Stamcafé XXX

12-04-2017 12:33 3008 berichten
Dames, we gaan weer op pad en dit keer strijken we neer in Hawaii!

Veel plezier en vergeet de zonnebrand niet!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine grote vriend was even op bezoek. Hij zocht de kat en zijn moeder zei dat ze hem al verteld had dat poes ziek was geworden en dood gegaan. Kinderlogica: 'Nee mama, poes is stuk maar oom Blond gaat haar weer maken hoor! ' (Man fixt zijn kapotte speelgoed en ik repareer zijn knuffels omdat zijn ouders niet heel handig zijn). Helemaal overtuigd van zijn gelijk ging hij weer lekker verder spelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hier hadden we broccoli en peultjes met aardappeltjes uit de oven en ongelet steak.

Die knoflooktaart toch ook maar eens opzoeken, jullie zijn allemaal zo enthousiast!

Mooie jumpsuit Blond, en wat een ontzettend lieve actie van je man

Puzz ik heb de poesies gemist

Vandaag heerlijk gelopen en heb mijn doel van deze maand gehaald, ik wilde 200 km lopen. Het is 211 km geworden. Ik ben dik tevreden!

Nu nog 3,5 week werken en dan lekker naar Bonaire, heerlijk vooruitzicht!
quote:yasmijn schreef op 30 april 2017 @ 18:24:

[...]

Schande!

Nog grotere schande want ik had zelfs de soepgroenten niet zelf gesneden
[quote]rosanna08 schreef op 30 april 2017 @ 18:48:

[...]

ja echt doen Blondie, hij is echt goddelijk [/quote

Ik heb hem ook opgezocht, klinkt heerlijk!
Wow Takkie, gefeliciteerd met je wandelkm's!! Lieve actie van man... eh... Ik was aan het twijfelen of ik in dit pak vanachteren lyceum en vanvoren museum ben en of ik het wel vaak genoeg zou gaan dragen want er hing een behoorlijk prijskaartje aan. Man vond het blijkbaar zo mooi dat hij alvast afrekende voor ik ' toch maar niet' zou zeggen. En dat afrekenen gebeurt van de gemeenschappelijke rekening Neemt niet weg dat hij een absolute lieverd is die mij graag verwent!
Jasmijn zet mij even onder negeer, want..

.

Ik heb vorige week overleefd op kant-en-klaar maaltijden bestaande uit vlees, aardappels en groenten. Het enige wat ik hoefde te doen was opwarmen in de in magnetron of oven
Filee, hoe doe je dat in het huis van je ex-schoonouders. Heb je je 'eigen stukje' huis?
quote:Oudblond schreef op 30 april 2017 @ 19:32:

Filee, hoe doe je dat in het huis van je ex-schoonouders. Heb je je 'eigen stukje' huis?

Ja. Ik heb het tuinhuisje voor mijzelf. Die is van alle gemakken voorzien, behalve een fornuis. Een magnetron zit er dan weer wel in

Maar hopelijk heb ik snel weer een eigen huis.
Fileetje dat klinkt voor nu wel heel fijn. Ik was al bang dat je in zijn oude kamer in het huis logeerde en dat elke 'move' gedeeld moest worden. Lieve mensen dat ze dit voor je doen. En ook zij zullen wel verdrietig zijn door de acties van hun zoon die ook invloed op hun kleinkind hebben.
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 19:28:

Jasmijn zet mij even onder negeer, want..

.

Ik heb vorige week overleefd op kant-en-klaar maaltijden bestaande uit vlees, aardappels en groenten. Het enige wat ik hoefde te doen was opwarmen in de in magnetron of oven Maar jij hebt een geldige reden
Nee gelukkig niet. Ik heb een minihuisje, inclusief kleine badkamer voor mijzelf. Ik was afgelopen week wel steeds laat terug van werk, dus daarom had ik magnetron maaltijden. Ik mag ook met hun mee-eten als ik zou willen, maar dat heb ik liever niet. Ik vind het al vervelend genoeg dat ik ze soms even moet storen voor bijvoorbeeld de wasmachine.
Kleinkind? Wat heb ik gemist?
quote:yasmijn schreef op 30 april 2017 @ 19:38:

[...]

Maar jij hebt een geldige reden Fieuw gelukkig
quote:yasmijn schreef op 30 april 2017 @ 19:41:

Kleinkind? Wat heb ik gemist?Hun zoon heeft een jong dochtertje uit een eerder 'ongelukje'.
quote:Oudblond schreef op 30 april 2017 @ 19:37:

Fileetje dat klinkt voor nu wel heel fijn. Ik was al bang dat je in zijn oude kamer in het huis logeerde en dat elke 'move' gedeeld moest worden. Lieve mensen dat ze dit voor je doen. En ook zij zullen wel verdrietig zijn door de acties van hun zoon die ook invloed op hun kleinkind hebben. Dit.
Aza, hoe gaat het met jou? Heb jij nu ook een soort van je eigen plekje?
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 19:41:

[...]

Hun zoon heeft een jong dochtertje uit een eerder 'ongelukje'.Oké helder.
Bijgetrokken Yas?

Ik moet op zoek naar nieuwe kantoorruimte. Het gebouw is verkocht en wordt gerenoveerd. Ons contract loopt maart volgend jaar af, dusssss.... pech want geen compensatie. Zo geen zin in om te gaan kantoorshoppen en te verhuizen, maar wel het vooruitzicht op een kantoor met goede klimaatbeheersing!
Zo, heerlijk gegeten. Kervelsoep is echt lekker en de hartige taart was ook erg goed. En van biede heb ik nog over voor morgen.

Zoals beloofd hier het recept voor de hartige taart.

5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries)

150 gram verse spinazie

200 gram krabvlees

1 rode chilipeper, zaadjes verwijderd, fijngesneden

8 lente-uitjes, in dunne ringetjes

4 eieren

150 ml slagroom

50 ml mascarpone

25 gr. parmezaan, geraspt

rasp van 1 citroen

Bekleed een bakblik / vlaaiblik met de plakjes deeg voor hartige taart.

kook water en schenk dat over de spinazie.

Laat de spinazie 1 minuut slinken en doe in een vergiet.

Spoel de spinazie 1 minuut met koud water.

Knijp de spinazie goed uit en snijdt hem fijn.

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verdeel het krabvlees over taartbodem, gevolg door de spinazie, de lente-ui en chillipeper.

Breek twee eieren boven een kom.

Splits van de andere twee eieren de dooier en het wit. Doe de dooiers in de kom. Het eiwit wordt niet gebruikt.

Doe de slagroom, mascarpone, parmezaan en citroenrasp erdoor en klop goed door elkaar.

Voeg wat zout en peper toe en schenk over de taartvulling.

Bak de taart in ongeveer 35 minuten gaar.
Kervelsoep Die kreeg ik bij moeder en grootmoeder en toen ik naar NL verhuisde verbaasde het me dat je kervel niet overal kon kopen want bij ons stond die gewoon in de tuin! Opgeslagen Ren! Merci!
quote:rosanna08 schreef op 30 april 2017 @ 18:28:

[...]

idd, hij is echt superlekker!!

Fijn!

Nu wil ik die ook weer.

Hier is vriend even naar de Chinees geracet. Ik had ineens zin aan een loempia. En had niet eens een kater.
Ik heb ineens zo trek in pizza. Komt door het pizza topic
quote:Oudblond schreef op 30 april 2017 @ 20:01:

.., maar wel het vooruitzicht op een kantoor met goede klimaatbeheersing!Bestaan die?
Een die taart van jou klinkt goed!! Bel je even volgende keer als je 'm weer gaat maken? Pik ik Blond op en dan komen we samen proeven

Heb net de knoflooktaart opgezocht, die klinkt écht heel lekker! Vrees dat die wel goed is voor een 20 km's extra lopen
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 30 april 2017 @ 20:43:

[...]

Bestaan die?Dat is exact mijn angst en probleem. Maar ik ga mijn best doen om het te vinden in de regio waar ik beperkt in ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven