Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:36:

Waarom wordt er hier op het forum dan zo vaak aangeraden bij het willen van kinderen met een man met koudwatervrees om condooms te gebruiken, omdat de meeste kerels die vanzelf een keer vergeten/nog liever een kind krijgen?

Ja, ik snap dat ook nooit zo goed die van mij is het werkelijk nog nooit vergeten hoor.

Mannen worden dan zo omschreven als domme figuren die door blinde geslachtsdrift niet meer weten wat ze aan het doen zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:31:

Mwoah, ik denk dat de meeste mannen ook niet zeggen 'lieverd, je ziet zo tegen dat spiraaltje op/je bent zo aan het klooien met de pil, ik gebruik wel condooms omdat het anders zo lastig is voor je' .Check, bij mij thuis zit er nog eentje.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:37:

Vind ik anders, dan neem je beiden kinderen mee en is er geen sprake van een ouder moeten delen.Wat lijkt je zo afschuwelijk aan als Eowman een kindje met een ander zou krijgen en Juna en Juno met zijn allen als gezin zouden opvoeden? Oprechte vraag hoor, want snap het echt niet.
Eowyn... nu deze situatie (van iemand in mijn directe omgeving).

Man en vrouw zijn heeeel gelukkig. Hebben al een kindje en zijn zwanger van de tweede. Tijdens de bevalling van de tweede komt moeder te overlijden... (waanzinnig, bizar en onvoorstelbaar verdrietig). Nu heeft de man een nieuwe partner en na 5 jaar is nét zijn derde kleintje geboren. Van de "nieuwe" moeder.
quote:louise1 schreef op 04 februari 2009 @ 11:34:

Whopper; jij hebt het over de verworvenheden van de vrouw en ik vind dat één van die verworvenheden is dat je een man mag aanspreken op zijn verantwoordelijkhden. Daar hoort anticonceptie bij. De meeste van de hedendaagse ac-vormen stammen uit de tijd vóór de vrouwenemancipatie.

Ik ben het hier zo niet mee eens he. Jij bent baas in eigen buik dus je laat dat niet van je man afhangen.

Ik vind dat je je heel erg afhankelijk opstelt als je een dergelijk beslissing bij hem gaat afdwingen.

In de ideale situatie overleg je dat, en sommige mensen zouden het fijn vinden als de man dan aanbiedt zich te laten snippen. Ik zou het hem niet eens vragen, weet je dat? Ik heb hem weleens gevraagd of hij het zou willen, maar dat was meer algemeen, niet om mij een plezier te doen.

Ik zou het altijd bij mij houden.
Weet ik niet Inad, scheiden is sowieso eigenlijk geen optie voor mij. Ik heb voor deze man gekozen, en daar heb ik een belofte voor uitgesproken en die neem ik behoorlijk serieus, zeker sinds we kinderen hebben.

Mocht de situatie zo onhoudbaar zijn dat scheiden de enige overgebleven optie is dan vind ik niet dat ik aan een nieuwe relatie zou moeten beginnen totdat mijn kinderen groot genoeg zijn. Dat is voor mij persoonlijk de concequentie van trouwen en kinderen krijgen met iemand, ik zie dat als een hele definitieve keuze, zélfs als er gescheiden wordt.
Ik zou dat oprecht afschuwelijk vinden ja.

En Supergroover, vind je het heel erg als ik niet allerlei situaties ga beoordelen? Ik heb het alleen over mijn eigen situatie, wat ik zou willen en ik zou doen.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:36:

Waarom wordt er hier op het forum dan zo vaak aangeraden bij het willen van kinderen met een man met koudwatervrees om condooms te gebruiken, omdat de meeste kerels die vanzelf een keer vergeten/nog liever een kind krijgen?Het is forum is natuurlijk geen accurate afspiegeling van de werkelijkheid.
Gewoon de verantwoording voor de anticonceptie bij hem leggen. Dan maar aan de condooms!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
pfff in nog geen twee uur tijd al 9 pagina's vol...

(btw. in die tijd had je al n sterilisatie kunnen laten doen )
... je kunt je ook inleven in de situatie van iemand anders... daar gaat het hier volgens mij over..
quote:Maleficent schreef op 04 februari 2009 @ 11:37:

Als ik morgen dood ga zou ik niets liever willen dan dat mijn man weer gelukkig wordt met een ander. En als zij net zo lief voor Jonathan is, als ik ben, dan is het een vrouw die verdient om zelf ook moeder te worden. Dus ik vindt jouw redenatie wel wat egoïstisch. Als je dood bent dan merk je daar toch niks meer van. Ik zou dan willen dat iedereen gelukkig verder leeft.Voor mezelf zou het me ook niets uitmaken, alleen voor mijn kinderen.
Supergroover, het is al lastig om in te schatten wat je zelf zou doen in bepaalde situaties. Laat staan om te oordelen over wat een ander zou moeten doen in een bepaalde situatie.
Ik vind dat je duidelijk een punt hebt en ik vind ook dat je man wel iets voor de relatie over mag hebben en zijn verantwoordelijkheid mag nemen. Maar ja je kunt iemand niet dwingen, het is zijn lichaam en zijn beslissing.

Jij hebt ook recht op jouw beslissing, jij wilt ook niet, dus gebeurt het niet. Laat hem maar met een andere oplossing komen. Jij hebt de jouwe aangedragen.

Hier speelt ongeveer de omgekeerde siuatie....
Toen mijn schoonvader zijn vriendin op sterven lag, wilde zij ook nog een soort van afdwingen dat hij altijd alleen zou blijven. Hij heeft wijselijk zijn mond gehouden. En nadat hij 2 jaar verschrikkelijk verdrietig is geweest heeft hij gelukkig weer geluk gevonden met een hele leuke vrouw.

Ik snap dat soort gedrag niet. Net alsof mensen jou als persoon niet meer missen na de dood als ze een ander hebben. Dat is namelijk niet zo.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Star schreef op 04 februari 2009 @ 11:39:

[...]

Wat lijkt je zo afschuwelijk aan als Eowman een kindje met een ander zou krijgen en Juna en Juno met zijn allen als gezin zouden opvoeden? Oprechte vraag hoor, want snap het echt niet.Ik snap het ook echt niet..
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ok, ik heg (eindelijk) alles gelezen. Ik denk dat AbsoluteEinstein gelijk heeft en dat het voor ons blijkbaar nog te vroeg is voor een dergelijk definitieve oplossing. Als dat niet zo was waren we beiden waarschijnlijk niet zo standvastig.

Ik wil nog wel even zeggen dat deze hele kwestie echt geen sluier over onze relatie trekt. Het is iets waar we samen (vooralsnog) niet uit kunnen komen, maar geen onderwerp van ruzies o.i.d. Ik begrijp ook niet zo goed waarom sommigen aannemen dat ik mijn relatie verziek of op het spel zet. Wij kunnen het prima oneens zijn zonder dat we vervallen in hatelijke gevoelens of scheldpartijen.

Verder voelt het naar om te moeten horen dat ik machtspelletjes speel, miep, zanik en me afhankelijk opstel. Ik begrijp niet goed hoe je zulke conclusies kunt trekken aan de hand van de weinige informatie die ik geef. Ik vind dit kort door de bocht, onnodig kwetsend en bovendien weinig constructief, omdat ik er alleen maar weestand door voel en daardoor geneigd ben de verdere boodschap van de posting in de wind te slaan.
Nee dus Fame, want als hij dan geen condooms wil gebruiken of 'vergeet', dan zit jij dus als vrouw met de gebakken peren. Er vanuit gaand natuurlijk dat jij als vrouw natuurlijk ook geen kinderen meer wilt. Ik ben tenminste niet zo'n oermoeder die er het liefst twintig zou willen hebben.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:06:

Wij willen graag een definitieve vorm van anticonceptie. Ik heb geen zin om nog jaren de pil te slikken en heb slechte ervaringen met spiraaltjes (lichaam bleef het afstoten).

Nu leek het mij het handigst als mijn man zich laat steriliseren, maar hij weigert dit pertinent. Zijn argumenten komen er op neer dat hij geen 'gesnij in zijn zak' wil. Hij vindt dat ik zelf maar een sterilisatie moet ondergaan.

Persoonlijk vind ik dat ik na een heftige zwangerschap met veel complicaties en ziekenhuisopnames en een keizersnede wel genoeg op mijn dak heb gehad en dat hij nu 'aan de beurt is'. Bovendien is een sterilisatie bij vrouwen een heftigere ingreep dan bij mannen.

Ik geef toe dat het voor mij inmiddels een beetje een principe kwestie is geworden. Ik vind het gewoon niet echt eerlijk dat het weer op mij neerkomt.

Wat vinden jullie? Moet ik niet zo moeilijk doen en zijn houding respecteren? Of heb ik een punt?Je moet niet zo moeilijk doen. Ergens heb je wel een punt, maar als ie niet wil dan houdt het op. Bovendien heb je statistisch gezien ondanks sterilisatie van een man nog altijd meer kans op een ongeplande zwangerschap, dan wanneer je een mirena spiraal zou gebruiken. En aangezien je geen spiraal wilt en jij niet meer zwanger wenst te worden, zit er weinig anders op dan zelf een sterilisatie te ondergaan.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:43:

[...]

Voor mezelf zou het me ook niets uitmaken, alleen voor mijn kinderen.Je kinderen kunnen (hoe zeer die gedachte je misschien ook doet) héél gelukkig zijn met een andere moeder.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:43:

[...]

Voor mezelf zou het me ook niets uitmaken, alleen voor mijn kinderen.Denk je dat je kinderen slechter af zijn met een stiefmoeder met halfbroerzus dan stiefmoeder zonder halfbroerzus?
Ik weet zeker dat die "nieuwe moeder" waar ik het net over had evenveel van haar twee oudste (niet biologische) kinderen houdt, als van haar netgeboren eigen kleintje.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:40:

Weet ik niet Inad, scheiden is sowieso eigenlijk geen optie voor mij. Ik heb voor deze man gekozen, en daar heb ik een belofte voor uitgesproken en die neem ik behoorlijk serieus, zeker sinds we kinderen hebben.

Mocht de situatie zo onhoudbaar zijn dat scheiden de enige overgebleven optie is dan vind ik niet dat ik aan een nieuwe relatie zou moeten beginnen totdat mijn kinderen groot genoeg zijn. Dat is voor mij persoonlijk de concequentie van trouwen en kinderen krijgen met iemand, ik zie dat als een hele definitieve keuze, zélfs als er gescheiden wordt.

ben benieuwd wat je dan van mij vindt.. Gescheiden, nieuwe partner nu, kinderwens samen..

Vind je het van anderen verderfelijk, of is het echt iets wat je puur voor jezelf als regel hebt?

Ik vind het zelf trouwens prima. Mijn moeder heeft te lang gewacht met scheiden van mijn vader, o.a. uit kerkelijke overweging, en daar hebben wij alleen maar enorm onder geleden als kinderen..
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:supergroover schreef op 04 februari 2009 @ 11:40:

Eowyn... nu deze situatie (van iemand in mijn directe omgeving).

Man en vrouw zijn heeeel gelukkig. Hebben al een kindje en zijn zwanger van de tweede. Tijdens de bevalling van de tweede komt moeder te overlijden... (waanzinnig, bizar en onvoorstelbaar verdrietig). Nu heeft de man een nieuwe partner en na 5 jaar is nét zijn derde kleintje geboren. Van de "nieuwe" moeder.Dat ie met 'n nieuwe partner weer geluk vindt, helemaal okee natuurlijk. Dat zijn nieuwe partner misschien ook al eigen kinderen heeft, dat kan ook nog. Maar ik vind dat kinderen exclusief recht hebben op 1 vader en 1 moeder en dat volwassen mensen zich niet in 't rond moeten blijven voortplanten omdat ik dat oprecht zielig vind voor hun eerste kinderen.
quote:supergroover schreef op 04 februari 2009 @ 11:46:

Ik weet zeker dat die "nieuwe moeder" waar ik het net over had evenveel van haar twee oudste (niet biologische) kinderen houdt, als van haar netgeboren eigen kleintje.Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven