Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Pinguinlove wat naar!! Is het een gewone menstruatie of voelt het toch heviger?



Labgeek: heb je geen informatie ontvangen over je afspraak? Ik kreeg een heel pakket toegezonden met vragenlijst en info. Wat helpt is aan het begin zeggen dat je nerveus bent en dat je graag de opbouw van de afspraak wil weten. Meestal zal het zijn dat ze de reden van verwijzing door de huisarts checken en hier dingen over vragen. Dus over je menstruatie nu en eerder. Andere dingen die bij mogelijke menstruatieproblemen gevraagd kunnen worden is je gewicht en of dat veranderd is, of je veel last hebt van lichaamshaar op plekken waar je het niet bij vrouwen verwacht: je buik, borst, gezicht. Verder buikklachten, medicijngebruik, hoe vaak je sex hebt en of je er klachten bij hebt. Dan zal je gevraagd worden om je uit te kleden zodat er vaginaal onderzoek gedaan kan worden. Het is handig als je hier over na hebt gedacht: jurkje of langere trui is fijn, voel je iets minder bloot, besluit ook van te voren of je je sokken aanhoudt ( dat is zo'n twijfelpunt :-D). Waarschijnlijk zal er dan een onderzoek zijn waarbij er met een eendenbek naar je baarmoederhals gekeken wordt, er met vingers is je vagina en op je buik gevoeld wordt naar je eierstokken en baarmoeder en een vaginale echo. Maar vraag gewoon dat je graag vooraf wil weten wat er gaat gebeuren en wat jij kan doen. Je man mag er naast staan, maar kan ook vaak bij het bureau, uit zicht van de onderzoeksstoel blijven zitten.

Als je het zo opschrijft klinkt het best heftig, maar in praktijk wijst het zichzelf. Ze doen de hele dag niets anders, dus schaam je niet.



Marg81 veel echo succes gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
beetje offtopic maar Labgeek: ik hou mijn sokken altijd aan bij een uitstrijkje, zie geen enkele reden om koude voeten te krijgen... zou ook wel even een inlegkruisje mee nemen, sommige vrouwen krijgen een beetje bloedverlies bij een uitstrijkje (heb ik overigens nooit gehad dat bloedverlies en weet natuurlijk ook niet of ze een uitstrijkje gaan maken) Die eendebek ziet er een beetje eng uit maar ik vind het geen pijn doen, dat ding is er namelijk voor gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Nou echo en intake achter de rug. Echo was goed. Hartje klopte netjes en het is er gelukkig maar 1!

Termijn echo staat voor 31 mei. En voorlopige uitgerekende datum is 22 december.



Heel veel succes verder meiden. Bedankt voor jullie steun. Ik snap dat mijn aanwezigheid hier voor jullie vervelend kan zijn dus ik zal niet (veel) meer posten hier. Ik blijf nog wel een beetje meelezen als dat mag want ik wil toch een beetje weten hoe het jullie verder vergaat. Het is jullie ook allemaal enorm gegund.

Alle reacties Link kopieren
Super marg!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeej, ook weer eens een vrolijk berichtje! Fijn Marg, lekker genieten nu.

Ik wens je een heel fijne zwangerschap toe!



Hier lijkt 't op een normale menstruatie, wacht gewoon af wat er nog komt.



Fijne avond iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Super Marg!! Gauw wegwezen jij!



Wie zitten er nu op het wachtbankje??
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Marg en nu lekker genieten van de zwangerschap. Hopelijk tot snel in een zwangerschapstopic.



Hier wachtbankje, vrijdag NOD. En huisarts/ gynaecoloog. Het hangt er vanaf of je een fijne arts hebt. Als huisarts heb ik een lieve vrouw en de gyn was ook heel respectvol. Ze deden de onderzoeken voorzichtig. Heb ooit een inwendig onderzoek gehad met een eendenbek die echt niet voor mijn figuur gemaakt was en die werd hardhandig naar binnen geduwt met de opmerking dat moet makkelijk gaan want er kan ook een baby uit. Nog steeds kwaad op die arts en sindsdien wil ik ook alleen nog maar een vrouw (die weet hoe het voelt).



Gettingeven. Wil jij nog even in de topic blijven of geloof je het wel en meld je je lekker aan bij een topic voor zwangeren?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Marg wat fijn!! Geweldig nieuws, geniet ervan!



Ik zal net als Marg ook niet veel meer meeschrijven, want kan me goed voorstellen dat het irritant of rot voelt voor jullie. Tot de intake en eerste echo over ruim 3,5 week voelt het nog steeds heel onwerkelijk, ook omdat ik niet veel symptomen heb (alleen honger) en maak ik me best zorgen over een miskraam. Er is geen directe reden voor die zorg maar het is wel reëel en het lijkt me gewoon heftig.



Dus ik meld me nog wel, en blijf tot die tijd meelezen en keihard voor jullie duimen!



Prima als je me vast uit de tabel wipt hoor Rosalie!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is op jou echo binnenkort ook alles goed Gettingeven. Haal je alvast uit de tabel maar we willen graag nog wat van je horen.
Ik ben inderdaad benieuwd naar hoe het jullievergaat gettingeven en marg.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Marg wat een fijne berichten! !
Alle reacties Link kopieren
Hmmm hier een ( nu nog kleine) bloeding. Snap er niets van, voelt of ik.ongesteld word, maar hoe kan ik dan een.positieve ovulatietest hebben? En wat heeft de vk dan gezien? Wat was het dan wat zij dacht dat een ei was?

Snap er niets meer van...
Alle reacties Link kopieren
Heh, wat vreemd Florence .. Heeft het doorgezet of is het bij een klein bloeding gebleven?

Innesteling? Menstruatie? maar dan is het weer vreemd want dan strookt het niet met wat de verloskundige zag.



Getting, ook jou wens ik een hele fijne zwangerschap toe!
Alle reacties Link kopieren
Lastig Florence. Even afwachten maar of het doorzet.



Hier komt de NOD in zicht. Vind het wel weer spannend. Het enige symptoom dat ik kan bedenken is nog steeds dat ik heel warme handen en voeten heb, mijn man vind het niet zo fijn als ik ' avonds tegen hem aan lig met dat warme lijf haha. Maarja probeer me verder maar niet in te denken dat ik nu zwanger ben, nog een paar daagjes geduld.
Alle reacties Link kopieren
Zo, net even drie kwartier bij zitten lezen hoe het er nu met jullie allemaal voor staat. Zoals gewoonlijk weer veel onzekerheid bij veel mensen Ik zou graag iedereen een persoonlijk berichtje willen doen, maar ik ben mega slecht met namen, dus dan vergeet ik weer welk verhaal nou bij wie hoort. Weet in ieder geval dat ik met jullie meelees en -leef, ik knuffel jullie vaak in gedachten! En gelukkig ook wat positief nieuws, gefeliciteerd marg met jullie gezonde kindje! En gefeliciteerd gettingeven, snap dat de echo voor je gevoel nog lang duurt, maar probeer toch van de komende tijd te genieten!



Even over ovulatietesten, ik gebruik ook die dipsticks van zwanger en Kids. Bij mij staat er altijd een streepje, maar maar 1 dag dat hij donkerder dan de teststreep is. In de dagen daarna wordt hij langzaam weer lichter. Heb er toen inderdaad volgens mij 50 ofzo gekocht, ze zijn niet echt duur.



En wat betreft hoe de mannen met het hele zwanger worden omgaan, mijn vriend lijkt het niet zoveel te doen. Hij is er vrij nuchter onder, al heeft hij wel erg het gevoel dat het aan zijn zaad ligt. Daar is overigens geen gegronde reden voor.

Ergens in het begin van toen we gingen proberen heb ik zelf een shirt gemaakt, met voetjes erop en baby inside, met onze namen erboven. Zo wilde ik het hem gaan vertellen als het ooit raak mag zijn. Vorige week was ik er zo van overtuigd dat het gelukt was, dat ik het shirt opgezocht en klaargelegd had. Toen ik uiteindelijk een dag na mijn NOD toch ongesteld werd, was ik zo teleurgesteld dat ik hem het shirt heb laten zien. Het was zo sneu, eerst was hij zo van: jammer volgende maand weer een kans. Maar toen hij dat shirt zag moest hij ook huilen Toen voelde ik me schuldig dat ik het had laten zien, blijkbaar is hij er in zijn hoofd best mee bezig, maar houdt hij zich sterk ook voor mij.



Nja dat dus. Verder gisteren laatste dag menstruatie gehad, dus weer vol goede moed de volgende ronde in!

voor de tabel: volgende NOD 27 mei
Always count your blessings!
Alle reacties Link kopieren
Florence, hoe is het met je? Is het uiteindelijk toch een menstruatie geweest ..



Rosalie, jou nod vandaag, spannend! Ik duim voor je meid!



Hier een heftige menstruatie, maar is ook al weer op zijn retour heb ik het idee. Ik voel me wel zwaar terneergeslagen.

Moet ik juist 'blij' zijn dat het ons dus nog wel lukt zwanger te raken. Of moet ik me juist zorgen gaan maken om dat een 'goeie' zwangerschap maar uitblijft, zucht.

Het duurt ook iets langer voor ik mezelf weer kan herpakken.. maar dat hoort erbij denk ik. Om die reden log ik me ook even een weekje uit, even de rust terug vinden om de volgende ronde in te gaan.



Fijn weekend allemaal
Fijne zwangerschap marg en gettingeven!



Wat verwarrend florence



Spannend Rosalie, ik duim voor je!



En dreamer, ik herken het, mannen gaan hier toch vaak anders mee om. Die van mij laat het meestal niet zo zien hoe teleurgesteld hij is, maar aan bepaalde opmerkingen kan ik het toch merken.



Ik snap het dubbele gevoel pinguin, lijkt me heel lastig.. ik denk ook weleens, werd ik überhaupt maar een keer zwanger, dan wist ik dat het kon, ook al werd het daarna een miskraam. Aan de andere kant lijkt het me echt vreselijk om dat mee te moeten maken. 'Liever wat langer wachten en in één keer goed', maar van tevoren weet je gewoon niet hoe lang je moet wachten en dat maakt het zo onzeker.



Potje voor spermaonderzoek staat hier thuis, ik twijfel nog of we het al gaan inleveren of toch nog één cyclus afwachten. Het geeft me al een veel rustiger gevoel nu ik zelf in de hand heb wanneer het onderzocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Pinguïn ik vind het heel erg voor je wat je hebt meegemaakt en hoop dat de volgende zwangerschap een goede afloop heeft. Kan me voorstellen dat je aan je lichaam twijfelt. Ik heb dat ook wel of ik überhaupt zwanger kan worden. Het enige wat je kan doen is hoop houden en afwachten. En dat is lastig. Heel veel sterkte met het verwerken van je verlies



Hier nog niet ongesteld. Nog steeds een kacheltje maar geen koorts. Rare smaak in m'n mond en hoofdpijn. Maar geen testen in huis dus man lief aangekeken om vanmiddag een test mee te nemen uit het werk. Vandaag blijf ik namelijk lekker thuis op de bank. Na 4 dagen werken en toch wel spanning voor de afloop van de zoveelste ronde had ik gister even een flinke huilbui. Nu gaat het wel weer hoor we gaan het weer meemaken dit weekend. Stiekem heb ik goede hoop dat het deze keer weleens raak zou kunnen zijn maar het maakt me ook bang voor een nog grotere teleurstelling.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Pinguin, shit, jammer, nu effe rustig aan...



Hier ongesteld, ben ik blij om, kan ik eindelijk gewoon terug naar een gewone cyclus.



Rosalie: spannend
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Florence dan had je zelf toch het beste ingeschat hoe je cyclus in elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
@Florence, balen. Maar nu kan je verder!



@Pinquin :( balen joh..



@Rosalie, dat je nog n niet hebt getest!! Wel fijn om positief gevoel te hebben, alhoewel dat ook eng is idd.



@ovulatietesten, wie gaan er komende week ook testen??



Hmmm.. ik lees ook alles mee, maar ben er ff rustig onder en merk hoe meer ik typ, hoe meer ik soms ermee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
@Rosalie : Spannend!, ik hoop het zoooooo voor je!!

@Florence: wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent!

@Pinguin



Hier vandaag maar maximaal Bevrijdingsdag vieren. Vriend en ik zitten gelukkig weer op 1 (gezellige) lijn.
Ooo Rosalie zou het nu dan toch?? Mijn duimen draaien!!
Alle reacties Link kopieren
Nou waarom ik zulke warme handen en voeten heb geen idee maar het is dus geen symptoom. Net naar de wc en de droom om moeder te worden is weer in duigen.



Volgende maand wil ik geen NOD stress hebben wat zijn die laatste dagen zenuwslopend zeg.......

Fijn weekend allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven