Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:19:

Kreng: man van TO geeft zélf aan géén kinderen meer te willen, maar maakt háár verantwoordelijk voor die keuze. Ik ben het met je eens dat je je nooit moet laten helpen als je nog niet zeker weet of je ooit nog een kind wilt. Maar als je, zoals in het geval van TO, samen eruit bent dat je nóóit meer een kind wilt en dan vervolgens tegen je partner zegt 'maar jij mag daarvoor zorgen, want aan mijn lijf geen polonaise' vind ik dat behoorlijk krom.

Ja maar... hij kan ze niet krijgen. En zij wel.

Ik snap deze hele discussie niet eerlijk gezegd.
Maar het is toch precies hetzelfde als je als vrouw een leuke man tegenkomt die nog wél een heel sterke kinderwens heeft? Wie zegt dat je dan niet van gedachten veranderd. Ik kan nu wel roepen dat ik nóóit meer zwanger wil zijn, maar ik ben 25, dus wie zegt dat ik over 15 jaar niet nog een keer tóch zwanger wil zijn.

Dat is voor mannen toch niet anders? Waarom zou je als vrouw zekerder weten nooit meer kinderen te willen dan als man?
Eens met absoluteEinstein. Zeg nooit nooit. Ik kan me nog een verdrietige column herinneren van Int hierover.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:Maleficent schreef op 04 februari 2009 @ 11:19:

Jij bent 27.

Wil jij zelf niet nog de deur open houden voor een tweee leg, als jullie relatie om wat voor reden (dood/scheiding) over is?Of als je kind morgen onder een auto komt? Zou je dan niet alsnog mss nog een kind willen? ( is ook een van de vragen die een arst je stelt als je komt voor sterilisatie, of je ook geen kinderen meer zou willen als je je huidige kinderen kwijt zou raken).
Ik had het er laatst nog over met een man (nee, niet mijn eigen man wanat die heb ik niet maar het gesprek kwam op anticonceptie en mijn spiraal-plaats-verhaal.).

Verbazingwekkend genoeg wist deze man niet dat hij nog steeds kan ejaculeren, zij het zonder actieve zwemmers..Ik vond het een beetje naief dom. En dat het zo'n pijn zou doen....zeg, vrouwen menstrueren gemiddeld zo'n 40 jaar en baren nog steeds zonder (veel) verdoving.

Ik ben nog in de positie én in de leeftijd dat het mijn verantwoordelijk is. Ik wil geen kids én ik heb geen zin in stress als een condoom knapt of scheurt én ik wil WEL vrijen!

@ TO; hij kan ook de nodige zwemmers in laten vriezen mocht hij ooit (om wat voor reden dan ook) nog kindje willen, eventueel met een andere vrouw?! (7 pagina's verder..dus kan zwaar mosterd zijn..)
Wij doen het ook al jaren met condoom naar tevredenheid!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Madiken schreef op 04 februari 2009 @ 11:20:

[...]

Met het eerste ben ik het met je eens, geheelonthouding is dan misschien de enige oplossing om hem op andere gedachten te brengen. Oh, wat erg. Seks gebruiken als machtsmiddel in je relatie. Oei oei oei.......
quote:mamalief schreef op 04 februari 2009 @ 11:19:

[...]

en voor mensen die heel goed weten wat ze wel of niet willen en zich niet door n nieuwe liefde laten ompraten of beinloeden en van hun eerder genomen beslissing terugkomen....

Maar ook die mensen kunnen veranderen. Ik ben nu 36 en heb nooit kinderen gewild. Maar soms overvalt me op eens zo'n vlaag van, "waarom niet?". Ik had nooit gedacht dat dat zou gebeuren, toen ik 27 was.

Ik was een ander mens toen ik 27 was, dan ik nu ben.

En Whopper, 40 is echt ontzettenden jong.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:22:

Maar het is toch precies hetzelfde als je als vrouw een leuke man tegenkomt die nog wél een heel sterke kinderwens heeft? Wie zegt dat je dan niet van gedachten veranderd. Ik kan nu wel roepen dat ik nóóit meer zwanger wil zijn, maar ik ben 25, dus wie zegt dat ik over 15 jaar niet nog een keer tóch zwanger wil zijn.

Dat is voor mannen toch niet anders? Waarom zou je als vrouw zekerder weten nooit meer kinderen te willen dan als man?

Met je eens. TO is ook nog erg jong, dus zou er op haar leeftijd niet eens aan denken.

Ging mij meer om mensen die beiden veertig zijn bijvoorbeeld.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:22:

Precies! Daarom denk ik dat jullie nog wat jaartjes moeten wachten tot je definitief besluit wat je wilt.

Denk dat jullie beiden nog te jong zijn. Laat het een paar jaar rusten.
Helemaal eens met Whopper, wat een rare machtspelletjes worden hier geadviseerd.
Ik ben blij dat mijn man het heel normaal vind om zich te laten steriliseren als we besluiten dat er genoeg kinderen zijn. Hij heeft altijd gezegd dat hij boven de 35 echt geen kinderen meer wil, en ik eigenlijk boven de 30 niet meer.

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een man dan zegt dat hij er vanaf nu wel voor zal zorgen dat er geen kinderen meer komen. Je bent toch sámen in die relatie? Dus waarom dan 'mijn buik dus ik zorg er wel voor' hoeveel vrouwen hebben niet jaren tegen wil en dank de pil geslikt omdat hun man ' er nog niet aan toe was' en ze zelf dolgraag zwanger wilden worden? Dat doe je dan toch ook?
quote:absoluteEinstein schreef op 04 februari 2009 @ 11:24:

[...]

En Whopper, 40 is echt ontzettenden jong. Thanks dear
quote:whopper schreef op 04 februari 2009 @ 11:12:

[...]

Over poot stijf houden en buigen doe ik geen uitspraken. Dat vechten jullie lekker zelf maar uit. Ik ken dat soort dingen niet vanuit mijn relatie, dus zou ook geen idee hebben hoe met dit soort machtsspelletjes om te gaan. Jij wilt geen kinderen meer (hij ook niet) maar jij bent de enige van jullie twee die ze kan krijgen. Dus doe je er iets aan. Neem het heft in eigen hand en stop met zaniken.

Zou het niet veel beter voelen je minder afhankelijk op te stellen van je man? Ik denk het wel nl.....Nou, nou. Ik vind het wel snel geconcludeerd dat ik zanik en me afhankelijk opstel t.o. van mijn man. Volgens mij ben ik echt niet de enige die kinderen kan krijgen hoor, dat kan hij net zo goed (als is het wat passiever).
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:19:

Kreng: man van TO geeft zélf aan géén kinderen meer te willen, maar maakt háár verantwoordelijk voor die keuze. Ik ben het met je eens dat je je nooit moet laten helpen als je nog niet zeker weet of je ooit nog een kind wilt. Maar als je, zoals in het geval van TO, samen eruit bent dat je nóóit meer een kind wilt en dan vervolgens tegen je partner zegt 'maar jij mag daarvoor zorgen, want aan mijn lijf geen polonaise' vind ik dat behoorlijk krom.

Dat ben ik absoluut met je eens, maar in deze situatie geldt dat voor zowel TO als haar man, want zij maakt er een principe kwestie van omdat ze vindt dat hij "aan de beurt" is. Net zo krom.

To kan voor zichzelf besluiten dat zij geen kinderen meer wil en zich laten steriliseren, of besluiten dat ze haar opties open wil houden en kiezen voor een minder definitief voorbehoedsmiddel, haar man heeft dezelfde keuze. geen van beiden kunnen ze de ander dwingen tot een definitieve ingreep, en dat moet je m.i. ook helemaal niet willen.
Het is toch net zo'n machtspel als de man zegt 'ik wil geen kinderen meer, maar ik doe er niets aan om dat te voorkomen want ik laat me niet helpen'?

Wat is het verschil? De mán begint hier het machtspelletje.
Als ik jullie was zou ik toch een vorm van AC kiezen waar jullie je beiden in kunnen vinden en het hele sterilisatie vraagstuk een paar jaar in de vriezer leggen.
quote:whopper schreef op 04 februari 2009 @ 11:23:

[...]

Oh, wat erg. Seks gebruiken als machtsmiddel in je relatie. Oei oei oei.......Ik snap er ook niks van. En dan mag ik niet zeggen dat ik de reden 'ja maar ik ben al tig jaar ongesteld en ik moet baren en het is niet eerlijk verdeeld' kinderachtig vind.
Eowynn, ik ben het in principe helemaal met je eens. Maar ja, mijn man niet. En ik kan hem nu eenmaal niet dwingen.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:28:

Ik ga er vanuit dat mijn kerel er vanuit gaat dat we samen oud worden. Wij nemen samen de beslissing of we wel of geen kinderen meer willen. Eventuele volgende relaties zouden daar buiten moeten staan, want je bent klaar met kinderen krijgen óf niet klaar met kinderen krijgen.

En ik zou inderdaad ook niet willen dat hij na onze kinderen nog andere kinderen krijgt bij een andere vrouw, gelukkig denkt hij er zelf ook zo over.

Ik vind het vrij stuitend dat er tegenwoordig zo geredeneerd wordt: dat scheiden kennelijk zo normaal is dat je er al rekening mee houdt dat je eventueel nog wel een andere vrouw zult willen bevruchten en dus niet samen met je huidige partner de keuze durft te maken dat je klaar bent met het krijgen van kinderen.

Je wilt nog kinderen of niet, maar dat beslis je toch in het kader van je huidige relatie?

Hersteloperaties zijn voor mietjes.Ben het helemaal met je eens Eowynn. Niets aan toe te voegen.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:26:

Het is toch net zo'n machtspel als de man zegt 'ik wil geen kinderen meer, maar ik doe er niets aan om dat te voorkomen want ik laat me niet helpen'?

Wat is het verschil? De mán begint hier het machtspelletje.

Lees de OP nog eens. Alles wat TO zegt is: Nu leek het mij het handigst...etc.

Wellicht heeft TO het ook zo naar haar man gebracht? Zouden mijn haren ook van overeind gaan staan.
quote:Kess schreef op 04 februari 2009 @ 11:16:

[...]

Heel sterke opmerking! Het is zo gemakkelijk om iets bij een ander neer te leggen en dan zelf te lopen miepen... Jij wilt dat er iets gebeurt/verandert, doe dat dan ook! Neem je eigen verantwoordelijkheid.

Als je dit soort kwesties op moet lossen dmv machtspelletjes, vraag ik me ook af hoe eerlijk je tegenover jezelf bent. Waarom doe je het nou zelf niet? Omdat je echt niet wilt, of omdat je vindt dat de ander het moet doen en daar een enorm punt van maakt?Maar dat is toch juist wat híj doet!? Hij legt het bij mij neer en miept. En het is niet mijn verantwoordelijkheid, het is ónze verantwoordlijkheid. Mijns inziens ben ik niet begonnen met macht uit te oefenen, maar hij door te zeggen dat hij pertinent geen sterilisatie wil, maar vindt dat ik er één zou moeten ondergaan.
quote:Madiken schreef op 04 februari 2009 @ 11:27:

[...]

Ben het helemaal met je eens Eowynn. Niets aan toe te voegen.Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Een mens kan (en mag) altijd van gedachten veranderen.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:44:

Even ter verduideling. Ik weet dat een sterilisatie bij vrouwen geen heftige ingreep meer is. Zoals ik in de openingspost al aangaf is het bij mijn inmiddels een principe kwestie geworden. Ik vind het oneerlijk dat hij het niet eens wil overwegen, maar het wel vanzelfsprekend vindt dat ik het doe. Ik weet het, het is kinderachtig van mij, maar ik vindt zijn houding net zo kinderachtig en zie niet in waarom hij daarmee zijn zin zou moeten krijgen.

Mevrouwtje Theelepel, ga je voor je gelijk of je geluk?

Als je man vaker discussies op deze manier probeert te winnen dan kan ik me voorstellen dat je met je hakken in het zand gaat en het op een gegeven moment zat bent. Maar spreek hem dan daar op aan, op zijn manier van discussieren. Nu ben je bezig te gelijk te halen en lijnrecht tegenover elkaar aan het staan en je geluk gaat er onderdoor. Ga naast elkaar staan en zoek naar de beste oplossing, dan is er geluk en dan kom je die ingreep vast prima door.
Eowyn, maar wat nou als er wat met jou gebeurt? En je man vindt weer een lieve vrouw die als een moeder is voor jouw kindjes. En ze willen zelf nog 1 kindje?

Ik zou het heel erg vinden als dat door mijn toedoen dan niet meer kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven