Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
quote:Johan van Eijck schreef op 25 september 2010 @ 09:41:

De lichte herfsttypes kunnen een haarkleur hebben die veel mensen ook als blond typeren. Wat is de kleur van je ogen?Mijn ogen zijn troebel grijs/groen/blauwig en er zit een beetje geel in. Draag ik teal, dan zijn ze groen. Draag ik groen, dan zijn ze teal. Niet heel duideljk he? Mijn haar is goudblond.
hm, die ogen en je roodharige moeder wijzen inderdaad weer meer in de richting van de warme lente. Maar die staan niet mooi met gemeleerd grijs en legergroen. Durf er dus verder niets van te zeggen helaas.
Beste Johan, stel ik loop met n kleurenwaaier door de stad maar overal vind ik dezelfde modekleuren en er zit niets voor me bij, wat dan?

(ik heb jaaaren geleden op mn werk een workshop van jou en Ada gevolgd)
quote:tijgermeisje schreef op 07 oktober 2010 @ 21:33:

Beste Johan, stel ik loop met n kleurenwaaier door de stad maar overal vind ik dezelfde modekleuren en er zit niets voor me bij, wat dan?

Ik ben Johan niet (joh!) maar ik ben wel even nieuwsgierig: koop jij dan helemaal nooit iets van een kleur die niet in je kleurenwaaier zit?

Zelf wijk ik er regelmatig van af. Leuk om te weten wat mijn "topkleuren" zijn, maar soms wil ik als zomertype ook wel eens wat anders, bijvoorbeeld zwart of knalrood ofzo.
Tijgermeisje(hallo!),ik sla zo`n seizoen gewoon over.

Ik heb vaak,als wintertype,in de lente en zomer weinig keus.

Waarschijnlijk omdat er dan meer pastelkleuren zijn.

Deze,maar ook vorige winter weer volop keus.

Ik heb een flexakaart en het boekje van Johan.

Als de kleur in geen van de staalkaarten zit,doe ik het niet.
Goedenavond

Ik heb pas een kleuranalyse laten doen en er kwam uit dat ik een herfsttype ben volgens haar.

Op dit moment is mij haar heel erg donkerbruin en vaak ook violet gloed erin wat dus koel is, en als ik het blond had was dat ook erg licht en zonder warmte omdat dat gewoon niet staat bij mij.

Het zou dus moeten zijn dat warm bruin goudblond en koper kleuren mij moeten staan? maar dat staat dus echt totaal niet.

Ik ben een beetje in de war eigelijk ook kleuren als kerry bruin en oranje kleuren zijn niet mooi bij mij maar wel taupe of zacht roze staan goed.

Nou word ik ook heel erg bruin in de zon maar ben vanmezelf heel erg wit ik zonnebank nu wel daarom ook en ze zei dat heeft geen invloed op de analyse mij lijkt t dan juist dat er warmte in je huid naar boven komt door dat je bruint? maargoed zelf van mijn eigen haarkleur zit ik een beetje op een middelbonde kleur kleurhoogte 7 van de kapper.

Heeft iemand een idee hoe dit kan dat het niet staat bij mij?

groetjes
De collega heeft gelijk als het over de zonnebank gaat; dat maakt niets uit.

Wat in je verhaal ontbreekt is de kleur van je ogenBen
Ik zou niet weten welk kleurtype ik ben!

- Haar: bruin met wat honingaccenten. (ik praat nu mijn kapper na)

- Ogen: lichtblauw/groen/grijs met enkele gele spikkels (kleur hangt af van wat ik aan heb.)

-Huid: licht met (heel veel) sproeten.

Iemand een idee welk type ik ben en welke kleuren me goed staan? De internetkleurwijzers zeggen bijna allemaal iets anders!

Van sommige kleuren weet ik dat ze me niet staan, zoals geel, oranje, rood, zwart en bruin, maar verder ben ik het spoor bijster!
Hm, een wij hebben nog geen herfsttype kunnen maken van iemand met blauw grijs groene ogen. Sproeten is meestal warm, dat heeft de collega dan goed gezien.

Je zou dus ook het andere warme type kunnen zijn, nl. lente. Wij hebben er daar 3 van; die met het van nature rode haar ben je niet; rest dus, afhankelijk van de kleurdiepte (licht tot donker) van je haar een:

lichte lente of

donkere lente
ik wist helemaal niet dat zo'n kleurenanalyse zoveel op kon leveren.

Ik zit eraan te denken om zo'n analyse met moeder en zus te doen. Nu vraag ik me af of dat nuttiger is dan een individueel consult.

We lijken alledrie overigens niet op elkaar. Weet iemand of dat verschil uit zal maken?
Leuker, leerzamer en goedkoper met zijn 3-tjes
Ik ben een zomertype volgens de kleurenanaliste een paar jaar geleden. Maar veel van die zomerkleuren staan me zo flets, en ik hou er zelf ook niet zo van. Nu zie ik op sites ook wel eens het 'gemengde'type staan, zomer/winter. Zou ik misschien meer dat type zijn? Ik heb een lichte huid, zonder sproeten ( had vroeger als kind wel wat sproeten), grijs-blauwe ogen, donkere wenkbrauwen en midden tot donkerblond haar (saaie kleur).

Diverse paarstinten staan me mooi, en pruimenkleur, om maar eens wat te noemen.
hallo johan de kleur van mij ogen is groen met een soort groengrijze rand om de iris en om de pupil een dun randje bruin.

ik heb ook sproetjes als ik in de zon lig en en zonder zon zijn ze niet echt zichtbaar.

groetjes
quote:banaanaap schreef op 01 november 2010 @ 13:44:

We lijken alledrie overigens niet op elkaar. Weet iemand of dat verschil uit zal maken?Maakt niet uit! Ik ben met mijn moeder en zusje geweest, mijn moeder is winter, mijn zusje herfst en ik zomer! Gezellig met z'n 3en.
Ik ga ook een analyse laten doen! Ik ben alleen nog op zoek naar een goed (en redelijk geprijsd) iemand in Noord-Nederland. Iemand een suggestie?
Haarlem? Oh nee das Noord Holland.
Mieshka het was puur hypothetisch, ik heb geeneens n staalkaart, maar inmiddels weet ik wel dat kleuren veel voor me doen, kan er ziek uitzien (beige, pastel, fletse kleuren) en veel beter in van die diepe 'edelsteenkleuren'.

En het aanbod van die kleuren is erg afhankelijk van de mode. Zwart is er altijd al maar ik draag al zo vaak zwart.

Wilde Cubaan (hoe ruik jij tegenwoordig? ;)

Welke van de wat fellere, vrolijkere kleuren draag jij zoal? (winter was toch het kleurtype dat goed zwart en wit kon hebben? Dan ben ik ook winter, stuck in a zwart wit met hier en daar donkere kleuren, ik wil wat lichters, kleurrijkers, vrolijkers met name!)

Johan ik begrijp dat jullie per seizoen nog n onderverdeling hebben? Kun je vertellen wat het verschil is tussen winter I, II en III?
.
@salineXL

Alle 3 de Lente types moeten juist heldere kleuren dragen met contrast. Het onderscheid zit vooral in de haarkleur, licht, midden (of van nature rood) en donker (bruin)
.
.
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 04-11-2010 23:25
Reden: reclame
% gewijzigd
.
quote:Mieshka schreef op 01 november 2010 @ 15:39:

[...]

Maakt niet uit! Ik ben met mijn moeder en zusje geweest, mijn moeder is winter, mijn zusje herfst en ik zomer! Gezellig met z'n 3en.

Klinkt goed dan! Weet iemand een goede/leuke consulent in het zuid-oosten van het land?

Ik heb nu ook even alles doorgenomen en volgens mij kom ik uit als zomertype. Maar dan mag je dus geen zwart dragen?

Laat ik nou superveel zwart in mijn kast hangen :(. Ik dacht dat het wel goed stond....
Ik ben ook wel nieuwschierig wat ik ben. IK verval nu vaak in zwarte kleding als het netjes moet. Rood voel ik me niet in thuis.

Ik heb donkerblond haar, (grijs)blauwe ogen met een donkerblauwe rand en een lichte huid. Als ik al bruin wordt is dat een soort van goudbruin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven