Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
@Futuremaman: Thnx voor de eer maar ik heb het niet opgezocht van dat paardrijden. Zo uit mijn hoofd geloof ik dat het Akka was die dat heeft opgezocht.....

@nvdp: Waaaat??? Kinderopvang????? Nu al???? Is dat niet heel erg heftig.....Pfff.... Wij leven echt in een bizarre maatschappij. Maareh, is dat omdat het zo druk is bij de kinderdagverblijven?? Weet je dan nu al direct wat je wel en niet wil gaan werken en of jullie werkgevers daar mee akkoord gaan?? Ik neem aan dat je dat ook direct vast moet leggen hoe en wat? Ik vind het nogal een dingetje....Pfffff
Goedemorgen allemaal!

Pff voel me niet echt super vandaag. Beetje koortsig. Hoop niet dat ik ziek word zo vlak voor mijn lange weekend! Ik ga gewoon een fruitdagje houden, dat helpt vast!

@Yaelle, ik moet me in elk geval al orienteren op de mogelijkheden in ons dorp. En aanmelden moet ik wel tijdig doen, want op sommige dagen is er een wachtlijst. Dus ja, het is nog een ver-van-mijn-bed-show, maar 't moet toch gebeuren!

Op mijn werk wordt 't geen probleem. Ik ga in plaats van vijf keer acht uur, vier keer negen werken. Dat blijft fulltime en is eigenlijk niet minder dan nu, omdat van die vijf keer acht uur iedere week vier uur spaarverlof wordt bijgeschreven. Per saldo ga ik dus niet minder werken. 't Zelfde geldt voor mijn man. Kan onze werkgever (ja we hebben dezelfde werkgever) weinig van vinden.

En hoe is het vandaag met iedereen?
haha sorry Akka, ik geef Yaelle jouw eer. Ik kan het niet meer bijhouden!

Wel vroeg om nu al na te denken over de opvang, maar wel noodzakelijk. Hier in de regio zijn ook overal wachtiljsten als ik mijn collega's mag geloven.

En niet ziek worden hoor nvdp!
@nvdp: Nog steeds sipjes...... ;-(

Ik hoop dat je fruitdagje helpt en dat je je snel beter gaat voelen!
Ik zit niet zo in het kinderopvang wereldje.....

Wachtlijsten?? Geen idee......
't Staat op de website van het kinderdagverblijf van ons dorp dat er voor sommige dagen wachtlijsten zijn. En ik woon echt in een klein rotdorpje... dus kun je nagaan hoe het in de wat meer stedelijke gebieden is!

Ze zeggen trouwens dat paracetamol geen kwaad kan, maar ik durf het toch niet zo goed...
*
Zo wat hebben jullie allemaal weer veel geschreven zeg!

Over die namen, tja, wij weten eigenlijk nog helemaal niks. Hoeft natuurlijk ook niet, maar zou het wel leuk vinden als ik al twee namen wist. Ik wil geen extreem aparte naam, maar ook zeker geen Sanne of Sem ofzo (dat komt wel erg vaak voor geloof ik) En ook niet zo simpel als Jan of Truus

Ik heb Yoran heel lang een leuke naam gevonden voor een jongen, maar na al het nieuws rond Joran van der Sloot, ga ik mijn kind maar niet zo noemen... Ik heb nu voor een jongen nog wel een naam die ik leuk vind, alleen mijn vriend twijfelt daar nog wat over. Voor een meisje weet ik echt nog niks. Moeilijk hoor...pfff...
Poehee, ik kan echt niet ziek zijn hoor, dan mis ik teveel hier op het forum! Voel me weer iets beter vandaag, bedankt voor jullie lieve woorden!

@Loesssie; 13 februari wordt dus een spannend dagje! ;)

Maar moet zeggen dat ik absoluut niet het gevoel heb dat ik zwanger ben dus ik verwacht echt helemaal niets... Maarja, als je kijkt naar nvdp, het kan zomaar raak zijn. Ik slik ook Etospilletjes...

Namen; nee, nog niks op de plank liggen en met mn schatje er nog nooit over gehad. Maar ik vrees dat dat "een zware bevalling" gaat worden, hij vindt namelijk niks leuk en ik heb ook niet echt namen in mn hoofd. Dus dat wordt wat. We houden overigens wel van NLse namen. Straks ook eens even op de SVB site kijken.

@Yaelle2: ik begrijp je ook wel hoor, het kan je soms een soort van aanvliegen. Zo van; waar begin ik in godsnaam aan? Het is zo toch ook goed?? Maar moet zeggen dat bij mij dat heel snel overvliegt. Ik heb het alleen als ik in reisboeken zit te lezen dat het me aanvliegt dat ik niet meer zo vaak een verre reis kan maken. Triest he, ik schaam me gewoon als ik het zo opschrijf... Reizen is echt mn lust en mn leven. Terwijl ik me ook super vermaak op een camping in Italie, maar toch, het gevoel dat ik niet meer lekker kan zwerven en dat we met niemand rekening hoeven te houden... Ach ja, thats life, je kan niet alles hebben!

@nvdp: waar ligt dat, Rügen? Heel veel plezier!! 5 weken al zeg, dat is echt al lang... nog 8 maanden te gaan!

@Futuremaman: nou, dat klinkt spannend! Wie weet!

Ik ga nog even in de tabel freubelen en dan weer lekker mn bedje in! Ciao!
@Ugglover, ik hoop dat je je snel weer écht goed voelt!

Rügen is een eiland ligt voor de noord/oost Duitse kust, vlakbij Polen. Ik beloof volgende week uitgebreid verslag te doen
*
Oh, mocht je nog zin hebben verder te freubelen aan de tabel dan mag je er nog wel even achter zetten dat mijn uitegerekende datum 3 oktober is. Dat klinkt écht dichtbij!

En die JA met die smiley erachter maakt me helemaal blij.
Wat trouwens erg grappig is, is dat één van mijn katten de laatste week constant op mijn buik wil liggen. Dat deed hij anders nooit! Net of hij het voelt.

't Is een vetklep van zes kilo, maar goed het is wel lekker warm...
Ik hoorde laatst van iemand dat die kat altijd doorhad als mensen zwanger waren, soms zelfs voordat die mensen het zelf wisten. Hij ging dan ineens ook heel aanhankelijk doen. Dus het kán vast!
Weet je dat ik niet eens een vakantie durf te plannen voor komende zomer? Stel dat ik binnen een maand zwanger ben (kleine kans, maar nvdp heeft bewezen dat het wel kan!) dan ben ik in de zomer al een dikke 5 maanden heen. Dan ga je niet meer lekker vliegen lijkt mij...

Hebben jullie dat ook of plannen jullie je vakantie wel gewoon?

Jeetje, wat ga je over veel dingen nadenken als je probeert zwanger te worden zeg....pffff....
Wij plannen onze vakantie nu gewoon wat eerder. Manlief heeft ineens bedacht dat hij naar Lampedusa wil. (was de afgelopen week nogal in het nieuws vanwege de grote stroom afrikaanse vluchtelingen)

Anders plan je toch iets waarvoor je dit jaar niet hoeft te vliegen?
Ik heb vanaf 1 maart een nieuwe baan, helaas betekent dit dat ik vanaf dan aan de bouwvak gebonden ben. Eerder wordt dus moeilijk...

Ik heb er ook aan gedacht om dan gewoon geen vliegvakantie te boeken, maar dan twijfel ik ook weer. Stel dat ik niét zwanger word voor die tijd, dan zit ik hier straks ergens in de buurt op een camping, terwijl ik lekker met het vliegtuig in een warm land had kunnen zitten....zucht...

Wat ben ik ook een zeur hè
@Futuremaman: spannend hoor!! Wie weet ben je ook gewoon al zwanger... ik hoop het voor je! Ga je morgen gelijk testen of wacht je nog even??

Die uitgebreide namenlijst van de SVB heeft wel veel keus... ik heb er wel een aantal tussen zien staan die me wel aanspreken. En bij ons zal het denk ik ook wel een NLse naam worden, vinden we namelijk allebei het mooist.

@Bloemkool en NvdPoes: voor jullie ook heel veel beterschap . Ik zit nu trouwens ook met griep thuis... kan normaal ook niet overdag op dit forum omdat ik dan aan het werk ben.

Ik had ook al gehoord dat je al aan het begin van je zwangerschap kinderopvang moet gaan regelen. Ik weet nu nog niet of ik vier of drie dagen wil blijven werken... zodra ik zwanger ben zal ik hier dan toch echt een besluit over moeten gaan nemen maarja dat zien we dan wel weer.
Haha er zit nog een heel grijs (lees: zonnig) gebied tussen een camping en de buurt en een vliegvakantie naar een warm land
Op die SVB site moet je wel erg lang doorscrollen voor je eens een niet-Arabische naam ziet!
Wij gaan in juni gewoon kamperen in Kroatie... wel of niet zwanger maar wij zijn dan ook niet aan de bouwvak gebonden zoals jij Mundy... kan me voorstellen dat het voor jou lastiger is om een bestemming uit te zoeken omdat je vakantie dan een aantal maanden verder in het jaar ligt.
Na wat rekenwerk en het betere onderzoek, denk ik dat mijn LNL dag valt op 14 maart... Mooie datum hè?

Jee ja vakantie... Geen idee! Ben niet zo van de vliegtuigen en ben wel erg van de last minutes vakanties. Dus da's handig lijkt mij. Zou voor mn gevoel wat dichter bij huis willen blijven, al is dat ook nergens voor nodig. Denk dat je vooral op je gevoel moet afgaan.

@nvdp (en alle anderen natuurlijk net zo goed) : heb je al een leuke manier bedacht om de toekomstige opa(s) en oma(s) en tantes en ooms e.d. op de hoogte te brengen? Ik zou zo benieuwd zijn naar hun reacties!

@nvdp, daar heb je gelijk in hoor, ik maak het wel erg zwart/wit hè Misschien is een camping in Zuid-Frankrijk wel een optie! Niet vliegen, maar toch (als het goed is) mooi weer
Hey meiden,

Wat een topic joh! Er word echt enorm veel geschreven..

Zal ik me even voorstellen.

Ik ben 24, en me vriend en ik willen heel graag een kindje. Zijn 5,5 jaar bij elkaar... En wonen al 5 jaar samen.

We hebben een hond, Ice, een cane corso van 4.. Met katten heb ik helemaal niks.

Mijn LnL-dag is 25 februari..

Spannend allemaal.

We zijn nog niet bezig geweest met namen. Nog niet heel serieus althans..

Ik werk 30 uur bij een discount supermarkt, weet nog niet hoeveel uur ik straks wil gaan werken..

Groetjes
@nvdp: Dat was mij ook al opgevallen

@Loessie: Zit ook nog steeds te dubben of ik 3 of 4 dagen wil gaan werken...... Als mijn werkgever het toelaat wil ik graag 3 dagen. Ik wil toch zoveel mogelijk genieten van ons kindje!

Maar 4 dagen is financieel weer wat aantrekkelijker.....

Vakantie weten wij ook nog ff niet, maar dat heeft niet zoveel te maken met zwanger worden of niet. We hebben gewoon ff geen idee waar we naar toe willen. Hoe bedoel je verwend?? Ahum.....

Maareh, je kan toch gewoon vliegen als je 5 maanden zwanger bent?? Ik zou persoonlijk alleen niet voor een lange vliegreis kiezen. Maar ik vlieg liever naar Zuid France dan dat ik met de auto ga......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven