Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
ZoMa17 Spannend ZoMa17! Als ik zo lees zijn er dus meer meiden bezig met ovulatietesten? Niemand die zoals wij het op z'n beloop laat?

_melon Haha dankje! =) Zo wat wordt er veel verbouwd bij jou, ben je het niet zat? Wij hebben een huurhuis, maar aangezien we hier nog wel zullen blijven wonen (prima huurprijs voor grote ruimte en lekker dichtbij de stad) hebben we paar weken geleden ook besloten om het 1 en ander aan te passen zodat het meer 'ons' huis voelt. Maar ben nu al klaar met alle stof en projectjes die maar half af zijn =P Wij doen veel zelf, dus kunnen pas na werktijd of in het weekend klussen. Mijn man kan niet echt 1 project afronden en dan door naar een volgende.. bij hem moet alles tegelijk

orchidee13 Nu ook jij hetzelfde zegt als alle andere meiden hierboven (en mensen in mijn omgeving) ben ik al veeeel meer gerustgesteld. HET KOMT GOED! Zal voor je duimen dat je snel weer ongesteld wordt zodat je ook met de testen kan starten!
Oh! Vinden jullie het handig om ook hier een tabel in te voeren voor meer overzicht? Ik geloof dat er zo'n 12 meiden schrijven, lijkt mij wel leuk om van iedereen beetje bij te houden hoe het gaat etc.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar iedereen verspreid woont in NL? Ben gewoon nieuwsgierig Haha!

@pastelkleurtjes Wat betreft die ovulatietesten, ik was het eigenlijk niet van plan. Maar werd zo nieuwsgierig gemaakt hier Haha!
Aut viam inveniam aut faciam.
Hallo!

Ik zou ook graag mee willen schrijven.

Ik ben 23 jaar, in december spiraal laten verwijderen en gelijk begonnen met ovulatietesten. Eind januari een positieve test gehad. Helaad is dit 5 weken terug geeindigd in een miskraam. Nu zijn wij er weer klaar voor en willen graag opnieuw zwanger worden. Weer begonnen met ovulatietesten en mijn ovulatie was afgelopen dinsdag. En nu maar wachten! Wat is dat wachten vreselijk zeg! Nog meer meiden op het wachtbankje nu? En wanneer is jullie nod?
quote:Santje1994 schreef op 21 april 2017 @ 16:57:

Hallo!

Ik zou ook graag mee willen schrijven.

Ik ben 23 jaar, in december spiraal laten verwijderen en gelijk begonnen met ovulatietesten. Eind januari een positieve test gehad. Helaad is dit 5 weken terug geeindigd in een miskraam. Nu zijn wij er weer klaar voor en willen graag opnieuw zwanger worden. Weer begonnen met ovulatietesten en mijn ovulatie was afgelopen dinsdag. En nu maar wachten! Wat is dat wachten vreselijk zeg! Nog meer meiden op het wachtbankje nu? En wanneer is jullie nod?Welkom! :)Wat een nare ervaring! Wel snel meteen 1 maand na het verwijderen van de spiraal positief! Ik heb pas 1 week terug mijn spiraal verwijderd dus ik ben benieuwd! Ben benieuwd of het bij jullie nu weer zo snel lukt!
@ZoMa17 ja heel snel! Dit hadden mijn vriend en ik ook niet verwacht. Ik durf niet te veel te hopen dat het nu weer zo snel gaat. Het zegt natuurlijk helemaal niets. Wel erg bang dat het weer mis gaat. Hoop dat ik daar niet te veel aan denk als ik weer zwanger mag raken. Hopen dat jij ook snel een positieve test mag hebben! Ik duim voor jullie allemaal !!
@pastelkleurtjes ja super leuk maar ik weet niet hoe dat moet
@zoma17 ik woon in de provincie Groningen en jij?

Welkom santje1994. Wat naar voor jullie.. hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat alles dan goed.

Nog steeds geen positieve ovulatietest bij mij..
quote:pastelkleurtjes schreef op 21 april 2017 @ 15:21:

ZoMa17 Spannend ZoMa17! Als ik zo lees zijn er dus meer meiden bezig met ovulatietesten? Niemand die zoals wij het op z'n beloop laat?

_melon Haha dankje! =) Zo wat wordt er veel verbouwd bij jou, ben je het niet zat? Wij hebben een huurhuis, maar aangezien we hier nog wel zullen blijven wonen (prima huurprijs voor grote ruimte en lekker dichtbij de stad) hebben we paar weken geleden ook besloten om het 1 en ander aan te passen zodat het meer 'ons' huis voelt. Maar ben nu al klaar met alle stof en projectjes die maar half af zijn =P Wij doen veel zelf, dus kunnen pas na werktijd of in het weekend klussen. Mijn man kan niet echt 1 project afronden en dan door naar een volgende.. bij hem moet alles tegelijk

Wij laten het ook gewoon gebeuren!

En ja, ik was het verbouwen heel erg zat beneden, maar dat komt ook omdat we er niet in konden wonen, dus zaten we in een hokje, opgepropt met alles en nog wat. Maar als je dan het resultaat ziet ben je dat alweer vergeten. Ik heb nu juist zin om boven te verbouwen. Vooral omdat we van 1 kamer 2 kamertjes maken en hopelijk ligt er dan gauw een babytje! Mijn vriend doet gelukkig ook heel veel zelf, maar idd alles na werktijd en in het weekend.
quote:Santje1994 schreef op 21 april 2017 @ 17:14:

@ZoMa17 ja heel snel! Dit hadden mijn vriend en ik ook niet verwacht. Ik durf niet te veel te hopen dat het nu weer zo snel gaat. Het zegt natuurlijk helemaal niets. Wel erg bang dat het weer mis gaat. Hoop dat ik daar niet te veel aan denk als ik weer zwanger mag raken. Hopen dat jij ook snel een positieve test mag hebben! Ik duim voor jullie allemaal !!Wij zitten in hetzelfde schuitje. Duimduim!
Welkom Santje,

Spijtig dat het mis is gegaan! =( hier sinds 2wkn gestopt met anticonceptie dus even afwachten wat mijn lichaam gaat doen. Volgens de app zou ik nu mijn vruchtbare dagen hebben =)

-ik vind een tabel prima, ben er alleen niet goed in haha. Dus als iemand zich geroepen voelt ..

Ik woon in Limburg

Vandaag in Utrecht naar school geweest en als ik dan praat denk ik, komt zij weer met haar accent

We gaan vanavond met vrienden wat drinken, ik zit dus in dubio. Ik heb wel negatief getest maar de gekke kwaaltjes zijn er zo nu en dan toch nog.

Natuurlijk heb ik zin in een wijntje maar goed, aan een kant zegt iets in mij: beter is het misschien om niet te drinken..
Ik kom zelf uit noord-Limburg en woon nu iets meer dan een jaar in Gelderland
Ik kom uit Groningen! Het hoge noorden =)
Welkom pastelkleurtjes!

Ik kom uit Zuid-Holland, wat leuk dat iedereen ook hier weer overal vandaan komt!

Financieel gezien werk ik nu fulltime bij een werkgever en nog 1 dag in de week voor mijzelf, soms iets meer soms iets minder. Daarbij werkt manlief voor zichzelf ook 5/6 dagen in de week. Mochten we de gelukkig zijn om een baby te mogen krijgen dan stop ik in ieder geval bij de baas om voor de baby te zorgen. Dit is ook al zo besproken en financieel gezien kan dat makkelijk. Nu is het vooral nog even "makkelijk" gezien de andere privé omstandigheden wat ik hier niet kwijt kan ivm herkenbaarheid (zeer ingewikkeld verhaal).

Maar goed in augustus zou mijn contract vast moeten worden en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Spaargeld ben ik altijd erg goed in geweest en heb dus een buffertje op kunnen bouwen. Daarbij kunnen wij ook zeer tevreden zijn met weinig dus dat is altijd mooi meegenomen. Buiten dat zijn we gewoon workaholics ;)
Welkom Santje en Pastelkleurtjes!!

@Santje: lijkt me moeilijk om in zo'n rollercoaster van emoties te zitten. Ik ga voor je duimen dat het opnieuw snel raak is en het dan goed verloopt.

Ik ben opgegroeid in Noord-Holland en woon sinds 3 jaar in Friesland .

Bij ons waren de financiën ook een overlegpuntje, maar mijn vriend en ik hebben beiden een stabiele baan: ik werk 32 uur in de week met een vast contract en mijn vriend werkt 40 uur in de week en zijn contract wordt als het goed is richting het einde van het jaar een vast contract. Mijn vriend heeft flink wat kunnen sparen en ik heb een flinke studieschuld gemaakt: zo vullen we elkaar mooi aan ;). We gaan zien hoe het allemaal loopt en zoals er al meer hebben gezegd: voordat een baby er is ben je als het goed is 9 maanden verder en in die periode kan er ook nog extra gespaard worden ;).

Wat betreft de ovulatietesten: wij waren het ook niet van plan, maar ik ben eigenlijk gewoon te nieuwsgierig en als ik lees dat heel veel meiden hun ovulatie kunnen voelen, dan wil ik ook graag weten wanneer die bij mij is. Ik ga nu richting het einde van m'n ongesteldheid en ga volgende week ergens voor het eerst met de ovulatietesten starten.
Ik woon ook in Friesland!
Ik woon in Overijssel.

Welkom Santje! Vervelend dat jullie een miskraam hebben meegemaakt, lijkt mij zo heftig. Ik duim voor je dat het snel weer raak is. Ik ben nu net weer voor het eerst ongesteld nadat ik gestopt ben met de nuvaring. Dus nog even afwachten hoe mijn natuurlijke cyclus zal zijn.

Devenie Hoe was het drankje doen gisterenavond? Toch wat alcohol gehad of braaf aan het fris? ;) Ik drink dan zelf niet maar bijvoorbeeld met bepaalde etenswaren ga ik pas rekening mee houden zodra ik een positieve test in handen heb.
Ik wil wel een tabel maken, moet nog wel eventjes uitvogelen hoe dat precies in zijn werk gaat =P Een tabel is het handigst in de 1e openingspost omdat die vaststaat en iedereen kan het makkelijk zien. Nu zijn er 2 mogelijkheden:

1) Omdat Elenax94 dit topic heeft geopend, staat haar post vast bovenaan. Jij kan jouw wachtwoord en gebruikersnaam met ons delen zodat wij elke maand zelf de tabel kunnen invullen (al denk ik niet dat je dat wil, wat ik begrijp ;)

of

2) Ik maak een nieuw topic aan met 1 nieuw gebruikersnaam + wachtwoord en deel die met jullie zodat iedereen in kan loggen met de nieuwe gebruikersnaam en op die manier ook bij de tabel kan.
Ja doe dat maar een nieuwe dat is wel zo handig:)

Als iedereen dan even de leeftijd van zichzelf + partner doorgeeft in welke ronde ze zitten en wat de NOD is?
Als wij allemaal op 1 nieuw gebruikersnaam inloggen, kan ieder voor zich elke maand de tabel updaten en hoeft niet 1 iemand dat steeds bij te houden. Dat leek mij handiger of niet? Wat vinden de andere meiden? Zal ik een nieuw topic openen zodat we daar verder kunnen kletsen + tabel?
Of iedereen zet hier zijn gegevens voor het tabel neer en het wordt erin gezet? Of mis ik dan een stukje?

Tabel knippen en plakken naar topicstarter, zodat zij het erin kan zetten?

Het is denk wel fijn om alle info in 1 topic te houden, er is hier al zoveel gekletst?
@Santje: Welkom! Wat naar dat het niet goed is afgelopen. Hopelijk raak je snel weer zwanger!

Een tabel vind ik ook prima. Maar idd, kunnen we niet gewoon hier alles doorgeven en dat topicstarter het in haar eerste post zet? (Als ze dat zelf wil doen :P. We zijn met een redelijk klein groepje dus een wijziging zal niet zo veel tijd/moeite kosten, denk ik.

Ik zou, als ik moet uitgaan van mijn normale cyclus vandaag ongesteld moeten zijn, maar er is niks te zien/merken.

Ik twijfel heel erg of ik morgen ofzo een test moet doen of toch wachten op mijn laatste cyclus van 50 dagen.

Ik dacht namelijk ook dat ik 14 dagen terug mijn ovulatie gehad heb, had veel witte afscheiding etc. Volgens de app zou ik dat nu moeten hebben (volgens 50 dagen cyclus) maar ik voel helemaal niks..

Wat kunnen hormonen toch met je lichaam doen :(!
pastelkleurtjes netjes aan de spa rood gegaan gisteren! Iets zegt me wacht even af.

Gegevens voor in de tabel:

26 jaar manlief 28 jaar

Bezig voor het eerste kindje

Gestopt met anticonceptie sinds april, cyclus nog niet bekend.

orchidee ik heb gister gisteravond een heel aanwezig trekkend/ zeurderig gevoel in de baarmoeder.

Wat er allemaal gaande is bij mij, geen idee!
Gegevens voor in de tabel:

Ik 23 jaar, vriend 28

1e ronde na miskraam 5 weken terug.

Nod is rond 3 mei
Welkom Pastelkleurtjes. Wat leuk dat je ook komt meeschrijven. En wat je dwars zit, wij hebben na verbouwing van de badkamer, een nieuwe auto en onze bruiloft ook niet veel spaargeld meer over. Nu hecht ik niet zo veel waarde aan alles nieuw kopen, dus dat komt ook vast wel goed. En als je eenmaal zwanger bent, heb je nog 8 maanden om te sparen, houd ik mezelf maar voor in ieder geval.

Wij hebben wel beiden een vast contract, maar mijn vriend gaat waarschijnlijk een andere baan aannemen, waarbij hij zijn vaste contract weer kwijt is. Met zijn functie krijgt hij gewoon banen aangeboden. Dus dat is niet zo´n probleem.

(dit was pagina 8, volgende berichtje reageer ik op pagina 9 )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven