Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring met laser ontharen?

09-04-2017 17:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover. Het is een flinke investering maar ik heb veel last van scheren en/of epileren. Ik heb een heel gevoelige huid. En naarmate ik ouder word krijg is steeds meer van die ontstoken haarzakjes vooral bij mijn bikinilijn.

Ik denk in eerste instantie mijn oksels en bikinilijn. Eventueel ook benen. Ik ben van mezelf donkerblond. Wie heeft er goede ervaringen? Slechte mag uiteraard ook. Blijft het echt weg? Wat was je kwijt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Geen ervaring, maar ik lees mee want ik wil het ook graag laten doen.
Werkt het best op donkere haren.
Ik heb zelf ook veel last van ingegroeide haartjes en twijfelde zelf al jaren om het te laten doen aangezien het toch een flink bedrag is. Binnenkort ga ik voor een eerste behandeling, ben heel benieuwd.
Ik heb bij het Kruidvat de Philips Lumea gekocht voor 160 euro. Heb het nu 3 keer gedaan en het lijkt er toch wel op dat ik minder haargroei heb.
quote:Macaron_ schreef op 09 april 2017 @ 17:43:

Ik heb zelf ook veel last van ingegroeide haartjes en twijfelde zelf al jaren om het te laten doen aangezien het toch een flink bedrag is. Binnenkort ga ik voor een eerste behandeling, ben heel benieuwd.Ben benieuwd naar je ervaringen! Als ik het ga doen pas na de zomer. Lijkt me heel onhandig om nu alles te moeten wegstoppen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boannan schreef op 09 april 2017 @ 17:47:

[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen! Als ik het ga doen pas na de zomer. Lijkt me heel onhandig om nu alles te moeten wegstoppen.Wat bedoel je met alles te moeten weg stoppen?
quote:Macaron_ schreef op 09 april 2017 @ 17:49:

[...]

Wat bedoel je met alles te moeten weg stoppen? Je mag je toch niet scheren als je een laserbehandeling krijgt? Maar je haren zullen ook niet ineens allemaal weg zijn. Loop ik straks met ongeschoren oksels. De horror
quote:Macaron_ schreef op 09 april 2017 @ 17:49:

[...]

Wat bedoel je met alles te moeten weg stoppen? Ik denk dat ze bedoelt dat je dan niet in de zon mag.
quote:boannan schreef op 09 april 2017 @ 18:04:

[...]

Je mag je toch niet scheren als je een laserbehandeling krijgt? Maar je haren zullen ook niet ineens allemaal weg zijn. Loop ik straks met ongeschoren oksels. De horror Haha ik snap je, maar je mag tussen de behandelingen door wel scheren hoor
quote:Blondie456 schreef op 09 april 2017 @ 18:05:

[...]

Ik denk dat ze bedoelt dat je dan niet in de zon mag.Ik hou niet van de zon, ik verbrand alleen maar
Ik heb zo'n 7-8 jaar geleden IPL gedaan, ook soort laser. Het werkte bij mij heel goed op plekken waar ik stug haar had (oksels, bikini, benen). Mij is toen ook verteld dat het alleen werkt bij dikke, echt donkere haren bij een lichte huid. Ik weet niet in hoeverre ze daar nu vooruitgang hebben geboekt en of het ook kan voor lichtere haren.

En je mocht juist scheren tijdens IPL, maar niet epileren en de zon zo veel mogelijk vermijden (voor pigmentvlekken). Dus wellicht na de zomer mee beginnen, als je het overweegt.
quote:b-haatje schreef op 09 april 2017 @ 18:21:

Ik heb zo'n 7-8 jaar geleden IPL gedaan, ook soort laser. Het werkte bij mij heel goed op plekken waar ik stug haar had (oksels, bikini, benen). Mij is toen ook verteld dat het alleen werkt bij dikke, echt donkere haren bij een lichte huid. Ik weet niet in hoeverre ze daar nu vooruitgang hebben geboekt en of het ook kan voor lichtere haren.

En je mocht juist scheren tijdens IPL, maar niet epileren en de zon zo veel mogelijk vermijden (voor pigmentvlekken). Dus wellicht na de zomer mee beginnen, als je het overweegt.

Dat is nog steeds zo, het beste gaat het bij zo donker mogelijk haar met dikke wortel op en lichte huid.

Ik heb oksels, gezicht, bikinilijn, benen en onderarmen laten doen. Ik had een aanbieding via Groupon en was niet zo veel kwijt, maar dat verschilt per salon dus dat zal je even moeten navragen.

Ik ben zo goed als al het haar kwijt. De paar haren die er nog zitten trek je er zo uit.
.
anoniem_325209 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 21:49
99.77% gewijzigd
quote:Bucephela schreef op 16 april 2017 @ 09:59:

Ik heb IPL gedaan van oksels, bikinilijn en onderbenen. Geen duidelijk effect na 10 behandeling. Daarna laser, en dat werkt super. Jij zou IPL dus niet aanraden? Was er helemaal geen effect na 10 behandelingen?
.
anoniem_325209 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 21:50
99.63% gewijzigd
Bedankt voor je reactie Bucephela Ben inderdaad ook naar laser aan het kijken, maar je betaalt zo € 150,- per behandeling, en dan moet je er 6 tot 8... Maar als het dan weg blijft is het het mij wel waard!
Als je in je profiel even het ontvangen van privéberichten aanzet, dan stuur ik je het adres door van waar ik ga. Misschien heb je daar wat aan.
quote:Bucephela schreef op 27 april 2017 @ 06:54:

Als je in je profiel even het ontvangen van privéberichten aanzet, dan stuur ik je het adres door van waar ik ga. Misschien heb je daar wat aan.Bedankt, het staat aan!
Done!
Heb inmiddels mijn eerste behandeling achter de rug (oksels + gehele bikinilijn) en ben erg benieuwd of ik er iets van ga merken de komende weken. Vond het echt reuze meevallen, de laserkop voelde voornamelijk heet aan en sommige plekjes waren wat gevoeliger, maar vind een Brazilian Wax pijnlijker.
Macaron_ schreef:
09-04-2017 18:07
quote:boannan schreef op 09 april 2017 @ 18:04:

[...]

Je mag je toch niet scheren als je een laserbehandeling krijgt? Maar je haren zullen ook niet ineens allemaal weg zijn. Loop ik straks met ongeschoren oksels. De horror Haha ik snap je, maar je mag tussen de behandelingen door wel scheren hoor
Ik heb de Lumea, en je kunt gewoon tussendoor scheren. Ik merk wel dat het steeds minder nodig is. Mijn armen zit amper nog haar op, mijn benen hier en daar een beetje. Mijn oksels en bikinilijn hebben nog wel wat haar maar het is veel dunner en scheert makkelijker.
15 jaar geleden IPL laten doen. Ik heb donkere stugge haren. Wel een makkelijk gebruinde huid.
Koste me toen 330 euro per behandeling. Ik deed onderbenen, bikinilijn en oksels. Ik zie hier en daar wat kale plekken maar het haar is zeker niet weg. Er staat nog behoorlijk veel. Voor mij heeft het alleen opgeleverd dat ik nu 1 keer per week moet scheren ipv elke dag.
Ik hoop dat ik die ene pechvogel ben. Bij heeft het toen duizenden euro's. Gekost. Gelukkig kan je nu via groupon of zo.
Oud topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven