Mode & Beauty alle pijlers

Dure/speciale föhn beter?

27-04-2017 13:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn föhn is kapot en ik keek naar een nieuwe.

Tot nu toe lette ik altijd alleen op het vermogen (veel!) en een diffuser (prettig) en was dat op zich OK, alleen ziet mijn haar er altijd wat droog uit na het föhnen.

Nu zag ik dat er ook keramische en ionische föhn zijn en dat sowieso de prijzen ook enorm kunnen variëren. Ik vraag me af of een duurdere föhn, of één met speciale technologieën ook echt beter is. Iemand ervaring soms?

Bedankt!
Ik koop altijd de goedkoopste die er is. Warme lucht is warme lucht, denk ik maar zo. Het enige waar ik naar kijk is een hoog wattage, omdat het bij mij vrij lang duurt voordat mijn haar droog is.
tvp
Ik heb een infrarood fohn van José Eber. Erg fijne fohn waar je haar 2x zo snel mee droogt tov een 'normale' fohn.

Ik ben dan ook wel een ongeduldig type, dus ideaal als je snel klaar wilt zijn.. :-) Gebruik deze al jaren, nooit last van droog haar maar weet niet of mijn haar daar bij een normale fohn wel last van zou hebben.
ik heb een steampod,door de stoom pluist je haar helemaal niet,je kunt krullen maken,maar ook erg goed straight maken
Ja, duurdere föhnen zijn vaak ook beter voor je haar. Maar er zit natuurlijk een grens tussen betalen voor kwaliteit en betalen voor een merk. Die van chi vind ik erg fijn!
Kijk eens bij de kapper speciaalzaak als je kwaliteit wil.

Vermogen zegt alleen wat over het verbruik, niet over de afgegeven warmte.
Ik gebruik al jaren eentje van de Action, denk nog geen 10€.

Als geld geen rol zou spelen dan zou ik die Dyson wel willen.
Het enige dat ik belangrijk vind is dat hij vrij groot is. Die kleine dingetjes zuigen altijd mijn haar aan de achterkant naar binnen.

Prijs, niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik heb een kappersfohn, en ja er zit zeker kwaliteitsverschil in. Een krachtige blaas, sneller droog, stiller, en in warmte instelbaar. Ik zetm nooit op z'n heetst.

Ik ben nu aan het kijken naar een professionele infraroodfohn.
Ben aan een nieuwe fohn toe dus ik lees mee!

Heeft iemand zo'n fohn met draaiende borstel waarmee je grove krullen in je haar kunt maken? Ze beloven mooie glanzende krullen omdat je haar tijdens het drogen non-stop geborsteld wordt ben benieuwd naar ervaringen van anderen ook over goede diffusers etc.
Tvp
quote:Bestaardigopzich schreef op 27 april 2017 @ 23:18:

Heeft iemand zo'n fohn met draaiende borstel waarmee je grove krullen in je haar kunt maken? Ze beloven mooie glanzende krullen omdat je haar tijdens het drogen non-stop geborsteld wordt ben benieuwd naar ervaringen van anderen ook over goede diffusers etc. Ik heb een föhn met roterende borstel in één. Erg blij mee! Alleen moet ik die niet gebruiken als er vorst in de lucht hangt, want dan krijg ik statisch haar. Gebruik .m trouwens pas als mijn haar bijna droog is. Anders duurt het wel effe. Mijn kapper zei dat zij .m juist gebruikt op volledig droog haar, pas paar uur na het wassen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
quote:ella70 schreef op 27 april 2017 @ 14:28:

ik heb een steampod,door de stoom pluist je haar helemaal niet,je kunt krullen maken,maar ook erg goed straight makenHoe werkt een steampod?
Volgens mij maakt het geen donder uit welke fohn je kiest. Warme lucht = warme lucht. Misschien dat de temperaturen verschillen per fohn, dat kan, maar meestal zitten er standen op en kun je zelf kiezen hoe heet je hem zet. Diffuser is wel handig. Ik woel tijdens het fohnen mijn haren los van elkaar, dan droogt het sneller.

Stoom maakt wel een verschil maar een dure fohn die betere warme lucht produceert, nee. Daar geloof ik niet in.
quote:Beijtje schreef op 27 april 2017 @ 15:15:

Kijk eens bij de kapper speciaalzaak als je kwaliteit wil.

Vermogen zegt alleen wat over het verbruik, niet over de afgegeven warmte.Een föhn van 2000 Watt verbruikt inderdaad meer dan eentje van 1000. Maar waarom denk je dat dat zo is? Er zit zeker wel verschil in temperatuur en blaaskracht als je naar het vermogen kijkt!
Er bestaan verschillen in efficiëncy van de verschillende onderdelen gebruikt in verschillende ontwerpen.

Zelfde verhaal als met de 2200+ watt stofzuigers? die stuk voor stuk hun werk niet zo goed blijken doen als bijvoorbeeld een professionele Nilfisk met 900 watt.

Onze Tristar gourmetstel wordt lang zo heet niet als onze oude Tefal, toch zou hij maar liefst een kwart meer vermogen moeten leveren.

Zet er maar eens een verbruiksmeter tussen, soms halen ze niets eens de helft van hun vermogen.

Heeft iemand zo'n fohn met draaiende borstel waarmee je grove krullen in je haar kunt maken? Ze beloven mooie glanzende krullen omdat je haar tijdens het drogen non-stop geborsteld wordt ben benieuwd naar ervaringen van anderen ook over goede diffusers etc. Ja die heb ik. Kutding. Niet kopen!

Heeft iemand zo'n fohn met draaiende borstel waarmee je grove krullen in je haar kunt maken? Ze beloven mooie glanzende krullen omdat je haar tijdens het drogen non-stop geborsteld wordt ben benieuwd naar ervaringen van anderen ook over goede diffusers etc.

Niet tevreden van. Het duurt heeeeel lang voor je je haar er droog mee hebt geblazen. Dus ik gebruikte het vervolgens op droog haar. Dan nog ben je een uurtje bezig met stylen. Geen spectaculair resultaat maar op zich wel leuk. Iets mee volume en een leuke slag. Maar als je dan met je vingers eens door je haar gaat blijf je steken door de vele knopen. Door de snelheid van die borstel heb je weinig controle op waar je haar heen gaat met knopen als gevolg.

Heeft 2 jaar in de kast gelegen en een week geleden wilde ik het toch nog eens proberen. Toen wist ik weer waarom hij ongebruikt in de kast lag...
quote:apiejapie schreef op 28 april 2017 @ 00:02:

[...]

Ik heb een föhn met roterende borstel in één. Erg blij mee! Alleen moet ik die niet gebruiken als er vorst in de lucht hangt, want dan krijg ik statisch haar. Gebruik .m trouwens pas als mijn haar bijna droog is. Anders duurt het wel effe. Mijn kapper zei dat zij .m juist gebruikt op volledig droog haar, pas paar uur na het wassen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Bedankt voor de info!

Dat statische haar: heb ik echt altijd als het vriest of als de lucht erg droog is, waardeloos! Maar goed zo vaak vriest het niet nu fohn ik het vaak met een grote ronde borstel in model; ook pas als het bijna droog is, dus daar wilde ik hem ook voor: eerst halfdroog fohnen en dán met de borstel verder.

Lijkt me wel handig, ook als je tussendoor even bij wilt werken op droog haar, dat kan dus: mooi zo!

Had een goedkope gezien, lijkt me dat de krul beter blijft zitten als er gelijkmatig lucht doorheen blaast. Ik ga hem maandag kopen en proberen.

Ben niet zo handig met een losse borstel + fohn
quote:Jitsie schreef op 29 april 2017 @ 14:41:

[...]

Niet tevreden van. Het duurt heeeeel lang voor je je haar er droog mee hebt geblazen. Dus ik gebruikte het vervolgens op droog haar. Dan nog ben je een uurtje bezig met stylen. Geen spectaculair resultaat maar op zich wel leuk. Iets mee volume en een leuke slag. Maar als je dan met je vingers eens door je haar gaat blijf je steken door de vele knopen. Door de snelheid van die borstel heb je weinig controle op waar je haar heen gaat met knopen als gevolg.

Heeft 2 jaar in de kast gelegen en een week geleden wilde ik het toch nog eens proberen. Toen wist ik weer waarom hij ongebruikt in de kast lag...

O wacht... dat klinkt stukken minder enthousiast

Dacht wel dat het geen succes was om je haar ermee te drogen, meer stylen idd. Maar steeds mijn haar in de knoop oei dat is wel een minpuntje dan want dat heb ik nu al....

Daarom dacht ik het is mss handig omdat je een hand vrij hebt? Nou ik ga gewoon maandag kijken of die aanbieding er nog is en of hij wel goed warm wordt: voor dat prijsje (nog geen tientje) probeer ik het gewoon al is het maar om de wat kortere plukken om mijn gezicht 's ochtends even snel te doen (dat steekt altijd alle kanten op of zit helemaal plat dus...

Wordt vervolgd!

Heb ooit zo'n borstelfohn aangeschaft, maar ik vind het niks... Duurt heel lang en mijn haar zit niet beter. Maar misschien ben ik te ongeduldig......Als je 'm wilt overnemen, stuur maar een pb.

Heb een fijne fohn gekocht op een site voor kappersspullen; hij heet Dreox original compact en kostte 25 euro. Zo fijn.... goede luchtstroom, coolshot, makkelijk schoonmaken; helemaal goed.
Had je hier al gelezen?
quote:jacobsbenen schreef op 01 mei 2017 @ 20:45:

[...]

Heb ooit zo'n borstelfohn aangeschaft, maar ik vind het niks... Duurt heel lang en mijn haar zit niet beter. Maar misschien ben ik te ongeduldig......Als je 'm wilt overnemen, stuur maar een pb.

Heb een fijne fohn gekocht op een site voor kappersspullen; hij heet Dreox original compact en kostte 25 euro. Zo fijn.... goede luchtstroom, coolshot, makkelijk schoonmaken; helemaal goed.apart, ik heb er ook zo een en ben dikke fan, kan niet meer zonder! je haar moet inderdaad al wel zo goed als droog zijn, even doorborstelen en daarna met die fohn aan de gang. Ik krijg er geen echte krullen van maar je punten naar buiten/binnen en extra volume creëren gaat super makkelijk. Mijn haar ziet er daarna ook echt mooi uit, je kan duidelijk zien dat je 'je haar gedaan hebt'hahaha. Ik vind hem dus helemaal top! Knopen en klitten? Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, ik heb daar nooit last van. Heb zelf half lang haar tot over mijn schouders. (in laagjes)
quote:jacobsbenen schreef op 01 mei 2017 @ 20:45:

[...]

Heb een fijne fohn gekocht op een site voor kappersspullen; hij heet Dreox original compact en kostte 25 euro. Zo fijn.... goede luchtstroom, coolshot, makkelijk schoonmaken; helemaal goed.Je hebt een pb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven