baby niet meer voelen bewegen.....

28-01-2009 16:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 22 weken zwanger op het moment. Sinds 10 dagen voel ik

mijn baby geregeld bewegen en schoppen. Dat geeft me een heel zeker gevoel! Ik weet dan dat het goed gaat daarbinnen! Gisteren moest ik voor een uitgebreid echoscopisch onderzoek naar het ziekenhuis omdat mijn arts iets had vermoed. Gelukkig bleek er niets te zijn. Nu komt het. Ik heb gisteren eigenlijk maar weinig gevoeld in mijn buik. Af en toe heeeel licht een tikje, maar niet zoals normaal. En vandaag is het eigenlijk nog veel rustiger in mijn buik. Ik maak me nu toch wel zorgen omdat het toch de bedoeling is dat je iedere dag iets voelt. Gisteren was dus alles goed, maar nu maak ik me toch wel druk (terecht/onterecht?). Moet ik nu weer naar het ziekenhuis gaan voor een echo of toch nog even wachten? Is dit normaal?
Hoi Rosanne, fijn dat alles OK is. Ik had ook de placenta aan de voorkant, voelde soms ook een paar dagen wat minder. En het duurde ook heel lang voor ik de eerste bewegingen voelde, iedereen voelde al weken beweging maar bij mij bleef het stil van binnen...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Vorige week had ik geschreven omdat ik geen bewegingen waarnam van de baby. Gelukkig de dag erna een echo laten maken, alles bleek prima.

Vandaag is het eigenlijk weer het geval. Ik heb maar 2 keer een heel licht gevoel had waaruit ik kan concluderen dat dat de baby was.

Je begrijpt het misschien al....Ben weer een beetje bezorgd. Mijn gyn vertelde dat ik altijd langs kon gaan voor een check maar

dat lijkt me ook wat overdreven. Ze zei ook dat als ik erg bezorgd was wat cola moest drinken waardoor in veel van de gevallen de baby zou moeten bewegen. Cola wekt erg op en geeft de baby een energyboost. Maar ik lees en hoor toch ook veel dat het schadelijk is. Wat nu? Hellup!
Ik denk dat een glaasje cola geen kwaad kan.

Bij mij zeiden ze dat elk gevoel van beweging goed was in deze periode. En dat als je zelf druk bent, de baby zich rustig houdt en omgekeerd. Hoe meer je ontspant, vindt de baby ook fijner.

En met voorliggende placenta voel je inderdaad stukken minder hoor!
Ik heb maar even een paar slokjes cola genomen....

Het is gewoon zo vreemd dat ik dagenlang enorm veel schopjes en beweging heb gevoeld en vandaag helemaal niet. Heel vreemd. Gisteren was het zo erg dat ik me nauwelijks kon concentreren tijdens een cursus. Ik voelde me heel gerust toen.

Het is zo onregelmatig.

Hopelijk laat de baby snel iets van zich horen. Dan is mijn avond ook weer goed. Ben gewoon erg bezorgd.
Hoi Rosanne,

Wilde je even laten weten dat ik de laatste dagen ook minder beweging voel, ben morgen precies 23 weken zwanger. Rond week 21 voelde ik juist heel veel, maar de laatste 4 dagen dus juist weer heel erg minimaal.

Zelf ben ik niet zo bellerig en meer van kop in het zand steken, maar ik snap je bezorgdheid goed hoor!

Ik heb al een dochter rondlopen van ruim 2, maar gek genoeg kan ik me niet herinneren hoe het met haar was....

Maar het zal er dus wel bijhoren! Komt vast goed!
Je moet proberen niet teveel te gaan stressen hoor, je placenta ligt vooraan je voelt de baby derhalve minder. Als je tot het einde van je zwangerschap zo nerveus bent, maak je het wel heel moeilijk voor jezelf.

Succes!
@Tonia: Ik ben niet de enige die zo bezorgd is dus :-) Misschien ligt het inderdaad aan een veranderde positie of iets dergelijks. Gewoon nog even afwachten. We moeten niet meteen doomdenken. Ligt jouw placenta trouwens voor- of achteraan?

@Star: Je hebt gelijk, maar omdat ik de ene keer heel veel voel en vandaag dus nauwelijks iets maak ik me zorgen. Dus om de onregelmatigheid van de bewegingen. Ik moet inderdaad niet stressen.
quote:Rosanne26 schreef op 03 februari 2009 @ 18:04:

Ik heb maar even een paar slokjes cola genomen....

Het is gewoon zo vreemd dat ik dagenlang enorm veel schopjes en beweging heb gevoeld en vandaag helemaal niet. Heel vreemd. Gisteren was het zo erg dat ik me nauwelijks kon concentreren tijdens een cursus. Ik voelde me heel gerust toen.

Het is zo onregelmatig.

Hopelijk laat de baby snel iets van zich horen. Dan is mijn avond ook weer goed. Ben gewoon erg bezorgd.Inderdaad wat Star zegt. Probeer je niet te druk te maken. Ik ben nu 25 weken van mn tweede kindje zwanger en heb net als bij de 1e zwangerschap mijn placenta aan de voorkant liggen. De verloskundige heeft gezegd dat het in zo'n geval heel normaal is dat je je baby veel minder voelt dan als de placenta aan de achterkant ligt. En dat is ook zo in mijn gevoel. Soms voel ik de baby even krachtig maar dat komt maar heel weinig voor. Heel vaak voel ik bijna niets en dan weer een klein schopje. Ik vind het wel jammer maar helaas niets aan te doen.
twee keer
[quote]Rosanne26 schreef op 03 februari 2009 @ 19:13:

@Tonia: Ik ben niet de enige die zo bezorgd is dus :-) Misschien ligt het inderdaad aan een veranderde positie of iets dergelijks. Gewoon nog even afwachten. We moeten niet meteen doomdenken. Ligt jouw placenta trouwens voor- of achteraan?

Ik geloof dat ie bij mij aan de voorkant ligt. Bij jou ook?

Wat ik zo maf vindt, is dat ik bij mijn eerste zwangerschap lang niet zoveel zorgen en kwaaltjes had als bij deze...

Maar ben het ook met jou en de anderen eens, je moet niet je hele zwangerschap erdoor laten beinvloeden hoor, anders heb je echt een rottijd meid en het moet juist zo speciaal zijn deze tijd!

Welke datum ben je precies uitgerekend?
Vandaag heb ik in totaal zo'n 8/9 iets gevoeld, maar niet

heel heftig. Vooral toen ik op mijn linkerzij ging liggen.

Ik ga ervan uit dat het goed zit.

Tonia, ik ben uitgerekend voor de eerste week van juni.

Het kan altijd eerder gebeuren natuurlijk.

Heerlijk lijkt me dat om een kindje te hebben in de zomer!

En jij? Wanneer mag jij je kindje in je armen nemen?

Ik las net trouwens in een andere topic dat een voorliggende placenta meer complicaties met zich mee kan brengen als het niet optrekt. Klopt dit? Is het een nadeel om de placenta voorliggend te hebben? Ik hoor iets totaal nieuws.

Ik probeer rustig te blijven en me niet al te veel op de bewegingen van de baby te concentreren. Het is goed als ik IETS voel toch? Ontspannen zijn is inderdaad belangrijk.
Voorliggende placenta geeft niet direct problemen tenzij ie voor de uitgang ligt. En dat kunnen ze met een echo vaak prima beoordelen. En alles wat je voelt is goed volgens mij. Hier ook een voorliggende placenta en idd een heel ander gevoel, minder mn dan 1e zwangerschap, maar nu 38 weken en hele buik beweegt op het moment. Geniet van je zwangerschap!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
quote:Rosanne26 schreef op 04 februari 2009 @ 17:27:

Vandaag heb ik in totaal zo'n 8/9 iets gevoeld, maar niet

heel heftig. Vooral toen ik op mijn linkerzij ging liggen.

Ik ga ervan uit dat het goed zit.

Tonia, ik ben uitgerekend voor de eerste week van juni.

Het kan altijd eerder gebeuren natuurlijk.

Heerlijk lijkt me dat om een kindje te hebben in de zomer!

En jij? Wanneer mag jij je kindje in je armen nemen?

Ik las net trouwens in een andere topic dat een voorliggende placenta meer complicaties met zich mee kan brengen als het niet optrekt. Klopt dit? Is het een nadeel om de placenta voorliggend te hebben? Ik hoor iets totaal nieuws.

Ik probeer rustig te blijven en me niet al te veel op de bewegingen van de baby te concentreren. Het is goed als ik IETS voel toch? Ontspannen zijn is inderdaad belangrijk.

Dit gaat om een placenta die onder ligt. Voor de baarmoedermond, en dan kan de baby er niet eerst uit en dan de placenta. Soms trekt die placenta later in de zwangerschap nog omhoog, zodat de uitgang vrij komt te liggen.

Een placenta die tegen de buik ligt geeft geen problemen.
Rosanne, volgens mij zat ik gisteren minder hoor qua gevoel en toevallig vanochtend voelde ik iets meer.

Maar het zit vast goed hoor bij je als je het gisteren goed voelde. Ik las inderdaad ook dat als je op je linkerzij ligt, de doorstroming het beste is, dus klopt helemaal perfect bij je!

Op zich vind ik het ook wel weer mooi dat je zo serieus bewust bent van je zwangerschap en het niet vanzelfsprekend vindt allemaal, dat had ik bij mijn dochter niet zo sterk. Maar je moet er maar vanuit gaan dat de meeste zwangerschappen heus goed gaan, laat je bezorgdheid niet de overhand nemen hoor!

Ik ben op 3 juni uitgerekend, net als jij in de eerste week dus. Het kan natuurlijk ook eerder komen, maar ook later hoor! Altijd spannend he, maar we zitten al over de helft!

Ga je ook nog voor een pretecho? Wij gaan volgende week vrijdag, ook erg spannend toch weer.
Tonia, we gaan rond dezelfde periode bevallen. Ik ben uitgerekend op 4 juni. Leuk he!

Gelukkig voel ik mn baby nu weer meer bewegen. Ik was gisteren wel bezorgd vanwege de 'rustige' dagen. Daarom ben ik naar mijn gyn geweest. Alles was perfect. Terwijl ik op mijn afspraak zet te wachten begon het opeens heftig te schoppen :-) Voel jij nu meer beweging?

Ik voel me inderdaad veel rustiger nu gelukkig. Stress komt natuurlijk niet ten goede. Heb je nu nog bepaalde kwaaltjes of eigenaardigheden (zin in bepaalde dingen of juist niet) ?

Ik heb nogal last van mijn rug de laatste dagen. Ook heb ik veel meer trek in.....chocolade. In het eerste trimester totaal geen behoefte aan gehad.

Hopelijk zul je een mooie echo te zien krijgen volgende week.

Ik ben inderdaad nogal serieus bewust van mijn zwangerschap., omdat het mijn eerste is. Alles is nieuw. Dat zal bij een volgende minder zijn denk ik. Hopelijk :-) Ik vrees dat ik toch ook een beetje een bezorgde moeder ga worden. Dit vind ik niet leuk, ben me het wel bewust gelukkig.

Zijn er trouwens nog meer mensen uitgerekend voor begin juni?
Rosanne, als je iets langer zwanger bent ( week of 28) kun je met een closetrolletje het hartje laten beluisteren door bijvoorbeeld je man.

Dan ben je weer gerustgesteld.
Hoi Rosanne,

Ik herken je verhaal want ik voelde ook mijn baby dan weer wel, dan weer niet, meer/minder. Ik hoop dat je niet de rest van je zwangerschap stress hebt, zou zo zonde zijn!

Ik heb wel steeds als ik echt ongerust werd een echo laten maken. Op het laatst (laatste drie weken) was dat om de dag. Want hoe verder in de zwangerschap hoe minder leven ik voelde.

Heb wel een prachtige gezonde dochter nu van 8 maanden.

Veel geluk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven