriend.

Geloof me, als het mezelf niet zou zijn overkomen had ik mezelf ook voor gek verklaard. Maar zo is het nu eenmaal heel natuurlijk gegaan en ik ben nog iedere dag blij dat dat zo is!

Wij zitten elkaar helemaal niet op de lip, hebben allebei nog ons eigen leven maar genieten ook erg van ons leven samen.
Mijn ex en ik woonden binnen 3 weken officieel samen (en dat heeft 16 jaar geduurd, het is dus niet mijn ex geworden omdat we te snel zijn gaan samenwonen).

Toen ik Capilief leerde kennen waren we meteen al altijd of bij hem of bij mij thuis, vanaf de tweede week ofzo al (we hebben elkaar tijdens een reis ontmoet, dus de eerste week waren we ook al behoorlijk veel samen). Na een maand of zeven (geloof ik) is hij ook officieel bij mij ingetrokken, maar dat was toen alleen nog maar een formaliteit omdat we toch al 24 uur per dag bij elkaar waren (behalve als we aan het werk waren natuurlijk). Ik zou ook altijd zeggen dat binnen een paar maanden met iemand gaan samenwonen veel te snel is, maar ik heb het nu voor de tweede keer gedaan en het voelt alleen maar goed.

Bij een tussenliggende relatie voelde het overigens niet goed, die is dan ook binnen een jaar uitgegaan. Dus blijkbaar voel ik toch wel aan of het goed zou kunnen blijven gaan, en of het 'verantwoord' is om zo snel al met iemand te gaan samenwonen.
Kende hem al heel lang gewoon vriendschappelijk via inet.. toch maar eens afgesproken en na date 2 is hij nooit meer weggegaan.. Eerst 2 jaar op m'n studentenkamertje samengezeten.. en sinds een jaar officieel samen in een huurhuis.. (wat een ruiiiimte!) Gaat hartstikke goed..

Veel plezier!
Ik ben nu 4 maanden samen met mijn vriend en we zijn elk mogelijk moment samen. En dat gaat inderdaad heel natuurlijk. We doen onze eigen dingen en vinden het dan gewoon heel fijn om 's avonds samen naar bed te gaan etc.

Nu ga ik eind maart 4 maanden reizen, maar als dat niet het geval was woonden we denk ik tegen de zomer wel samen. Nu stellen we het officiele samenwonen uit tot eind 2009/begin 2010. Dan zijn we ruim een jaar samen.
Ik heb een LAT-relatie van ruim een half jaar en ik zie hem elk weekend; ben meestal van zaterdag tot dinsdag bij hem. Dit is heerlijk en we vinden het beide super gaan zo. Door de weeks wonen we 30 min. bij elkaar vandaan, maar ik vind het heerlijk om me dan volledig op m'n studie te storten en hem dus eventjes niet te zien. Ik heb gewoon veel ruimte nodig om mijn eigen ding te kunnen doen en hij gelukkig ook, dus dit werkt prima. Het enige waar ik af en toe tegenaan loop is het zeulen en emmeren met spullen heen en weer... maar dat neem ik op de koop toe.
hier iemand die druk bezig is met het zoeken naar een huis om samen te gaan wonen. Als het aan m'n vriend lag was ik binnen een paar maanden bij hem ingetrokken. Dat ging mij iets te snel. Nu zijn we bijna 2 jaar samen en zijn we dat heen en weer gesjouw tussen de huizen zat.

Dus druk op zoek naar een huis. We willen meteen gaan kopen.....superspannend en volgens sommige mensen in onze omgeving niet handig. Blijkbaar zijn er mensen die vinden dat je eerst moeten oefenen in een huurhuis. Soms bekruipt me ook wel een vlaag van, " waar beginnen we aan" . Maar aan de andere kant ik ben lang genoeg super onafhankelijk op mijn eentje geweest, en garanties dat je relatie overeind blijft als je eerst samen huurt en dan pas gaat kopen zijn er niet.

Ik verwacht ook heus wel de nodige irritaties en moeilijke momenten, maar ik heb vooral ook zin om samen thuis te zijn.
Hoewel vriendjelief en ik het al een maand of 8 hartstikke gezellig samen hebben, ben ik echt nog niet toe aan samenwonen. Ik heb niet het gevoel dat ik hem goed genoeg ken. Ik heb de intentie om voor altijd bij hem te blijven, maar wil definitieve stappen zeker niet overhaasten.

Als ik op fiets zit met een rugzak vol met kleren, baal ik er wel van maar ik doe het liever nog een jaar of twee op deze manier als dat ik in een relatie zit die ik misschien niet had willen hebben als ik beter had nagedacht.

Ik heb teveel slechte voorbeelden, die goed begonnen, in mijn omgeving gezien. We kunnen ook nog ons hele leven samenwonen, dus nog even van mijn extra vrijheid en eigen plekkie genieten vind ik eigenlijk wel fijn.. .

En over een minuut of wat zit ik weer op de fiets (koud!) met mn rugzakje.. Tsja... je moet er wat over hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven