Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 20 januari 2017 @ 20:40:

[...]

Ik zit klaar voor week 4 (morgen!). Duimen zitten er dus al aan en de col is op de helft.De col? Die vind ik dus nergens.
Het patroon van de col zit in hetzelfde bestand als de wanten.
Ik heb dus alleen de wanten gelezen en niet verder *suf*.
De duimen zitten eraan hoop vandaag tijd te vinden voor week 4,
quote:tigri schreef op 20 januari 2017 @ 20:24:

Over ukkiebreien gesproken:

Ik wil een sjaal breien voor een kindje van een vriend- ze is nu 7 maanden, maar ik wil het breien voor volgende winter (mss past ie ook nu, dat is leuk maar niet noodzakelijk)

maar welke maten zal ik aanhouden?

10 cm x 80cm?

google is niet heel duidelijk...

en gefeliciteerd Chantily!! Ik zou ook voor een bredere sjaal gaan en iets langer ook, maar dat kan je nog aanpassen als je bezig bent. De breedte niet dus ik zou voor 15 centimeter breed gaan en dan minimaal een meter? Zodat de moeder de sjaal minimaal 1x om kan slingeren.
hmm... ik heb hem 10cm x 90cm gemaakt, juist omdat ik ergens las dat zo lang gevaarlijk kan zijn, struikelen enzo... Nou ja, hij ziet er leuk uit. En het is een kado dus ze moeten er maar blij mee zijn
Morgen de wanten afmaken. En de col van week 4. Daar komt geen einde aan...
Ik ben de muts aan het maken van de pussyhat project. Handig als ik 11 maart ga demonstreren. En makkelijk patroon, lekker klusje. Het valt me weer op: dure wol breit VEEL fijner dan goedkope. Heb nu hele mooie merino-wol gescoord, laatste streng dus met korting, die eigenlijk 16 euro had moeten kosten. Het wordt mooi, de kleur is prachtig, de wol glijdt soepel over de breipennen... Ja, het maakt echt verschil!
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 31 januari 2017 @ 15:07:

Ik ben de muts aan het maken van de pussyhat project. Handig als ik 11 maart ga demonstreren. En makkelijk patroon, lekker klusje. Het valt me weer op: dure wol breit VEEL fijner dan goedkope. Heb nu hele mooie merino-wol gescoord, laatste streng dus met korting, die eigenlijk 16 euro had moeten kosten. Het wordt mooi, de kleur is prachtig, de wol glijdt soepel over de breipennen... Ja, het maakt echt verschil!

Ja heb de groep ook geliked hoopte eigenlijk ook op een haakpatroon .

En idd duurder materiaal werkt lekkerder helemaal mee eens .
quote:Avondzon schreef op 27 januari 2017 @ 22:36:

Morgen de wanten afmaken. En de col van week 4. Daar komt geen einde aan...

Moet week 4 en 5 van de wanten ook nog beetje weinig tijd momenteel .

Zijn je wanten leuk geworden ?
Er is ook een haakpatroon hoor, geloof ik:

https://www.pussyhatproject.com/crochet/

Of je gaat voor een keertje breien, hartstikke leuk hoor...
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 31 januari 2017 @ 15:07:

Ik ben de muts aan het maken van de pussyhat project. Handig als ik 11 maart ga demonstreren. En makkelijk patroon, lekker klusje. Het valt me weer op: dure wol breit VEEL fijner dan goedkope. Heb nu hele mooie merino-wol gescoord, laatste streng dus met korting, die eigenlijk 16 euro had moeten kosten. Het wordt mooi, de kleur is prachtig, de wol glijdt soepel over de breipennen... Ja, het maakt echt verschil!Leuk! Ik ben 'm aan het haken. Ik heb gewoon een Ravelry muts uitgezocht, want het pussyhat patroon vond ik niet zo mooi. Ik heb gewoon garen van de zeeman omdat ik dat nog in huis had. Ik probeer al m'n restanten op te maken. Ik kan het niet weggooien, maar ik word gek van al die restanten.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb pikachu gehaakt volgens dit patroon: http://www.sabrinasomers. ... pattern-pikachu-dutch.php

Is erg leuk geworden!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Leuk Cow! Ik ben de laatste hand aan het leggen aan een poncho. Op chreachick zag ik een superleuk jurkje, ik zou die graag maken, maar ik ben bang dat het toch niet gaat lukken met meerderen, minderen enz.
Tweede pussyhat (poezenmuts is eigenlijk een leuker woord) maar nu met een rondbreinaald. Iemand ervaring mee? Het gaat lekker hoor, maar wel even wennen!
Wat eten we vanavond?
Hi dames,

Ik ben begonnen met het haken van een Nijntje knuffeltje. Ik ben al een heel eind en kom er nu achter dat ik iets verkeerd doe. In plaats van de naald door de hele steek te steken, haal ik de naald alleen door de voorste lus. In hoeverre beïnvloed dit het resultaat? Wordt het echt anders?

Dank!
Luie wijven steek klinkt grappig, ga ik ook uitproberen.
Wat eten we vanavond?
quote:Loeske85 schreef op 13 februari 2017 @ 21:51:

Hi dames,

Ik ben begonnen met het haken van een Nijntje knuffeltje. Ik ben al een heel eind en kom er nu achter dat ik iets verkeerd doe. In plaats van de naald door de hele steek te steken, haal ik de naald alleen door de voorste lus. In hoeverre beïnvloed dit het resultaat? Wordt het echt anders?

Dank!

Ja dat wordt echt anders haak maar eens een toer door beide lussen .

Maar als je hem op deze manier afmaakt maakt het niet zoveel uit denk ik .
quote:makreel schreef op 13 februari 2017 @ 21:54:

Luie wijven steek klinkt grappig, ga ik ook uitproberen.Noemen ze dat een luie wijven steek?
quote:Pretzel66 schreef op 13 februari 2017 @ 21:57:

[...]

Ja dat wordt echt anders haak maar eens een toer door beide lussen .

Maar als je hem op deze manier afmaakt maakt het niet zoveel uit denk ik .

He, jammer. Dan maak ik het op deze manier maar af want ik moet alleen nig armen en benen. Grootste deel is dus al af. Dan maak ik er daarna nog wel een.

Ik denk dat het makkelijker is om helemaal door te steken. Klopt dat?
Ja, het is wel makkelijker
Ik heb mijn col af en mijn wanten. Ze zijn mooi! Ik zal even kijken of ik er deze week een foto van kan maken.
quote:Avondzon schreef op 13 februari 2017 @ 22:15:

Ik heb mijn col af en mijn wanten. Ze zijn mooi! Ik zal even kijken of ik er deze week een foto van kan maken.Ben benieuwd ik nog steeds niet
Mijn favoriete fotoplek is nat en sneeuwerig. Daar mag mijn mooie col niet op liggen Dus even wachten tot de sneeuw weg is
quote:Avondzon schreef op 13 februari 2017 @ 22:14:

Ja, het is wel makkelijker

Ik heb gister een klein stukje geprobeerd. Is wel even wennen maar ging goed. Klopt het dat het werk dan wat dikker/voller wordt?

In mijn werk zie je nu best goed waar is geminderd of waar steken bij zijn gekomen (zeg je dan gemeerderd?). Je ziet dan een beetje een lijn lopen door de toeren heen. Is dat niet zo als je goed insteekt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven