Lijf & Lijn alle pijlers

Dames zonder make up de deur uit?

24-04-2017 16:47 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga jij zonder make up de deur uit? Als ik bijv even naar de supermarkt moet doe ik me haar op een staart en verder niets van make up. Ga ik bijv naar een braderie verjaardag.......dan gebruik ik wat foundation lijntje onder me oog rouge en mascara......dit kost ongeveer 10 minuten max
Bijna nooit! Alleen soms als ik een late dienst heb en de kinderen alleen op school moet droppen in de ochtend om erna weer even terug naar bed te gaan. Maar dan zet ik het liefst een zonnebril op
Beter overdressed dan underdressed!
quote:LaFolie schreef op 24 april 2017 @ 19:08:

[...]

Dat interpreteer ik zo, omdat er in dit soort topics (aangezien er iedere maand wel zo'n topic verschijnt) en ook in het dagelijks leven altijd meteen gezegd moet worden "Oh daar doe ik niks aan hoor, hooguit wat dagcrème!" "Alleen als ik een feestje heb een lijntje onder m'n ogen, verder niks, geen tijd voor!" "Nee hoor ik ga geen moeite doen voor m'n vriend of de cassière" alsof er dan een applaus verwacht wordt.

"Wauw vrouw, wat fantastisch. Zo nonchalant en zelfverzekerd, wauw. Jij trekt je lekker van niemand iets aan, jij hebt geen make-up nodig om je goed te voelen, driewerf hoera!"

Maar hee, misschien interpreteer ik het totaal verkeerd. Dat kan ook gewoon. Want ja, er zijn natuurlijk ook gewoon vrouwen waarvoor dit niet geldt.Tjonge jonge het zit inderdaad wel diep zeg deze frustratie. Maar inderdaad er zijn echt vrouwen die er geen seconde over nadenken. Respecteer dat ook gewoon.
Ik ben zo'n moeder die het na 2 kinderen echt te veel gedoe vind 's ochtends. Is pas na de geboorte van mijn jongste zo ontstaan, die slaapt slechter dan haar zus en pak ik die 10 minuten die ik normaal aan mijn uiterlijk besteed liever om nog even te blijven liggen. Maar het staat me niet heel slecht moet ik toegeven. Als ik echt slecht geslapen heb gaat er nog een lik mascara over de wimpers om nog íets van een vermoeid gezicht te maken maar doorgaans is het douchen, laagje olie op de huid, haren doen en aankleden.

Voor feestjes doe ik wel make-up op en in het weekend wil ik na het sporten en douchen er ook nog wel eens moeite in steken. Maar daar blijft het voorlopig bij denk ik. Pas als mijn jongste ook van 7-7 slaapt zonder ons wakker te houden durf ik het weer aan.
quote:gizzmo-returns schreef op 24 april 2017 @ 18:59:

[...]

Maar waar lees je dan dat het een prestatie is als je niets draagt? Als ik zeg ik doe er niets aan en zeg er niet meer van, dan is het toch jouw interpretatie dat ik dat een prestatie vind? Er zit gewoon niets achter, kan dat ook misschien ?

Ik zie het ook niet zo, van die prestatie om geen make-up te dragen.

Andersom ook niet, van de wel make-up gebruikers dat ze degenen die dat niet doen maar dom oid vinden.

Paar uitzonderingen daargelaten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:LaFolie schreef op 24 april 2017 @ 19:01:

[...]

Dan lezen we inderdaad een ander forum ja.

Wat mensen doen zijn mijn zaken helemaal niet. Als Truus van de hoek in d'r joggingpak met het haar op half zeven naar d'r werk wil moet ze dat lekker doen. Als Henk van de overkant zich een bierbuik wil zuipen; be my guest.

Maar vervolgens word je er wel op aan gekeken als je besluit wél wat aan je uiterlijk te doen. Dan ben je meteen een bimbo, arrogant, ijdel, dom, overdreven, onzeker en jaloers.

Die dubbele standaard qua uiterlijk is er inderdaad en dat is een kwalijke zaak, dat ben ik met je eens. En ik zeg ook zeker niet dat je als vrouw 24/7 7 dagen per week op je paasbest klaar moet staan. Maar, nogmaals, het gaat mij erom dat je hier altijd maar zoveel mogelijk een grijze muis moet zijn. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. En daar word ik - zoals je vast wel merkt - gewoon een beetje nijdig van.

Maar wie zegt dat dan? Ik heb dat echt nog nooit gezien.

Leg je dat oordeel er niet zelf in? Mensen die aangeven liefst naturel rond te lopen, spreken daarmee nog geen oordeel uit over anderen?

Ik zie wel oordelen over mensen die veel make up gebruiken, dus als je dat bedoelt kan ik je nog volgen. Maar echt serieus mensen die zeggen: als je iets aan je uiterlijk doet ben je een bimbo... Nee.

En on topic: ik mijn wenkbrauwpotloodje en hopelijk komt eyeliner voor mannen ooit in de mode. Maar make uploos naar buiten gaan doe ik ook regelmatig. Vrouwen met perfecte make up vind ik intimiderend. Ik kan dat niet, maar vind het leuk om te zien.
This is an unacceptable timeline
quote:2Italy2 schreef op 24 april 2017 @ 18:14:

Ik hou niet van 'blote billen gezichten'. Een beetje make-up doet wonderen. Géén plakkaatverf a.u.b.

Eens.

Hoewel er best wel vrouwen zijn die prachtig zijn zonder make-up, maar het gros knapt op van een laagje mascara, wat kleur op de lippen of de wangen. Maar dat vind ik.
Lekker zonder. Naturel. Ben toch al 30 jaar getrouwd
Valt een lijntje rondom de ogen ook onder make up? Zoja dan ga ik niet zonder make up de deur uit, zonee dan ga ik wel zonder make up de deur uit.

Lijntje rondom de ogen is ook alleen wanneer ik even naar de supermarkt ga of naar accupunctuur.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:karin12345 schreef op 24 april 2017 @ 18:44:

[...]

Dus als je wel iedere dag make up draagt, ben je meteen een overgemake-upde bimbo-barbie.

Fijn, weten we dat ook weer.Ja Karin blijkbaar
15 jaar lang kon ik niet zonder make up de deur uit door vuurrode, pijnlijke ontstekingen, vooral rond neus en kin. Ik móest wel iets wegwerken. Veel bezoeken aan dermatologen gehad, verschillende diagnoses, talloze medicatie en therapieën. Niets hielp... ik had de moed bijna opgegeven totdat ik een half jaar geleden na mijn bevalling bij een gynaecoloog kwam en we op een andere 'tour' zijn gegaan.

Mijn huid is sinds een maand voor mijn doen super rustig. Geen vuurrode huid meer en bijna geen ontstekingen meer. En dat voor het eerst in 15 jaar. Wat een opluchting dat ik eindelijk met alleen een bb-cream de deur uit kan en niet steeds hoef te denken: ojee, mensen kijken me aan. Het maakte me altijd onzeker, maar nu ben ik een stuk zelfverzekerder! bovendien scheelt het een hoop tijd...
Don't let your dreams be dreams
quote:tonkje schreef op 24 april 2017 @ 19:16:

[...]

Ik zie het ook niet zo, van die prestatie om geen make-up te dragen.

Andersom ook niet, van de wel make-up gebruikers dat ze degenen die dat niet doen maar dom oid vinden.

Paar uitzonderingen daargelaten.

Wie zie jij zeggen dat dat 'dom' is?

Ik zie dat niemand zeggen namelijk.
quote:Pluisi schreef op 24 april 2017 @ 19:21:

Lekker zonder. Naturel. Ben toch al 30 jaar getrouwd

Ik ben zonder "van 't straat" geraakt .

Waarschijnlijk was mister Tiny mij gewoon voorbij gelopen als ik al die chemische brol op mijn gezicht had geplakt.
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 19:23:

[...]

Ik ben zonder "van 't straat" geraakt .

Waarschijnlijk was mister Tiny mij gewoon voorbij gelopen als ik al die chemische brol op mijn gezicht had geplakt.Ja dus?
quote:LaFolie schreef op 24 april 2017 @ 18:14:

[...]

Uiteraard. De vrouwen van VIVA zijn de uitzonderingen op de regel.

Dan geloof je het toch niet.

Vroeger gebruikte ik wel regelmatig make-up, maar als je daarna met rode, branderige ogen zit dan stop je snel.

Ik ga het nog een keer proberen met hypo-allergene make-up, maar als dat ook narigheid geeft, is het echt over. Dan maar niet.
quote:minnimouse schreef op 24 april 2017 @ 19:23:

[...]

Wie zie jij zeggen dat dat 'dom' is?

Ik zie dat niemand zeggen namelijk.Het exacte woord 'dom' wordt niet gebruikt geloof ik, maar wel andere andere ietwat afkeurende termen. Ik koos juist met opzet 'dom' en niet voor een wel gebruikte term zodat niemand zich direct aangesproken hoeft te voelen.
Ik koop zelfs speciale waterproof make up voor op de camping in warm land.

Wel mijn haar in een staart ipv föhnen

Dat dan weer wel
'Chemische brol op een gezicht geplakt'

Tja, met zo'n uh "omschrijving" klinkt het inderdaad behoorlijk waanzinnig dat de halve natie het draagt en nog leuk en mooi vindt ook.
quote:LaFolie schreef op 24 april 2017 @ 18:30:

[...]

Dat vind ik slonzig staan ja. Niet vies of onverzorgd, wel slonzig. Blote billen gezicht. Waarmee ik ook niet zeg dat je lagen plamuur moet gebruiken, maar een klein beetje make-up zo vrouwelijk Nederland toch echt goed doen.

Iedereen moet lekker doen wat 'ie zelf wil, maar die misplaatste trots over geen make-up gebruiken is echt schijtirritant en bovendien belachelijk.Het zit je wel heel hoog he?
quote:Nouschi schreef op 24 april 2017 @ 16:51:

Mijn haar in een staart. Onder mijn oog.Ik ga nooit zonder ijn de deur uit.
quote:Dreamer schreef op 24 april 2017 @ 18:39:

[...]

Wat maak je je druk

Er wordt me wat gevraagd en ik geef antwoord. Ik 'buitel niet over iemand heen', ik geef gewoon aan dat ik geen make up gebruik. Maar als dat niet mag van jou, wil ik het wel weghalen hoor

Oh.. en het haar staat ook nog op m'n benen

Iiieeeuuwwwww!!!!!

Bah, haar is vies. Je weet toggg. Alleen op je hoofd mag je het laten staan.
Ik kom de deur zelden uit zonder... Heb veel rode vlekjes in mijn gezicht . Die camoufleer ik met foundation en daar soms een bb creme onder, als ik genoeg tijd heb. Dan is je gezicht zo egaal dat een beetje blush (in natuurlijke tint) een must is. Sinds ik 40plus ben zijn mijn wenkbrauwen zo licht dat ik ze even bijkleur met potlood (oogt ook heel natuurlijk). Verder lippenstift in een tint die dicht bij mijn natuurlijke tint aanleunt, mascara, een beige basis op mijn oogleden en soms een taupe oogschaduw op het bewegend ooglid. Meestal ook nog wat transparante poeder en een fixerende spray. Vind mezelf tien keer mooier zo.

Alleen de oogschaduw wordt door anderen herkend als make-up. Als ik in een parfumerie sta om iets uit te proberen, vragen ze gewoonlijk: Bent u nu gemaquilleerd?

Ja dus! Ik heb 's avonds wel tien watjes nodig om alles weg te halen...
Ik moet echt wel erg ziek zijn wil ik zonder make up de deur uit.
quote:karin12345 schreef op 24 april 2017 @ 18:44:

[...]

Dus als je wel iedere dag make up draagt, ben je meteen een overgemake-upde bimbo-barbie.

Fijn, weten we dat ook weer.

Tja, als je geen make up draagt ben je een slonzige boerin.

Weten we dat ook weer.
quote:Starshine-2 schreef op 24 april 2017 @ 19:31:

[...]

Iiieeeuuwwwww!!!!!

Bah, haar is vies. Je weet toggg. Alleen op je hoofd mag je het laten staan.Maar wel direct beginnen met verven bij de 1e halve grijze haar!
Heel eerlijk vind ik make-up niet de moeite waard. Ik ken ook niemand die er op vooruit gaat met make-up op. Ja, je lijkt meer op de mensen op tv, maar mooier? Nee, dat vind dat Ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven