Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Inderdaad! Ik vind haken best wel leuk, maar denk niet dat ik zoiets voor elkaar zou krijgen

Dat thrumming ziet er inderdaad leuk uit! Lijkt me in wanten heerlijk warm ook
Alle reacties Link kopieren
Was ook eenmalig hoor, toen ik begon dacht ik dat het er een 15 zouden moeten zijn maar de groep bleek groter te zijn...
En bij 15 was je ook al over de helft Wat een werk is het geweest! ik hoop dat de kinders het wat konden waarderen!

Ik ben weinig aan het haken, maar ik het het nu weer opgepakt met wat onderzetters en pannenlappen. Lekker snel en altijd handig
Leuk dat dit topic weer actief is! Echt knap fee_tje Was mij nooit gelukt hoor. Taart is ook een leuk idee. Heb je een foto of plaatje?

Ik ben bezig met een babyvestje van wolplein. In het patroon gebruiken ze wol van byclaire maar ik had al scheepjeswol gekocht. Dacht dat het niet veel zou uitmaken maar nu het bijna af is bleek het toch te kort. Maak er dus maar wat extra toeren aan. Hoop dat ik dan bij de mouwen ook nog uitkom.

Die hondjes zijn echt heel leuk!
Wat eten we vanavond?
Oh wat leuk Fee_tje! En wat een werk zeg..

Hier met allerlei projecten begonnen en ook allemaal weer uitgehaald Heb zowaar het breien wat onder de knie gekregen, maar nu ben ik behoorlijk inspiratieloos..

Vandaag komt wel weer een lading wol binnen, dus ik kan wel heerlijk met nieuwe wol beginnen te haken.

Het moet een wagendekentje worden, voor mijn eigen baby. Nu nog bedenken in welke haaksteek!
Die hondjes!!!
Dank jullie wel!

Ga je het dekentje haken of breien chantilly?
Wat leuk Makreel, ben heel benieuwd hoe het wordt! Wat ontzettend schattig Fee_tje! Maar wat een werk.

Ik ben dit weekend met een vestje voor mezelf begonnen. Ging heel lekker, maar na 10 cm in het ajourpatroon een fout gemaakt en alles weer uit kunnen halen. Dus gisteren weer opnieuw begonnen. Hoop dat het nu wel goed gaat. Gelukkig was ik nog niet heel ver :-)
Ik denk dat ik het op haken hou Fee_tje.. Breien kan ik nu redelijk, maar haken gaat me echt een stuk makkelijker ( en sneller) af.

Als iemand nog tips heeft voor een leuke steek/patroontje, dan hou ik me aanbevolen!
Wat ontzettend leuk fee_tje. Bij het kdv zullen ze erg blij zijn geweest met die taart. Zo leuk dat die cijfers er ook bij zitten.

Chantilly, ik zie op pinterest mooie dekentjes in v-steken of wafelsteken. Is dat een idee?
De wafelsteek gebruik ik zelf al erg vaak voor de trappelzakken die ik als kraamcadeautjes maak.

De komende dagen zal vast ineens de inspiratie wel komen
Hoe vind je deze?

Of deze?

Oh wat leuk, die dekens!
Wat eten we vanavond?
Hier juist gedaan met een trui te breien voor de dochter - eerste project! Donderdag ga ik proberen om de mouwen aan de rug- en voorpand te bevestigen hopelijk wordt het iets

Heb al wol gaan halen voor het tweede project, een bernadet-trui voor de dochter

Zelfs al derde project gezien in boek van Katia.

ik zie veel mooie dingen maar het is enkel nog basis breien die ik ken.

Truitje dochter was eerst enkele rijen boordsteek en dan voortdurend rechts tot gewenste lengte. Nu gaan we de bernadet aan, dat is al rechts en averechts + steken meerderen, dat wordt nog wat uitzoeken op youtube hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
Ik heb een van die steken ook gebruikt voor deze:

Compleet gepikt van ene jellina
Het Viva forum is papaja.
Ik vind een van de laatste dekens van NOW ook erg mooi.

https://nl.pinterest.com/ ... nema-wijngaarden/?lp=true
Wat mooi Nymphadora!
Zo, even weer bijgelezen! Dank voor de tips dames

Ik ben begonnen met een bobbeltjesdekentje, lekker simpel.

Erg leuk dekentje Nymphadora!
Ik kon wel al breien, maar onlangs heb ik ook leren haken. Deze sjaal is een van mijn eerste projecten. Ben best tevreden, al loopt hij aan de bovenkant niet helemaal recht.

[img]http://i65.tinypic.com/2hq5wky.jpg[/img]
Ik kan het me voorstellen, hij is mooi geworden!
Net een dekentje in wafelsteek afgerond en voor een zwanger nichtje wil ik nu deze maken

http://studiomojo.blogspo ... met-stoere-structuur.html
Hee die komt net voorbij op een haakpagina op fb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven