Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Die eerste was met kruidvat 2v5 dus die zijn mega gevoelig volgens mij?

Voor nu probeer ik niet teveel te hopen.

Ik was geduldig en mocht m'n menstruatie uitblijven test ik woensdag nog eens.

(Heb m'n dagboek er bij gepakt en ik test nooit knal gelijk ... maar zoals ik al zeg wil niet teveel hoop hebben)
Hier ook: iedereen fijne zondag!

@rosalie: blij dat blaasontsteking over is! Over mensen in de tabel: ik kan me herinneren (als ik het goed heb) dat Bjorg graag wilde blijven maar even een pauze had.

@pinguin: ik heb ook wel eens gehoord dat die cb testen heel erg gevoelig zijn, dus ik zou de hoop er nog even inhouden

@ yinthe: rustig afwachten tot morgen, en dan testen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent

@ mollebol: jammer....

Hier vandaag rustig dagje, beetje aanklooien en dingetjes regelen voordat ik morgen weer aan het werk ga (afgelopen week in buitenland geweest voor werk) ook morgen naar de vk, maar verwacht niets interessants, ik voel me eigenlijk heel normaal. Begin wel een beetje pms te krijgen, en daar ben ik blij voor, hoop zo op een normale cyclus, dan zou vrijdag mijn NOD zijn. Ik maak me niet heel erg druk, dus ook al zou die cyclus een beetje van slag zijn denk ik niet echt dat er een probleem is.
@Pinguin, spannend nog voor jou. Duimen dat jij ons verlaten

@Florence, ook ergens wel fijn! Dat na je NOD weer vol goede moed aan de slag.

En ongesteld op dag 41! Ben soort teleurgesteld en opgelucht. Wachten is voorbij voor nu en jammer dat toch niet is gelukt.

Ben nu alleen kluts kwijt wanneer ik mijn eisprong kan verwachten. En wanneer starten met ovulatie testen.

Als ik nu twee weken geleden eisprong had, heb ik die uiteraard niet goed benut en daardoor vond ik hem ook niet, ben te vroeg gestopt met testen.

Korste cyclus is verder 30 dagen. Dus dan zou ik op dag 16 eisprong hebben, dus zou ik nu pas over twee weken moeten testen?

Ik gebruik al zo'n app, maar kan niet echt ontdekken of die gemiddelden berekend.
https://www.2-besure.com/ ... -dipstick-extra-gevoelig/

Zouden deze goed zijn? Zijn niet duur!
Wat spannend Pinguin, ik hoop echt dat het toch gelukt is.

Balen Yinthe, en jeetje, jouw cyclus is dus bijna 2x zo lang als die van mij.. Wat een geduld moet je dan iedere keer hebben. Ik heb de ovulatietesten van Sensitest, werken prima en zijn niet zo duur :-) Die van jouw link ken ik niet.

Ik ga overmorgen naar de huisarts om te overleggen over m'n steeds korter wordende cyclus. Begin me nu wel zorgen te maken en ik hoop dat ik vast wat standaard onderzoekjes mag.
Hier vanmiddag poos wezen wandelen, voor de zekerheid toch maar tampon ingedaan. En helaas niet meer helemaal wit. Maar het is ook geen nieuw rood bloed...
Wat spannend Pinguin! Ik ga voor je duimen.

Yinthe, ik heb ook die van sensitest, deze ken ik niet.

Hoe lang is jouw cyclus AV? Goed dat je het uit gaat laten zoeken.

Hier zit ik inmiddels weer op het wachtbankje, maar weinig gebruik gemaakt van de vruchtbare periode (druk, moe, buikpijn door blaasontsteking-klachten), dus ik denk niet dat het wat gaat worden deze maand... Wel een beetje vervelend is dat ik door mijn korte cyclus van vorige maand ineens niet meer weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden (pas na volgend weekend, dat scheelt) en ergens vind ik dat wel een beetje irritant (controlefreak meldt zich )
Yinthe ik heb cyclussen tussen 34 en 42 dagen en begin pas op dag 20 met ovulatietesten. Afgelopen ronde moest ik ook een week doortesten voor ik m vond. Ik gebruik testen van zwanger en kids, de dipsticks, en die slaan bij mij echt knal positief uit 1 dag.

Wel jammer dat het toch geen zwangerschap bleek

Voor jou ook jammer Twilight!

Pinguin, dat is verwarrend! Je houdt het wel spannend zo, misschien was deze test minder gevoelig.

Camomila, deze ronde werd ik compleet verrast met mijn menstruatie. Ik snap hoe irritant dat kan zijn! Gelukkig was het bij het wakker worden. Maar wat nou als je net op pad bent? Whaa!

Florence, knap hoe geduldig je bent terwijl je wel zo hoopt op die normale cyclus.
https://www.zwangerenkids.nl/ovulatietesten

deze? Wanneer op de dag test jij?

WoW, per 100 te bestellen..
https://www.zwangerenkids.nl/ovulatietesten

deze? Wanneer op de dag test jij?

WoW, per 100 te bestellen..
Zo, ik haal de posts even omhoog hier.

@Camomila, spannend ook weer. Had je opeens voor het eerst korte cyclus?

@Twilight, nog iets doorgezet?

@AV, Ben je in september ook gestopt met pil of pas echt begonnen?

Ik ben nl vorig jaar maart gestopt met pil en vanaf mei voor het echhie, ik heb bij huisarts gewoon die maart aangehouden! Daardoor kom ik terecht. Maar ook sowieso , los van zwangerwens, is cyclus die korter wordt ook vreemd. Dus dat is ook al onderzoekje waard.

Ik zit ook weer in zo'n moment dat ik denk, oooo we zijn vast onvruchtbaar en er komt geen kind.. irritant die gedachten en hormonen..
Wat rot twilight, ik heb dat ook al eens gehad.. ik bleef toch hoop houden omdat het nog niet rood bloedverlies was, maar voor mij betekende het toen toch het begin van m'n menstruatie helaas.. hoop voor jou beter nieuws!

Mijn cyclus is 21-26 dagen camomila, meestal 24 dagen of korter. Ik heb in september m'n spiraaltje laten verwijderen en we zijn in oktober echt begonnen (daarvoor eerst condooms). Dat verwijderen van mn spiraaltje staat natuurlijk in mijn dossier, dus ik kan er geen maanden bij verzinnen haha. Ik ga ook gewoon eerlijk zijn en afwachten wat hij voor me kan betekenen. Misschien dat ik toch wat eerder onderzoek mag omdat ik eerder aan 12 pogingen zit en omdat ik via m'n werk heel dichtbij ivf en icsi verhalen mee maak. Een simpel zaadonderzoek zou me al heel veel helpen. Aan de andere kant wil ik mezelf ook niet boven anderen zetten; waarom zou ik eerder onderzoek 'mogen'? Maar ik denk ook weer, zo'n zaadonderzoek is relatief goedkoop en makkelijk, als dit mij helpt, waarom niet vast na 10 pogingen ipv wachten tot de 12. Anyway, ik moet afwachten wat de huisarts wil, we gaan het zien :-) ik kijk er naar uit, dat wel.
En yinthe, inderdaad, die korter wordende cyclus gaf voor mij de doorslag om toch alvast te bellen ipv nog langer te wachten.
Suusberg en Florence-June verwijdert. Mochten jullie terug in de tabel willen laat het dan even weten.

Balen Yinthe en wat laat je menstruatie. Hopelijk komende maand weer een wat kortere cyclus.

Ik gebruikte afgelopen maand ovulatietesten van etos eigen merk, die deden het ook prima.

Lastig camomila dat jullie ook weinig gebruik hebben gemaakt door de blaasontsteking. In hetzelfde schuitje op het wachtbankje.

AV ben benieuwd wat er bij de huisarts uitkomt. Lange cyclus is vaak dat je eisprong overslaat maar een korte??? En wat is kort idd. Succes overmorgen
Er heeft helemaal niets doorgezet. Dus ik snap het even niet. Ik wacht wel rustig af. ...
Yinthe, die ja. Ik begin met testen op dag 20. Maar jij moet misschien wat eerder starten voor de zekerheid? Ik doe ze uit mijn werk. Voor het avondeten nog. Aan het einde van de werkdag word ik ook een beetje thee-moe en drink ik niet zoveel dus dat werkt goed voor mij. En door de prijs is het ook niet zo erg als je twee weken moet zoeken naar de eisprong.

Ik heb altijd wel een tweede streepje dat lichter dan de controlestreep blijft. Maar uiteindelijk komt die knaltest echt.
Goedemorgen dames,

Ik heb al even meegelezen en wil graag mijn verhaal ook doen.

Fijn dat dit topic er is met gelijk gestemden...

Ik heb een dochtertje van 2 jaar waar ik natuurlijk super blij en trots op ben. Onze wens is nu voor een 2e te gaan. hier zijn we in september mee begonnen en tot op heden zonder resultaat.. dit niet helemaal verwacht omdat bij onze eerste ik de 3e keer zwanger was.

Wat naast dat ik het zelf erg jammer vind is het ook vervelend dat je omgeving verwacht dat we wel aan een tweede bezig zijn aangezien onze dochter 2 is. Letten erg op mij of dat ik een buikje heb, wijn drink... erg irritant

Maar Mn man zit ook aan de extra foliumzuur en vitaminen dus hoop dat het toch snel Mag gebeuren...
Spannend twilight.

Over de ovutesten. Ik dacht ook dat het nooit een knaltest werd maar afgelopen maand was bij mij ook het streepje donkerder dan het teststreepje. Dus het kan dus wel maar denk dat je hem ook goed kan missen als je 1 keer per dag test. Volgens mij doen sommige het 2 keer per dag. Ik niet zonde van de testen maar dan weet je wel zeker dat je hem niet mist.

Welkom happymamaa. Jammer dat je je hier moet melden. Als je in de tabel wil heb ik wat meer gegevens van je nodig. Best gek als de eerste snel gaat de tweede zwangerschap op zich laat wachten. Ik hoop dat het bij mij andersom is. Lang wachten op de eerste en de tweede snel erachteraan. Maar we hebben er helaas niks over te zeggen. Het is niet te voorspellen hoe het loopt. Wens je snel een zwangerschap toe.

Hier weet ik het even niet. Had tot vandaag het gevoel dat het toch niks zou worden maar ben zooooo moe vandaag en heb al dagen warme handen en voeten (jaja in deze weken is alles wat anders is een symptoom dus deze ook). Begin hem nu toch te knijpen of het niet toch raak mag zijn deze maand. Maar aan de andere kant ook weer bang voor de volgende teleurstelling.
Jammer Yinthe! Vooral als ’t zo lang duurt groeit je hoop & is de teleurstelling uiteindelijk ook groot. 41 dagen is ook best lang, hopelijk volgende maand net als Mollebol doortesten en vind je een mooie eisprong. Ik ben overigens ook niet bekend met de testen uit jou link. Ik gebruikte die van Sensitest en ik vond mijn eisprong met deze altijd netjes.

Florence, succes bij de vk vandaag. Fijn dat je je goed voelt, dat maakt je sterker.

Ik had wel eens gehoord dat vrouwen in 1 huis tegelijk menstrueren, maar niet dat de cyclus van een stel meiden die in een zelfde topic op viva meeschrijven helemaal van slag kan raken tegelijk of net iets na elkaar.

Camomila& Rosalie succes op de wachtbank. Ik denk dat het mooier is om hoop te hebben Rosalie, alles kan, zelfs als je denkt er niet genoeg gebruik van te hebben kunnen maken.

Jeetje Twilight bij jou wordt de spanning ook opgebouwd dus! Wanneer wil je gaan testen? Of wacht je gewoon rustig nog een paar dagen af? Ik hoop op goed nieuws!

Hee happymamaa, jammer dat jij je hier ook moet aansluiten. Hoop dat je je hier op je gemak voelt ? lijkt me heel erg frustrerend te weten dat je lijf het kan, maar het nu dus even niet meer doet zoals jij graag zou willen.
hai happymamaa

Hier net terug van de VK, alles is schoon dus geen problemen. Wat wel heel vreemd was, ik was er echt van overtuigd dat ik anderhalve week geleden een eisprong voelde, en dat dus vrijdag mijn NOD zou zijn. De vk dacht dat ze een ei zag dat nog moest springen, dus waarschijnlijk dus geen NOD vrijdag geen idee dus meer hoe mijn cyclus in elkaar zit deze maand. Ik maak me er niet echt druk over maar vind het niet fijn. Vind het wel fijn dat alles aan de binnenkant er blijkbaar normaal uitziet, want ik ga ervan uit dat zo'n vk wel kan zien op het moment dat er iets niet goed is.

Ik denk dat ik maar ga ovulatie testen om te kijken wanneer dat ei dan springt.

@mollebol, ik gebruikte die clearblue digitale en die werkten echt heel goed, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

@twilight: hoeveel dagen ben je nu overtijd?
@florence: fijn dat alles er goed uit zag. Toch even een beetje gerust stelling denk ik zo. Wel vreemd dat je cyclus in de war lijkt te zijn. Zou ik ook van balen. Ik heb ook altijd graag duidelijkheid.

@twilight: misschien toch maar een testje er tegen aan gooien? Dan weet je meteen wat meer. (Tenzij je een innestellingsbloeding had..dan kun je nu nog niet positief testen.

@pinguin: heb je nog een nieuwe test gedaan vandaag? Of wacht je nog even af? Ik weet niet of ik daar geduld mee zou hebben hoor. Ik ben benieuwd in ieder geval.

@rosalie: kun je niet al een testje er aan wagen? Als je in onzekerheid zit......of zou dat nog te vroeg wezen?

@happymama: wij zijn ook in september begonnen voor een tweede. Ik ben nu 7 weken zwanger maar ik schrijf nog wel even mee. Ik heb in november al een miskraam gehad dus ik houd nog even een slag om de arm. (En de dames hier willen ook weten of het een tweeling wordt haha want dat gevoel heb ik)

Ik was van de eerste meteen de eerste keer zwanger dus ik ben ook erg verwend wat dat betreft. Ik snap dus ook hoe je je nu voelt. Het klinkt heel stom maar je gaat toch twijfelen of de vorige keer niet een lucky shot was zeg maar. Slaat nergens op natuurlijk maar je doet er niks aan. Sterkte in ieder geval. Hopelijk ben je snel zwanger!

@yinthe: het komt goed. Echt waar. Ook voor jou!

@mollebol: ik heb nooit knalstrepen gehad op ovu testen. Ben er na drie maanden mee gestopt. Werd er alleen maar onzeker van en ik had nooit duidelijkheid. Hopelijk geeft het jouw wel meer duidelijkheid.

@ccamomila: succes met duimen draaien haha. Wel lastig die blaasontsteking. Zijn je klachten nu minder?

@av: je mag best een beetje egoistisch denken hoor. Dat doet iedereen en het heel normaal hoor. Je wilt gewoon die duidelijkheid maar ja dat willen we allemaal. Meestal zeggen ze toch een jaar proberen..niet echt 12 keer. Want iemand met een lange cyclus zou daar dan misschien wel twee jaar over doen..dus dat zou niet eerlijk zijn. Wanneer mag je naar de huisarts?

@hier: borsten zijn inmiddels een maat gegroeid. Buik geeft weinig last al ben ik wel met vlagen wat misselijk en heb ik nog steeds voorkeur voor hartige dingen en vaak honger. Weegschaal blijft tor nu toe redelijk stabiel gelukkig maar het gaat niet van harte. Woensdag ochtend eerste echo. Ik blijf mezelf voorhouden dat er geen garantie is dat het goed is dus dat houd mijn emoties redelijk in toom...en dat het onzin is dat het een tweeling kan zijn. Slaat nergens op want het komt helemaal niet voor in de familie en de kans is echt super klein maar dat gevoel wil niet weg. Maakt me dus wat nerveus. Minder dan 48 uur te gaan dus ik probeer mezelf wat af te leiden en dan gaat de tijd toch evengoed best vlot.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.
super marg dat het goed gaat, hopelijk mogen we je woensdag uit dit topic uitzwaaien!

ik ging er wel vanuit dat mijn cyclus in de war zou zijn, is ook logisch natuurlijk, maar had stiekem gehoopt dat het niet zo was....
Marg en Florence, die van zwanger en kids werken dus precies goed bij mij. Met een onregelmatige en lange cyclus is clearblue gewoon veel te duur. En ik mijn geval onnodig duur dus.

Marg: wat spannend, bijna de echo! Wat kun je je druk maken om rare dingen he? Maar niet gek hoor, ik heb dat soort dingen ook wel eens. Als het eenmaal in je hoofd zit... Zou je het leuk vinden een tweeling? Ik moet zeggen dat ik het fijn vind om te lezen dat jij niet veel moet spugen. Je leest hier zoveel over supermisselijke spugende zwangeren. Ik hoop zo dat ik dat niet ga krijgen.

Florence: beetje dubbel dus. Fijn dat alles er schoon uit ziet. Maar waar blijft die eisprong dan?? Hoop dat je erachter komt met testen.

Twilight: heb je al getest? En Pinguin?

Rosalie: helemaal niet gek toch, die hoop? Doen we allemaal die laatste dagen denk. Ik vind de teleurstelling ook vervelend elke keer. Gun jezelf even een moment om het te verwerken. En wie weet is het nu wel echt zo.

Happymamma welkom! Marg zat ook in jouw situatie en werd vlak na hier aangemeld te hebben toch nog zwanger. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.
mollebol, ik hoop het ook, de vk zei dat ze niet kon zien hoe klaar het ei al was om te springen (ze kon dat niet meten, daarvoor moet je schijnbaar naar een fertiliteitsarts) maar wel dat ze dacht dat ze hem zag zitten, was nog hele uitleg want er was een stagair/student bij. dus ik test vrolijk door.
Ik durf niet meer te testen :(

Mijn menstruatie is nog steeds uitgebleven, maar denk dat ik op zijn vroegst woensdag ochtend weer test.

Bij mijn vorige zwangerschappen testte ik ook 1/2 dagen na mijn NOD pas heel licht positief en 6 dagen verder wel duidelijk.

Ben gewoon zo verschrikkelijk onzeker dat ik er gek van wordt. Heel erg bang voor een vroege miskraam omdat de clearbleu toch echt niet zwanger toonde. Maar dan lees je op internet dat kruidvat ubergevoelig zijn. Ik heb afgelopen maand ook met kruidvat getest en die was toen negatief, 2 dagen later werd ik ongesteld.

Fijn dat jij je goed voelt & zoals florence ook zegt; hopelijk kunnen we je woensdag verbannen :P

Heel erg veel succes en plezier iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven