Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
@Futuremaman: Ooohhhh wat spannend! Klinkt wel een beetje het zelfde inderdaad als het verhaal van nvdp! Ik duim voor jullie!

@Akka: Ik was ook wel een héééél klein mini-beetje jaloers op nvdp...... Maar ik kreeg het er ook behoorlijk benauwd van. (ff een tijfelmomentje gehad afgelopen weekend) Werd ineens allemaal zo echt en dat terwijl ik jullie niet eens echt ken.

Ben wel super blij voor nvdp!

@nvdp: Sterkte met je misselijkheid!

Ik hoop inderdaad dat dit een héél vruchtbaar topic is! :-)
Ik ben zo blij te lezen dat jullie ook allemaal wel eens bang zijn! Dacht echt dat het aan mij lag..... Pfffff
@Akka; iets over mezelf...

ik woon samen met m'n vriend (die 17 jaar ouder is), wij hebben ook katten (las dat ik niet de enige ben!), werk in de geestelijke gezondheidszorg. Het is een tijdelijke baan, dus zwangerschap misschien niet zo slim, maar ik was het wachten beu

Heb al tijdje meegelezen op dit soort fora, maar nu op het punt gekomen dat we het écht gaan proberen (al paar halfslachtige pogingen achter de rug). Leuk om mee te lezen en schrijven op het moment dat de eerste zwangerschap zich al heeft aangediend!

Spannend spannend...
Hahaha echt een waar kattenverzamelpunt hier
Hallo allemaal!

@nietvoordepoes: Wat leuk dat je zwanger bent... gefeliciteerd !! En ik moet toegeven toch ook wel een heel klein beetje jaloers op je te zijn haha maar gun het je van harte natuurlijk!

Leuk dat je me hebt toegevoegd aan het schema ugglover! Leuk dat ik nu met jullie mee kan kletsen, mijn vriend en ik hebben het namelijk aan niemand verteld dat we proberen een kindje te krijgen dus er is verder ook niemand met wie ik er over kan praten. Leuk dat dat met jullie wel kan op deze manier! Oja en mijn lnl dag zal (ongeveer) 13 februari zijn (ben nu al benieuwd naar die dag!!). Ugglover ik zie nu dat 13 feb ook jouw lnl is... dubbel spannend dus!

En iedereen bedankt voor de welkomstbegroetingen... erg leuk!

Ik zag bij een van jullie (sorry ik heb zoveel verhaaltjes gelezen dat ik niet meer precies weet bij wie het stond) staan dat je het leuk zou vinden om wat meer over de nieuwelingen te weten te komen dus ik zal even wat over mezelf vertellen. Ik ben 27 jaar en mijn vriend en ik zijn inmiddels bijna negen jaar samen waarvan we nu bijna zeven jaar samenwonen. We hebben nog geen kinderen en ik hoop dan ook dit jaar voor de eerste keer zwanger te worden. Ik heb nu al wel van die rare 'klachten' wat de eerste tekenen van een zwangerschap zouden kunnen zijn zoals misselijkheid, gerommel in mijn buik, iets vetter haar en vaker moeten plassen (ik las op internet dat die laatste twee ook al gelijk in het begin van de zwangerschap voor kunnen komen)... maarja ik maak mezelf nog maar niet blij het zou namelijk wel erg toevallig zijn als het gelijk raak is (al hoop ik natuurlijk stiekem dat dit wel het geval is ). Nog even afwachten tot volgende week... wel spannend hoor.

En ook ik hoop dat dit een heel vruchtbaar topic is haha en dat we nvdp allemaal snel volgen en ook zwanger zijn!

@ Mariska: wij zijn ook niet getrouwd en ons kindje krijgt ook de achternaam van mijn vriend.
Oja en ik ben ook de trotse eigenaar van twee katten
Wat een kattenliefhebsters hier, ik heb namelijk ook twee katten!! En ik heb ook nog een paard, mijn allergrootste trots!! Nog meer mensen die gek van paarden zijn?
Hoi allemaal,

Even een snel berichtje vanaf werk. '

Ik ben geen kattenliefhebster, zelfs hardstikke allergisch!

Wel hou ik van paarden Mundy, rij al 20 jaar. Hoe lang mag je eigenlijk nog paardrijden als je zwanger bent? ik wil niet het risico lopen eraf te vallen als ik zwanger ben!

Ik ga weer snel verder! Tot vanavond denk ik!
@nvdp: G E W E L D I G !!! Wow!! Gefeliciteerd!! Zo snel zeg, geniet ervan...

Ben ff een paar dagen niet online en wat een berichten zeg! Ik ben ziek op het moment dus maar even een heel kort berichtje. Ik zal de tabel binnenkort weer even bijwerken, ga nu weer mn bedje in.
@Futureman, je mag zolang doorrijden als je wilt. Je moet zelf aanvoelen of je het nog aankunt of niet. Uiteraard moet je wel voorzichtig zijn, ik zou bijvoorbeeld niet meer gaan springen en alleen op rustige paarden rijden (als je zelf geen eigen paard hebt) Zelf wil ik proberen zolang mogelijk door te blijven rijden, tenzij ik er last van krijg natuurlijk. Maar er zijn genoeg mensen die gelijk stoppen, zodra ze weten dat ze zwanger zijn. Dat moet je voor jezelf beslissen.
Hallo meiden,

Wat schrijven jullie een hoop zeg. Ik lees mij elke keer weer het ongans.

Maar als eerste natuurlijk: @nvdp GEFELICITEERD , meid wat ben ik blij voor je in één keer raak

Alle nieuwe meiden, WELKOM

@ ugglover, heb je een beetje te veel gestapt dat je nu ziek bent of ben jij een van de vele slachtoffers van het griepvirus? Enne niet te veel schuldig voelen over die paar wijntjes en sigaretten. Denk maar zo, als je weet dat je zwanger bent dan stop je er mee en er zijn genoeg vrouwen op deze wereldbol die gewoon door zuipen, roken en gebruiken als ze weten dat ze zwanger zijn dat vind ik veel erger (en meestal worden die kindjes ook gewoon geboren zonder iets te mankeren, oke een beetje verslaafd of te klein)

@mariska, hahaha ik zie je al liggen met een kussen onder je billen

Ons kindje krijgt de achternaam van mijn vriend, ben ik nog niet helemaal mee eens maar hij is nog al ouderwets. Wil ook met mij trouwen als ik zwanger ben enzo.... Maar ja geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zijn achternaam aan te nemen. Ik ben wie ik ben met mijn eigen achternaam en met mijn werk is het ook al zo verwarrend, iedereen kent mij onder mijn eigen naam. Ik heb wel voorgesteld dat hij mijn naam zou aan nemen maar dat vond hij maar niets

Groetjes
Futuremaman, dit las ik net (toevallig) op de site van Predictor:

Pas op met vallen

Als je paardrijdt, schaatst of skiet, kun je vallen. En die kans is groter, als je er nog niet zo goed in bent. Begin dus niet met dat soort sporten als je zwanger bent. Heb je ze al redelijk onder de knie, dan kun je er gewoon mee doorgaan. Met paardrijden moet je het vanaf de vierde maand wat rustiger aan gaan doen. Dus licht rijden bij draf en galopperen in verlichte zit in plaats van doorzitten. Met springen kun je na de vierde maand beter geleidelijk aan stoppen. Ga je skiën, zorg dan dat je niet hoger gaat dan ongeveer 2000 meter. Dan weet je zeker dat je voldoende zuurstof krijgt. Skiën is overigens na de zesde maand niet meer aan te raden. Dat is net even te gevaarlijk. Maar langlaufen kan dan natuurlijk nog wel.
Nietvoordepoes, Gefeliciteerd met je zwangerschap, snel zeg!!

Ik heb wel vaker gehoord dat mensen die die etospillen slikken snel zwanger zijn, ga ze ook maar halen.

Ik zal ook nog even wat meer over mezelf vertellen.

Ik ben 30 jaar en heb een dochter van bijna twee, ze heeft trouwens de achternaam van haar vader en we zijn niet getrouwd.

Ik ben eind december gestopt met de pil. Ik werk 2 dagen in de week op een kinderdagverblijf.

Ik heb geen katten maar wel een hele lieve hond.
quote:jippiedepippie schreef op 01 februari 2009 @ 18:53:

Welkom muca en bloemkool!

Bloemkool? Heb ik iets gemist?

@Muca: Spreek jij Italiaans?

Wat een gezelligheid, al die poeken bij dit topic! Mijn mupjes zijn natuurlijk de allerliefsten!

@Yaelle: Zijn je twijfels weg? Klote om je zo te voelen... maar begrijp het het wel hoor. Ik maak me regelmatig druk om wat er allemaal gaat komen, of ik het wel (aan)kan, of ik een goede moeder zal zijn, of het te combineren valt met mijn ver-weg baan en om een bevalling maak ik me nu al druk! Terwijl het nog niet eens zover is! Fijn dat we van die lieve vriendjes hebben!

@Ugglover: Griep te pakken?

Ik maak even een soepje een glaasje verse bloedsinaasappelsap voor je.

Hebben jullie verder wel een fijn weekend gehad? Ikke niet zo... gister ruzie gemaakt met manlief. Hij is de laatste tijd een beetje afwezig. Hij is maar heel weinig thuis en als ie er wel is, is ie druk met werk óf er met zijn gedachten niet helemaal bij (figuurlijke afwezigheid. Weet uit ervaring dat dat maar tijdelijk is. Hij heeft ADHD en eens in de zoveel tijd heeft ie van die buien. Dan kan ik niet echt tot hem doordringen, is ie gespannen en heel prikkelbaar.)

Over een weekje is het waarschijnlijk weer over en dan is er weer helemaal voor mij. Maar (en nu voel ik me zo'n zeikerd) ik heb hem nu nodig! Voel me de laatste dagen enorm huilerig en heb even zijn arm nodig...

Als we een zoontje zouden krijgen, is er een grote kans dat dat menneke ook ADHD heeft.

Vandaar dat ik een lichte voorkeur voor een meisje heb (kleinere kans op ADHD) én meisje omdat ik al een 2(!) leuke meisjesnamen heb, maar voor een jongetje kunnen we maar niks bedenken!

Ik las een tijd geleden trouwens iets over dat je eetgewoontes invloed kunnen hebben op het geslacht van je kind: ontbijt --> grotere kans op een jongetje en zonder ontbijt schijn je meer kans te hebben op een meisje.

(ik ontbijt altijd heel veel!)
Ha bloemkool! Ik schrijf zo langzaam dat jij ondertussen al iets gepost hebt!

Ik had jou even gemist: maarre welkom!

Ook voor Loes (hoeschrijfjedatprecies) en anderen die ik over het hoofd heb gezien (wat wordt hier veel geschreven!)
@Akka: Zo goed als..... Ben gewoon sikkeneurig en een beetje verdrietig en daarvan weer in de war. (Begrijp je het nog, hahahaha) Zal ook wel een beetje met de hormonen te maken hebben! Ik realiseer me steeds meer dat het leven nooit meer zo wordt als het nu is als ik zwanger ben..... En dat vind ik eng!

Vandaag gaat het weer een stuk beter! Schouders eronder en niet te veel piepen! En ook niet twijfelen, hihihihi

Balen dat je niet zo een fijn weekend hebt gehad.....Ruzie is kut! Zal je altijd zien, net als jij hem ff nodig hebt wil dat niet helemaal lukken! Ook wel heftig volgens mij ADHD. Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar het lijkt me wel invloed hebben op je relatie.
Hey Yaelle, ik begrijp je helemaal! Ikke ook sikkeneurig en verdrietig en alles tegelijk! (lang leve de hormonen! Ik moet volgende week ongesteld worden, daar zal het wel door komen)

En het is ook eng! Alles wordt anders, je weet alleen niet hoe en daar kiezen we nog zelf voor ook!

Hoe moeilijk kun je het jezelf maken! AAAAH, die hormonen!

Over die ADHD, dat is zeker heftig.

Mijn man begint binnenkort met een soort therapie, daar krijgt hij hopelijk tips om er beter mee om te kunnen gaan, om zijn gedachten beter te kunnen ordenen.

Ik wil ook helemaal niet zeuren, meestal heb ik helemaal geen last van zijn 'ziekte', maar ongeveer eens in de maand ofzo lijkt het alsof hij er meer last van heeft. Dat is met name als hij erg druk is op zijn werk. (laat ie nou net een HELE drukke baan hebben!)
@Ugglover: beterschap!! je bent niet de enige die geveld is momenteel volgens mij...

@Akka, nee ik spreek geen italiaans. Wel wat Spaans overigens.

Lastig van die ADHD. Ben je er erg bang voor dat je kind het kan krijgen?

Over jongetjes/meisjes voorkeur... ik wil gevoelsmatig liever een meisje, maar hoop / ga ervan uit dat als ik eenmaal zwanger ben het beiden even gewenst is.

Gaan jullie voor aparte namen of juist niet?
@Muca: Je bedoeld gewoon voornamen??

Tja, wat is apart?
@Akka: Ik moet ook volgende week ongesteld worden, of niet

Krijg het al wat minder benauwd bij die gedachte!

Ik denk dat je vriendje ook wel last heeft van jou eens in de maand

Of bij jij een engel als je ongesteld bent?? Hihihihi
@Muca: Ik vroeg me dat af, omdat muca Italiaans is voor koe.

Maar voor jou betekend muca dan vast iets anders. (of muca is ook in Spaans een koe? )

Ik ben er wel een beetje bang voor, niet heel erg, anders was ik er denk ik niet aan begonnen. Maar het is voor kind én ouder heel lastig en je kind kan met veel onbegrip en frustraties te maken krijgen.

Ik weet dat men tegenwoordig veel meer kennis heeft dan toen mijn lief jong was... mocht het ooit nodig zijn.

Wij gaan voor semi-aparte namen trouwens. Geen Apple of Mozes ofzo!

Akkaman en ik hebben het al sinds we elkaar over één bepaalde meisjesnaam. Moet oppassen dat ik niet verklap, want we hebben het er zo vaak over!

En jullie?
Hahaha Yaelle, daar zeg je wat!

Hij zei laatst dat ik sinds ikmetpilgestoptben chaggerijniger ben voor en tijdens ongesteldheid... had ik zelf nog niet in de gaten.
Sjongejonge, ik kan jullie vandaag niet bijbenen hoor! Ik zit ook de hele tijd uit het raam te kijken! (en op de wc, want zwanger zijn is niet goed voor je stoelgang, het rommelt vreselijk van binnen )

Ik ben echt nog helemaal confuus van het nieuws dat ik zwanger ben. Zo'n vreemd idee. Maar tegelijk ook zo mooi!

Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben trouwens wel erg blij als deze eerste weken voorbij zijn. Ik ben zo bang teleurgesteld te worden doordat het mis zou gaan.. Maar goed, niet piekeren en genieten. Als ik een baby krijg is het éénmalig, dus ik wil van elke fase van de zwangerschap genieten.

En voor alle verdrietige sikkeneurtjes

Vrijdag vertrekken we voor een lang weekend uitwaaien op Rügen. Ik heb net naar het hotel gemaild omdat we daar op de dag van aankomst een diner hebben. Gevraagd of ze rekening kunnen houden met mijn zwangerschap, dus geen rauw vlees enzo.. Dat maakte het wel even heel echt!
Kreeg overigens gelijk een heel leuke reactie terug en ze passen het menu voor me aan
Ik ben een draak als ik ongesteld ben......

Nu ik geen pil slik heb ik het aardig onder controle maar ik heb wel eens drie maanden de nuvaring gebruikt......

Ik schaam me dood! Ik heb gewoon iemand geslagen! (Ik vind dat niet normaal ) ik was onhandelbaar en niet te genieten. Ben daar heel snel weer mee gestopt......

Semi-aparte namen?? Hahahaha! Klinkt goed!

Stiekem weten we het al..... Maar misschien komen we nog iets leukers/originelers tegen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven