vriendin

30-04-2017 14:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb een vriendin en ik zie dat ze erg onderdrukt wordt door haar partner. Ze leeft echt haar leven op een manier dat hij dat wilt zeg maar. Ik zie dat aan, maar besef mij dat ik er eigenlijk niks aan kan doen. Zij wil dit blijkbaar zo. Maar voor mij wel moeilijk om met haar om te gaan op deze manier.. hij zit er altijd bij, checkt vaak haar skype of telefoon. Ik vind het ongezond.

Wat zouden jullie doen?
Met haar bespreken wat je ziet als hij er niet bij is
dank je hamaika. Lijkt mij toch ook wel een goed idee.
Blijkbaar vind zij dat geen probleem.
nee klopt ook fee-de-goede! Zij laat dat toch toe....
Misschien vind ze het fijn zo'n vriend. Ik vind dat niet gezond maar hee ieder zijn /haar ding.
Ik had ook zo n vriendin.Als ze een relatie had raakte ze helemaal geobsedeerd.En deed alles wat diegene wou.Het werd een totaal ander persoon.

Als ik haar belde kreeg ik haar vriend aan de telefoon terwijl ik daar echt niet op zat te wachten.Want dan kreeg ik opmerkingen dat hij mij een lekkerding vond en mijn borsten mooi

Nu is het weer voor de zoveelste keer gebeurd plus dat ze nog meer dingen doet waardoor ze niet meer fatsoenlijk kan functioneren.Heb ik eindelijk het contact verbroken.En het voelt als een bevreiding.
Toch bespreken... noemen welk gevoel jij daarvan krijgt en je zorg uitspreken. Wellicht voelt zij zich ergens ook wel onderdrukt of denkt ze dat het normaal is.
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 14:27:

Ik had ook zo n vriendin.Als ze een relatie had raakte ze helemaal geobsedeerd.En deed alles wat diegene wou.Het werd een totaal ander persoon.

Als ik haar belde kreeg ik haar vriend aan de telefoon terwijl ik daar echt niet op zat te wachten.

Nu is het weer voor de zoveelste keer gebeurd plus dat ze nog meer dingen doet waardoor ze niet meer fatsoenlijk kan functioneren.Heb ik eindelijk het contact verbroken.En het voelt als een bevreiding.

Ja! Precies, dat! Ze is wel wat ouder dan mij, maar ik herken veel in je verhaal! Ik ken haar pas een jaar maar ik doorzie wel heel goed wat daar gebeurt. En inderdaad, doet ze alles wat hij wilt en wordt een heel ander persoon; ze is echt niet zichzelf. En als ik haar skypete, zat ik opeens met HEM op skype. En inderdaad ook IK zat daar niet op te wachten!

Het contact verbreken zou een optie kunnen zijn, Want IK Kan de situatie daar niet veranderen en dat moet ik ook niet willen.

Maar ik geef wel om haar...

Mutsie2017, heb jij die vriendin ook verteld waarom je het contact verbrak?
quote:butterfly8 schreef op 30 april 2017 @ 14:29:

[...]

Ja! Precies, dat! Ze is wel wat ouder dan mij, maar ik herken veel in je verhaal! Ik ken haar pas een jaar maar ik doorzie wel heel goed wat daar gebeurt. En inderdaad, doet ze alles wat hij wilt en wordt een heel ander persoon; ze is echt niet zichzelf. En als ik haar skypete, zat ik opeens met HEM op skype. En inderdaad ook IK zat daar niet op te wachten!

Het contact verbreken zou een optie kunnen zijn, Want IK Kan de situatie daar niet veranderen en dat moet ik ook niet willen.

Maar ik geef wel om haar...

Mutsie2017, heb jij die vriendin ook verteld waarom je het contact verbrak?

Jaa daar had ik hier nog een topic over geopend.Omdat ze elke keer psychoses had.Kon ze natuurlijk niks aan doen maar ze stopte alsmaar met haar medicatie en zette het op een zuipen plus drugs.Meestal ook onder invloed van een nieuwe vriend.Om het verhaal kort te maken,het vrat energie want ik losde veel dingen voor haar op.Totdat ik een paar weken geleden op werd gebeld en uit het niets met de grond gelijk werd gemaakt.Dat was de druppel.Heb haar gesmst dat ik pas weer contact wil als ze gewoon haar medicijnen slikt.

Paar dagen later belde ze weer vrolijk op.Toen heeft mijn vriend haar gezegd dat hij er helemaal klaar mee was hoe ze met mij omging enzo.Daarna niks meer gehoord.

Dus bij mij speelde er wel iets meer.
O wat vervelend voor jou zeg dat ze zo tegen je deed. Lijkt mij ook niet eenvoudig.

Die vriendin van mij drinkt trouwens ook veel

Maar medicijnen in combinatie met alcohol lijkt me ook niet echt handig
quote:butterfly8 schreef op 30 april 2017 @ 15:03:

O wat vervelend voor jou zeg dat ze zo tegen je deed. Lijkt mij ook niet eenvoudig.

Die vriendin van mij drinkt trouwens ook veel

Maar medicijnen in combinatie met alcohol lijkt me ook niet echt handig

Nee dat heb ik gemerkt bij haar.

Ik vond het echt jammer dat het zo moest gaan maar ik kon niet anders.En ze was ook totaal niet meer de vriendin wie ze eerst was.Ze weet al tijden niet hoe het met mij gaat.En als ik wel vertelde dat er wat was, dan vergat ze het gewoon.

Ik nan ivm de drank ook na een bepaald tijdstip niet meer op.

Toch mis ik soms de lieve vrouw die ze was in de eerste jaren.Maar helaas.

Hoelang ben jij al bevriend met haar?

Ow sorry,ik lees een jaar.Je moet doen wat goed voor je voelt.Als jij hem continu maar aan de lijn krijgt en op skype zou ik er geen zin meer in hebben.
sinds februari 2016
bij mij doet ze gewoon enorm afstandelijk. En ik vermoed dat dat inderdaad door haar man komt die niets toelaat. Maar dat is voor mij echt niet leuk.
Ik heb mijn vorige bericht even aangevuld.Ik had eroverheen gelezen dat je het al vermeld had
quote:butterfly8 schreef op 30 april 2017 @ 15:23:

bij mij doet ze gewoon enorm afstandelijk. En ik vermoed dat dat inderdaad door haar man komt die niets toelaat. Maar dat is voor mij echt niet leuk.Nee ik snap dat dat voor jou absoluut niet leuk is.Ik zou geen zin hebben in zo n vriendschap.Dus eigenlijk komt alles nu van jou kant?
Eerlijk zeggen, dikke kans dat ze het tegen hem zegt en dat ze je niet meer mag zien dus geef ook meteen aan dat als ze ooit bij hem weg wilt ze altijd mag bellen.

Tenzij jij daar geen zin in hebt natuurlijk.

Sterkte!
@orleander, klopt, ze gaat dat tegen hem zeggen dan, dat weet ik wel zeker, en inderdaad zal ze geen contact meer met me mogen hebben (erg toch).

Bedankt.

Wat ik merk in de gesprekken met haar is dat ik laat merken dat ik haar aardig of lief vindt maar zij reageert heel koeltjes en afstandelijk en dat is voor mij ook niet leuk.
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 15:25:

[...]

Nee ik snap dat dat voor jou absoluut niet leuk is.Ik zou geen zin hebben in zo n vriendschap.Dus eigenlijk komt alles nu van jou kant?

ja mutsie, komt allemaal vanaf mijn kant idd. zie ook mijn laatste post. als ik haar een fijne dag wens met een smiley en een kusje dan krijg ik terug als antwoord 'zelfde'.

Ik had haar nog voorgesteld een keer te bellen, en dat vond zij oke, dus wellicht dat nog eens proberen
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 15:19:

[...]

Ow sorry,ik lees een jaar.Je moet doen wat goed voor je voelt.Als jij hem continu maar aan de lijn krijgt en op skype zou ik er geen zin meer in hebben.Nee.. en dan steeds die afstandelijke antwoorden... is toch erg lastig op die manier 'n vriendschap. Je moet toch wel enigszins het idee hebben dat de ander het ook leuk vindt. :D
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 15:25:

[...]

Nee ik snap dat dat voor jou absoluut niet leuk is.Ik zou geen zin hebben in zo n vriendschap.Dus eigenlijk komt alles nu van jou kant?Het is ook niet leuk op deze manier. Ik word gek van die afstandelijke antwoorden.
quote:butterfly8 schreef op 30 april 2017 @ 15:44:

[...]

Het is ook niet leuk op deze manier. Ik word gek van die afstandelijke antwoorden.

Kies voor jezelf, je hebt nu geen vriendschap met haar maar eigenlijk met hem. Geef aan wat jij vind, laat een kiertje open en verwerk je verdriet.

Ik snap hoe je, je voelt maar zij moet de keuze maken.
Jeetje,ik vind het ook resepectloos tegenover jou wat zij nu doet.

Jij hebt waarschijnlijk elke keer een rot gevoel.

Stel,ze blijft bij hem.Heb jij dan nog wat aan deze vriendschap?
Dat heb je heel goed, ik heb eigenlijk een vriendschap met hem. Zo voelt het voor mij ook. Haar ziel hangt ergens bovenhaar lichaam ofzo, ze is echt niet zichzelf. Moeilijk.

Ik denk dat ik moet aangeven wat ik vind via ;'n telefoongesprek ofzo dan.. beter niet via messenger. Als zij zo afstandelijk typt in messenger, dan is het niet echt een goed idee om op messenger iets ervan te zeggen. Die vent leest toch alles.
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 15:49:

Jeetje,ik vind het ook resepectloos tegenover jou wat zij nu doet.

Jij hebt waarschijnlijk elke keer een rot gevoel.

Stel,ze blijft bij hem.Heb jij dan nog wat aan deze vriendschap?

Ja klopt ik heb elke keer een rotgevoel. Het is ook respectloos. Maar zo gaat ze met meerdere mensen om, dat zie ik.

Als ze bij hem blijft, en blijft doen zoals ze nu doet, heb ik niks aan deze vriendschap. Wat Orleander zei, vond ik heel goed gezegd: eigenlijk heb ik nu een vriendschap met hem, en niet met haar. Dat klinkt raar maar het is wel zo.

Laatst zat hij ook op een chatsite gewoon onder haar naam (om even de webcam uit te proberen).

Ik snap nog steeds niet dat zij dit allemaal toelaat. Maar ik was daar een keer, en toen kon ik wel goed merken hoe hij met haar omgaat. Als zij met een andere man iets zou doen, zei hij, dan zou zij haar spullen mogen pakken. Dat zei hij gewoon toen ze er bij was. Ik had het gevoel dat ze echt bang van hem is. Maargoed nogmaals zij wil dit zo, dus ik moet aan mijzelf denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven