Lijf & Lijn alle pijlers

Moet ik dit zien als een menstruatie?

24-04-2017 13:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week (5 dagen behalve gisteren) verlies ik "oud bloed" en dan echt heeel weinig. Meestal is dit in de ochtend en dan houdt het de rest van de dag ook op. 2 dagen geleden zat er zelfs een stukje stolsel tussen.. sorry voor de details! Ik heb verder een branderig gevoel van beneden en menstruatie pijn en buikpijn. Ik ben alweer 2 maanden aan de pil en dit is dus me 2de maand. Ik ben wel in deze maand 3 pillen vergeten in te nemen en ook niet meer ingenomen achteraf. Ook heb ik de huisarts gesproken vorige week en die linkt het dus dat ik de pillen ben vergeten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik zou in principe pas aankomende woensdag ongesteld moeten worden. Ik zit nu dus in mijn stopweek en heb de strip gewoon afgemaakt.

Moet ik het dan toch zien als een menstruatie?
Misschien meer als een doorbraakblieding, omdat je 3 pillen vergeten bent. Dat zijn er best wel veel namelijk .

Ik lees niks over angst voor een zwangerschap, dus dat zal dan wel geen optie kunnen zijn. Volgende strip netjes slikken en dan zal het vast allemaal gaan zoals het hoort.

Is een spiraaltje trouwens geen goed idee voor jou? Of is dit de eerste keer dat je ze zo vaak vergeet?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ja, ik denk dat je huisarts gelijk heeft en je dit moet zien als menstruatie.
Dit is waarschijnlijk een bloeding doordat je 3 keer een pil hebt vergeten in je strip. In theorie zou het ook nog een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar ik weet niet of je sexueel actief bent.

Zo ja, dan zou ik aankomende donderdag een zwangerschapstest doen.

Verder vraag ik mij wel een beetje af waarom je deze vraagt nog stelt als je al bij je huisarts bent geweest?
Soort doorbraakbloeding? Drie pillen achter elkaar aan? En in welke week van de pilstrip?
Ik ben de pillen niet achter elkaar vergeten maar echt op verschillende dagen. 2 pillen ben ik wel achter elkaar vergeten en de ene een week daarvoor oops. @luna, in de 2de en 3de week. Een spiraal zou wat dit betreft echt wel handiger zijn..

@juliechen, ik wilde vandaag dezelfde vraag aan de ha stellen maar mei vakantie alleen spoed gevallen en dit is dus niet echt een spoedje

@muurhanger, de angst begint gelukkig veeeeel minder te worden. Ik loop bij een goede psycholoog en ben de trauma van de vorige bevalling een plekje aan het geven.
Wanneer de pil slikt heb je wel een bloeding maar dit is geen echte menstruatie. Wanneer je de pil correct gebruikt heb je geen eisprong en bouw je ook geen extra laagje op in de baarmoeder waar het eitje zich in kan nestelen. Je hebt bij correct gebruik van de pil een ontrekkingsbloeding. Je kunt de pil (in overleg met huisarts) ook doorslikken van de ontrekkingsbloeding heeft verder geen waarde en zegt ook niet dat je niet zwanger bent. Wanneer je de pil niet goed gebruikt heb je risico op zwangerschap wanneer je seks hebt. Het stoppen in stopweek lokt de ontrekkingsbloeding uit, ook kun je een tussen bloeding krijgen wanneer je pillen vergeet. Deze bloedingen zijn echter geen menstruatie en zeggen ook niets over een eventuele zwangerschap. Je kunt dus bloeden en toch zwanger zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is een zogenaamde "pil-menstruatie" denk ik? Als ik 2 dagen de pil vergeet ben ik de sjaak, dan weet ik dat ik mijn stopweek in moet gaan lassen.
Ik raad je idd een spiraaltje aan als je pil zo makkelijk vergeet.
Bedankt voor de info dames, luna ik ga het zsm met de ha bespreken als ze weer aan het werk is. Is inderdaad handiger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven