Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:Fee_tje schreef op 04 mei 2017 @ 21:22:

Hee die komt net voorbij op een haakpagina op fbKlopt daar heb ik hem ook gezien en dacht die ga ik maken !
Alle reacties Link kopieren
Hij is inderdaad wel heel gaaf! (Helaas geen bestemming voor en andere projecten staan hoger op de lijst)
Lang leve allerlei neven en nichten die ineens kinderen krijgen ;)
up up!

De dagen worden al korter, kaarsjes zijn aan en ik krijg weer breikriebels. Ik wil zoiets gaan breien voor een vriendin:

Afbeelding

Weet iemand van jullie hoe je horizontale ribbels breit? Kan het niet echt vinden op internet.
is het niet gewoon tussendoor een paar toeren averechts breien en dan weer recht?
ja eigenlijk ziet het er wel een beetje zo uit he... ga het proberen.
Ik heb te weinig tijd om te haken op het moment. Ben wel mijn achterstallige projecten aan het afmaken. ;-)
tigri schreef:
10-09-2017 20:22
up up!

De dagen worden al korter, kaarsjes zijn aan en ik krijg weer breikriebels. Ik wil zoiets gaan breien voor een vriendin:

Afbeelding

Weet iemand van jullie hoe je horizontale ribbels breit? Kan het niet echt vinden op internet.
Als je dit heen en weer breit is het gewoon twee toeren recht breien (dan krijg je die ribbels) afwisselen met twee toeren tricotsteek (één toer recht, één toer averecht).
Heel simpel.
up! Ik ben vandaag begonnen met een sjaal haken maar kom er niet echt uit. Op youtube staat een tutorial (in het Engels) en bij rij 3 raak ik het kwijt. Er is ook een link op youtube naar een Engels patroon maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

Ik wil de sjaal eigenlijk voor mijn dochter maken en dan mag het wat smaller worden. Kan iemand dit patroon voor me ontcijferen? En me helpen om het smaller te maken?

Het gaat om deze sjaal: https://www.youtube.com/watch?v=QdcXWt1 ... __8XMGKHgP
Een mohair col.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je elke twee seconden het beeld stilzet dan is het goed te volgen Loeske.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Haha, ja dat dacht ik ook Retrostar! Maar helaas ging het toch steeds mis. Ik heb nu nog een filmpje gevonden met maar 22 steken dus dat is al wat smaller. En dan weer proberen!
Ik heb het patroon ook uitgeschreven, hopelijk helpt het :idee:
Ik ben voor een vriendin deze aan het breien. Nog 3 blokjes denk ik en dan is hij klaar.

link verwijderd
vamke wijzigde dit bericht op 21-11-2017 17:19
16.52% gewijzigd
die is cute vamke!
De sjaal voor dochter is bijna af! Maar ik vind 'm iets te stug. Het is 50% wol, bolletjes van zeeman. Uit m'n hoofd is de andere helft acryl. Heeft iemand een tip om het soepeler/zachter te krijgen?
Vamke schreef:
13-11-2017 17:53
Ik ben voor een vriendin deze aan het breien. Nog 3 blokjes denk ik en dan is hij klaar.

Die is mooi ! Maar is dat jouw naam dan zou ik de link weg halen.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 19-12-2017 09:12
6.72% gewijzigd
Wat fijn dat het topic weer tot leven komt !

Hier een ledikantdeken in wafelsteek gehaakt in oudroze katoen .
Speenknuffel Kim van cutedutch in zachtgroen .

Ben bezig een Tomte te haken en ga nu voor mezelf een vest van phildar looping breien.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 19-12-2017 09:30
23.08% gewijzigd
Loeske85 schreef:
20-11-2017 17:54
De sjaal voor dochter is bijna af! Maar ik vind 'm iets te stug. Het is 50% wol, bolletjes van zeeman. Uit m'n hoofd is de andere helft acryl. Heeft iemand een tip om het soepeler/zachter te krijgen?
Ik zou zeggen een naald groter pakken maar zie dat je bijna klaar bent, dan zou ik hem uitwassen met euculan.
Wordt er nog gehaakt hier? :)

Ik ben begonnen aan een deken. Groot project en wordt er altijd wat moedeloos van als ik nog niet zover ben. Maar hij wordt wel echt super mooi en lekker warm. Doel is om elke dag een paar toeren te haken.

Wat zijn jullie projecten?
Welke deken ben je aan het maken ?
Bij dekens verlies ik ook wel eens de moed , altijd blij als ik halverwege ben.

Ik ben nog bezig met een vest breien, op zoek naar een haakproject voor erbij .
Maar nog geen idee , garen genoeg maar nu inspiratie zoeken
Ik volg geen specifiek patroon, gewoon een deken met de granietsteek en garen vd Zeeman. Ik heb nu 14 cm. :d

Tussendoor haak ik knuffeltjes en wil voor mijn dochters nog een col haken.

Kleding heb ik nog nooit gehaakt. Lijkt me wel heel leuk om eens te doen! Welk patroon gebruik je voor dat vest?
coosje82 schreef:
19-12-2017 09:22
Ik volg geen specifiek patroon, gewoon een deken met de granietsteek en garen vd Zeeman. Ik heb nu 14 cm. :d

Tussendoor haak ik knuffeltjes en wil voor mijn dochters nog een col haken.

Kleding heb ik nog nooit gehaakt. Lijkt me wel heel leuk om eens te doen! Welk patroon gebruik je voor dat vest?
Oh sorry onduidelijk maar dat is een breipatroon wel super simpel !
https://www.google.nl/search?q=phildar+ ... XdJva5WVYM:
Ik las niet goed ;)

Breien kan ik niet zo goed. Wel een paar keer geprobeerd, maar vind ik niet zo leuk als haken. Wel een mooi vest! Ik welke kleuren maak je het?
coosje82 schreef:
19-12-2017 10:01
Ik las niet goed ;)

Breien kan ik niet zo goed. Wel een paar keer geprobeerd, maar vind ik niet zo leuk als haken. Wel een mooi vest! Ik welke kleuren maak je het?
Onderkant donkergrijs bovenkant petrol.
Breien schiet harder op vind ik maar ik haak veel meer dan ik brei, soms een breiproject per jaar .
Knap dat je dat kan hoor!

Ik ben gisteren lekker opgeschoten met mijn deken. Heb uitgerekend dat als ik in dit tempo door haak, de deken over een maand af is :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven