kleurenanalyse

zaterdag 5 november 2011 om 12:36
zondag 6 november 2011 om 21:19
@carenza Sorry hoor, maar dan onderschat je toch op een gigantische manier een professioneel kleuren analyse.
Een professionele kleuren analyse is geen abrcadabra, maar puur en onweerlegbaar bewijs op basis van een reeks van testen waarbij warme en koele, lichte en donkere kleuren met elkaar worden vergeleken. Van heel groot belang is ook of je mooi bent met gemeleerde danwel en uni stoffen etc. etc.
Een professionele kleuren analyse is geen abrcadabra, maar puur en onweerlegbaar bewijs op basis van een reeks van testen waarbij warme en koele, lichte en donkere kleuren met elkaar worden vergeleken. Van heel groot belang is ook of je mooi bent met gemeleerde danwel en uni stoffen etc. etc.
maandag 7 november 2011 om 10:24
maandag 7 november 2011 om 10:40
Ik heb ook heel veel aan die kleurenanalyse gehad en nog steeds. Het is zo'n uitgebreid advies tenminste in Haarlem. Het kost wat maar het was wel een van de betere investeringen voor mij. Niet dat ik totaal niet wist wat mij stond en wat niet. Ik wist bv wel dat blauw mij staat maar er zijn ontzettend veel tinten blauw en daar krijg je ook advies over. Ook kijken ze of je het contrast moet opzoeken of juist niet, lichte kleuren, donkere kleuren en hoe donker dan of hoe licht. En drukke prints of juist niet. Het make-up advies heeft me ook erg geholpen. Daar heb ik veel nieuwe ideeën opgedaan die ik nog dagelijks gebruik.
zondag 13 november 2011 om 10:11
Al je vragen mbt kleurgebruik in je kleding kun je vanaf nu ook stellen op www.facebook.com/kleurenanalyses
donderdag 16 augustus 2012 om 21:15
Ik up m weer uit de verre krochten en hoop dat er nog iemand meeleest! Ik heb namelijk een paar dagen geleden een kleurenanalyse laten doen bij een art of image consulent en kon me niet vinden in de uitkomst :s ik ben getypeerd als een lichte lente en dat licht zag ik ook wel, maar ik was er echt van overtuigd koud te zijn. Ik zag bij veel lente kleuren echt geen match maar volgens mijn consulent kon dat zijn omdat in mijn waaier (die ik nog moet ontvangen) dan net andere lentekleuren zaten. Ik wacht dus nog even af met m'n uiteindelijke oordeel maar is er misschien in de tussentijd iemand hier die me wil vertellen of het volgende logisch is:
Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?
Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?
donderdag 16 augustus 2012 om 22:07
donderdag 16 augustus 2012 om 23:10
Een paar makkelijke testen om te kijken wat voor ondertoon je hebt:
1: de sieradentest. Kijk wat het beste bij je past; gouden of silveren sieraden.
2: de bloedvatentest. Kijk bij je polsen naar je aderen. Zijn ze blauw/paars van kleur of juist groenig?
3: de rode lipstick test. Probeer een lipstick met een blauwe ondertoon en een lipstick met een oranje ondertoon. Van welke lipstick lijken je tanden witter?
Uitslagen
Koel type/ roze ondertoon: zilveren sieraden, blauw/paarse aderen, lipstick met blauwe ondertoon.
Warm type/ gele ondertoon: gouden sieraden, groenige aderen, lipstick met oranje ondertoon.
Met deze testen kun je er al snel achterkomen wat voor type (koel of warm) je bent. Mocht je een mix van de antwoorden hebben (bijv gouden sieraden en lipstick met blauwe ondertoon) dan ben je hoogstwaarschijnlijk neutraal.
Zomer en winter zijn koel, lente en herfst zijn warm.
Ik zelf ben heel licht blond met een zeer lichte huid en licht groene ogen en ik ben een wintertype.
1: de sieradentest. Kijk wat het beste bij je past; gouden of silveren sieraden.
2: de bloedvatentest. Kijk bij je polsen naar je aderen. Zijn ze blauw/paars van kleur of juist groenig?
3: de rode lipstick test. Probeer een lipstick met een blauwe ondertoon en een lipstick met een oranje ondertoon. Van welke lipstick lijken je tanden witter?
Uitslagen
Koel type/ roze ondertoon: zilveren sieraden, blauw/paarse aderen, lipstick met blauwe ondertoon.
Warm type/ gele ondertoon: gouden sieraden, groenige aderen, lipstick met oranje ondertoon.
Met deze testen kun je er al snel achterkomen wat voor type (koel of warm) je bent. Mocht je een mix van de antwoorden hebben (bijv gouden sieraden en lipstick met blauwe ondertoon) dan ben je hoogstwaarschijnlijk neutraal.
Zomer en winter zijn koel, lente en herfst zijn warm.
Ik zelf ben heel licht blond met een zeer lichte huid en licht groene ogen en ik ben een wintertype.
vrijdag 17 augustus 2012 om 11:13
quote:sacha27 schreef op 16 augustus 2012 @ 21:15:
Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?Ik heb eens gehoord dat asblond in combinatie met als kind heel erg blond, bijna altijd betekend dat je een zomertype bent.
Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?Ik heb eens gehoord dat asblond in combinatie met als kind heel erg blond, bijna altijd betekend dat je een zomertype bent.
vrijdag 17 augustus 2012 om 11:31
@cosima Die zijn er niet. Je kunt de testen doen die ik hierboven heb geschreven maar eigenlijk hoor je voor een betrouwbare kleuranalyse dat bij een visagiste oid te doen die daar een papiertje voor heeft gehaald. Maar die zijn niet allemaal betrouwbaar (sommigen geven verkeerd advies). Het belangrijkste is dat je weet of je een koel (zomer en winter) of een warm (lente en herfst) type bent. Dan kun je dmv kleurwaaiers kijken welke kleuren het beste bij je passen (globaal).
vrijdag 17 augustus 2012 om 17:42
quote:sacha27 schreef op 16 augustus 2012 @ 21:15:
Ik up m weer uit de verre krochten en hoop dat er nog iemand meeleest! Ik heb namelijk een paar dagen geleden een kleurenanalyse laten doen bij een art of image consulent en kon me niet vinden in de uitkomst :s ik ben getypeerd als een lichte lente en dat licht zag ik ook wel, maar ik was er echt van overtuigd koud te zijn. Ik zag bij veel lente kleuren echt geen match maar volgens mijn consulent kon dat zijn omdat in mijn waaier (die ik nog moet ontvangen) dan net andere lentekleuren zaten. Ik wacht dus nog even af met m'n uiteindelijke oordeel maar is er misschien in de tussentijd iemand hier die me wil vertellen of het volgende logisch is:
Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?Op basis van deze kenmerken kan ik je zo al zeggen dat je geen lente maar een zomer bent. Heb je veel betaald voor die analyse?
Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?Op basis van deze kenmerken kan ik je zo al zeggen dat je geen lente maar een zomer bent. Heb je veel betaald voor die analyse?
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:12
vrijdag 17 augustus 2012 om 23:29
Heb ook lang twijfels gehad (en hier ongetwijfeld al eens eerder in het topic neer gezet) ik zou eerst een lentetype zijn. 10 jaar de verkeerde kleuren aan gehad, toen (pas) weer gebeld, mocht ik weer komen bleek ik wintertype. Tja toen had ik nog steeds twijfels of ze het nu wel goed zou hebben.
Ben uiteindelijk naar Haarlem gegaan naar imageproof. Zij werken met 12 kleurenpaletten dus veel gedetailleerder en helemaal op maat. Kost wat maar dan heb je ook ècht wat.
Aanrader en nee ik heb geen aandelen.
Ben uiteindelijk naar Haarlem gegaan naar imageproof. Zij werken met 12 kleurenpaletten dus veel gedetailleerder en helemaal op maat. Kost wat maar dan heb je ook ècht wat.
Aanrader en nee ik heb geen aandelen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zaterdag 18 augustus 2012 om 10:58
Ik ben ooit getest als een lichte zomer. Een andere kleurconsulent e zag zonder doekentest in één oogopslag dat ik eigenlijk een wintertype ben. Hoewel beiden koele kleurtypes zijn, staan de hardere winterkleuren me inderdaad veel beter dan het poederachtige pastel van het zomertype.
Blijkbaar kan zo´n test nog wel eens verschillend worden geìnterpreteerd.
Blijkbaar kan zo´n test nog wel eens verschillend worden geìnterpreteerd.
vrijdag 31 augustus 2012 om 13:43
Leuk die kleurenwaaiers maar als deze in een andere tas zit....Als je een Iphone of Ipad hebt kun je een app. aanschaffen. Maar kijk uit! Er zijn er verschillende die niet kloppen! Ik ben een wintertype en in mn app. zat oranje!!! Zo fout!
Ik heb nu een goeie gevonden. de app. van Youxx. 12 verschillende soorten en de kleuren zijn perfect!
Ik heb nu een goeie gevonden. de app. van Youxx. 12 verschillende soorten en de kleuren zijn perfect!