Mode & Beauty alle pijlers

Outfit voor bbq

29-04-2017 21:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand hebben wij een housewarming met bbq van vrienden die naar Italië zijn verhuisd. Superleuk, maar wat trek ik aan? Ik ben geen jurkjestype dus kom al snel op een zwarte broek met top uit? Of kan het leuker? De entourage is overigens best "sjiekig" en ik ben een goede maat 40. Wie o wie heeft een leuke tip voor een modedrama als ik?
Gewone vrije tijdskleding lijkt mij prima.
Wat is een goede maat 40?
Jumpsuit?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Zou niet de allerbeste kleren aandoen ivm vet en rook. Zou eerder voor simpele, rustige basis gaan en opleuken met wat accessoires. En je haren leuk doen, wat make up en toffe schoenen. Op die manier kun je spijkerbroek (de horror voor mij, maar goed) en shirt nog leuk maken.

Vraagje, gewoon uit nieuwsgierigheid. Worden jullie nu allemaal in Italië verwacht?
Een Italiaanse bbq schreeut wel echt om een zomers jurkje. En ik ben ook echt geen jurkjestype
quote:badmeester schreef op 29 april 2017 @ 21:50:

Wat is een goede maat 40?maat 42
Waarom geen mooie witte spijkerbroek, kan ook heel mooi staan en dan met een top met bloemen erop? Ik weet niet wat voor type je bent en waar je jezelf fijn in voelt?
Een jumpsuit, een paar goeie hakken en je haar omhoog.

Ook heel gaaf zo'n jumpsuit! Maar daar moet je je wel lekker in voelen...
Iets niet syntetisch, dat smelt bij vonken en in bovendien zweterig. Een witte broek zou ik ook niet doen, tussen alle vette vingers en sausjes.
Ik zou gaan voor de stijl die je normaal ook hebt en dat opleuken met accessoires, want anders voel je je ook niet op je gemak en overdressed.

Dus als jouw ding een zwarte broek is zou ik daar bijvoorbeeld een mooie blouse of top op kopen, misschien een witte of in een mooie groene kleur.
Jumpsuit is een leuk idee. Anders een short met (wijdvallende) blouse en leuke sandaaltjes.
Goeie tips al, bedankt! Goede maat 40 als in boven 38/40 en beneden 40/42 :-) Helaas geen jumpsuitmateriaal hahaha.
Een bbq? Dresscode? Ik zou zeggen boven- en onderkleding.
quote:yesss schreef op 29 april 2017 @ 21:54:

Waarom geen mooie witte spijkerbroek, kan ook heel mooi staan en dan met een top met bloemen erop? Ik weet niet wat voor type je bent en waar je jezelf fijn in voelt?Een witte broek staat nooit mooi. Bij niemand
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zoiets qua broek? En eventueel zo'n top in een andere kleur. Qua schoenen kunnen sandalen en hak. Leuke ketting erbij, haren omhoog en klaar.

Hoezo haren omhoog? In een zomerse setting zou ik ze juist lekker los gooien .

En tja, ik zou toch zeggen een jurkje met mooie sandalen. Anders mooie broek met hakken en een luchtig (oversized) colbert? In wit of oud-roze bijvoorbeeld. Kan ook nog met een jeans als je je daarin prettiger voelt. Of een mooie zijden top.
quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 00:20:

Hoezo haren omhoog? In een zomerse setting zou ik ze juist lekker los gooien .

En tja, ik zou toch zeggen een jurkje met mooie sandalen. Anders mooie broek met hakken en een luchtig (oversized) colbert? In wit of oud-roze bijvoorbeeld. Kan ook nog met een jeans als je je daarin prettiger voelt. Of een mooie zijden top.Omdat een "zomerse setting" voor mij gelijk staat aan warmte, en dan kan niks met dat lange haar in m'n nek
Ik zou iets kiezen wat je al in de kast hebt hangen, want ik zou het overdreven vinden om voor een barbecue een nieuwe outfit aan te schaffen. Dus een jurkje of een broek met een t-shirt of blouse. Eventueel met een vestje voor de koudere avond.
quote:calvijn1 schreef op 29 april 2017 @ 23:08:

[...]

Een witte broek staat nooit mooi. Bij niemandOnzin... Als je een goede spijkerbroek hebt in een goed model en je combineert dit goed, bijvoorbeeld met een mooie losvallende top/blouse en pumps staat dat super mooi.
Jullie reizen naar Italië af? Wat een leuk vooruitzicht!

Gezien de gelegenheid (wat is het daar nu voor weer?) zou ik denk ik niet voor té sjiek gaan.

Wat is een sjiekige entourage? Is een broek met blouse of een mooie jurk voldoende? Met een jurk ben je meteen gekleed, zonder je nog druk te hoeven maken over set en combineren.
Ik zou geen hakken aantrekken overigens, naar een bbq. Grote kans dat het in de tuin is, en dat er gras is. Vermoedelijk is niet de hele tuin bedekt met tegels. Niet alleen loopt gras met hakken bar onhandig, maar het is ook niet best voor het gras van deze vrienden.
Natuurlijk kan een witte broek wel mooi staan. Je moet je er zelf prettig in voelen. Dat geld met alles. Voor zowel model als stijl als kleur.

Is het een tuinfeest bij mooi weer? Dan zou ik een jurk of bij een broekcombi de broek of het bovendeel kiezen voor iets met een bloemenprintje. Kleur kan alles wel hoor.

Eigenlijk denk ik dat je niet snel een foute keuze kunt maken.

Het zal geen gala zijn. verder kun je waarschijnlijk alles wel dragen naar die gelegenheid.

Vergeet niet een vestje of jasje of doek meeste nemen voor het geval het in de avond sterk of sterker afkoelt dan verwacht.
Overigens nog een tip....vraag het aan de gastvrouw.......die weet je vast te adviseren. En je vraag zal niet stom zijn, wat je vertrekt immers naar ander land en kent daar de "gewoonten" nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven